Syyskuun supinat

Tyhmä kysymys mutta onko se maaginen raja nyt sit rv 12 (joka olis siis kolmastoista viikko?) vai 13 (joka olisi neljästoista viikko? Netissä vähän eri tietoa ja en kyllä yhtään muista :/ Sama oli et milloin vika kolmannes alkaa, sekin kai riippuu siitä lasketaanko 40 vai 41 vai 42 viikon mukaan. Vaikeaa :D
 
Kyl mä oon ajatellu et se raja olis just se 12+0, meinaan sit ku sen yli menee ni onki jo 13vko käynnissä :D
Inhottavaa ku luuli jo päässeensä rajan yli ja ultrassa vauva olikin viikon pienempi niin taas joutuu odottelemaan et olis se 12 täynnä :D :D
 
Niin se "maaginen raja" munki mielestä on se päivä 12+0 kun 12 viikkoa on tullu täyteen. Niin se näkyy olevan tuolla opaskirjasessakin. Jossainhan vaihtelee se että puhutaan että 12+0-12+6 ois kahdestoista viikko vaikka sehän on kolmastoista, niin noi kyllä sekavoittaa...
Mutta alkaako raskauden toinen kolmannes siis myöskin nyt kun 12 viikkoa eli 3kuukautta on tullu täyteen? Vai alkaako se myöhemmin?
 
:D hyvä kun jaksoit laskea! Monessa paikkaa vaan lukee hassusti että se 12+ (kolmastoista viikko ois jo tokaa kolmannesta ja sitten vasta joku 27 viikko ois kolmatta...(en oo varma ees tarkoitetaanko 26+ vai 27+...)
 
Meidän muuten pitää jo nyt nt-ultraan mennessä viedä sairaalaan synnyttäjän esitiedot lomake jossa kysellään jo vauvan nimi ehdotuksia ja toivomuksia synnytyssairaalalle :0 Onko muilla tollasia?
 
Ainakin esikoisen raskaudessa se esitietolomake piti toimittaa vasta joskus lopumpana raskautta. Oisko ollut 30 viikon tienoilla... Meillä se oli sähköinen lomake ja neuvolasta sai tunnukset, jolla sinne pystyi kirjautumaan.
 
Mietin että sainkohan sitten oikean lomakkeen, kun ultra aikaa varatessa äitiyspolilta käskettiin että tuotava joku esitietolomake neuvolasta...No en ollu saanu sellaista. Pyysin neuvolalääkäri käynnillä sitä sitten. Lääkäri sanoi että hoitaja varmaan unohtanu sen ekalla neuvolakäynnillä ja joku vieras hoitaja toi mulle tuon lomakkeen :0
 
Joo, munkin piti viime raskaudessa täyttää netissä synnäriä varten sellanen lomake. Neuvolasta sain tunnukset sinne.. Siellä kyseltiin mm. hätäkastetta varten lapsen nimiä, sairauksia, lähiomaisen tietoja yms..
 
Tiiättekö mä en kyllä muista että oltais täytetty mitään lappusia esikoisen aikana nimestä yms :eek: Minkähän näkönen lappunen se on?
 
Onnistuukohan se np ultran siirto ku mies ei pääse ja se haluu ehottomasti tulla :/

Meillä tarvii sinne ultras vaa se neuvolakortti ja se kutsu sinne ultraa
 
Hannamn miksei onnistuis, voisithan sä sairastuakin ja täytys peruu :) Soitat heti huomenna sinne vaan.
 
Hannamn lukihan siinä puolessa välissä paperia siitä ajan siirtämisestä.
 
Se piti siis netissä täyttää ja lähettää sit ihan loppuraskaudessa. Tietävät sit synnärillä kaikki perustiedot yms..
 
Millier meillä ei oo kyl yhtään netissä täytettäviä lomakkeita ainakaan ollut, niin kivikautista täällä :D Noh eiköhän se selviä sit joskus.
 
Takaisin
Top