Syyskuun supinat!

Noista clearbluen "tavallisista" sen verran, että saattaa näyttää plussalta vaikka olisikin nega, kummatkin viivat siinä ristissä pitää olla yhtä leveät käsittääkseni että on positiivinen, suosittelen clearbluen digitaalista. Ei tarvitse arpoa onko plussa vai ei, vaikka onkin hieman tyyriitä.
 
Moikka !

Lotte:
minä olen joskus tehnyt erittäin, erittäin haalean haamuplussan clear bluen viivatestillä. Viiva oli siis niin haalea, että se näkyi vain kun erittäin tarkkaan katsoi ja käänteli testiä tiettyyn kulmaan. Oliko sinun viiva kuitenkin ihan helposti nähtävissä? Etäisyydeltä ei meidän viivaa näkynyt, mutta mieheni näki kyllä viivan myös. Silloin en ollut raskaana.

Tuon testin jälkeen katsoin netistä, ja luin paljon pahaa siitä testistä, joten sen jälkeen en sitä ole käyttänyt, clear bluen digitestejä kylläkin. Itse suosittelisin, että et mene hirveän myöhään tänään vessaan ja testaat aamulla joko digitaalisella testillä, tai apteekin omalla testillä. Ymmärtääkseni apteekin oma, pitäisi olla erittäin hyvä. Mutta itse tekisin niin, että todella antaisin virtsan "muhia" kunnola yöllä ja ensimmäisestä aamupissasta testi. Plussatuulia !
Tähän kuitenkin haluaisin lisätä, että itselläni päivätesti jonkin aikaa sitten ei antanut plussaa, seuraavana ja edellisenä aamuna kylläkin. En ollut myöskään päivällä antanut virtsan "muhia" ollenkaan. Joten itse luottaisin vain aamupissaan.

Noko: liittyen clear bluen digitestejä. Ohjeissa lukee, että testi on tehtävä ensimmäisestä aamupissasta, mikäli haluaa että viikot näkyy luotettavasti. Päiväpissasta tehtynä viikot voivat olla väärin.

Hömppis: onnea matkaan huomenna !

Itse en ole ikinä kuullut, että kunnon haamu tulisi ellei raskaana olisi - joten peukut pystyyn !!!


 
mietintämyssy: Aamupissat minulla olikin digitestissä, ultrassa vaan selvisi ettei ole niin pitkällä mitä testissä oli viikot. Tai toivottavasti ainakin näin että näytti väärin, se toinen vaihtoehto kun on sitten se että sielä ei olekaan asukasta... Pitkät viikot kun vasta ensiviikolla seuraava ultra.
 
Nopsa huikkaus tähän työpäivän välistä:

Mä olen tehnyt Clear Bluella just sellasen kapean plussaviivan, joka sitten oli nega oikeasti. Siellä ohjeissakin sanotaan, että plusviivan pitää olla yhtä paksu kuin kontrolliviivan ja oon ymmärtänyt, että noi väärät kapeat plussat ois aika yleisiä Clear Bluella.
 
Lotte, kysyit tuosta hormonipitoisuuden laskusta keskenmenossa. Itsellä siis kävi niin, että testailin useampaan kertaan keskenmenneessä raskaudessa, ja kun nyt jälkeenpäin testejä on vertaillut, viivojen haaleneminen alkoi tapahtua minulla jo ennen vuodon alkua.

Olin tehnyt testin vielä edellisenä aamuna ennen vuodon alkua ja se oli vielä positiivinen, joskin haaleampi kuin aiemmat (tosin viivat olivat haaleammat kaiken kaikkiaan koko ajan kuin esim. nyt tehdyissä testeissä.) En kuitenkaan tajunnut silloin sen haalenemista, vaan ehdin varata neuvolan samana aamuna kun vuoto alkoi. Neuvola oli sitten n.2,5 viikkoa vuodon alun jälkeen, ja silloin tk:n testi näytti jo puhdasta negaa, ja verikokeenkin hcg-tiitteri oli 1. Eli minun tapauksessa oli ilmeisesti kyseessä tuulimuna, joka ei kunnolla alun alkaenkaan nostanut hormonipitoisuuksia, jolloin ne myös laskivat melko nopeasti vuodon alettua.

Lueskelin silloin kuitenkin myös eri palstoilta, että hcg-pitoisuus on jollain saattanut "nollaantua" vasta kuukaudenkin päästä, riippuen varmaankin siitä miten raskaus on ehtinyt lähteä etenemään ennen keskenmenoa.

Mutta en lähtisi huolestumaan haaleistakaan viivoista, koska kaikki on mahdollista! Tiedän monta vilkasta haamuviivalastakin. :) Toivottavasti kaikki selviää parhainpäin kaikilla, jotka painiskelevat nyt epäilysten kanssa.
 
täältä yksi toukomamma ilmottautuu tähän jo aika isoon joukkoon :)  laskettu aika olis näillä näkymin 18.5. eli ihan alkumetreillä ollaan. 
Haamutesteistä sen verran että tossa mulla on vieres 2-vuotias pikkumies, jonka odotusaikana ei haamua kummempaa testeihin tullut missää vaihees... ja neki oli sellasia just ja just oikeassa valossa nähtäviä plussaviivoja...
Vielä ei minkäänlaisia oireita ole, mutta toisaalta olen ihan tyytyväinenkin tämän hetkiseen olotilaan koska ekassa raskaudes noita oireita oli kyllä ihan riittävästi... Pahoinvointia (lue = oksentamista) kesti 5kk... ja se oksentaminen kesti joka päivä 17-07. että suoraan sanottuna toivon että pahoinvointia ei täs raskaudes tulisikaan...
täytyy kyllä myöntää et enemmän on kuitenkin huolissaan kaikesta mahollisesta nyt toisella kertaa, jotenkin miettii enemmän sitä kaikkea mitä voi sattua..eka raskaus meni niin siellä vessanpöntön ääressä et ei oikee kerinny ees huolehtia mitä vois sattua...
 
täältä yksi toukomamma ilmottautuu tähän jo aika isoon joukkoon :)  laskettu aika olis näillä näkymin 18.5. eli ihan alkumetreillä ollaan. 
Haamutesteistä sen verran että tossa mulla on vieres 2-vuotias pikkumies, jonka odotusaikana ei haamua kummempaa testeihin tullut missää vaihees... ja neki oli sellasia just ja just oikeassa valossa nähtäviä plussaviivoja...
Vielä ei minkäänlaisia oireita ole, mutta toisaalta olen ihan tyytyväinenkin tämän hetkiseen olotilaan koska ekassa raskaudes noita oireita oli kyllä ihan riittävästi... Pahoinvointia (lue = oksentamista) kesti 5kk... ja se oksentaminen kesti joka päivä 17-07. että suoraan sanottuna toivon että pahoinvointia ei täs raskaudes tulisikaan...
täytyy kyllä myöntää et enemmän on kuitenkin huolissaan kaikesta mahollisesta nyt toisella kertaa, jotenkin miettii enemmän sitä kaikkea mitä voi sattua..eka raskaus meni niin siellä vessanpöntön ääressä et ei oikee kerinny ees huolehtia mitä vois sattua...
 
Täällä oireita tulee lisää vaan... arkojen tissien, ällötyksen ja vatsan nippailun seuraksi on löytänyt itsensä väsymys niin että päivällä nukun 2½tunnin päikkärit, eikä vaikuta yöuniin mitenkään. Myöskin iltaoksu on saapunut, toivottavasti on nopeasti vieraileva vieras vaan...

Kovasti minua säälittää tuo mies (vaikka osa syyllinen tähän onkin) kun käy kaupassa, pitää kämppää siistinä, hoitaa koiran ja tekee ruokaa kun minä ällötyksissäni ja väsymyksissäni makaan sohvalla enkä jaksa tai kykene tekemään mitään tai muuten alan yökkäillä... Tämä siis illalla eikä töissä (onneksi aikaisia vuoroja) ilmaannu kun pientä ällöttelyä työpäivän loppua kohden...

Meille tuli ensi viikon keskiviikoksi ultra-aika kätilöopistolle jee :P Pääsee kurkkaamaan masuun... nyt sormet ja varpaat ristissä että siellä ollaan oikeassa paikassa ja oikean kokosia... Tuli myös toinen aika marraskuulle mutta se varmaan perutaan ja vaihdetaan kun toteavat etten olekaan niin pitkällä. Ja siihen väliinkin tulee varmaan yksi aika joka on sitten oikeasti silloin viikoilla 10+ - 13+6 jos en nyt väärin muista :)
 
Moi,

en taida päästä tähän ryhmään, mutta haluaisin huikata täältä ulkopuolelta kysymyksen:

Mims, tuliko sulla sitten tässä raskaudessa selvempi plussa kuin viimeksi? Eli meneekö se aina samalla henkilöllä samalla lailla, vai voiko joskus tulla pelkkä haamuplussa ja sitten toisessa raskaudessa selkeä plussa?

Itselläni on takana tuulimunaraskaus tänä kesänä, ja siinä hcg nousi tosi hitaasti. Oon miettinyt, johtuiko se hidas nousu epänormaalista raskaudesta vai onko se vaan minulle ominaista. Nyt on ollut taas vahvahkojakin "raskausoireita" viikon verran, mutta tänään sain negan testiin, joten täti saapunee huomenna. On varmaan vaan kroppa vielä jotenkin sekaisin keskenmenon jäljiltä.

Toivottavasti Lotella olisi ollut eilen viallinen testi tai jotain :S Ainakaan tuulimunassa mulla ei hcg ruvennut vähenemään heti, päin vastoin se nousi vielä pitkään sen jälkeen kun raskaus oli mennyt pieleen (johtuen tietysti siitä kun tuulimunassa kehittyy istukka ihan normaalisti). Normaalissa keskenmenossa saattaa olla erilailla, mutta ei siinäkään käsittääkseni aina heti tipu hcg.

Tsemppiä kaikille tänne!
 
elenna: Kysyit tuosta että meneekö aina samalla henkilöllä samalla lailla testien suhteen. Uskoisin ettei. Minulla oli se viikolla 9 negatiivinen testi terveyskeskuksessa, josta sanottiin ettei vaan ollut hormonia erittynyt niin paljon. Seuraavassa raskaudessa taisi olla päivän myöhässä kun jo testi näytti plussaa. Tosin minulla siis kokemusta vain siitä kun olen ollut onnistuneesti raskaana.
 
Elenna: mulla oli nyt niin et testasin päivä ennen oletettuja kuukautisia haamun (päiväpissasta) ja seuraavana aamuna aamupissasta tuli nega... ja nyt 4 päivää oletettujen menkkojen alkamispäivästä tein sen clearbluen digitaalisen testin päivä pissasta ja se näytti " Raskaana, 1-2 viikkoa"... ois pitäny olla kaiketi se 2-3 viikkoa tos testis mut pistin sen piikkiin et tänkin tein päiväpissasta. 
itekin jo kerkesin tänne toukokuisiin liittyä kerran mut ton negan jälkeen luovutin mut kun ei tätiä alkanut kuulua ni pakko oli vielä testata :) kun kierto kyllä yleensä ollut aika kellon tarkka, korkeintaan päivällä heittäny.. 
 
Meillä olis tänään eka neuvola, kun eilinen peruuntui.Eihän siellä mitään uutta tietoa tule, mutta on se kiva silti päästä käymään.
Ei jotenkin vielä ole uskaltanut tänne mitään kirjoitella, kun pelottaa ettei kaikki mene hyvin.
Silti pääasiassa positiivisella mielellä mennään :)
Voi kun vaan pian olisi jo ultra ja näkisi että siellä on pieni pupu matkassa <3 :)
 
Nyt huolestuttaa kovasti, kun pahoinvointi on huomattavasti vähentynyt. Eilen oksensin vain kahdesti ja tänään en kertaakaan ja olo on jopa hyvä. Voiko tämä alkuraskauden pahoinvointi aaltoilla näin vai onkohan jotain ikävää käynyt?
Esikoisen kanssa olin pää pöntössä jatkuvalla syötöllä ekat 4 kk, joten tällainen muutos oloon huolestuttaa kovasti. Ei kai se pahoinvointi voi vielä loppuakaan kun oon vasta 7+ viikolla?
 
Tuik: en tiedä tuosta pahoinvoinnista oikein mitään. Itse olen tänään menossa yksityiselle lääkärille käymään varhaisultran tiimoilta ja olin muutenkin ajatellut kysellä näistä "oireasioista". Kun minulla tuntuu että joskus on vähän pahaa oloa ja sitten se taas tuntuu ettei ole juuri mitään pitkään aikaan. Voin kertoa myöhemmin tänään että mitä lääkäri minun kohdallani vastasi. Voin myös asettaa kysymyksen että mitä jos rupeaa oikein oksentamaan, niin onko se sitten jatkuvaa joka päivä, vai vaihteleeko se.

Tsemppiä sinulle - ja yritä olla murehtimatta liikaa !!!
 
Tuik, huolesi voi osua oikeaan tai sitten ihan metsään. Raskauksissa on yksi varmasti paikkaansa pitävä fakta, joka pätee aina. Se valitettavasti on se, että kaikki on mahdollista, jokainen raskaus on yksilöllinen, eikä mikään oudolta vaikuttava automaattisesti ole outoa, vaan mahdollisesti normaalia. Kun kysyt lääkäriltä asiasta, se sanoisi: "voi olla tai sitten ei". Se on terveydenhuollon henkilökunnan vastaus ihan kaikkeen, niin äitiys- kuin lastenneuvolassakin. Sitten vasta kun on jotain pitävää näyttöä, tässä tapauksessa esim ultra, niin uskaltavat EHKÄ sanoa jotain suuntaan tai toiseen.
 
Hei vaan!
Tänään kävin varhaisultrassa ja kaikki oli ihan ok ja pieni sydän sykki. Ehkä nyt voi taas hetken aikaa olla rauhallisin mielin. Mitään hurjia oireita ei ole eikä välttämättä tarvitse tullakaan, lähinnä nälkä koko ajan ja koko päivän kestävä pieni kuvotus sekä väsymys.

Ensimmäisessä raskaudessa murehdin alkuraskauden oireettomuutta, mutta jälkeenpäin ajateltuna sehän oli vain hyvä asia, terve lapsi sieltä kuitenkin tuli. Kaikki raskaudet ovat erilaisia, älkää liikaa murehtiko :) Näissä keskustelupalstoissa on paljon hyvää, mutta jotenkin ryhtyy helpommin epäilemään jonkin olevan pielessä, kun lukee mitä ikävää muille on sattunut.

Onnellista odotusta kaikille!
 
Moikka,

Onnea Hahtuva upeista ultrauutisista !

Yhdyn Pääskysen ja Hahtuvan kommentteihin, varsinkin äsken keskusteltuani tähän asiaan erikoistuneen lääkärin kanssa. Eli kaikki raskaudet kuulemma ovat omanlaisensa, ja oireet voivat täysin vaihdella raskaudesta toiseen ja oireiden voimakkuus voi vaihdella riippuen päivästä, miten on syönyt jne. Eli mielestäni nyt päät pystyyn !

Myös täällä käyty varhaisultrassa tänään. Kaikki oli niin kuin piti ja pieni sydän sykki hienosti ! Lääkäri oli myös samaa mieltä kuin minä, että rv on 6 + 2. On todella huojentunut olo, ainakin hetken aikaa ... Kyllä on pakko sanoa, että varhaisultran ensimmäistä kertaa kokeneena, niin on kyllä erittäin upea juttu ! Nyt löytyy kolme kuvaa meidän pienestä sekä äitiyskortti. Katselen niitä varmaan koko illan - olen varmaan ihan toope ;)
 
Pakko yhtyä tuohon että jokainen raskaus on erilainen.

Minähän jo kävin täälä huutelemassa kuinka pahoinvointini väheni joka raskaudessa (kolmessa edellisessä) ja tietysti odotin että nyt ei tule  juuri minkäänlaista pahoinvointia. No, tänään sitten onkin maattu naama harmaana sohvalla ällötyksen vuoksi. 

Ihana kuulla että ainakin mietintämyssy 2011 ja Hahtuva ovat päässet näkemään sydämensykkeet ja pienet ihmisenalut. 
 
mietintämyssy 2011:niitä kelpaakin katsella:) Tunne on varmaan sanoinkuvaamaton.

Täällä unet menee entistä hurjemmaksi.En tiiä mistä nää aiheet pulppuaa :D Mutta joka aamu oon pirteenä heränny ennen 7kun ei enää uni maistu, joten eipä nuo kuvat ole vissiin unen laatua häirinny :) Rinnat on tullu niin kipeeks et AUTS!Ei tarvii mahallaan nukkua.Muuten kaikki on mennytkin normaalin kaavan mukaan.Saa nähdä miten ensi viikolla kroppa reagoi kun palaam töihin 3vuorotyön pariin..huh
 
Takaisin
Top