Syyskuun supinat!

Juu, näin jälkeen päin alkaa tuntua, että tuossa kuukausien yrityksessä alkoi aika tuntua pidemmältä, mitä se oikeasti ehti ollakaan. Olen näillä foorumeilla monta kertaa lukenut, että luonnollista tietä on voinut onnistua vasta reilusti yli vuoden yrittämisen jälkeenkin, joten noin vuosi ei ole oikeasti niin paha, ja luomusti ollaan päästy jo näinkin pitkästi! Ehkä sitä vain sillä tavalla osaa nyt arvostaa, kun huoltakin jo oli ilmassa.

Mieskin koko ajan sanoo, että pitäisi vain pitää iloisempi mieli ja positiiviset ajatukset, niin kyllä kaikki sujuu hyvin tavalla tai toisella. No, nyt jo olenkin jo vähän rennommalla mielellä, kun ensimmäinen neuvolakäynti on varattu :)
 
heippa kaikille, vanhoille ja uusille! :)

meillä esikoinen oppi potalle 2-vuotiaana, päivä- ja yökuivaksi siinä 2,5v. Yövaippa uskallettiin jättää pois kun huomattiin että monena aamuna vaippa oli ihan kuiva. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat kun pissa tuli sänkyyn, mutta kakan kanssa olikin sitten eri asia. Poika kun oli aina vaippaan päästänyt, meni aina piiloon kakalle, niin muutaman kerran kakka tuli lattialle ja housuun, kun ei halunnut mennä vessaan, vaan tapansa mukaan piiloon.

onko kenelläkään muulla epäilyksiä että onkohan siellä masussa ketään, tai mitään? stressaako kukaan  muu raskauden ensimmäiselä kolmanneksella, vai olenko ainaoa? :D

olen aina jotenkin jännittänyt tätä aikaa viikolle 12, ja siihen kunnes liikkeet alkaa tuntua, mutta nyt kolmatta odottaessa huomaan pelkääväni todella paljon.. tai en tiedä pelkäänkö, mutta olen huolissani. Jotenkin tuntuu niin epätodelliselta että masussani olisi taas vauva, kun kuopus on vasta 10kk :D vaikka eipä niitä kuukautisia näy, mahaa "kutittelee/nipistelee", ja olen ehkä hieman normaalia väsyneempi.. mutta silti ajattelen kokoajan niin negatiivisesti, enkä vielä oikein pysty nauttia tai olla iloinen.  Kokoajan vaan mietin että se on kuitenkin kohdun ulkopuolinen, tai tuulimuna raskaus.. kauheaa! en ymmärrä miksen pysty olla normaali ja ajatella onnellisesti että ihanaa, mulla on vauva masussa <3
 
voi kuule, kyllä niitä epäilyksiä on vaikka kuin! johtuen tietysti osittain reilu kuukausi sitten tapahtuneesta keskenmenosta, mutta kyllä silloin ekassakin raskaudessa tuntui epäilevältä koko ajan. nytkin tissit on varmaan jo puristelusta kipeät, kun koko ajan yrittää arvioida tilannetta, kun olo on muuten aivan normaali, vaikka testissä olikin vahva plussa. :) mutta meinasinkin vielä odotella parisen viikkoa tehden testejä n. viikon välein ennenkuin edes soitan neuvolaan tällä kertaa.olisi kiva jos vaikka pahoinvointi astuisi kuvioon, niin tuntuisi todemmalta.toivottavasti tämä epävarmuus hellittäisi tosiaan jossain vaiheessa!
 
Kyllä on epäilyksiä ja pelkoja täälläkin. Vaikka yrjö lentää tasaiseen tahtiin, niin silti kummittelee mielessä, että kohdunulkoisessakin raskaudessa voi olla pahoinvointia. Onneksi meillä on varhaisultra ensi perjantaina, niin se varmaan hieman huojentaa jos siellä kaikki on ok. Meillä kuitenkin yksi keskenmeno takana, joten varmasti jossain määrin pelkoja on siihen asti kunnes vauva on sylissä. En ole uskaltanut varata vielä neuvolaakaan, ennen kuin nähdään sykkiikö sydän ja onko se oikeessa paikassa.

Kuivaksi oppimisesta: meillä poika oli päiväkuiva 1,5-vuotiaana ja yökuiva 1v 8kk.
 
Tuik, esikoista odottaessani, elin pääasiassa ekat kolme kuukautta hedelmäturkinpippureilla :D Ne oli ainoat mitkä meni alas.

Pahoinvointi saapui tännekin, pahempi mitä esikoista odottaessa näihin aikoihin. En meinannut aamulla päästä lähtemään kauppaankaan. Kummallista kyllä, sipsi helpotti oloa :O Eli meneeköhän tämä raskaus nyt sitten suolaisen himolla kun viimeksi oli aivan päin vastoin. Hauska kyllä vertailla näitä raskauksia nyt, etenkin kun nyt tietysti pojan jälkeen toivoisi tyttöä (ei poikakaan olisi pettymys) niin heti jos jokin menee eri tavalla, alkaa mielessä pyöriä mielikuva tytöstä. On muutenkin tyttöolo, tosin se varmaan johtuu ihan vaan siitä, että toivon sitä nyt. Ekassa raskaudessa taas oli ihan tosi vahva poikaolo alusta asti.

Meillä ei oikeastaan noita pottaharjoituksia hirveästi ole edes aloiteltu. Poika ei selvästi ole ihan vielä valmis. Potta on ollut meillä ties miten kauan esillä ja poika mielellään siinä istuukin, hampaita pestessä ja muuten. Ei kuitenkaan yleensä halua ottaa vaippaa pois, muutamat pissat on tullut pottaan. Ja kerran on käynyt kakalla potalla, tosin silloin oli vaippa päällä. Silti poika oli hirveän iloinen asiasta :) Potalla-kirja on tärkeä pojalle ja sen turvin välillä meneekin ilman vaippaa istunnolle. Hoidossa tosin halusi käydä ennen uloslähtöä potalla, koska muutkin lapset kävivät. Ei tosin siinä kyllä kauaa istunut, lähinnä käytti pyllyn siinä reunalla. Kuitenkin luulen, että hän oppii potalle juuri nimenomaan tuon hoidon vuoksi, jossa toisetkin lapset käyvät säännöllisesti potalla. Ehkä sitten kotonakin rohkaistuu. Mutta en kanna asiasta huolta, olisihan se kiva jos olisi vain yksi vaippailija kerrallaan, mutta lapsen ehdoilla tässä mennään. Tämä on nyt tätä :)

Malttia kaikille, muistan vallan hyvin tuon tunteen kun kaikkea pitää tässä alussa niin hirveästi odottaa. Neuvolakin on aina vain kerran kuussa! Ei siihen odottamiseen oikein ole helpotusta tällaisessa asiassa, on se raskaus yksinkertaisesti niin ihmeellinen ja jännittävä asia. Yksi tuskaisimmista vaiheista oli eittämättä se, kun odotti milloin liikkeet alkavat tuntua. Onneksi tällä kertaa ne hoksaa ehkä vähän aiemmin, jos ei ole mitään etistä istukkaa tms. Sitä odotellessa!
 
Niin se vain 7.viikko pyörähti käyntiin.Miten tää aika menee näin nopeasti?Varmaan sen takia, että olen lomalla ja töihin paluu on väistämättä edessä :D

Mitä muille kuuluu?
 
Mä lähdenkin yrittämään uudestaan, aikasempi testi tais olla virheellinen ku tänään aamulla näytti negaa :(
 
Heippa kaikille !

Memmu90:pahoitteluni tilanteestasi ja tsemppiä uuteen kiertoon !

Tapsu: täällä pyörähti nyt tänään myöskin rv 7 käyntiin. Juu - lomalla aina aika juoksee eteenpäin, mutta minä kun olen ollut jo viikon töissä loman jälkeen olen taas sitä mieltä että aika matelee..... ;)

Pääskynen ja Tuik:t oivottavasti pahoinvointi ei tule liian pahaksi. Tsemppiä !

Tiuhtis ja Hömppis: myös minä olen hieman huolissani oireiden puuttumisesta. Toivoisin itsekin vähän todellisempia oireita, näiden pikkujuttujen lisäksi...Itse kun olen ensimmäistä kertaa raskaana, en tiedä oikein miltä "pitäisi tuntua", joten kyllä vähän huolestuttaa. Yritän toki jättää huolen taka - alalle.

Alexid: Ymmärtääkseni vuoden yrittäminen on täysin normaalia. Tosin tiedän, että kun ei heti tyyliin parin kk yrittämisen jälkeen meillä onnistunut - niin rupesi asia harmittamaan. Sitten kun kk rupesi olemaan enempi, niin siihen pikku hiljaa turtui ja ajatukset rupesivat menemään sitä rataa, ettei meillä varmaan onnistukaan.... Näin ainakin minulla ! Sitä pitää mielestäni arvostaa kun luomusti onnistuu. Itselläni rupesi jo huoli olemaan aika konkreettista. Minulla on endometrioosi joka suurentui joka kk. Minulle kerrottiin, että ellei tässä kierrossa onnistu, niin tehdään kerran IVF  hoidoilla ja mikäli ei silloinkaan onnistu, niin endo leikkaukseen. Söin kp 3 - 7 femar nimistä lääkettä (siis vain raskautumiskierron aikaan) ja minulle tehtiin putkien aukiolotutkimus kp 11, jonka jälkeen lähdimme mieheni kanssa lomalle ! Loman loppupuolella kävimme ostamassa testin, mihin tuli selkeä pregnant - teksti. Joten ilo ja helpotus oli suuri ! Raskaus on nimittäin endometrioosin paras parannuskeino. Nyt olen sitten ottanut clear bluen raskausviikkonäytöllisiä testejä 2, olen kuvitellut että on tärkeää että arvot nousevat. Mutta siis täällä rupesi nk. järeät hoidot olemaan erittäin lähellä ja voin sanoa, ettei se ollut ihan herkkua. Ainakin todella, todella osaa arvostaa raskautta. Toivon vain että kaikki menisi hyvin.

Nähtävästi kirjoitan todella pitkän viestin ! Sorry !

Lyhyesti vielä, että tuntuu että on todella pitkä aika keskiviikko iltapäivään. Meillä on silloin varhaisultra, mikä kyllä jännittää..... Toivottavasti kaikki on hyvin :)

Mukavaa viikon alkua kaikille !
 
Täällä kans 7 rv pyörähti käyntiin eilen, ja varhais Ultran sain huomiselle yksityiseltä. Tosiaan kolmatta odotan, eikä kummassakaan raskaudessa ole ollut töllaisia mahakipuja :( voihan se olla että kivut on ihan asiaan kuuluvia, sellaista nipistelyä ja tosiaan tuntuu KOKO vatsan alueellla, ei vaan toisella puolella. Välillä tuntuu kuin kohtu supistuisi, joka ei tietenkään voi olla mahdollista vielä, että supistuminen tuntuisi koko vatsan alueella. Ja enimmäkseen senntakia olen huolissani, kun tosiaan aiemmissa raskauksissa ei ollut tällaisia vatsan nipistelyitä. Eli huomista odotellessa, voin kertoa että jostain syystä olen varautunut pahimpaan :( en sitten tiedä onko se se äidinvaisto vai mikä,mutta nyt tosiaan tuntuu niin erilaiselta, tuntuu että nyt ei ole kaikki hyvin :( vielä vuorokauden verran odottelua ja murehtimista. Toivon vaan että kaikki olisi hyvin ja pikkuinen on oikeassa paikassa, sekä lähtenyt kehittymään <3 
 
Toivotaan hömppis että kaikki on kunnossa.

Itsellänikin on vielä epäilyksiä tästä raskaudesta. Takana on neljä raskautta ennen tätä (lapsia kolme) ja minulla pahoinvointi on vähentynyt joka raskauden myötä. Ensimmäisestä voin pahoin puolet odotusajasta, ja seuraavien kohdalla aina vain vähemmän. Nyt ei ole minkäänlaista etovaa oloa tai oikeastaan mitään muitakaan oireita. No, minun viikoistanikaan ei kyllä ole tietoa vaikka laskurit antoivat  2.5-10.5 välille lasketunajan. Viimeviikolla ultrassa ei näkynyt mitään, ensiviikolla jo toivottavasti. Pakko se oli varata, ennenkun uskaltaudun edes neuvolaan soittamaan.

Onko teillä muilla pienten lasten äideillä koskaan tunnetta että kädet loppuvat kesken jos tulee jotain ylimääräistä ohjelmaa??

Meillä arki pyörii tällä hetkellä melko hyvin, tosin 10kk pojan yölliset seisoskelut ja levottomuudet välillä tuntuvat päivisinkin väsyttävän (minä tietysti toivon että osa omista väsymyksistä menee tämän raskauden piikkiin). Mutta kädet on mukavasti työtä täynnä päivisin ilman mitään ylimäärästäkin ohjelmaa. Nyt vielä laitoimme asuntomme myyntiin. Hieman alkoi arveluttamaan kuinka selviämme asunnon esittelykuntoon laitoista kun tuntuu että pienet "auttavat" siinä omalta osaltaan melkoisesti.

 
 
kiitos NoKo, huomennahan se sitten selviää :) toivottavasti siellä näkyy edes sijainti, tietenkin toivon myös että syke näkyy, kun neuvolassa meinasi että pitäisi jo näkyä ultralla.

Täällä myös välillä tuntuu että vuorokaudessa saisi olla ainakin 30h, että kerkeäisi tehdä kaikkea :D ja nyt vielä kun aloitin viimeisen vuoden opinnot, niin kiirettä riittää. Pitkät päivät usein klo 7-16.30 (kun matkaa kouluun 35km). Pääsen kotiin niin olen aivan loppu, ja vielä pitäisi jaksaa poikien kanssa touhata. Voin kyllä myöntää että siinä vaiheessa se on enemmänkin sellaista väkisin touhaamista, etenkin nyt vielä kun on tämä raskaus tässä, ja nyt kun se vielä toistaiseksi mietityttää. Pitää vaan koittaa jaksaa, onneks on tuo mies tuossa joka jaksaa enemmän leikkiä lasten kanssa. Usein meilläkin sitten ne vapaa päivät hurahtaa niin, että herätään, aamupala, lounaan valmistaminen ja leikkiä, päikkärit, lounas, ja ehkä siinä iltapäivällä vasta päästään/keretään ulos tai kavereita tapaamaan...

Mutta ilmeisesti ihan normaalia pikkulapsi elämää... onkos nämä nyt niitä ruuhkavuosia? ainakin täällä tuntuis olevan :D
 
Nyt iski murhe ja paniikki. Tein plussatestit n.2 viikkoa sitten molemmat Clear Blue testeillä (niillä "tavallisilla"). Molemmat plussat oli pystyviivoilta HAALEITA, mutta plussia kuitenkin. Ensviikolla ois eka neuvola ja koska oireita niin vähän ja lievästi, niin ajattelin tehdä uuden testin itteäni rauhoittaakseni. Ei menny rauhoittelut ihan putkeen... :(  Tein taas Clear Blue testin ja plussaan tuli oikeastaan vaan siihen vasempaan laitaan vahva sininen ja muuten pystyviiva oli lähinnä mielikuvituksen varassa(tein testin päivällä, mut kaipa näillä viikoilla pitäs päivävirtsassakin jo hormonit näkyä, vaikka olis kova lotraamaan vedenkin kanssa..). Ihmettelin tulosta ja selasin nettiä, niin siellähän sitten monet haukkuivat ks.testit pystyyn ja kirjoittivat,että juuri kyseisenlainen kapea pystyviiva voi tulla negatiiviseenkin testiin.  ;(   Haen kyllä uuden testin ja eri merkkisen, mutta en tänään enää ehtinyt uudelleen apteekkiin. Ja seuraavan teen aamulla. Mutta oletteko te käyttäneet Clear Blue testejä ja jos olette, niin onko plus merkki ollut teillä aina selkeä?
 
Nimenomaan hömppis, ihanat ruuhkavuodet meneillään/tuloillaan 
 
Lotte: Olen myös kuullut samasta testistä että haaleat plussat ovat muuttuneet negatiiviseksi, mutta olleet silti loppujen lopuksi positiivisia. Tai ei tietysti siis se testi vaan itse raskaus. Itse ostin tällä kertaa marketin alle 3euron liuskatestit ja paketin molemmat näyttivät haaleaa plussaa. Seuraavana aamuna Clear Blue digitaalinen testi myös positiivinen, tosin viikot menivät ilmeisesti metsään.

Toivotaan parasta!!!
 
Clear Bluen tavallisista testeistä en oikein mitään osaa sanoa, mutta olen täsmälleen samoilla viikoilla kuin sinä ja olen saanut jo 3+6 vahvan plussan omiin testeihini ja näillä viikoilla vaikka vaan tunnin rakossa olleesta pissasta tulee vahva plussa ainakin minulla...

Tosin olen lukenut myös huonoa noista testeistä ja toisillahan hormoni tasot nousee eritavalla... Toivottavasti se uusi testi nyt vähän selkeyttäisi... Menkkoja kun ei kuitenkaan ole sinulla tullut.
Tee testi ja se varmaan vähän valaisee... Olenpa huono neuvomaan :( Minulle ainakin sanottiin että se apteekin oma raskaustesti on yhtä varma kun tk:n testit niin luotin siihen...
 
Kiitos NoKo ja pirpana5 vastauksista. Kuukautisia ei tosiaan ole tullut eikä mitään muutakaan vuotoa, ihmeelisiä kipuja tms. Eihän se auta kuin odottaa seuraavaa testitulosta, mutta NoKo:n viesti nyt sentään vähän helpotti paniikkia. Tämä oli kyllä viimeinen kerta kun noita Clear Bluen testejä teen. =/
 
Lotte ja muut: Ootteko kumminka tietoisia kenestäkään jolla positiivinen testi olisi näyttänyt väärin? (Keskenmenot poislukien) Minä en ainakaan tiedä ketään.
Ja ensimmäisessä raskaudessa olin kuitenkin jo viikolla9 kun tk:n testi näytti vielä negatiivista.
 
NoKO, miten Tk:n testi on voinut näyttää vielä viikolla 9 negaa? Oliko sinulla arvot jotenkin todella alhaalla vai miten? Miten raskaus sitten todettiin, ultrallako?

En kyllä tiedä ketään jonka positiivinen testi ei olisi pitänyt paikkaansa. Onneksi! =) Mutta tietysti on sitten ne pari muuta yhtä ikävää mahdollisuutta: tuulimuna ja keskenmeno. Tosin jos menee kesken, niin laskeeko hormonipitoisuus heti vai vasta kun vuoto alkaa?
 
Minulle todettiin vain että toisilla sitä hormonia kehittyy alussa niin vähän ettei näy virtsassa. Ja äidilläni oli myös yhdessä raskaudessa samoin.
Ultralla se sitten todettiin, ja silloinkin kunnallisen kautta pääsin siihen vasta parin viikon päästä. Eli jos olisi esim. raskaudenkesketys pitänyt tehdä, se olisi pitänyt tehdä samantien. Onneksi silloinkaan ei sellaisia ratkasuja tarvinnut miettiä.
 
Takaisin
Top