Syyskuun supinat!

aivan :) jä kävinkin aamulla vielä neuvolan testissä, plussaahan se näytti :) viikkoja nyt siis 5 + 3 ja LA 4.5, viimesten kuukautisten ensimmäisestä päivästä laskettuna :) sain virallisen neuvola-ajan 18.9, ja varasin yksityiselle ultran viikolle 9 :) Meillä kun se ensimmäinen ultra tk:ssa (tai äippäpolilla) on vasta viikolla 12, ja niin pitkälle en jaksa odotella että näen onko siellä masussa mitään tai kettän :D
 
Meitä on täällä ja hirmuinen määrä!:) Onnea kaikille matkaan!

Miekii haluaisin tuohon ar-ultraan, mutta hinnat on aika suolaisia täällä,joten on pakko vissii odottaa vielä hetki.Soitin maanantaina neuvolaan ja sitä ennen oli pakko varmistua yhdellä testillä, että varmana sitä raskaana ollaan :D Kaksi viivaa sieltä ilmestyi ennen kuin kissaa ehti sanoa.

Mahassa juilii ja vihloo tosi ilkeesti,samanlaisia kuin menkkakivut..mut ilmeisesti kuuluu asiaan.

Aurinkoista tiistaita kaikille! :)
 
pää vissiin pehmenee kun miehän olen jo kertonut aiemmin et neuvolaan on soitettu
 
ei haittaa toisto ku mulla ainakin niin lahopää ettei kaikkea aina muista :D

Tänään sitten käyty neuvolassa ja tätin kone oli sitä mieltä että olen 11+0 ja minä sitä mieltä että olen 5+3 :D Nyt voipi tulla päivänkin varotusaika ultraan ja sitkun todetaan etten olekaan ihan noin pitkällä niin sitten myöhemmin uudestaan. :) Mutta ainakin pääsen kurkkaamaan massuun ilmaiseksi ajoissa :D Synnäriksi suunniteltiin nytten tuo Kätilöopisto... on kuulemma lähinnä minua ja kaikkein kotoisin ja eniten parkkipaikkoja :D Saa nähdä minne sitten tosin mahtuu synnyttämään kun sinne asti päästään :) Seuraava neuvola vasta viikolla 16 että sitä odotellessa...

Töissä tänään kauhukseni totesin että yksi työkaveristani on käynyt vissiin kaivelemassa kaappiani... Emme yleensä paljon juttele vaikka työpareina toimitaankin. Minulla on kaappini ovessa listä mitä teen minäkin päivänä ja ala reunaan olen merkinnyt nyt aina (pienellä) 4+4, 5+2, 5+3 jne. Kaappi ei tähän asti ole ollut lukossa, kiinni kylläkin.

Tänää sit alotti yhes vaihees kyselee mult et onks mul vauvakuume, vastasin sillee vältellen etten nyt oikee tiiä. Sit se jotaa että mun ois hyvä hankkii nyt lapsi ni tulis kesävauva. Ja jotaa muuta... (täs kohtaa lähin kysyy meijän vastaavalt ettei se vaa oo kerton kellee mitää, sano että ei että se on luottamuksellista) No ulkona tää 19v jatko "Tuli tosta roskiksesta (!?!?) mielee et kuinkakohan moni hankkii vakipaikan ja oottaa et koeaika on menny ja sit hankkiutuu raskaaks?" Mie: "En tiiä, en oo perehtyny asiaa." Onks sul muuten vakipaikka se kysyy seuraavaks? joo o, vastasin... Ja sit se alko kyselee mun miehen ikää ja et ois hyvä tehä lapsii ja näin... Jatko tota samaa aihetta.

Tulipa vähä sekavasti mut.. No, jos jatkaa aiheesta ni pitää varmaan kysyä että mistäs on saanu moista mieleensä?
 
no jos se muuten vaan kyselee.. tai sitten on huomannut sun mahan? :) voitahan sä toki kysästä, jos se oikeen innokkaasti jatkaa utelua :D
 
Mahassa ei ole muutosta minneen suuntaan ja tosiaan ei oikein muusta jutella kun pakolliset työasiat. Ei kyseisen henkilön työpanos oikein miellytä. Jos jatkaa utelua niin meinaan kyllä kysäistä että mistäs moinen yhtäkkinen mielenkiinto kyseiseen aiheeseen.
On tosiaan työpaikallamme tunnettu hörökorva kuuntelemassa salaa muiden juttuja ja muutenkin utelias tapaus...
 
Heippa!

Täällähän onkin jo monta innokasta odottajaa :)

Meikäläinen plussasi tänään, yk5/kp25 eli toukokuun 18. olis LA. Toinen pirpana on siis matkalla, esikoinen on reipas ja touhukas 10kk poika. Mitään ihmeempiä oireita ei oo vielä, kun on niin alussa. Paitsi päänsärky, niinku ilmeisesti
 muutamalla muullakin toukotoukan odottajalla. En tosin tiiä liittyykö toi särky mulla just raskauteen (jos liittyy, ni toivottavasti ei jatku kauaa... :( ) 
Vähän nyt "jännittää" et mitä töissä ihmiset tuumaa, kun palaan äippälomalta ens kuun alussa ja aika pian sen jälkeen alkaakin taas maha kasvaa. 
 
Tervetuloa joukkoon iloiseen Nipsu86!Toivottavasti päänsärky hellittää.Miulla on onneks hellittäny,mut mahan juilimiset on kahta kovempia :/

pirpana5:on kyllä ihme utelija.itsellä kävi hassu tilanne, kun eräs kaveri laitto viestiä että hänellä on tunne, et mie oon raskaana :0 eikä varmasti tiedä totuutta!Jotku ne vaan omaa etiäisiä :)
 
Piti vielä lisätä, et hiukanko repesin täällä tolle et "tuli mieleen tosta roskiksesta"! Mitäköhän siellä työkaverin kuupassa oikeen liikkuu :D 
 
Heippa kaikille - ja onnea uusille plussanneille ! Tervetuloa mukaan ja tarrasukkia !

Pirpana5:ikävää että täytyy olla noin utelias eikä voi odottaa sitä että henkilö itse kertoo, tai muuten tulee esille... Luulisi että pitäisi välit olla vähän läheisemmän tuollaisiin kysymyksiin... voihan toki olla myös niin, että on sattumaa. En itse kuitenkaan siihen ihan täysin usko... Mielenkiintoista :)

Tapsu:todella jännää telepatiaa ! Kerroitko hänelle asian oikean laidan?

Nipsu86: toivottavasti päänsärkysi vähenee pian ! Itselläni on myös ollut aika ajoin pientä päänsärkyä. Ei kuitenkaan niin pahaa, että olisi tarvinnut särkylääkettä ottaa...

Itselläni olo on samanlainen kuin aikaisemminkin, eli huolestuttavan vähän oireita. Yritän toki itse asennoitua niin, etten huolehtisi... Illalla vatsaa eilen turvotti työpäivän jälkeen ja väsytti. Rinnat ja vatsa tuntuu vähän hassuilta. Mutta mitään sen suurempaa ei siis ole...

Päiviä tänään on 5 + 2. Viikon päästä keskiviikkona minulla on se varhaisultra - toivottavasti siellä kaikki olisi hyvin. Aika tosin matelee..... Sitten ensi viikon torstaina on tuo neuvola. Tulostelin jo vähän lomakkeita netistä, mitä pyysivät täyttämään valmiiksi. Viikonloppuna olisi tarkoitus saada ne valmiiksi. Muuten olo on positiivinen :)
 
Mä kärsin. Poika roikkuu vielä rinnalla ja koen pakon omaista tarvetta juosta pois. On jo unettomia öitä kun tulee ahasta neiti 3 v ryömii vielä viereen. Mä mietin jo miten selviin, tässä vielä kipeänä. Plussattu on 2kertaan. Niin vähän aikaa ja pitäisi olla kova.
 
Tervehdys kaikille,
täällä pääkaupunkiseudulta yksi positiivisesti yllättynyt ja miehensäkin tällä asialla yllättänyt.
Olen aiemmin ollut tuolla yrittäjien palstalla, kertaalleen raskaana olleena päätyen keskenmenoon vk 12. Nyt meni sitten 2 vuotta keskenmenosta ja huomaan olevani raskaana. Testi näytti plussaa ja joitain esioireita on jo toista viikkoa ollut. Laskureiden mukaan olis menossa 4+6 ja la olisi 9.5.13 jos kaikki hyvin menee.
No iloinen asiahan tämä on, mutta tämä mamma täyttää tänä vuonna 43v. Että sellainen homma. Eikä meidän sitä paitsi pitänyt saada vauvaa ilman keinohedelmöitystä.

Lisäjännitystä tähän asiaan tuo se, että olen menossa neurokirurgiseen leikkausarvioon, koska kaularangassani on kaksi välilevytyrää jotka painavat selkäytimeen. Saa nähdä mitä tästä vielä tulee. 
 
Mietintämyssy 2011:en kertonu,annoin hyvinkin ympäripyöreän vastauksen :) ehkä se selviää hänelle tässä syksyn aikana,riippuen miten tuo maha kasvaa.
 
Nipsu86 minäkin tänään jouduin kertomaan meidän johtajalle kun vastaava sanoi että jos johtaja kysyy miksi mun poissaoloja (neuvola käyntejä+ultria) ei merkata työvuoro listaan niin hän joutuu kertomaan syyn. Näin sitten parhaaksi kertoa asian itse. (Koeaikani loppui tuossa pari viikkoa sitten ja nyt on sitten vakipaikka.) Ihan hyvin otti näin face to face, onnitteli ja jutteli siitä kuinka sitten myöhemmin selvitellään lomat sun muut... Mutta kun menin viereiseen huoneeseen ja vastaava meni sitten tänne toimistoon missä johtaja oli niin kuulin kuinka kuiskasi vastaavalle "Just koeaika loppu ja nyt jo raskaana". Ei jatkanut aiheesta sen enempää mutta ei se kyllä kivalta tuntunut. Vieläkun aloitettiin yritys sillä idealla että joudutaan varmaan joskus vielä turvautumaan hoitoihin ja nyt tärppäsikin näin äkkiä... No, ei voi mitään. Joskushan ne lapset on tehtävä jos niitä haluaa.

Ja sitä mietitään tällä hetkellä meidän firmassa viiden hengen voimin mitä siellä kuupassa liikkuu ja miten sen kuupan toimintaa voisi vähän korjailla. :D

Täällä oireet edelleen todella kipeät nännit, iltapäivä + ilta pahoinvointi ja hurja vessassa ravaaminen... Alavatsan nippailut vähentyneet huomattavasti vaikka silloin harvoin kun tulee niin onkin todella kipeitä sitten... Ultra aikaa edelleen odotellaan :P

Päiväkodissa kun on töissä niin täytyy sanoa että kakkavaippojen haju on alkanut oksettaa enemmän. Ennen täytyi olla ihan hirveä haju että öklöttää niin nyt vaihtelen ne hengittämättä ettei tule ylös :)
 
Pirpana5: Harmillista, että pomosi otti asian noin. Mistäpä hänkään tietää kuinka kauan olette yrittäneet tai vaikka odotuksesi olisikin vahinko, joten syyttä tuollaisia huomauttelee.  :/  Ja ole vain rauhassa onnellinen siitä,että ette näyttäneet hoitoja tarvitsevan vaikka sellaista epäilit. Jos oikein rupeaa miettimään milloin olisi kaikkien kannalta oikea hetki, niin tuskin sitä tulisi ikinä. :/

Hietsu: Toivottavasti asiat selviävät ja saisivat välilevynpullistumasi hoidettua raskaudesta huolimatta ja sitä vaarantamatta.

Ja kaikille muillekkin yhteisesti, HEI!  Olen viimeviikolla plussannut esikoisen odottaja, 32v. Jänskättää miten kaikki tulee menemään ja vieläkin on epäuskoinen olo. Kuulun niihin jotka ovat suorastaan onnellisia kaikista mahdollisista oireista (vielä..) jotta olisi helpompi uskoa, että odotus on totta. Viikkoja nyt 5+3 ja laskurin mukaan LA 5.5-13. Ensimmäinen neuvola on 18.9. Saapi nähdä muuttuuko viikot ja lasketut ajat jossain vaiheessa, koska plussasin ensimmäisestä kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen ja aikanaan kierto ollut epäsäännöllinen ilman pillereitä, joten olen arvioinut kierron pituuden mahdollisesti tunnistamieni ovulaatio-oireiden ja oletetun kiinnittymisvuodon perusteella(oletin kuukautisten alkaneen, mutta tulikin vain vuorokauden ajan niukasti kirkasta verivuotoa). Ehdin jo tehdä negatiivisen testin 2pv vuodon jälkeen ja jatkoin kuukautisten odottelua. Muutama päivä negatiivisesta testistä rupesi huippaamaan pitkin päivää ja sitä jatkui useampi päivä. 6pv edellisestä testistä tulikin sitten haalea plussa ja paripäivää myöhemmin vielä uudelleen samanlainen haalea plussa. :D Kyllä olikin onnellinen ja epäuskoinen olo! =)
  Edelleen ajoittaista huimausta ja etovaa oloa. Päänsärkyä lähes päivittäin, mutta ei kovin kovana. Mahaa nippailee silloin tällöin, mutta kaikenkaikkiaan aika vähäisiä oireita. On esim. mielenkiintoista lukea kuinka moni sanoo rintojen olevan oudot tai aristavat. Minulla vain nännin pystyssä kokoajan, mutta muuten niissä ei ole arkuutta tai muuta ihmeellistä. Väsymystäkään ei päiväsaikaan pahemmin ole, mutta myönnän nukkuneeni viimeaikoina 8-10h yöunia...  ;)
 
Minäkin toivottelen kaikille napakoita tarrasukkia, jotta kaikilla kestäisi maha-asukki matkassa loppuun asti!
 
Täällä myös kaikki oireet vielä tervetulleita :D tämä aika viikolle 12 on kaikista inhottavin, kun ei tiedä onko siellä ketään ja jos on niin onko kehitys lähtenyt käyntiin. Itsellä on välillä pientä mahan nipistelyä, palelee ja iltaisin nukahdan aiemmin. Tosin nyt olen aloittanut opinnot, niin sekin ja muo kaksi poikaa pitävät kiireisenä, niin iltaisin olen aivan puhki :D nyt vaan odottelen syyskuun loppua, että pääsee ultraan näkemään onko kaikki hyvin :) 
 
Hei!

Mahtavaa nähdä että moni on päässyt plussailemaan! :) Toivottavasti kaikki vauvat malttavat pysyä masuissa loppuun saakka.

Soitin eilen neuvolaan varatakseni ajan, vaikka viikkoja on vasta 4+6. Sattui vain sopiva sauma töistä soittamiseen kun kollega oli vapaalla. Eli meillä on neuvola nyt 21.9. ja saatiin vielä kaupan päällisiksi varhaisultra 24.9. viime vuoden lopulla todetun rypäleraskauden takia. Jipii! Mitenhän sitä malttaisi odottaa niin kauan, aika vaan matelee. Ja raskausoireet tuntuu olevan vain vähenemään päin :P

pirpana5: tajusin sun kommentin luettuani että mulla itselläkin loppuitöissä koeaika vasta reilu kaksi viikkoa sitten (olen ollut firmassa jo yli 2 vuotta mutta vaihdoin työtä reilu 4 kk sitten). Hups. No, meillä on sellainen tilanne että esikoinen täyttää jo ensi viikolla 4 v. joten pikkukakkosen kanssa alkoi tulla jo aika kiire, kun ei haluttu että ikäeroa tulisi aivan valtavasti.. No onneksi minun tapauksessa esimies istuu 1000 km päässä ja joustoa löytyy työajoissa ettei ainakaan aivan heti tarvitse kertoa neuvolakäynneistä yms..
 
Huomenta !

Ilokseni huomaan että taas on lisää plussanneita! Onnea myös teille kaikille !

Hietsu:aivan upea juttu ! Ja varmasti saat nuo muutkin asiat hoidettua niin, että kaikki menee kaikin tavoin hyvin.

Pirpana5: olipa ikävä että tuollaisen lauseen jouduit kuulemaan. Itse mietin kovasti, että milloin kertoisin työnantajalleni tästä meidän raskaudesta... se on todella kaksipiippuinen juttu...En normaalitapauksessa haluaisi kertoa, ennen kuin 12 viikon rajapyykki on saavutettu, mutta toisaalta tiedän, että äitiyslomani tulee aiheuttamaan jonkin verran päänvaivaa kun on suht pienestä yrityksestä kyse. Ovat olleet minua kohtaan aina reiluja, niin en haluaisi ruveta keksimään tekosyitä poissaoloilleni enkä aiheuttaa yhtään turhaa päänvaivaa venyttämällä kertomista...Ehkä teen niin, että kerron mikäli varhaisultrassa kaikki on hyvin ja pyydän ettei siitä kenellekään muulle vielä kerrottaisi.

Lotte: tiedän tunteesi - minullakin on ihan epäuskoinen olo. Kaikki on niin uutta ja mielenkiintoista, vaikka meillä on ollut miltei vuosi aikaa valmistautua, kun ei heti tärpännyt.

Hömppis: tsemppiä sinulle ja muista kuunnella myös itseäsi. Osaan hyvin kuvitella, että raskaus varmasti on erittäin paljon raskaampaa, kun lapsia on jo ennestään.
 
Tänään tuli tehtyä clear bluen viikkonäytöllinen testi, ja näytti gravid / raskaana 3 +. Se jotenkin henkisesti tuntui hyvältä, että ainakin arvot ovat nousseet. On miltei hankalaa odottaa keskiviikko iltapäivään, että pääsen varhaisultraan ja vihdoin saisi tiedon että miten massussa voidaan. Kyllä niin kovasti toivoisi että kaikki on hyvin :) Muuten tuntuu että tämä on tällaista tasaista tällä hetkellä, joten minäkin ainakin vielä tällä hetkellä, toivottaisin raskausoireet erittäin tervetulleiksi emoticon

Sen minkä kyllä olen huomannut nyt kun lomien ja saikkupäivän jälkeen tiistaina tulin takaisin töihin, niin työpäivän päätteeksi vatsa tuntuu nykyään turvonneelta. On aivan ihanaa illalla laittaa verkkarit jalkaan kotona. Olen muuten yrittänyt syödä aika terveellisesti sekä vähän liikkua plussauksen jälkeen. Pitää vain hoitaa että jatkaa samalla linjalla. Minulla nimittäin on lievä ylipaino, niin kuvittelen että raskausajan diabetes jne. voisivat tulla helpommin. En tosin aiheesta tiedä juuri mitään, kun en edes neuvolassa vielä ole käynyt, mutta tuo lievä ylipaino ei kyllä varmasti ole hyvästä. (bmi 29) Noh, en aio tästä asiasta ihan hirveästi stressata, mutta pyrin syömään järkevästi ja yrittää liikkua edes vähän joka päivä.

Olen muuten ruvennut lukemaan aika paljon juttuja raskaudenajasta (niin kuin varmasti moni muukin), ja olen kyllä niin ihmeissäni siitä, että miten nopeasti massussa rupeaa kehitystä tapahtumaan. Tälläkin viikolla pitäisi tapahtua vaikka mitä upeita juttuja !
 
Teinpä testin tänä aamuna uudelleen ja kai se on vaan uskottava että raskaana tässä ollaan :)

Soitin ajan neuvolaan ja menen jo tavallista aikaisemmin, koska tarvitsen jotain tietoja myös erikoislääkärille tämän niskani vuoksi. Hammaslääkärillekin pääsin peruutusajalle, koska suu pitää olla kunnossa minkäli minut nyt kuitenkin leikataan. 

Sanoin tälle neuvolaihmisellekin, että olen jotenkin niin hämmennyksissä tästä asiasta kaikenkaikkiaan. 
Olimme kuitenkin saaneet lapsettomuustutkimuksissa vastaukseksi ettei lasta tule ilman keinohedelmöitystä. Toisekseen niskani on siinä kunnossa, että minulla on jatkuvat kivut ja neliraajahalvausriski...  ja kaiken huipuksi joudun tänään aikaisin aamulle lääkärin pakeille, koska kaulaani ilmaantui eilen iso ja erittäin kipeä patti ihan ruokatorven viereen. Nyt sitten on vahvana epäilynä kilpirauhasen tulehdus. Hoh hoijakkaa. 

että ei tää mitenkään helpolla ala, mutta ehkäpä lopussa kiitosta riittää :)
 
tervetuloa Hietsu!Toivotaan, että lopussa kiitos seisoo :)

Onpas täällä ollut kurjia vastaanottoja töissä.Itse en ole vielä kertonut,mutta varmaan joudun pian kertomaan työn luonteen vuoksi.Tosin tiedän jo 100% varmasti, että ryhmäni johtaja iloitsee uutisesta.Hän on sen verran kauan tivannut sitä :) Ja kyllä,hän on mies :D

Eipä tässä kummempia kuin turvotusta.Ja sitten vähän lisää turvotusta.Tähän lisäksi kun on jatkuva juiliminen alamahassa,luulisi että on menkat 24/7.Mutta ehkä se on vain merkki, että joku siellä kasvaa.
 
Takaisin
Top