Syyskuun sähinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bolle29
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei sitä vauvan hoitoa pelkistä vihkosista kyllä opita :hungover: Ihme touhua.. Kai ensarit saa enemmän hands-on opetusta siellä? Jos aattelevat, että uudelleen synnyttävillä palautuu asiat mieleen. Onneks meidän sairaalassa kyllä saa opastusta :) Tai niin ne ainakin lupas :hilarious:

Hyvältä kuulostaa "oireilut" täällä! :)

Joo ei kyllä minkäänlaista vauvanhoito-opastusta saanut Taysissakaan. Toisaalta voi olla että tämän kolmannen kohdalla jo ajatellaan että hommat sujuvat vanhasta muistista.

Mua kans ihmetytti että miksi yöllä olisi pitänyt olla niin kauheasti ohjelmaa. Yökkö kävi joka yö sanomassa että haluaa sit jossain vaiheessa yötä nähdä vauvan hoitopöydällä. En mä sitä kertaamaan jaksanut sinne roudata :hilarious:. Yöllä kun vauva heräsi niin syötiin ja käännettiin kylkeä ja sitten jatkettiin unia. Ihme touhua :shifty:

Taysissa ohjattiin todella hyvin vauvan hoito 2015, kun viimeksi siellä olin. Ehkä ensimmäisten kanssa ohjataan tarkemmin? :) Kysymällä luotan, että nytkin saa opastusta, jos jotain apua kaipaan. Onneksi aika hyvin on vielä muistissa kaikki hoidot. :)

Itsellä varmaan psyyke pettäisi täysin, jos minulle annettaisiin vihkonen ja nettisivut, joilla vierailla. Ja jos lisäksi kiellettäisiin kutsumasta hoitohenkilökuntaa.. ohhoh.. mutta tuskin ensisynnyttäjää yksin jätetään tuntemuksiensa kanssa, toivoisin ainakin näin! Tai näin aion myös toivoa tai sitten pyytää kotiutumista ja neuvola-aikaa samalle päivälle, missä voivat sitten auttaa pienissä käytännön asioissa!

Kun ei synnytyksen stimulointi oikein mitään tuntemuksia herätä, otin yhteyttä tuttuun kiinalaiseen lääkäriin (miksen heti alkuun.. meni 140€ kahteen hoitoon kun tällä summalla olisi melkein neljä kertaa saanut kiinalaista hoitoa..), jolle toivon saavani ajan jo huomiselle tai sitten ylihuomiselle.. Mielummin käym pisteltävänä ja nautiskelemassa siellä, varmasti tulee rennompi olo! Ja ylihuomenna myös ultra, en haluaisi joutua käyttämän mahdollisesti tulevaa käynnistysaikaa... nyt vasta 40+3, ei paha..

2016 sain kans Taysissa ihan niin paljon apua ja opastusta, kuin tarvitsin. Kyselin paljon ja esim. röyhtäyttämistä ja kakkapyllyn pesua näytettiin mulle monta kertaa. Imetysasentojakin kyselin ja niissäkin sain apua.
Taysissa oli perhehuoneessakin soittokello ja ruoka kannettiin miehellekin nenän eteen.
On kyllä kiva nyt vertailla, että kuinka saan apua nyt kun edellisestä kerrasta on niin vähän aikaa. Toki muistankin vielä aika hyvin.

Mulle olis ollut kyllä ihan painajainen, jos ensikertalaisena olis joutunu tyyliin you tube videoista opetella vauvan hoitoa :bored:

Minulla tulee myös reilulla kädellä verensekaista limavuotoa! :) Oli yksi reipas ja napakka supistus, jonka seurauksena kohdunsuulla tuntui sellainen "rusahdus" ja kova paineentunne pakotti vessaan. Nyt odottelen vain, että supistukset alkavat kunnolla. Viimeksi lähti muutamassa tunnissa käyntiin..
Miten Elaffy tilanne? Mulla ollut kipeimpiä suppareita tuntuen peräsuoleen päin pitkin päivää melko epätasaisesti.. ei mitenkään kaavalla vielä. Tyhjentänyt suolen kolme kertaa.. menkkajomotusta ja vihlontaa lantiossa. Mutta ei vielä ei vielä... innolla odotan yötä kehittyykö jotain vielä...

Ti ultrassa pitää kysyä lääkärin mielipidettä hälle ehkä erikoisempaan asiaan; josko akupunktiolla käynnistettäisiin synnytys. Kiinalaiset sanoivat, että tod näk sairaalaan ei ehdi heidän hoitonsa jälkeen.. eli hoito pitäisi tehdä sairaalassa.. hmm.. saahan doulankin ottaa, miksei myös kiinalaisen lääkärin? Luonnollisin keinoin haluaisin toki synnytyksen menevän, mutta vauva on suht iso, kohta varmaan nelikiloinen ja kohta lääkkeillä käynnistettäisiin, sikäli mikäli mitään ei tapahdu..

Muokattu viimeksi:
Mulla tehtiin akupunktiota rv 39+2, rentoutti kyllä tosi hyvin muttei saanut synnytystä käyntiin. Samalla tehtiin myös vyöhyketerapiaa ja hierontaa :)
Aika hurjalta kuulostaa ettei hoidosta ehtisi sairaalaan.

Miten Elaffy tilanne? Mulla ollut kipeimpiä suppareita tuntuen peräsuoleen päin pitkin päivää melko epätasaisesti.. ei mitenkään kaavalla vielä. Tyhjentänyt suolen kolme kertaa.. menkkajomotusta ja vihlontaa lantiossa. Mutta ei vielä ei vielä... innolla odotan yötä kehittyykö jotain vielä...

Tyttö sylissä! ♡ Käynnistyi melko reippaasti 2-5min supistusvälillä seitsemän aikoihin illalla ja saman vuorokauden puolella oli jo vauva ulkona. :)

No Hyvinkäällä normivuodepaikalla ne kyllä kyseli ihan, että miten sujuu, kyllä ne myös seurasi, että sujuuko vaipanvaihto yms. Apua olisi saanut (ja sai) aina kun tarvitsi ja pyysi. Vauva sai olla kainalossa kaiken ajan jos tahtoi. Yöllä kävivät mittaamassa mm. keltaisuutta vaikka nukuttiin, yrittivät olla herättämättä, mutta varoittivat näistä siis illalla etukäteen. Perhehuoneeseen tulivat ainoastaan jos kutsuttiin tai jos oli joku syy, eivät muuten vaan kyselemään. Ei ole mitään pahaa sanottaa yhdestäkään kätilöstä tai hoitajasta ja oltiin osastolla 5 päivää.

Ihanasti taysissa on nyt ollut ihokontaktin painotus. Vauva ei ole edes käynyt omassa sängyssään, vaan salista asti ollut minun vieressä joko paidan alla tai vähintään nukkunut vieressä. :) Muutenkin hoito on mennyt hyvin lapsentahtisesti, mitä ei viiveeksi tuntunut niin olevan. :) Toki viimeksi minulla oli kaksi keskosta, nyt on täysiaikainen pirteä vauva ja hyvin mennyt synnytys takana.. :)

Olossani on jotain outoa ja vähän väsyttää. Mut en jaksa vain pötköttää sängyssäkään. Voishan sitä kokeilla jos nukahtaisi vielä. Mulla on melkein kaks viikkoo sitten tullut nuha. Ja nyt on ensimmäisiä päiviä että se olisi rauhottumassa päin. Tekis mieli tehä jotain mutta tuntuu etten jaksa aloittaa. Voisin kokeilla nukahtaa ja jos ei niin sit aloittaa vaikka imuroinnilla. Ja ulko ilma vaikuttaa mieli alaani aika paljon.

Eikös ne sano, että vyöhyketerapiat, akupunktiot yms. synnytyksen käynnistystä varten tehois parhaiten lasketun ajan jälkeen? Jos siis tehoo silloinkaan.. :joyful:

Eikös ne sano, että vyöhyketerapiat, akupunktiot yms. synnytyksen käynnistystä varten tehois parhaiten lasketun ajan jälkeen? Jos siis tehoo silloinkaan.. :joyful:

Kävin laskettuna päivänä hoidossa, missä juuri akupunktiota, vyöhyketerapiaa ja hierontaa eteerisillä öljyillä. Edellisenä päivänä oli hieronta, missä akupainantaa. Ei mitään, ei oireiden voimistumista edes.. ehkä olen auennut, ehkäpä en. Tuskinpa. Mutta sieltä suositeltiin, että vasta lasketun ajan jälkeen hoidettaisiin, ei vauva synny ennen aikaisesti. Varsinkaan ensikertalaisella, näin ymmärsin.
Siksi haluaisin nyt ns oikeaan akupunktioon, nämä hoitajat oikesti tietävät mitä tekevät. Toki samojakin pisteitä käyttävät. Mutta ovat minulta hoitaneet joskus outoa vaikeaa ihottumaa, emätintulehdusta, flunssaa, helpottaneet selkäkipuja... jotenkin uskon, jos he sanovat ettei hoitoa voi tehdä kuin sairaalassa, sillä vauva voi tulla nopeastikin. Toivottavasti synnärillä ollaan myötämielisiä ellei vauva päätä pian tulla! Luulen kyllä vähän että siellä sanotaan että puhkastaans kalvot, ota käynnistyspilleri, laitetaas oksitosisiinia, haluutko vielä täydet kipu- ja puudutushommelit...! Joo, rauhottavat kans kiitos, lepositeitä saa myös käyttää täs vaiheessa... huokaaaaus...

Kuulin kivoja uutisia tänään Kotkasta! Yliaikaiskontrollin yhteydessä, minun tilanteessa keskiviikkona rv 41+0, saa valita itse milloin käynnistetään :happy: . Eli jos ei huomenna tule niin käynnistetään keskiviikkona halutessani. Jeee :happy::happy::happy: ihanaa

Meinasitko käynnistää?

Saas nähdä miten etenee tänään. Yöllä heräsin kahden aikoihin ja melko säännöllisesti tullut 10min välein suppareita siitä asti. Ei nyt kovin kipeitä vielä mutta tuntuvia. Eli en ole kovin innoissani vielä.. koska kuitenkin ollut paljon harjoituskertoja jotka loppuvat kun seinään. Mutta pientä toivonkipinää kuitenkin..

Takaisin