Syyskuun sähinät!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bolle29
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllähän ne laantui aamusta, 7 tunnin 10min välein :banghead: höh.. ärsyttävää kun ne kuitenkin oli melko voimakkaita selkä/menkka supistuksia. Nåå odotellaan jospa alkaisi taas.. tai sitten huomenna viimeistään kun yliaikakontrolli kotkassa niin katsotaan että mitä on kehittynyt siellä. Ja toivon että käynnistetään myös huomenna ja käynnistyy :happy:

Tänään ultrassa kohdunsuu oli auki melkein 4cm, kutiteltiin vähän vauvan päätä, mikä on siis kohta jo melkein tässä huulilla :) yläpaineet olivat 136 ja sitten 150, tilaa ei ollut jäädä sinne lepäilemään niin kävin just terkkarissa mittaamassa ja yläpaine oli 120. Eli ei päivystykseen, kiva juttu! Mutta eipä siis vallan mitään supistuksia, limatulppia tai lapsiveden menoa.. no ehkä ihan vähän enempo supistanut nyt tuon kohdunkaulan "kiusaamisen" jäljiltä (mikä ei tehnyt yhtään kipeää, eikä edes tullut verta! Kuukausi sitten sisätutkimus sattui ja verta tuli..). Mutta nyt rentoudun Nexflixin parissa, käyn ehkä kävelyllä päiväunien jälkeen ja ah syön uuniperunaa! Peruna onkin yksi ainoista "raskaushimoista", mitä itselle on tullut. No, venttaillaan, venttaillaan :)

Reipas saunominen ja hyvä ruoka käynnistivät minulla synnytyksen tosi tehokkaasti! ;) :D

Saunottu joka päivä, mutta ehkä viimeiset saunat jokuseen viikkoon ja voisi yrittää ottaa nyt ihan kunnolla löylyä! Hih

Täälläkin kävelylenkillä yritetty käydä ja supistuksia kävellessä paljon mut hiljenee kun asettuu paikoilleen. Positiivisin mielin silti yritän ajatella nyt kaiken mitä teen. Jos yhtään auttaa. [emoji5]️

Mulla on tullu kipeitä supistuksia nyt sunnuntai illasta asti. Missään vaiheessa ei oo stopannut mut välit on pidentyny aina 30-1h min (just vaikka yöllä). Ekan yön nukuin 1,5h ja toisena yönä nukuinkin sitten jo paremmin kun ed.yönä valvonut. Eilen tuli supistuksia koko päivän 5-15min välein. Kipu iltaa kohden paheni ja nyt ne kivut on päällä ollu tänään. Tänään kuiteskin supistellut yli 20min välein. Ja limavuoto jatkuu ja nyt siinä on koko ajan eilisestä asti ollu verta mukana. Mun oma kroppani ei vaan osaa näköjään tuottaa kunnolla tota oksitosiinia et käynnistyis kunnolla :mad: Nää supistukset saa jo ääntelemään (eilisestä illasta asti) ja mä alan olee niin väsynyt:sad010Ja mä en haluu mennä sinne sairaalaan nyt kun ekaa kertaa saan olla kotona rauhottumassa! Tänään rv 39+5.

Mulla on tullu kipeitä supistuksia nyt sunnuntai illasta asti. Missään vaiheessa ei oo stopannut mut välit on pidentyny aina 30-1h min (just vaikka yöllä). Ekan yön nukuin 1,5h ja toisena yönä nukuinkin sitten jo paremmin kun ed.yönä valvonut. Eilen tuli supistuksia koko päivän 5-15min välein. Kipu iltaa kohden paheni ja nyt ne kivut on päällä ollu tänään. Tänään kuiteskin supistellut yli 20min välein. Ja limavuoto jatkuu ja nyt siinä on koko ajan eilisestä asti ollu verta mukana. Mun oma kroppani ei vaan osaa näköjään tuottaa kunnolla tota oksitosiinia et käynnistyis kunnolla :mad: Nää supistukset saa jo ääntelemään (eilisestä illasta asti) ja mä alan olee niin väsynyt:sad010Ja mä en haluu mennä sinne sairaalaan nyt kun ekaa kertaa saan olla kotona rauhottumassa! Tänään rv 39+5.
Kuulostaa ihan ekalta synnytyksestäni. Torstaina illalla alkoi supistukset 5-15min väleissä, lauantai aamuna syntyi. Tsemppiä! Ei tullut paljon nukuttua voin kertoa.

Toivotaan, että lähtisi täällä useammalla käyntiin jo :)

Täällä ei mitään merkkejä vieläkään. Eilen neuvolassa todettiin, että pää alkaa olla aika kiinnittynyt, kun ei enää juuri saanut liikutettua, mutta eipä sekään mitään vielä lupaa.

Tuo ikkunoiden pesu on vielä yksi valttikortti, jonka otan käyttöön ensi viikolla, jos ei mitään kuulu =D

Ikkunat tekisi täälläkin mieli pestä! Varsinkin kun aurinko paistanut ja sohvalla nukkunut parina päivänä.. ei nimittäin ole verhoja mitä vaihtaa niin tuo voisi olla hyvä veto tähän väliin. Josko nämä sisäpinnat vaikka näin ens alkuun ;) mutta nyt sinne löylyyn jotta uskallan syödä, vähän oksettaa niin en saunassa haluaisi oksennella.. vaikka siellä kyllä olisi suht helppo siivota toki!

Mariejohanna89 mistä tiestit kun aika tuli lähteä tai soittaa sairaalaan?
Nyt nää on huomattavasti koventunut mutta tulee 8-15min välein. Kuumavesipullo selän puolella auttaa tällä hetkellä pahimpaan kipuun :hello2

Itselleni tuli sellainen tunne vain, että nyt pitäisi mennä. Hyvä, että lähdettiin. Sairaalassa tulivat jo supistukset ihan parin minuutin välein. Soittaessa synnärille supistuksia tuli 2-5min välein, mutta tuntui vielä siltä, että kivun kanssa pärjää.

Mariejohanna89 mistä tiestit kun aika tuli lähteä tai soittaa sairaalaan?
Nyt nää on huomattavasti koventunut mutta tulee 8-15min välein. Kuumavesipullo selän puolella auttaa tällä hetkellä pahimpaan kipuun :hello2
En tiennyt :)
Kävimme kääntymässä perjantai aamuna ja ne passitti meidät kotiin odottamaan/piinaamaan kun auki vain 1cm. Sitten jäätiin illalla perjantaina sisälle vaikka edistystä ei ollut tapahtunut. Vasta yöllä pe-la rupesin aukeamaan ja sitten puhkaistiin kalvot ja epiduraalit jne. Ja syntyi lauantai aamuna. Tuskaa oli mutta palkitsevaa. Kun tuntui ettei enää pärjää kotona kivun kanssa niin sairaalaan.

Synnytin klo. 3.10 terveen tytön 3,794kg ja 50cm. Synnytys eteni nopeasti ja oli ohi muutamassa tunnissa. Kyllä oli rajua :happy:. Sisällä sairaalassa n. klo 00.00 ja silloin vain 2cm auki.

Oliko monesko synnytys? Kun itse mieyiskelee et mitenköhän menee. [emoji5]️

Takaisin