Syyskuun sähinät!

Ekalleäiti: muistinko oikein, että synnytit Hyvinkäällä? Itse olen parhaillaan sairaalassa ja synnytys hyvässä vauhdissa. Aamupäivällä osastoa kiertäessä näytti olevan jo pari sukkaa tälle päivälle taululla :) Toivottavasti tulee tämän päivän puolella vielä yksi lisää.
 
Haaveilija31, mulla on krooninen raskaus synnytys vauvakuume. Ei auta tää tuhisija sylissä. Pääseekö tästä vaivasta ikinä eroon?
 
Yllätyin ihan, että ei ole tullut mitään raskaus tai vauvakuumeita nyt. :) Olisiko meidän perheenjäsenet löytäneet jo kotiin..? :)
 
Musta tuntuu et on vauvakuume tulossa tai päällä, vaikka ei oo tämäkään vielä edes syntynyt! Voiko noin edes sanoa.. varsinkin kun haluaisin enemmän kuin hhden lapsen, ei tunnu helpottavan :'D odotellaan jokunen viikko josko ainakin taukoa hauaisi pitää :wink
 
Ekalleäiti: muistinko oikein, että synnytit Hyvinkäällä? Itse olen parhaillaan sairaalassa ja synnytys hyvässä vauhdissa. Aamupäivällä osastoa kiertäessä näytti olevan jo pari sukkaa tälle päivälle taululla :) Toivottavasti tulee tämän päivän puolella vielä yksi lisää.

Kyllä hyvinkäällä olis tarkoitus synnyttää. Mutta nyt on taas hetki ettei ennustettakaan että pian syntyisi. Viikko sitten luultavasti lähti limatulppa mutta edelleen tykkää asustaa masussa. Itse olisin valmis synnyttämään.
 
Meillekin syntyi eilen kolmas poika klo 7.28.
Tosiaan kun päästiin sairaalaan sisään niin olinkin jo 4cm auki. Odoteltiin josko menis vedet, mut ei mennyt. Kätilö kokeili paljon oon auki taas jossain kohtaa ja samalla puhkes kalvot. Tunti siitä poitsu oli ulkona. Ainut oli et ponnistus vaiheessa loppui puudute ja tunsin kun multa leikattiin väliliha ja muutenkin kaiken :wacky: Nyt vaan nuuskutellu vauvaa
 
Täällä myös päästiin tositoimiin eilen, ja poika syntyä tänään kahden jälkeen yöllä. Kaikki meni muuten hyvin, mutta alhainen hb ja melko runsas verenvuoto vetivät viimeisetkin mehut, ja meinasi lähteä taju suihkuun mennessä, joten nyt aika pitkälle vuodelepoa ja hoitajan kanssa vessaan.

Mutta on tämä ihmeellistä [emoji7]
 
Tänään soitti äitipolilta ja varattiin ens ke aika radin takia, seurantaa ja varmaan et minkä kokoinen vauva on. Mut puhui lääkkeistä. Mutta la aika seuraavana päivänä nii en haluis joutua sinne ja lääkäri toteaa että syö loppu raskaus lääkettä. Toivon muutenkin että syntyisi tällä viikolla.
 
Mitenkä jo synnyttäneet, oletteko huomanneet vauvan liikkeissä / liikehtimisessä jotain ennen kuin supistukset on alkaneet tai niiden aikana? Onko vauva liikkunut enemmän tai vähemmän kuin "normaalisti" kun synnytys on käynnistynyt?
 
Minulla vauva oli perjantaista asti selvästi hiljaisempi ja soittelinkin jonkun kerran synnärille, pitäisikö mennä liikehälytyksenä käymään. Kätilö lohduttelikin silloin, että yleensä tullaan liikehälytyksenä ja seuraavana päivänä synnyttämään. Vauva syntyi sunnuntaina.
 
Vauvalla ollut vähän vapinaa, joten mittailivat sokereita, ja ne olivatkin toisena päivänä alhaiset. Otettiin lisämaito käyttöön, kun ei rinnasta varmaan vielä riitävästi maitoa heru. Sokeriseurannassa pari ekaa arvoa ok, mutta taas aamulla niukasti alle viitrarvon. Kotiinlähtö ainakin viivästyy päivällä ja alkoi huolettaa, miksi arvot eivät pysy lisämaidosta ja säännöllisestä syömisestä huolimatta.

Mitään riskitekijöitä ei kuitenkaan ole minulla tai vauvalla [emoji53]
 
Vauvalla ollut vähän vapinaa, joten mittailivat sokereita, ja ne olivatkin toisena päivänä alhaiset. Otettiin lisämaito käyttöön, kun ei rinnasta varmaan vielä riitävästi maitoa heru. Sokeriseurannassa pari ekaa arvoa ok, mutta taas aamulla niukasti alle viitrarvon. Kotiinlähtö ainakin viivästyy päivällä ja alkoi huolettaa, miksi arvot eivät pysy lisämaidosta ja säännöllisestä syömisestä huolimatta.

Mitään riskitekijöitä ei kuitenkaan ole minulla tai vauvalla [emoji53]

Meillä oli sama homma. Oltiin vauvan kanssa potilashotellissa ylimääräinen vuorokausi sokeriseurannassa. Pumppasin ja imetin 24h ja lopulta taivuin ja vauvalle annettiin luovutettua maitoa 10ml sekoitettuna omaan maitoon. Noilla maidoilla vauva nukkui hieman pidemmän pätkän ja sain itsekin nukuttua synnytyksen jälkeen ensimmäistä kertaa kolmisen tuntia yhteen putkeen. Sokerit lähti nousuun ja oma maito nousi kunnolla kolmantena päivänä ja päästiin kotiin. Meilläkään ei ollut mitään erityisempää syytä matalille sokereille. Vauva oli jatkuvasti tissillä ja jos ei ollut niin pumppasin maitoa. Luulen, että oma stressi matalasta verensokerista ja unen puute vielä vaikeutti tilannetta.

Tsemppiä teille :Heartred Eiköhän sokerit lähde nousuun, kun maito nousee ja vauva jaksaa syödä kunnolla ja pääsette pian kotiin :Heartred
 
Mitenkä jo synnyttäneet, oletteko huomanneet vauvan liikkeissä / liikehtimisessä jotain ennen kuin supistukset on alkaneet tai niiden aikana? Onko vauva liikkunut enemmän tai vähemmän kuin "normaalisti" kun synnytys on käynnistynyt?
Vähemmän ainakin meillä. Eihän vauva ihan liikkumaton saa ollakaan, kun synnytys alkanut. Voipi olla joku hätä :grumpy:

Villi tunne muuten se, kun kalvot puhkastu ja lapsivettä lorisee ja maha tyhjenee, kun vauva alkaa siellä kovasti liikuskella ja liikkeet tuntee tosi helposti :joyful:

Meillä siis vauva tuli 13.9 maailmaan :Heartred Synnytyksen kestoksi merkattu ~19h, mutta jos alkaa epäsään. supistusten alusta laskemaan niin paaaaljon pidempään. Kotona odottelin, että käynnistyy kunnolla, ennen kuin sairaalaan lähdettiin.
 
Miulla meni vedet taas muutama päivä ennen synnytystä ja miulla ainakin vauvan liikkeet väheni hiukan sen jälkeen, oli kai sen verran ahtaanpaa. Sama kävi esikoisen kanssa joten en ollu yhtään huolissani.

Vauva-arki muuten on lähteny suht sujuvasti liikkeelle, poju on hyvin rauhallinen lapsi, kun taas esikoinen oli hyvin tempperamenttinen aludta asti. En tiedä johtuuko alun alhaisesta verensokerista ja sen sellasesta vai onko tämä vaan rauhallisempi tapaus, mutta en valita. :D
Nyt meille on tullut ikävä vaan vähän mahavaivoja pienelle, on ihan kamalan tiukassa röyhtäsyt eikä usein tule ollenkaan joten pienessä mahassa ilma kiertää ja aiheuttaa epämukavuutta. Aloitin rela-tipat nyt ja varmaan disfatylin jos ei ala auttamaan pian.
Tuli kauhea huono äiti -olo yöllä kun vaippaa vaihtaessa vahingossa nykäisin napatyngästä ja se irtosi! Sen verran kevyesti osuin että taisikin olla juuri irtoamaisillaan mutta silti. >.< Olen nuitten kanssa niin hermostunu vaikka näenkin että neuvolatäditkin niitä kääntelee ihan tuosta vaan. Pitää vaan koittaa rohkaistua.

Perheenlisäys on kyllä vaikuttanut parisuhteeseen. Tuntuu että pyöritän kotia ja lapsia ihan yksin kun puoliso on käyttänyt kolmen viikon isyysvapaasta kaksi viikkoa auton laittoon ja netissä roikkumiseen. Lisäksi valittaa väsymystä vaikka nukkuu koko yön ja pitkälle aamupäivään, ei siis tod. herää yöllä hoitamaan vauvaa. Huoh. Eilen sanoin suoraan miltä tuntuu mutta koko yhdessäoloajan se yksi iso riidan aihe on ollut juuri tuo hänen laiskuus eikä siihen ole tähän mennessä mitään muutosta tullut joten tuskinpa nytkään on vaikutusta. Katellaan.
 
Meillä myös vatsa oireita. Ähisee puhisee ja itku ajoittuu aamuyöhön. Minä valvon yöt vauvan kanssa. Mies herää esikoisen kanssa. Meillä mies myös laiska. Kärsii kylläkin toistuvista masennusjaksoista ja siksi mä kuormitan itseäni enkä viitsi edes aina kysyä apua ku naamasta näkee että oli taas liikaa pyydetty.
 
Mulla kyllä on lapset nyt tehty :wink kolme on riittävä luku. Ei ole mitään vauvakuumetta enää :D ja kun osteoporoosia itsellä niin en uskalla iltatähteenkään optiota jättää, piti nuorena tehdä. Mutta erittäin tyytyväinen olen nyt näistä lapsista. Meillä mies onneksi hyvin osallistuu lasten hoitoon ja jopa öisin hoitaa vauvan syötöt 2-3 h aamuyöllä. Kun on pulloruokinta niin mahdollista.
 
Täällä vielä odotellaan tuskissaan, että saisi sen lapsen ulos, että pääsee valvomaan öitä heräillen :shifty:
Miehen kanssa ollaan jo sovittu, että minä heräilen, mutta toivottavasti tuollaista laiskuutta ei ilmene muuten :sour:

1-2 viikkoa aikoo pitää isyyslomaa ja odotan toki, että auttaa sitten muuten arjen pyörityksessä eikä tee omia hommia vaan.

Reilu viikko laskettuun aikaan ja kaikki on nyt valmiina laitettu ja hankittu. Päätin, etten ala tuskaileen tässä raskaudessa kovin aikasten synnytystä kun viimeksi 10 päivää yli ja ne viimiset viikot oli ihan kauheita! Ei sille nyt vaan voi mitään, että silti tuskastuttaa ja toivoo koko ajan, että no alkais ens yönä nyt syntymään.. Supistuksia on paljonki, mutta ei kipeitä.

Yöt onneksi olen nukkunu hyvin.
 
Takaisin
Top