Aurinkoista aamupäivää!
Lääkkeistä: Oon sitä mieltä, että inhimillinen olo on sallittu odottavallakin äidillä, mitä vähemmän stressiä, sitä vähemmän haittaa sikiölle. Itse käytän jatkuvasti Mamma76 mainitsemia allergialääkkeitä, kun iho on niin järkyttävässä kunnossa näiden pakkasten tuomasta kuivuudesta. Jouduin jopa syömään yhden antibioottikuurin, kun iho tulehtui, kun en suostunut alkuraskaudessa käyttämään kortisonia. Nyt siis syön niin harvoin kuin mahdollista allergialääkettä kutinaan ja laitan kortisonia, tietysti nämä on paljon miedompia kuin mitä ennen raskautta olen käyttänyt. Lisäksi olen muutaman kerran ottanut panadolin päänsärkyyn. Niin sitä olen miettinyt, että kummasta on enemmän haittaa, siitä että tuleva äiti stressaa huonoa oloa pitkään ja hermostuu esim. niihin allergisiin oireisiin, vai ottaa niitä oireita helpottavaa lääkettä satunnaisesti tarpeen mukaan? Sikiön toiminnot ei kuitenkaan yhdessä eikä kahdessa päivässä kait kehity loppuun asti, vaan pidemmällä aika välillä, ettei satunnaisesti ole haittaa. Tietysti siitä tulee huolehtia, että niitä lääkkeitä saa raskaana ollessa käyttää, siitä löytyy yleensä tietoa apteekista, tuoteselosteesta... Oon jopa kysynyt vitamiineista apteekintädiltä, että saako käyttää[:D] Katsoivat kummallisesti[8|]
PojanÄiti: Oon tuota akupunktiota miettinyt itsekin, että kokeilisin. Tällä hetkellä ei vaan oo siihen varaa ja en tiedä kuinka hyvä idea muutenkaan raskaana? Jos masennus vielä palaa jossakin vaiheessa kaikella voimallaan, niin sitten kyllä otan kaikki keinot käyttöön. Ihana tietää, että siitä on ollut apua jollekin. Eikä itseäkään haittaa onko se lumevaikutusta vai toimiiko oikeasti, kunhan toimii.
Pikatsu: Onnea 12rv rajapyykistä!
Puhalluskukka: Eikö ole jännä tunne, kun näkee sen pikkuisen liikkuvan ja kuulee sydänäänet, joka kerta yhtä ihanaa[:)]
Purri: Yksi asia kerrallaan. Välillä kaikki tuntuu liian isolta, mutta sitten vaan ensin se asia hoitoon, mikä on nyt ihan pakko ja ne muut voi jättää myöhemmäksi. Toivotaan, että kaikki selkiytyy pikkuhiljaa!
Jännityksellä odotellaan miehen kontrollien tulosta, jotka tulevat tänään. Toivotaan kovasti, ettei kuvissa näy mitään ja onkologi sanoo kaiken olevan kunnossa toistaiseksi. Toivottavasti. Seuraava kontrolli olisikin sitten vasta kesällä. Ääh.. viekä pari tuntia siihen lääkäriaikaan. Täytyy varmaan tehdä viikkosiivous tässä välissä, että kestää jännityksen. Mies on ollut ku tulisilla hiilillä eilisestä lähtien, eikä raukka saanut viime yönä nukuttua ja on nyt sellainen mörrimöykky, etten tiedä mitä teen, jos tulokset onkin huonot. Tai kyllä me niistä tuloksista selvitään, kun ollaan tähänkin asti selvitty, mutta tietty toivoisi niiden olevan nyt kunnossa. Miehellä siis löydettiin aivokasvain, joka poistettiin alkuvuodesta ja nyt on ensimmäiset kuvat otettu, että saatiinko sieltä kaikki pois vai ei ja tieto siitä tarviiko sytostaatteja vai ei tulee tänään. Ihanaa, että on joku paikka mihin saa purkaa tuntoja ja keskustella ihan jostakin muista asioista, en kestäisi tätä muuten.
Mutta nyt siivoamaan!