Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ÄÄÄHH PLAAH PUUHH!!!!
Tänään ei taas huvittais!
Jätin jo aamun luennon väliin kun niin pitkä pvä koulussa etten varmana pysy hereillä. Illalla tiedossa usean tunnin luentomaraton ergonomiasta... plaah! laskin että vielä n. 50pvää koulua. (nyt tiedän miltä intti tuntuu, voisin hankkia sellaisen kamman mistä poikkastaan piikkejä pois :))
Plus muutenkin päällä oleva kolmen viikon kurssi on jotenkin kertausta jo jostain jota olen opiskellut aikaisemmin.

Ulkonakin niin mahtava keli että voisin vaan lampsia espoon katuja koko pvän...

Ainiin! Jos joku sattuu huomenissa katsomaan ohjelmaa meidän häät (siinä Antti ja mikä-sen-nimi-nyt-oli-paula? saavat toisensa), niin voipi olla että siellä vilahdan, laitan sulholle hääkampausta. Tosin olin hieman krapulainen koska illalla piti muutama ottaa jännitykseen enkä yölläkään saanut unta ja kaikessa tohinassa jäi huushollikin siivoamatta. Eli näytän juuri heränneeltä haahkalta joka asuu kaatopaikalla :) Voipi kyllä olla että editoinissa pelästyivät niin kuvaani että leikkasivat koko kohtauksen veks [:D][:D][:D][:D]

Kaikalle tsemppejä neuvolaan (toivotan kateellisena...[:D].) Näitä on aina mukava jännätä yhdessä :)

Nyt menen pakottamaan itseni koulunpenkille.

Tervehdys!
Uusille morjensta ja tere tulemast jorinoimaan.

Monilla tuntuu olleen pienenmoisia onkelmia, ongelmien viikko? [8|]

Ostin toissa päivänä nestemäistä levolacia  ummetukseen, oon jo tarpeeksi kauan( ainakin omasta mielestäni) kärsinyt asiasta. Eilen aloitin pienimmällä satsilla, tänään nostin annosta ku se eilinen aiheutti ainoastaan kaameita ilmavaivoja. Katsotaan toimiiko... NO mut hyi helvatta minkä makuista se litku on.[:'(] En yhtään ihmettele, miksi vanhuksille on hankala juottaa ulostuslääkkeitä. Ainakin itsellä meinas laatta lentää moisesta sokeriliisteristä. Pakkohan se johonkin sokerimehuun oli sekoittaa et kurkusta meni alas. PLÄÄH!!

Ihan kun olisin kuullu ettei ummetuslääkkeitäkään sais mennä ominpäin ostamaan raskausaikana?? että pitäs olla lääkäriltä ns. lupa??
Mulla onneks ummetus helpottaa jo, huh! Mutta näin olen kuullut mut kannattaa tietenkin varmistaa asia.. vaikka googlettaa =D
Mut ummetus on hyvä asia vauvalle, siis siinä mielessä että ravinto menee paremmin perille kun sillä on enempi aikaa muhia siellä elimistössä [:D]
Liekkö siitä johtuvaa... mutta jos pullon kyljessä ei lue että haitallista raskausaikana niin saa kait sitä sit käyttää? itse ottaisin kyllä vielä selvää..

Mulla ummetus ollut vaivana jo pitemmän aikaa, jo ennen raskautta. Nyt raskauden aikana vaan pahentunut. Eli jos osaa kuvitella itkun kans oon saanut käydä vessassa. Muut kotikonstit oon jo kokeillut. Ja olen hyvinkin tietoinen et ulostuslääkkeet kerää suolistoon nestettä ulostamisen helpottamiseksi, joten tietysti olen myös juomistani lisännyt nesteytymisen turvaamiseksi. Eikä ulostuslääkkeitä ole tarkoitettu käytettäväksi pitemmän aikaa vaan kertaluontoisesti n. 3-4 vrk ajan, jotta paska lähtee liikkeelle.

Huomenta!
täällä aletaan vasta heräilemään eloon viikonlopun yövuorojen jäliltä...Huh! lauantaina heti saatiin adrenaliinit virtaamaan kun oltiin alakerrassa asentohoitoa antamassa ja keskenkaiken alko palohälyttimet soimaan ja kaappi ilmotti että yläkerran sähkökaapissa palaa ja ei muuta kun jumalatonta kyytiä sille osastolle ja käry tuli jo ovela vastaan!! loppujen lopuksi kaikki hyvin, siellä oli tosiaan kärissy johto jos toinenkin mutta liekeiltä vältyttiin...

recto käyttele vaan levolacia ummetukseen :) kun ei kerta enää kotikonstit auta. Kun pitää omasta nesteytymisestä huolta siinä ohessa niin kaikki ok. Ne tosiaan alkuun antaa aika paljon ilmavaivoja! omakohtaista kokemusta ei ole mutta muutama ystävä joutunut käyttämään raskauden aikana [:D][:D][:D]

Lähen nyt käymään kaupungilla ja sen jälkeen oiskin sitten aika ruveta tekemään kouluhommia hetkeksi aikaa jäin yhdeltä opintokäynniltä pois pahoinvoinnin myötä ja siksipä teen nyt korvaavia tehtäviä. Välillä on kyllä tuntunu ettei energia riitä töihin ja tähän lisäkoulutukseen, vaan nyt ollaan jo niin loppusuoralla menossa että eiköhän se vielä tästä [:)]

Mulla alkaa jo pahoinvointi helpottamaan ja elämä voittamaan! enää n. kerran päivässä tarvii tervehtiä pönttöä ja se on luksusta se [:)][:D][:)][:D]

Lähden nyt vähän laittautumaan että kerkeen tohon seuraavaan bussiin :)

toivotan teille oikein kaunista päivää [:)]

Hei kaikki mammat :)

Olen pitkään ollut tuolla taustoilla päivittäin kuitenki lukemassa mitä teille kuuluu :) Nyt oli vaan pakko tulla kirjottelee ku niin huono olo.

Eli viime pe alko työt ja on mukava paikka ja ihan omaa tahtia saa opetella tekemään ja touhuta.Tänään aamulla herätessä oli hyvin outo olo mut eipä muuta kun autoon ja töihin ehdin töissä olee noin puol tuntia kun alko kauheet supistukset ja niistä ei sitten meinannut tulla loppua ollenkaan 9 sitten sain neuvolasta tädin kiinni ja hän käski kotiin lepäämään tämän ja huomisen päivän jos ei rauhotu niin sitten päivystävälle lääkärille. Hiukan on levoton olo vaikka supistukset on melkeen kokonaan nyt lakannut ja kipuja ei enää ole mut olis se ollut kiva et olis se neuvolassa sen verran voinu et kuunnella ne sydän äänet et kaikki kunnos. Saa nähdä jaksaako mamma odottaa vai lähteekö vaan lääkäriin tarkastaa et onko kaikki kunnossa.

Mutta on meillä sitten hyvääkin pojalle kerrottiin viikonloppuna, että hänestä tulee isoveli ja kaikille tutuille nyt sitä hehkuttaa ja on todella onnellinen ja joka päivä korva vatsaa vasten kuuntelee mitä se vauva puuhailee :) <3

Moikkelis ihanaiset syyskuulaiset...heti ensimmäisenä täytyy sanoo että olipahan teillä ihania masukuvia tuolla...niin herttasia että suunpielet veny korvasta korvaan kun kävin kattelemassa[:)]

Itsellä tässä tuntuu aika matelevan ja odotan vain taas sitä np-ultraa joka on onneks ensviikolla...ehkä sitten rauhan saa...tänään kävin neuvolassa ja kaik oli ok ja sydänäänetkin kuului vaikka täti varoittelikin ettei heidän vanhoilla laitteillaan välttämättä kuulu[:D]Joten vähän helpotti pirujen kanssa[:)]Itsellä on kaikki pahoinvoinnit ja turvotukset menneen talven lumia ja ainoa mistä nyt tietää raskaana olevan on nuo hitsin utareet jotka kasvaa ku melonit ja välillä hengittäminen sattuu..täti lohdutteli että 16:sta viikkoon mennessä pitäis kyllä laantua...eli olo on loistava piruja lukuunottamatta.

Talon katsojia on meillä hypännyt tasaseen tahtiin ja voipi olla että hyvin pian kaupat on tehty,joten senkin asian kanssa stressaaminen pian loppuu...ja sitten alkaa se jumalaton remontti uuden talon kanssa...kyllä sitä välillä miettii että miks ihmisellä kaikki asiat tapahtuu samanaikaisesti...tässä raskaudessakin on jo ihan tarpeeksi niin sitten menee ja ottaa itselleen vielä kaikenmaailman ylimääräset hommat...no ehkä kaikki menee samoilla kivuilla...mutta nyt oikein loistavaa ja aurinkoista ja ihanaa päivänjatkoa teille kaikille ja käyn täs teitä taas moikkailemassa[:)]

Moikka!

Ihania uutisia chaos74:lta! Hyvä Hyvä!

Itselläni samanlaisia, mutta niistä lisää ultrat ja neuvolat osiossa..

Päivää, iltaa mikä nyt on [;)]

Täällä myös tuntuu kaikki menevän päin persettä! Rahaa kun olis rutkasti niin ei tarttis jatkuvasti murehtia. Ensin hajos sänky, sitten sohva ja nyt AUTO!!! Voi vietävä että voi ottaa kupoliin!!! Ja kun miehelläkin on ollut töitä niin harvakseltaa nyt ton saamarin satama lakon takia niin kyllä KETUTTAAA... No eiköhän tämä tästä kunhan vaan ottaa rauhallisesti ja yrittää ajatella positiivisesti niin kait ne asiat siitä sotkeentuu itestään raiteilleen.

Itse en nyt enää ole joutunut kärsimään tuosta pahasta olosta mutta paino on silti tippunut sellaiset 7 kiloa. Ei silti ole mitenkään hälyttävää kun sitä painoa on entuudestaan liikaa. Olen syönyt ihan alku raskaudesta asti multivitan raskaus vitaamini valmistetta ja se ainakin on mulle ollut tosi suuri apu jaksamiseen. Syön myös noita calsorinin kalsiumia kun en noita maito tuotteita juurikaan pysty käyttämään... Niin ja tuosta ummetuksesta. Itselläni on ärtyneen suolen oireyhtymä jonka vuoksi mahani on aina mitä on. Toimii kun on toimiakseen. Olen käyttänyt movicolia ummetukseen tarpeen vaatiessa ja olen hyväksi todennut.
( lääkärin määräämää jo ennen raskautta)

Mutta kylläpäs tää avautuminen tekeekin Hjuvaa! Täytyy yrittää kirjotella useammin eikä vain käydä pelkästään päivittäin teidän muiden juttuja lueskelemassa [:)]
Jännä kuinka tuntuu kaikki niin "läheisiltä" vaikka ketään ei tunne [:D] Että suuri kiitos teille kaikille ihanille ihmisille jotka jaatte näitä ajatuksia, niistä on ollut monessa kohtaa suuri apu [:)]

Iltaa!!

Kiva, että kaikilla menee hyvin!

Meillä alkaa kohta varmaan sukuriidat... tai siis minä vastaan lankoni.. oon nimittäi nii varma, että kohta lanko syyttää mua asioista mihin en pysty millään vaikuttamaan (siis esim. passit ja viisumit) ja sitten siitä seuraa myös se, että mies alkaa pitää mulle mykkäkoulua. Mutta mä ilmotin sille jo aikasemmin, että sen on turha sitten vihotella mulle, mä soittelen kaikesta kaikkialle minne pitääkin, ja jos ei onnistu asioiden saaminen siihen suuntaan mihin niitten pitäisi mennä, niin se ei ole minun vikani. Pakko sanoa että oon niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin täynnä tätä hiton Suomen lainsäädäntöä ja kaikkea muuta.. mukamas oikeusvaltio, pah! Onneksi ollaan muuttamassa muualle, ni ei tartte koko aikaa olla häpeämässä sitä, että on suomalainen. Pääsee vaihteeksi mollaamaan jotain toista maata ja sen viranomaisia ja säädöksiä.

Mulla on tänää ollu jotain ihmeen vihlasuja vatsassa, päänsärkyä, alkavaa huimausta (siis se semmone olo et jos nyt nousen ylös ni vintti pimenee) ja ihan semmonen fiilis et valuu valuu valuu, ja ku käy vessassa ni ei oo valunu mitää. Onneks lankoni sano mulle just puhelimessa, että ei halua että stressaan mistään, kun oon raskaana, että on sillä onneks sen verran järkeä päässä.

Ootteko muuten kukaan kokeillu ummetukseen sokeritonta lakritsia? En tiiä teistä muista, mutta mulla se ainaki pistää mahan ihan sekasin ja sais melkee istuu pöntöllä pari tuntia, ettei vaa tuu mitää vauhtiraitoja pöksyihin ees ilmojen päästämisestä.

Hellou! Kylläpäs tänne on taas tullut pulinoita sitten viime kerran!

Ihanaa, että taas tullut monelle hyviä uutisia ultrista! [:)][:)]
Pippula, onneksi ei supistelu ollut mitään vakavaa.Toivotaan, että Hetzullakin menee ohitse ilman sen suurempaa. Toivottavasti Virna selvisi tanssimisesta ilman säikähdystä.

Nopponen: Toivotaan, että selviät raskaudesta ilman suurempia ongelmia. Ja muistetaan levätä, silloin kun siltä tuntuu[:)]

Recto: Levolacia täälläkin testailtu, ilmavaivat on olleet sen mukaiset[&:], mutta nyt olo vähän helpompi, kun vessassa ei enää puske hiki otsasta[:D].

PojanÄiti: Täytyy tuo Meidän häät katsoa tällä kertaa silmäkädessä, kun sen aina muutenkin katson [:D]

Vitamiineista: Neuvolan täti kielsi ensimmäisellä kerralla syömästä tuota multivitan raskausmonivitamiinia, kun siinä on rautaa ja hemppa oli sen verran korkea. Sanoi jotakin, että vaikeuttaa veren kulkua istukassa, jos kamalan korkealle nousee vielä nousee. Nyt syön sitten kalkkia, kun ei tuu riittävästi käytettyä maitotuotteita ja D-vitamiinia, kun on tää masennus ja muutenkin sitä suositellaan raskaana oleville ja maitohappobakteereja, koska joidenkin tietojen mukaan vähentää lapsen allergia/atopia riskiä ja itsellä kun on riittävästi noita allergioita, joita ei lapsukaiselle toivoisi.

Unettomuudesta: Oon kohta puolitoista vuotta kärsinyt unettomuudesta, joka nykyään luokitellaan jo krooniseksi, paitsi, raskautumisen jälkeen yöllinen parin tunnin valvominen on jäänyt pois, vaikka oon lopettanut kaikki uni- ja nukahtamislääkkeet. Nyt on vaan ongelmana Kaikaakin vaivaava herkkäunisuus. En kestä hetkeäkään miehen kuorsausta ja viimeiset viikot oonkin sit nukkunut sohvalla. Ärsyttää myös, kun herää koko ajan janoon, nälkään tai pissahätään. Parin tunnin välein. Mietin vaan kuinka tämä tästä pahenee vielä raskauden edetessä[:o].. Ja on ihan normaalia, että tälläisessa elämäntilanteessa, tulee unettomuutta, ilman raskauden tuomia sivuvaikutuksia[:D]. Toki se on ärsyttävää, mutta ei varmaankaan pienelle haitallista. Jos jatkuu pidempään, niin toki kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan.

Childisfear, Maya_L ja Virna: tosiaan vaikeasteinen masennus täälläkin todettu. Lääkitystä en ole suostunut syömään kahden kuukauden kokeilujakson ja sitä seuranneen totaalisen unettomuuden ja 20 lisäkilon jälkeen. Koko raskauden ollut ihan ok olo, paitsi sitten kun on huonopäivä, niin sitten on todella huono päivä. Oon ajatellut, että kuuluu tähän raskauteenkin osittain, enkä ole vielä kauheammin huolestunut. Jotenkin se, että on pitkään aikaan jotakin todella ihanaa ja ihmeellistä odotettavissa, on piristänyt mieltä. Ja täytyy sanoa, että myöskin tänne kirjoittelu ja muiden odottavien juttujen lukeminen on kanssa nostanut mielialaa.

Toivotaan kaikille loistavaa loppuviikkoa, kun on tuntunut olevan yleinen ketutusviikko meillä!

Niin ja hyvä idea Mamma76, että keskustelu vaihtuisi kuukausittain. Kivoja nimiehdotuksia ollut. Syyskuun supistukset sai hymyn täällä huulille[:D]

Uusiakin tainnut tulla mukaan. Tervetuloa!

Hyvää iltaa naikkoset!

Näin hätäpikaa onnittelen kaikkia hyvistä kuulumisista ja voimia/jaksuja kukin omien ongelmien kanssa.

Itse täällä koko päivän pääkipuisena, ei ole vesi,ulkoilu tai nukkuminen auttanut. Joten otin lopulta sen panadolin, puoli tuntia niin kipu oli poissa. Koitan siis oikeasti vältellä kaikkea mahdollista lääkitystä viimeiseen asti, eikä se taida aina olla oikein.
Kevät tulla tuivertaa, joka taas tarkoittaa allergia -aikaa,huh! Lääkityksen aijon kyllä aloittaa niinkuin aina ennenkin, hyvissä ajoin. (Tietyt allergialääkkeet on ihan ok)

[:D]Tuo kuukausilista näyttäis nyt tältä:

-Huhtikuun Hemaisevat
-Toukokuun Tarinat
-Kesäkuussa Kuiskitaan
-Heinäkuun Hämmästelyt
-Elokuun Eloisat/Elokuun-En Mää Tiedä...ei se sieltä vielä tule)[;)]
-Syyskuun Supistukset

Mitäs mieltä Olette?
Jos laitan itselleni vaikka muistilapulle nämä, ja aloitetaan uusi aina kuukauden alussa,ettei kukaan mene aivan sekaisin. *Minä*[:-]

Nyt Iltapalalle ja soffalle...

Heippa täältäkin suuntaa kaikille mammoille![:)]

tää uusi tulokas täällä pistää raporttia myös tulemaan:

ei viikko mitenkään täydellisesti ole sujunut täälläkään, pientä vääntöö oli alkuviikko isännän kanssa, tosin totesin että hyvää se vaan tietyllä tapaa meille teki, puhdistaa ilmaa.. ja muut murheet mä olen yrittänyt runtata taka-alalle ihan sen takia, että yritän keskittyä tähän nykyiseen olotilaan. vieläkin ajatus uudesta perheenjäsenestä tuntuu välillä kuin unelta...

Viime yönä meillä oltiin jalkeilla, isäntä veti eilen päikkärit pienen flunssanpoikasen takia ja pyöri sitten liki koko yön ilman unta. Ja mä heräsin kolmelta vessareissulle ja totesin että on ihan hirmu nälkä. Uni ei olis tullut takaisin jos en ois käyny vetäisemässä pientä yöpalaa.. Tällaista ruokailuintoa mulla ei ole ollut koskaan. Tänäänkin työpaikalla oli lounaaksi jauhelihapastakeittoa ja mää vetelin sitä niin onnessani ja jälkkäriks mustikkakeittoa. Kävin syötyäni oikein kiittämässä lounashenkilöstöä että olipa hyvät eväät tänään [:D][:D] 
isännällekin on muutes myötätuntokiloja jo ilmaantunut, eikä yhtään siihen auta nää meikäläisen mielitekoherkut. tosin eilenillalla oisin voinut vetää vaikka kaksi kokonaista kurkkua, joten ei kaikki pelkkiä kaloreita ole... [:)]

aamulla sain töihinlähtöön valmistautuessani vaatepaskahalvauskohtauksen. olen hankkinut vasta yhdet mammapökät ja nyt viikon niitä pidettyäni ne alkaa jo pienesti ällöttää.. ja kun meillä on äijät töissä mustat puvut päällä, pitäis yrittää työpaikalle keksiä muutakin kuin normit kotikalsarit... tai jos oiskii rohkee ja kattois josko ne äijät pystyis sopeutumaan niihin [:D][:D][:D] 

ihanata ke iltaa teille kaikille!

terkuin dalla 

Iltaa!

Ei ole todellista!!!! sain siis raahattua itseni kouluun vain todetakseni että illan luennot on peruttu (koulumatkani on tunti ja vartti suuntaansa joten ei ollut kiva ylläri). Kävin tutukseen tuhlaamassa rahaa jota ei ole :) Sain muutaman paidan alennuksista matkaan joissa maha näytti kivalta, onneksi tämä muoti on tälläistä löysää kaikilla, niin ei tarvitse pelkästään äitiysosastojen suppeaan valikoimaan tyytyä. Ja muutenkin kun olen rempseä tyyliltäni niin hempoiset mammamekkoset ei aina iske.

Käytiin pojan kanssa kirjastossa ja keksittiin Isosta omenasta halpa ruokailupaikka kun tajuttiin että sittarin kahvilassa voi lämmittää tiskiltä valitsemansa annoksen hintaan n.5e nokka (siis ruoka, lämmitys oli ilmaista)[:)][:)][:)]. Siitä tulee varmaan nyt kantis, mennään varmasti isännän kanssa treffeillekin sinne :)

Supistukset ketä kaikkia oli/on supistellut jo? Mulla tuli jotakin mahakramppeja tänään, laskin ne ensiksi supistuksiksi, mutta sitten tuli iiiiso paukku ja löysät pönttöön :) Joten tuskin niitä oli... Ja sitäpaitti olivat ylävatsan puolella...

piia84 on teillä ollu kuumat asentohoidot siellä[;)] [:D].!!! Ja hienoa että pahoinvointi on laantumaan päin[:)]

Ummetuslääkkeistä mulle eivät suostuneet apteekissa myymään ilman lääkärin konsultaatiota, mutta enpä ole ennen vaivasta kärsinytkään. Siispä jos on vanha tuttu kyseessä ja jo lääkkeiden mahdolliset vaikutukset selvillä niin täysillä vaan[:D], kaikki sallittua sodassa ja pöntöllä!!!
Mutta siinä olen myös samaa mieltä että jos ei tiedä lääkkeistä ja niiden vaikutuksista niin kannataa ensin kysäistä ettei vahingossa saa aikaan enemmän haittaa kuin hyötyä. Olipa kyse mistä lääkityksestä vaan.

hetzu peukut tuosta pojalle kertomisesta!!! Ne osaa olla niin pirun symppiksiä uuden vastuualueensa kanssa[:D][:D][:D][:D][:D]

Tiiiti toivottavasti teillä ei siellä enää mikään muu prakaa, olet selkeästi saanut jo osasi!!!!

Mamma_76 Lista alkaa kuulostaa hienolta!!! Ja sitten syyskuussa aloitetaan kasa vauva-aiheisia pinoja :)!!!!

HaniMami Hienoa että masennus ei ole ottanut syleilyynsä, Itse olin viime raskaudessa (tai itseasiassa aina elämässäni) keskivaikeasti masentunut, diagnoosi vaihtui synnytyksen jälkeen loogisesti synnytyksen jälkeiseksi keskivaikeaksi masennukseksi joka ajan myötä taas uusittiin nimikkeellä uusiutunut keskivaikea masennus,
Mutta siis koko raskaus ja vauva-aika oli lähinnä jokapäiväinen selviytymisleiri. siinä meni parisuhde karille, terveys ja itsetunto vuosiksi, vieläkin paikkailen halkeamia.
Suurimman avun sain yllättäen akupunktiosta jossa hoitajan kanssa yhdessä mietittiin että masennukseni on opittu asia ja kroppa ja mieli täytyy siis vain kouluttaa uudelleen.En osaa päättää että uskonko akupunktioon konkreettisella, fyysisellä tasolla vai oliko enemmänkin blaseboa, mutta en valita oli kumpaa tahansa, minulle toimi. Vuodenpäivät vietin pisteltävänä ja nyt olen onnistunut toivottavasti koko loppuelämäkseni luopumaan masennuksesta. Ainakin olen toiveikas ja ehkä jo jopa luottavainen asian suhteen.

Tsemppejä kaikille masennuksen kanssa eläville ja muistakaa varsinkin nyt hormoonien vallassa ehdottomasti keskustella asioista jos yhtään on siihen suuntaan merkkejä että syvyydet kutsuu :)

Nyt lopetan tämän romaanin kirjoittamisen ja otan tuota ukkeliakin huomioon kun yskiskelee siihen malliin että olisi ehkä jotakin vaille[;)].
Öitä!

Huomenta kaikille,

Tulin tällee pikapikaa kyselemään..Niillä kenellä maha on aamuisin kadonnut niin kestääkö aamupissiminen kaaaaauan. Mun ei tarvitse onneksi öisin herätä vessaan mut aamuisin on kyllä pakko heti mennä vessaan ja tuntuu että pissalla saa istua 10 min ku on tunne ettei meinaa millään tulla kaikki ulos.

Viimeyönä tuli taas nähtyä ihmeunia, vanhoista työpaikoista ja vaikka mitä.. Onneksi karmivia vauvaunia ei oo enää tarvinnu katella.

Mamma_76 Mites ois ehdotus Elokuussa elämöidään, silloin kaikilla vauvat vetää jo hirveeä rundia ja ne tuntee selvästi. =)

Kai sitä ois taas pakko väsymyksestä huolimatta alkaa vääntäytyä töitä kohden. Mukavaa torstaita kaikille, vielä huominen rutistettava ennen viikonloppua..

Huomenta mammat!

Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista. Kiva tulla mukavaan joukkoon. En ookkaan nyt viikon aikana ehtiny kirjotella, mutta pikapikaa oon käyny teijän juttuja lukemassa.

Mamma_76: Toi lista kuulostaa tosi hyvältä. Tää keskustelu alkaaki olla jo toosi pitkä. [:D]

PojanÄiti: Viikonloppuna kiertelin myös vaatekauppoja ja kiittelin samaa kuin sinäkin. Ihanaa kun nyt on tunikat ja löysemmät paidat ihan kaikilla muotia niin niitä voi ostella. Ongelmia alkaa vain nyt tuottamaan, kun vanhat housut eivät enää oikein tunnu mukavalta. Puoli päivää töissäkin joudun istuskeleen housut auki, melko koomista jos joku sattuu yllättämään.. [:D] Täytynee lähteä jotkin mammafarkut ostamaan.

Tänään tulee maaginen 12 viikkoa täyteen! [:D] Noh siis sen lasketun ajan mukaanhan se tuli jo maanantaina, mutta minä laskeskelen mielessäni sen ultratun ajan mukaan. Malttamattomana jo odottelen maanantain ultraa, että pääsee pikkukaverin taas näkemään.

Hei! Mäkin taustailen ahkerasti, vaikka en niin kirjoittelekaan... Nyt on pakko päästä hehkuttamaan, kun kaikki on niin hyvin!

Pari viikkoa sitten panikoin oireettomuuttani, soitin neuvolaankin ja sain ajan ultraan. No, ei mitään hätää, pikkuisen sydän sykki ja kun ihmettelin ettei se liikuskele, niin ultraaja sanoi että se varmaankin nukkuu. Mutta juuri silloin se alkoi heiluttelemaan käsiään, ja ultraaja sanoi, että "Kato, näetkö, siellä se vilkuttelee äitille kun äiti pyysi!" Voi, ensimmäinen kerta kun minua kutsuttiin äidiksi! Niin, tosiaan olen nyt äiti, ja voi sitä pikkuista, se on niin suloinen, päivittäin on pakko vilkaista kuvaa meidän pikku söpöläisestä. Viikoissa mentiin viikko taaksepäin, eli la meillä on nyt 6.10., mutta jotenkin nämä syyskuiset tuntuu kotoisammalle :) Nyt sitten vain odotellaan np-ultraa, joka on 22.3., eli ens ma, ei siis enää kovin kaukana :)

Ja... Tämä mamma meni ja aloitti mammajumpan! Viime ti oli siis ensimmäinen kerta. Vaikka maha ei olekaan vielä kasvanut, mutta enhän mä syksyllä enää ehdi mihinkään kurssille, joten ilmoittauduin tähän. Vaikka toisilla maha oli jo jonkin verran kasvanut, ei ollut itsellä ollenkaan ulkopuolinen olo, olenhan minäkin odottava äiti! Ja sieltä tuli niin hyvä olo, jumppaan on matkaa n. 5 km, minkä kuljen pyörällä, ja voi kun oli hyvä olo pyöräillä kotiin. Jumppa myös järjestetään uimahallilla, ja niin teki mieli mennä itsekin pulikoimaan, semmonin liikuntakärpänen puraisi. No, eilen sitten ostettiin mulle sopiva uikkari, niin että pääsen huomenna uimaan!

Voi kanssasiskot, nyt liikkumaan kaikki! Siitä todella tulee niin hyvä olo :) (Itse en ole normaalisti mikään himoliikkuja, ylipainoakin on, mutta raskausaikana on paino tosin tippunut, ja hyvä niin, kun alussa vasta ollaan)

Moikka kaikille!

Täällä kanssa yksi liikkuva odottaja[:)] Tänään jo aamulenkki tehty, sellainen n. 1,5 tuntia hiki tuli, koska alkumatkan vedin pulkkaa ja poikia siinä.
Eilisen herkuttelun jälkeen teki hyvää! Ja nyt kitataan vettä kaksin käsin, että tulee kakka.
Mulla olisi tänään iltapäivästä tentti ja sitten onkin jo perjantai ja IHANA RAUHA ALKAA, kun pojat menee isällensä ja ukko menee menoilleen[:)][:)][:)] Saan koko viikonlopun kuntoilla ja opintoja edistää ihan rauhassa- TAIVAALLISTA.
Vajaa pari kuukautta, kun vielä jaksais, niin voisi hyvällä omatunnolla jäädä kesälomalle.

Joku kyseli pissimisestä...Mä joudun keskittymään pissaamiseen ja sitten oikein tikistää vielä viimeiset pois...Ja ihan hupia yksi päivä testasin (, ku tuntu, että koko ajan pissattaa), että kuvittelenko vaan:
Pissasin ihan normaalisti ja lukemaan lehteä hetkeksi aikaa, niin toden totta- pian sain pissata ihan normaalin pissan uudestaa...
*loppuraskautta odotellessa*

No niin palataan taas!

Huomenta!

Mä saan kanssa juosta parin tunnin välein vessassa pissimässä.. tosin aina tulee vaa liru, vaikka kuinka jois monta lasillista vettä.. en sit tiiä mikä kameli mä luulen olevani kun se vesi varastoituu jonneki.

Musta olisi ihana lähteä jonneki kävelemään ja "urheilemaan", mutta inhoan käydä lenkillä yksikseni vaikka muuten tykkäänki olla omassa rauhassa. Pitää varmaa yrittää soittaa kaverille, josko sillä ois aikaa/haluja lähtee käymää jossai kävelemässä.

Hitto ku tuntuu et taas kaikki asiat kaatuu päälle eikä itkusta vaa tuu loppua [:(] Siis vauvalla kaikki hyvin, älkää sitä pelätkö, vaan siis kaikki muut asiat kaatuu... Kuten jo aiemmin tuolla purnasin tota oikeusvaltio juttua, niin siihen liittyen kaikki vaan kaatuu.. ja tiiän että tuun itse saamaan syyt niskoilleni, vaikkei mikään siinä olekaan minun vikani. Se vaan että kun mieheni kotimaassa toimitaan lahjuksilla, niin eivät meinaa millään ymmärtää että Suomessa niin ei toimita, ja valittavat mulle miksi en lahjo viranomaisia. Hankalaa hankalaa ja hermot menee. Sit pitäis mun duunin ruokatilivelat käydä sopimassa, ja yrittää saada miehelle vakaatuloisempi työpaikka että raha-asiat saataisiin kuntoon, hoitaa luottokortti ja pankkivelka-asiat. Kaikki tämä on siis enempi tai vähempi mun hoidettavanani, vaikka mies ja sukunsa toteavatkin mulle, että en saa stressata mistään. Vaikeeta on olla stressaamatta, kun tietää ketä ne kuitenkin kaikesta syyttää [&o] Eikä toi pankkilainakaan pitäny mun vastuullani olla vaikka mun nimillä onkin, mies lupas hoitaa sen maksamisen, mutta kukakohan sitä on maksanut... ARGHHHHH!!! 

Anteeks kauheesti, että taas pyörin vaan oman napani ympärillä, mutta kohta pakko tän asian on kohta alkaa helpottamaan... ollu jo niin kauan päin takamusta koko homma, että ei se voi enää huonommaksi mennä...*koputtaa puuta*

Hei kaikille. Minäkin olen lähinnä taustaillut kun superväsymys kaataa sänkyyn melkein samantien töistä kotiutuessa.

Muuten olo on aika hyvä, kerroin töissäkin viime viikolla ultran jälkeen ja kaikki ovat ihan mykkyrällä. Naisvaltaisuudesta huolimatta eivät kuulemma kovin paljon vauvauutisia siellä kuule joten olen kahvihuoneen kuuma puheenaihe mahoineni. [:D]

Mielialat heittävät häränpyllyä täälläkin, välillä itkettää ja välillä on ihan hangonkeksiä koko naama. Kaipa tämä tästä tasoittuu jossain vaiheessa.

Takaisin