Syyskuun Pulinat

Heissan..

Ensikertaa raskaana olevana täytyy kysyä teiltä jotka odotatte jo toista tai useampaa että osaisitteko kuvailla miltä supistukset tuntuu.. siis tarkotan nyt niitä valmistelevia vai mitä ne nyt olikaan (ei niitä kun synnytys käynnistyy).. Iski eilen illalla paniikkia että jos niitä alkaa tulla paljon ja en tunnistakkaan niitä.. mulla työ on fyysisesti rankkaa ja jos siis rasituksesta tulis supisteluja niin sillon pitäs älytä keventää vielä nykyistä enemmän työ tahtia tai hakeutua saikulle ettei aiheutuis vahinkoa vauvalle.

mut nyt täytyy yrittää koota itsensä taas siivous puuhiin ettei yöhön asti menis.. Sohva vaan houkuttais niin paljon enemmän kun luutut ja imuri..
 
Hyvää Päivää!

Tulen pikaseen sepittelemään, kun perheen pää ja murkku palautuu huomenissa kotiin, niin on kaikenlaista touhattavaa [:D]

KittiKatti:
Koitahan saada selkoa mun höpötyksistä. Ensimmäisenä sun pitää pienentää se kuva vaikka paintilla.
-Sitten menet Oma käyttäjätili
-Oma Avatar kohtaan, - Lataa Kuvaa (korvaa nykyisen)  Siis etsit sen kuvan omista tiedostoista.
-Aseta Profiilikuva kohdasta: laita rasti käytä avatarta profiilikuvana -alhaalta painat OK.

Pitäis näkyä kuva, jos se on sopivan pieni. (en nyt muista mikä se koko oli)

Tervetuloa Uudet höpöttelemään!

hetzu: Täällä odotellaan uutisia, toivottavasti kaikki oli hyvin. Hali!

PojanÄiti: Sullapas oli hurja yö [:D] Itse näin jotain epämääräistä unta, ja heräsin pelästyen jotakin tuntematonta miestä. En sitten enään saanut nukuttua ja kello oli vasta 5.30. olokin oli nälkäinen joten nousin ylös keittämään aamupuuroa.[;)]

Maanantaina on neuvola vihdoinkin...*huokailua*

Nyt meikä mamma `hiljenee`, ja poistuu taka-alalle...Nautiskelemaan perhe viikosta[:D]

Hyvää Viikonloppua Kaikille! Käyn kurkkimassa....[;)]
 
Jänö Ei mullakaan vielä massua juurikaan näy. Menossa rv 14+5. Vaatteiden alta ei näy mitään. Työkaveri totesi, että ei arvais, että oon raskaana ja toinen kyseli, että joulukuussako on la [:D]
 
Juu pienen pelästyksen jälkeen nappulan sydän äänet löyty ja kuului todella vahvasti :) kaikki vielä hyvin maanantaina menen aamulla labraan missä otetaan paljon kaikkia kokeita ja yritetään löytää joku tulehdus kun lääkäri kertoi, että tässä vaiheessa tulehdus on mahdollisin supistusten aiheuttaja. Lepoa maanantaihin ja mitään raskasta ei saa nostella eikä muutenkaan nyt rehkiä. Tosiaan nappula oli pahasti piilossa ja kadoksissa kun lääkäri rupes etsimään sydän ääniä pelästytti oikeen kunnolla, mut onneks se sit löyty ja kuulus oikeen vahvasti kunnes taas meni jonnekkin kätevään piiloon.

Luulen että tunsin siinä lääkärin pöydällä tänään ensimmäisen kerran jotain pientä liikettä ja sanoin lääkärillekin ja sanoi ettei se mahdotonta ole :) nyt koko ajan ku pysähtyy paikalleen jaa oikeen paikkalleen ja hiljaa odottaa jos viel uudestaan tuntuis jotain.

Kiitos kaikille kannustuksesta :) kävin monta kertaa lukemassa teidän juttuja mut nyt vasta ehdin kunnolla kirjottaa ku poika meni mummin hoivoon viikonlopuksi ja äsken tulin just kotiin ku vein miehen työpaikan saunailtaan Naantaliin. Että tämän illan omistan vaan itselleni rentoudun ja nautin.
 
hetzu hyvä että vauvalla oli kaikki hyvin! Nyt nautiskelet viikonlopusta, ja vinkkinä: mene makuuasentoon, hengittele aivan rauhallisesti ja silittele masua. Saattaa olla että sun silittämiseen vastataan [;)] (mun ilta-harrastus ja tulee hyvin uni)
 
Heippa tänne!

Hyvä, että kaikilla on parempaan suuntaan menny fiilikset!
Niin täälläkin- tänään saanut pähkiä itsekseni koulutehtäviä ja kahdet treenitkin on mahtunut päivään ja oikein terveellistä ruokaakin on saanut tehdä just oman maun mukaan!

Vielä pikaisen vilkaisun koulujuttuihin teen ja sitten iltapala sohvalla+leffa.

IHAN PARASTA!

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Mamma_76:Kiitos selvistä ohjeista. [:)]
Vielä on flunssainen olo, mutta silti pitäis jaksaa hieman siivoilla. Appivanhemmat tulossa illalla yökylään (he asuvat eri paikkakunnalla), enkä kehtaa olla siivoamatta. [:D]
No hissunkissun ja tarpeeksi lepoa välillä.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Juu, neljättä odottelen ni aattelin kertoa että niitä "harjoitus supistuksia" itsellä on ollut kahdella edelliselläkin kerralla ja niin on nytkin, mut kyllä ne todellakin on lieviä, vain maha kovettuu hetkeksi tyyliä... mutta en siis ole joutunut/älynnyt niiden takia mitään hommaa keventää tai jättää tekemättä.... Kyllä hakkaan halkoja ja kannan puut uuniin=)=) ja työhommat pystyn tekemään, oon hoitaja..
 
Haluaisin kysyy yhtä juttuu.. Ku en oikein tiedä miten pitäs nyt toimia..
Lensin tänään pihalla selälleen/perseelleen ku temmelsin koiran kanssa ja maha tärähti aika kovasti (ainaki omasta mielesäni) mut ei oo sattunu mahaan ollenkaan.. ei kai mun vauvalla sit voi mikään olla hätänä? vai pitäiskö kuitenki tutkii.. Mulla on tiistaina neuvola ja siellä voin tietty kysyä ja kuunnellaan sydänäänet mut entä jos pienelle kävikin jotain?
mitä te tekisitte.. oon ihan sekasin ollu koko päivän ku en tiedä mitä pitäs tehdä. mies sano et voisin olla ihan rauhallisin mielin kun ei oo sattunu/ tuntunu mitään mut voinko...?
 
H1987:En voi muuta sanoa, kuin itse olisin varmaankin samanlaisessa tilanteessa ihan yhtä paniikissa. Vaikka kuinka käsketään olla stressaamatta niin miten se muka on mahdollista! Ja hyvähän se on ulkopuolisten huudella.

Kehosi on täysin sinun ja vain sinä teet päätökset siihen riippuen. Nyt vaan mietintämyssy päähän ja mietit vaihtoehdot: joko käyt esim päivystyksessä tai todellakin odotat sinne tiistaihin mahdollisimman vähän stressaten.

Itse henkilökohtaisesti haluaisin varmaan varmistusta ja tietoa ammattilaisilta, jottei yöunet menisi.

Ei muuta kuin paljon tsemppiä ja jos siltä tuntuu, eikun tuumasta toimeen!
 
H1987 aika hyvät eristeet vauvalla siellä on joten vauveli itse tuskin pyllyilystä on moksiskaan[:D], ja jos taasen kohtu, ym muu siellä oleva olisi kärsinyt niin varmaankin olisi nyt kovat kivut ja vuotoa. eiköhän kaikki siellä ole kunnossa[:)].
Toki jos on todella huoli niin kannattaa vaikka soittaa johonkin, sairaaloissa on monissa sellainen "auttavapuhelin" josta voi kysellä.

Tsemppejä sinne :)!!!!
 
nii. eikä oo kyllä onneks sattunu ollenkaan eikä oo mitään vuotoja tullu ja ku oli pakko vähä googlettaa asiaa niin siellä ainakin sanotaan et pitäs olla sellanen kolarin tapainen isku ennen kun vauva siitä vahingoittuis..
joten enköhän minä nyt yritä olla vaan rauhallisesti ja jos alkaa yhtään sattumaan tai tuntumaan pahemmalta niin soitan sitten, ja pyydän päästä päivystykseen.
jos nyt osaan olla rauhallisena..
 
Heippa!

Mä olen samoilla linjoilla KittiKatin kanssa, H1987, teet niinkuin parhaalta tuntuu.
Ja eiköhän noi emännät ennekin ole jos jonkinlaisia pyllähdyksiä kokenut raskaana ollessaan...mun mummo ainakin sanoi, että silloin meni tutkimuksiin, jos lehmä oli potkassut[&:]..

Täällä ollaan taas opiskeltu ja urheiltu[:)]

Lämmitin saunan itselleni ja saunoin tunnin, ko kerrankin sai rauhassa olla!
Ja nyt päivällisen jälkeen nautin alkoholitonta olutta- ai ai, niiin namia!
Mä alan olemaan valmis unten maille jo...

Saas nähdä minkälainen aamulenkki keli huomenna on- eihän tossa sohjossa meinaa teenpäin päästä[:@]

Hyvää lauantain jatkoa kaikille!
 
Kaika Mä sain just uudet tulpat sauvoihin joten kanssa aamulenkille (tai päiväähän tämä jo on). Kunnon varsisaappaat vaan jalkaan niin ei nilkat kastu :)
Sitten lisää rehkimistä, kun pitäis koti saada siistiksi.

Illalla taas vauvoja kattelemaan.Mennään kertomaan omat ilouutiset eräälle tuttavapariskunnalle kellä on meidän vaunut lainassa. Pitää hellästi kertoa että käyvät ostamassa omat kun me tarvitaan niitä sitten syksyllä, hih!

hyvää (jo taas) sunnuntain jatkoja!
 
H1987: mä lensin aikanaan hiihtoreissulla esikoista odottaessani (olin jotain 30 viikolla) ja ihan rähmälleni alamäessa. sen verran käsillä sain otettua vastaan, ettei vatsaan tullut kovin suurta tölväisyä, mutta aika raju maihinlasku se oli... niin ja olipa tosi viisasta lähteä hiihtämään ekaa kertaa koko talven aikana ja vielä tolleen ihan kunnon vatsan kanssa, huomaisin silloin että tasapaino ei ollut ihan vanhaa sorttia. eniveis, soitin heti neuvolaan ja ei se täti tainnut mua kovin tutkia, poikkeavia oireita ei kaatumisesta kuitenkaan tullut. ilmeisesti vaarana on myös että istukka voi irrota, mutta en tiedä että miten pahan "kolarin" sellainen tapahtuma vaatisi....
 
Dalla joo no jospa minä odottelen siihen tiistaille sit neuvolaan.. Eikä oo sattunu ollenkaan eikä muutenkaan oo tuntunu kummalle :) itseasiassa eilen vähä nyki vatsasta nukkumaan mennessä, jokohan sen vauvan liikkeitä rupee tuntumaan. Oon kyllä ymmärtäny ettei oo mahdollista vielä tässä vaiheessa.
 
Ihanan aurinkoista sunnuntaita!

Taas on viikko tosiaan vierähtänyt[8D]

H1987: Toivottavasti kaikki on kunnossa, pyllähdyksestä huolimatta!

PojanÄiti: Taisinpa nähdä sut telkkarissa[:D]!

Piruja näkyvissä olkapäillä[:o] Liian pitkä aika vielä neuvolaan, kun on viikon päästä maanantaina. Tahtoisi jo tietää, että onko masussa kaikki kunnossa. Edelleenkään en tiedä onko muljahdukset ja pikku pötkähdykset masussa niitä ilmavaivoja vai liikkeitä, mutta eipä kait niitä vielä kuuluisi ensikertalaisen tunteakaan.

Vähän oon Kaika sulle kade tuosta omasta ajasta. Teimpä sitten niin, että varasin itselleni lipun ensi viikolla Liisa Ihmemaassa 3Dhen, kun mies ei sitä ole luvannut tulla mun kanssa katsomaan, eikä tässä kaupungissa oikein ole kavereita, kun miehen työkomennuksen takia tarkoitus asua vain hetki. Menen sinne viettämään omaa aikaa yksin (ja karkkipussin kanssa[:D])

Ja onneksi et Kaika ajanut ulos!

Nyt ylös, ulos ja lenkille!
 
Heissan!

H1987 eiköhän vauvalla ole kaikki kunnossa [:)] Mut mä oon kans huomannu, että kävelen tuolla ulkona extra extra extra varovaisesti, etten vahingossakaan kaadu [:)]

Mun mies on alkanu komentelee mua [:D] En saa painella mun mahaani ja sit ku nostin farkkui pari senttii ylemmäs, ettei vilkkuis takaa mitään, ni se oli heti vetämässä niitä sen pari senttii alemmas "Don't press my baby!!" [:D] mun täytyy muistaa toi omistushalu sit ku se vauva syntyy [;)] Voin lykkää sit huoletta lapsen isälleen, ja todeta et tää mama lähti nyt tuulettumaan!

Oon heränny tänää puol kasilta, ja onnistunu leipomaan puolukkamuffineita ja banaanikakun [:D] Ja nämä vain siksi, että lanko ja sen tyttöystävä on tulossa käymään.. ruuaks aattelin tehdä tacoja, vaikkei se mun miehen mielestä ruokaa olekaan [:D] Mut hän tekee sitten omansa [;)]
 
Hei!

H1987 kaikki on varmaan kunnossa[:)].Tuossa pari viikkoa sitten (13rv) pyllähdin pehmeästi lumeen pepulleni hiihtolenkillä ja vielä kaksi kertaa, eikä myöskään käyny mitään. Aika suojassa se vauva on siellä masussa,varsinkin kun ei vielä niin iso maha ole.[:)]

Lueskelin noita teidän neuvola-aikoja ihan kateellisena, minulla nimittäin kahden ensimmäisen neuvolan välissä aikaa 3kk! Ensimmäinen neuvola oli rv7 ja seuraava varattiin ekalla käynnillä rv 20... Vähän kyllä silloin  ekassa neuvolassa ihmettelin tuota väliä, niin täti sanoi, että täällä päättäjät on päättäneet, että raskauden alussa ei tartte enempää käyntejä!

Tässä ekaa odotellessa noita käyntejä kyllä hieman kaipaisi (onneksi tosin ollu miehen siskon kotidoppler lainassa, niin saa sillä tarkistuksen pienen elämästä aina välillä, ilman sitä tää ois kyllä ihan piinaa!) Sanoi se neukkatäti kuitenkin, että tarvittaessa voidaan sopia ylimääränen aika tohon väliin, mutta oisin kyllä halunnut sen ihan jokatapauksessa, ilman että tarttee keksiä joku syy miksi haluaa käydä.. Mukavan olonen täti onneksi kuitenkin oli sillon ja painotti, että jos tulee jotain tai muuten, niin soita, niin varataan lyhyt aika..

Linea negrasta: Onko muille tullut? Itelle tuli hentoinen viiva navasta alaspäin jo muutama viikko sitten (joskun 12rv) ja nyt kun mahaa taas ihastelin ja mieheltäkin asiaa varmistelin, niin tuo hento linea negra kyllä jatkuu mulla navan yläpuolelle, ihan rintojen alle asti.. On se kyllä himmeä, mutta kun tosiaan kysyin mieheltä ensin itse ketsottuani, että mihin tää linea loppuu, niin mies totes ihan saman kun mä[:)]

Liikunnasta: Mites liikunnan suhteen, oletteko jo muuttaneet entisiä tottumuksia? Ennen raskautta ja nyt alkuraskaudesta olen käynyt rauhallisesti juoksemassa, tosin välillä on nyt alkanut tuntua jo, että tuntuu hassulta, etenkin jos illalla käy ja maha on turvonnut niin ai tunnu enää kivalta.. Jumpissa olen kyllä pystynyt käymään entiseen malliin, tosin herkemmin nykyään kuuntelee omaa kehoa ja hillitsee tekemistä sen mukaan (esim. vatsalihakset ja selkälihakset...)

Ihana kun on sunnuntai, saa tehdä mitä tykkää. Ja tää äiti tykkää nyt lähteä ompelemaan pienelle pinnasänkyyn päiväpeittoa (kohta valmis jo)!
 
Takaisin
Top