Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä myös olen ollut pitkään taustajoukoissa mahdottoman väsymyksen ja flunssan takia. Maanantaina kävin lääkärissä kun jo yli 2
viikkoa jatkunut tukkoinen olo ei tuntunut helpottuvan millään. Hyvä kun menin, sillä ihan selvä poskiontelotulehdushan sieltä löytyi.
Nyt olen sitten viikon antibioottikuurilla ja tuo ab on todennäköisesti saanut olon taas hieman etovaksi. Jospa tämä tästä alkaisi pian helpottaa.

Tänään oli tosiaan ensimmäinen kunnallinen ultra, ja siitä lisää juttua tuolla neuvola-ja ultra-osiossa. Ihana reissu oli kaiken kaikkiaan, onneksi kaikki hyvin pikkuisella [:)] Olen huomannut että aivastaessa alavatsaa vihloo jonkin verran, menee toki nopeasti ohi. Toivottavasti siitä ei ole haittaa masuasukille..

Aurinkoista aamupäivää!

Lääkkeistä: Oon sitä mieltä, että inhimillinen olo on sallittu odottavallakin äidillä, mitä vähemmän stressiä, sitä vähemmän haittaa sikiölle. Itse käytän jatkuvasti Mamma76 mainitsemia allergialääkkeitä, kun iho on niin järkyttävässä kunnossa näiden pakkasten tuomasta kuivuudesta. Jouduin jopa syömään yhden antibioottikuurin, kun iho tulehtui, kun en suostunut alkuraskaudessa käyttämään kortisonia. Nyt siis syön niin harvoin kuin mahdollista allergialääkettä kutinaan ja laitan kortisonia, tietysti nämä on paljon miedompia kuin mitä ennen raskautta olen käyttänyt. Lisäksi olen muutaman kerran ottanut panadolin päänsärkyyn. Niin sitä olen miettinyt, että kummasta on enemmän haittaa, siitä että tuleva äiti stressaa huonoa oloa pitkään ja hermostuu esim. niihin allergisiin oireisiin, vai ottaa niitä oireita helpottavaa lääkettä satunnaisesti tarpeen mukaan? Sikiön toiminnot ei kuitenkaan yhdessä eikä kahdessa päivässä kait kehity loppuun asti, vaan pidemmällä aika välillä, ettei satunnaisesti ole haittaa. Tietysti siitä tulee huolehtia, että niitä lääkkeitä saa raskaana ollessa käyttää, siitä löytyy yleensä tietoa apteekista, tuoteselosteesta... Oon jopa kysynyt vitamiineista apteekintädiltä, että saako käyttää[:D] Katsoivat kummallisesti[8|]

PojanÄiti: Oon tuota akupunktiota miettinyt itsekin, että kokeilisin. Tällä hetkellä ei vaan oo siihen varaa ja en tiedä kuinka hyvä idea muutenkaan raskaana? Jos masennus vielä palaa jossakin vaiheessa kaikella voimallaan, niin sitten kyllä otan kaikki keinot käyttöön. Ihana tietää, että siitä on ollut apua jollekin. Eikä itseäkään haittaa onko se lumevaikutusta vai toimiiko oikeasti, kunhan toimii.

Pikatsu: Onnea 12rv rajapyykistä!
Puhalluskukka: Eikö ole jännä tunne, kun näkee sen pikkuisen liikkuvan ja kuulee sydänäänet, joka kerta yhtä ihanaa[:)]

Purri: Yksi asia kerrallaan. Välillä kaikki tuntuu liian isolta, mutta sitten vaan ensin se asia hoitoon, mikä on nyt ihan pakko ja ne muut voi jättää myöhemmäksi. Toivotaan, että kaikki selkiytyy pikkuhiljaa!

Jännityksellä odotellaan miehen kontrollien tulosta, jotka tulevat tänään. Toivotaan kovasti, ettei kuvissa näy mitään ja onkologi sanoo kaiken olevan kunnossa toistaiseksi. Toivottavasti. Seuraava kontrolli olisikin sitten vasta kesällä. Ääh.. viekä pari tuntia siihen lääkäriaikaan. Täytyy varmaan tehdä viikkosiivous tässä välissä, että kestää jännityksen. Mies on ollut ku tulisilla hiilillä eilisestä lähtien, eikä raukka saanut viime yönä nukuttua ja on nyt sellainen mörrimöykky, etten tiedä mitä teen, jos tulokset onkin huonot. Tai kyllä me niistä tuloksista selvitään, kun ollaan tähänkin asti selvitty, mutta tietty toivoisi niiden olevan nyt kunnossa. Miehellä siis löydettiin aivokasvain, joka poistettiin alkuvuodesta ja nyt on ensimmäiset kuvat otettu, että saatiinko sieltä kaikki pois vai ei ja tieto siitä tarviiko sytostaatteja vai ei tulee tänään. Ihanaa, että on joku paikka mihin saa purkaa tuntoja ja keskustella ihan jostakin muista asioista, en kestäisi tätä muuten.

Mutta nyt siivoamaan!

Heipat vaan kaikille,
Täälläkin lähinnä vaan ahkerasti luettu teidän muiden kuulumisia. Mutta nyt täälläkin eka ultra takana ja nyt meinaan lopettaa kaiken pelkäämisen ja alkaa nauttimaan tästä maailman hienoimmasta asiasta! Tosin hieman innostusta rajoittaa se, että isäntä ainakin kolme viikkoa työreissussa ja välillä yksinäisyys painaa... Mutta viikko jo mennyt ja kaksi jäljellä. Kyllä se siitä. Täällä taisi olla muitakin, joiden isännät tekee reissuhommia.

Mammahousut on täällä vedetty jalkaan ultran kunniaksi ja nää on ihan mahtavat. Ei kiristä eikä purista.
Tuli nyt vaan omaa höpinää...
Hauskaa päivää mamat ja hyviä vointeja[;)]!

Tää mamma sai huomiseks 10.45 ajan lääkärille supistelujen takia mitkä alkoi tossa uudestaan kun kävin korillisen puita hakemassa sisälle. Päätin etten halua vaan levätä ja odottaa haluan tietää mistä johtuu jos kaikki ei kuitenkaan ole hyvin. Toivotaan että lääkäri ottaa tosissaan asian ja tutkii kunnolla. Kuuma suihku onneks auttoi ja supistukset rauhottu.

Nyt takas sohvalle peiton alle makaamaan ja lepäämään ennen ku poika tulee hoidosta kotiin.

tuohon lääke asiaan... soitin neuvolaan ko pää on ihan törkeän kipeä. oon juonut vettä ja levännyt ja ulkoillut (ulkoilut tapahtuu vaan syvällä hupun sisällä silmät kiinni ko on muuten liian kirkasta - ihme hiippari olen). kysyin et kuinka vahingollista on syödä antibiootti kuuri ko epäilen itelläkin poskiontelon tulehdusta ja sanoi samantein, et mielummin terve äiti ko jatkuva kipuilu. antibiootit/lääkkeet valitaan sellaisiksi et ei haittaa sikiötä. itekkin yritän olla mahd vähillä lääkkeillä, mut tää on ollu jo liikaa.. paitti et kylän lääkäriaikoja oli tarjolla kaksi : toinen iltapäivystykseen ko olen töissä tai sitten aamulla ko olen kastroimassa koiraa. eli katsellaan jos olo paranee vkonlopun jälkeen...

hanimamille pidän peukkuja! toiv saatte hyviä uutisia!
purrille jaksamisia ja asioitten järjestymisiä.
hetzulle apua lääkäristä. täälläkin vatsa vihloo ja repii millon mistäkin (autolla ajoin melki ojaan ko yskäsyn jälkeen repi silmät kiinni -kipua). toivottavasti sielläkin vaan kroppa tekee tilaa uudelle matkalaiselle.

nyt vielä vaakatasoon ja murua mahaan et jaksaa illalla parituntia asioilla.

Hei kaikille!
En ole kovin hyvä muistamaan mihin kaikkeen piti kommentoida mut yritetään.. ehkä sekin taito kehittyy kun kokemus karttuu..

Ensiksi Hanimamille: Toivotaan että tulokset on hyvät!!
Purri: Koita jaksaa.. kyllä ne asiat ajan kanssa tuppaa järjestymään..

Reissu työstä: Meillä on tilanne onneksi niin että olen poissa kotoa viikon kerrallaan. ja kun teen yö työtä niin kotoa poissa tarvii loppujen lopuksi olla vain noin 4 päivää.. mutta siitä huolimatta ikävä on valtava ja yksinäisyys tuntuu joskus ylitsepääsemättömältä.. Voin siis kuvitella kuinka raskasta on jos erossa olo viikkoja tulee useampi putkeen.. Varsinkin nyt raskaus aikana kun kaikki läheisyyden ja hellyyden tarve vain kasvaa..

Lääkkeistä: Mulla tuottaa hieman ylimääräistä päänvaivaa se että saan panadolista ihottumaa.. kun tästä neuvolan lääkäri käynnillä mainitsin niin ei lääkäri meinannu uskoa. lopulta uskoi mutta kun kysyin että mitä voin tiukan paikan tulölen ottaa ei se saanut sanottua oikein muuta kun ettei panadolia kannata ottaa ettei tule vakavampia allergisia oireita kuin aikaisemmin. pari kertaa olen joutunut pään särkyyn turvautumaan puolikkaaseen ibumaxiin ja päivä uniin..

Ja kuten monella muullakin täällä niin mullakin on välillä sellasia päiviä että kaikki tuntuu kaatuvan päälle.. pahimpia on perjantai aamut kun yö vuoron jälkeen ajelen kotiin noin 4 tuntia, niin kotiin päästyä ei tarvii olla edes mitään erityistä syytä (ei yövuorosta huolimatta väsymyskään) ja silti saan käsittämättömiä itku raivareita, jotka ei oo mulle mitenkään normaaleja.. sillon tulee mielessä ajateltua että onneks mies on ollu töissä kotiin saapumis aikana.. yleensä mulla noi menee nopeesti ohi ja kun paineet on purettu niin sit jaksaa olla taas pitkään hyvän tuulinen..

Pahoitteluni että tuli niin pitkä teksti..

Heippa kaikille!
Tässä kuumemittari kainalossa tuli yksi kysymys mieleen.
Elikäs, olo on kuumeinen ja siksi mittasin lämpöä. Alkaraskaudesta lämpö oli 37 astetta eli hieman normaalia korkeampi.
Nyt taas tippunut siihen normaaliin about 36,4.
Onkos muut huomanneet samaa vai pysyykö lämpö tiukasti korkeammalla?

Huoh.. Miehen kuvissa ei näkynyt mitään muutosta pahempaan suuntaan. Patologin lopullista lausuntoa ei ollut vielä ja lääkäri oli häippässyt Helsinkiin[:@]. Päätettiin siinä miehen kanssa, että ei ilmeisesti mitään akuuttia, kun ei näytä kiireempää olevan antaa niitä tuloksia ja kuvissa ei näkynyt muutosta/ syöpäsoluja, joten kaikki kunnossa toistaiseksi. Vielä odotellaan maanantaihin yhtä tietoa patologilta. Kasvaimen tyyppi ja laatu on ollut selvillä jo pitkään, että niiden perusteella ja kasvaimen sijainnin perusteella aivoissa on meillä käynyt onni onnittemuudessa, koska onkologin sanojen mukaan miehellä on kiltti kasvain[:D]. Siihen luotetaan, eikä enää stressata. Jos asiat muuttuu, niin ne muuttuu. Eihän sitä koskaan tiedä, mitä huomenna tapahtuu muutenkaan. Ollaan siis kaikki tästä päivästä onnellisia. Kiitos taas kaikille tuesta[:)]

Muihin asioihin.

Onko teillä muilla maha lähtenyt nousuun[:D]? Tänään huomasin, että se makkara minkä epäilen olevan vauvamaha on nyt noin navan kohdalla, kun aikaisemmin on ollut selvästi navan alapuolella. Onko normaalia? Muilla vastaavaa tunnetta?

Onko täällä muita käsityöihmisiä? Ajattelin vaan, että saisiko samanlaista käsityöketjua aikaiseksi kuin elokuisilla on? Oon tässä vääntänyt vauvan peiton ja villahousut, nyt oon tekemässä villapaitaa. Olisi mukava jakaa ohjeita muidenkin kanssa, jos muita kutojia löytyy.

KittiKatti: Täällä on kanssa lämmöt laskeneet normaalitasolle. Muutamana iltana on ollut heikko olo ja silloin mitannut lämmön, niin on ollut lähempänä 37, mutta ajatellut, että se on johtunut väsymyksestä ja stressistä. Aamuisin ollut sitten normaalilämpöä.

Tuoreena koulusta! Alkoi maistumaan taas, vaikka onkin pitkiä päiviä ja asiat kertausta niin on niin mahtava luokkahenki että ei malta olla poissakaan[:)].

Raskauden tiimoilta ei paljon uutta, tyyppi on kova liikkumaan joka tietysti helpottaa nuitten pirujen kanssa.

Kiitikatti Mulla edellisestä raskaudessa nousi lämpö melkein heti hedelmöittymisestä ja pysyi tiukasti synnärille asti, myös pikku flunssa oli kokoajan joka sekin jäi sinne minne kuumekin. Nyt tämän kanssa lämpö ei ole hievahtanutkaan eikä sitä lenssuakaan ole ollut... Kummallista kuinka sitä on IIIHAN erilainen raskaus kuin viimeksi!

HaniMami kallistahan se oli, onneksi sain suvulta maksuapua. varsinkin kun piti parhaillaan käydä kolmesti kuussa. Ja kuulemma ei kannata aloittaa raskaus aikana, jos jo valmiiksi on hoitosuhde ja hoitsu tietää sun "virtaukset" niin turvallista. Käyn vieläkin kerta kuussa ja jos en mitään vaivaa löydä niin vaan ihan rentoutumassa[:D][:D][:D][:D].

Ruoka on valmista joten käyn kimppuun!!! ja illalla jännään näkyykö tämä äippä töllössä (kaikessa kauneudessaan!!) Ohjelma olikin Satuhäät, sulho Antti ja morsion nimi Pauliina, tv2 klo 21:00.

Heissulivei!

Tämäkin Custosin ja kottaraisen seurana taustajoukoissa tarkistellut teidän jutusteluita. Kiva kun täällä mammat jaksaa jutella niin kovasti, vaikka ei itse ehdi/jaksa aina kommenttia jättää on aina semmonen mukava hetki ku saa istahtaa tähän koneelle rauhottuun ja syventyyn teidän juttuihin, joita on jokakerta ehtinyt mukavasti tulla luettavaksi.

Lyhkäsesti..
Hetzu: Tsemppiä huomiseen ja jaksamisia!

Pikatsu: Onnea maagisesta 12viikosta [:)]

Purri: Sinullapa on asioita hoidettavana.. Koitas nyt jaksaa, ja kyllä kaikki siitä ajankans.. Tiedän tunteen ku pitäis olla stressaamatta, mulla ainaki aiheuttaa sellasen kierteen ku stressaa alkaa ajatteleen ettei sais stressata ja se aiheuttaa vaan enempi stressii ku tietää ettei sais jne.. Joskus on vaan hyvä heittää aivot narikkaan, oon koittanu sitä tässä väkisin vaikka mitä huolia on niin hetki pitää päivästä vaan pystyä olemaan ajattelematta yhtään mitään.. Auttaa! [:)]Täällä sama juttu, veskissä saa juosta ihan jatkuvasti, vaikka käy pissalla ennen lähikauppaan lähtemistä saa melkein puolijuoksua tulla takasin.. Saa tosiaan nähdä miten sitte loppuraskauden aikana käy [:D] Minulla kans sama fiilis ton lenkkeilyn suhteen, virtaa ja intoa riittäis lähtee uimaan, hiihtään tai vaikka ihan käveleskeleen mutta kaikki nää asiat on semmosia et kaipaan seuraa lähteäkseni ja uudella paikkakunnalla sitä ei valitettavasti hirveästi ole ehtinyt kertyä.. :/

Mamma: Tuo kuukausittain vaihtuva nimijuttu saa täältäki kannatusta, pysyy paremmin perässä ku tänne tätä juttuu kertyy :) Heitämpä minäkin elokuulle joitain ehdotuksia: Elokuun energiset, Elokuista elämää, Elokuun eväät, elokuun eksotiikkaa, Erityinen elokuu, elokuun enkelit/ emännät/ empaattiset... =)

No, eipä tässä taaskaan ehtinyt vastailla juuri mihinkään/ kertoilla kuulumisia kun täytyy taas rientää.

Ihanaiset päivänjatkot mammoille (:

No niin.. nyt olisi aikaa kommunikaatiolle!

jännä: Mulla on ihan sama- ihana lukea muiden ajatuksia ja tuntoja..ihan parasta vertaistukea!

PojanÄiti: Hyvä sinä, että jaksoit kouluun saakka!
Meinaatko muuten pitää opinnoista vapaata?

HaniMami: Mahtavaa, että saitte noinkin hyviä uutisia!!
Itse en käsitöistä juurikaan välitä, mutta myös tuolla toukokuisissa on käsityöketju- niille vaan pulisemaan[:)]

KittiKatti: Mä olen edelleen viluinen varsinkin iltaisin...

Joan*: Kiva kun tulit pulisemaan!

hertzu: No jopas siellä supistelee- toivottavasti rauhoittuu pian! Oliko sulla edellisen kanssa sama juttu?

L84: Onnittelut ultrasta! On se vaan niiiiin paljon ihanampaa nyt, jotenkin rennonpaa[:)]

Custos: Onnittelut ultrasta! Mulla ihan samanlaisia kipuiluja, ja ihan harmittomia ovat- kasvukipuja kenties?

Purri: Kyllä ne asiat aina järjestyy..
Mulla on kahdesta raskaudesta kokemusta ja ainakin omakohtaisesti voin sanoa, että raskaus pahentaa noita ajatuksia ja tuntoja..Elikkä jos sulla sama, niin asiat ei kuitenkaan niin huonosti kuin miltä tuntuu..[8|]
Joku tuolla jo sanoikin, että keskity vain pakollisiin asioihin ja siirrä muut myöhemmäksi- se on oikein hyvä neuvo[:)]
Elikkä nyt tärkeintä on, että saat itkun loppumaan ja säästät voimia asioiden hoitamiseen- vaikka sitten yksi kerrallaan.
*voimahalaus*

on: Meinasin ajaa lahjakkaasti ulos, kun ohitustulanteessa auto ilmestyikin kuin taivaasta pudoten mun eteen..[&:][&:]
Kohtu supistu pinkeeksi ja sydän hakkas kurkussa..hyi olkoon!
Mutta tentti meni jotenkin kutenkin ja nyt keskityn tv:n töllöttämiseen 100% ja olen kunnon sohvaperuna.

Palataanhan taas!

Täällä olen mennyt pää kolmantena konttina, vai olikohan se noin... Olin reipas kotihengetär ja siivosin eilen vanhimman herran huoneen ja tänään nuoremman herran huoneen. Sitten lähdin käymään tuossa lähärissä, joka oli tuskallisin kauppareissu pitkiin aikoihin.
Ilmeisesti tuo mun pakkomielteinen tämän viikon kodin puunaaminen aiheutti vietävän kivuliaita suppareita. Hyvä kun pääsin kaupasta kotiin, ja sain väki pakolla korkealla jakkaralla istualtani tehtyä sapuskan.
Sitten olenkin viettänyt rauhallista makoilua sohvalla loppu päivän. Nyt tuntuu kaikki olevan kunnossa, ja liikettäkin tuntuu olevan meidän pikku muljulla[:)]
Jos huomenna tekis sellasen pika imurointi/moppauksen ja jättäs isommat hommat suosiolla.

Täällä sataa lunta taas kuin esterin hanurista!!! [:@] Enkä varmana kolaa pihaa, vaikka jumittasin täällä sisällä loukussa. Lauantaina saapuu poika kotiin ja viikonloppu niin käsi ojossahan sitä ollaan heti, saa sen rahan ansaita, kun olen raatanu sen huoneenkin eteen [;)]

HaniMamille ja miehelleen paljon voimia ja haleja!
Toivotaan oikein lujasti peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki tulokset on hyviä. Saisitte tekin jo nauttia elämästä.
Niin ja on täällä maha noussut, todella...*puhkuu ja puhisee*[:)]

PojanÄiti: Musta tuntuu että on koko ajan flunssa tai jotain, aivastelen ja niiskutan ja varsinkin aamuisin.Krr! Mukavata kun muutenkin saa juosta aamulla vessaan pissalle, niin aivastus kun tulee.. on ollut muutoman kerran läheltä piti tilanteita. Siinä sitä olis mukeloilla naurua, kun mamma kusasis housuun [:D] Lämmöistä en tiedä, en ole mittaillut koko aikana.

hetzu: Voimia ja haleja sinne lekurille, toivotaan todella että kaikki on kunnossa. Tulethan sitten kertomaan?

Siirrynpäs takaisin sohvalle....huomiseen ihanaiset!

Äääks! Tehän revitte turpakäräjiä niin urakalla, ettei perässä tahdo pysyä! [:D]

Mahan noususta: Mulla alkaa olemaan aika täyteläinen ja pyöreä maha. Aamuisin on usein laskenut hieman, mutta näin iltaa vasten oooikein hiano. Johtunee päivän ruoista. Pitää varmaankin räppästä jossain välissä kuva ja laittaa tuonnemasuketjuun.

Lääkkeet: Huh. En ole ainoa, joka on tarkka lääkkeiden kanssa. Tuossa aiemminkin on puhuttu, että vauvalle varmasti parempi, mitä vähemmän mamma ja mamman kroppa kokee stressiä. Tää on hyvä neuvo, josta meinaan ottaa vaarin parhaan kykyni mukaan. [:)]

Käsitöistä: HaniMamille on täällä yksi puikottelukaveri! En nyt niin aktiivisesti ole vähään aikaan tehnyt, kun töissä on päivät venyny välillä aivan naurettaviksi. Enimmäkseni oon tehnyt sukkia. Työn alla on ollut pidempään huivi ja langat on hommattu pariin paitaan, pipoon, hanskoihin... ja eilen kävin hakemassa neljä kerää valkoista mohairia (liivi) ja pari käsinvärjättyä sukkalankakerää (kolmiohuiveja - ehkä) lisää. Vauvalle olis tarkoitus neuloa pari villanuttua ja talveksi sukkia, lapasia ja myssyjä. Ravelryssä on hyviä ohjeita ja Novitan sivuilta oon bongannu kanssa vaikka mitä kivaa. [:)]

Ja ihan kaikille stressaajille ja itkupotkuraivoajille valtava halaus. Kyllä se tästä vielä lutviutuu asia kerrallaan. [:)]

P.S: Onneksi huomenna on perjantai... [:D]

Iltaa mammat!

Superkiitos kaikille kannustuksesta!

Joo onneks noi asiat tuppaa lutviutumaan tavalla taikka sitten toisella, että nytkin mies on onneks päättänyt että jos ei kerran pääse lähtemään, ni lähtee sitten joulukuussa jolloin aivan varmasti on asiat siinä mallissa, että hän pääsee menemään. En enää viittiny huomauttaa, että "niin joulukuussa olis mun synttärit, jouluaatto ja uusvuos, et millää vois mennä joskus toiste?". Päätin et jos hän haluaa joulukuussa mennä, ni mä olen sitten suu tukossa ja istuksin kotosalla (eli kaikkialla muualla ku kotona) ja olen tyytyväinen kun herra pääsee käymää kotonansa. Mut eipä tuo mua ole (ainakaa vielä) mistää syyttäny, vain viranomaisia ja mun mielestä saa niitä syytelläki ihan niin paljon kun haluaa. Enempi mua pelottaa hänen isoveljensä jolla on asenteena "minä tahdon, että asiat menevät näin, jos ne eivät mene, se on sinun vikasi, vaikka olisit tehnyt kaikkesi, että saan tahtoni läpi". Meillä on sukset ristissä yleensä aina sen kanssa, kun mua ärsyttää se sen asenneongelma.  Ja se mun itkukohtauski meni ohi muutamassa minuutissa, että ei onneks ollu mikää tuntikausia kestävä. 

Käsitöistä sen verran, että teen niitä kyllä, mutta mulla on äiti ja mummi semmosia himotekijöitä, että en varmana itse ehdi mitään tehdä, kun tunkevat ovista ja ikkunoista omat tekeleensä vauvan vaatteiden joukkoon.

Celina, täällä pitää ravata ahkeraan, että pysyy kärryillä [:D] Mäki oon parhaillaan käyny vapaapäivänä kolmesti tai neljästi ja aina on ollu jotain uutta [:D] Ja sit joskus jätän vaa auki nää sivut ja oon muka onlinessa [:D]

Huomenia!!!
Tuli sitten yöllä taas lunta[:@][:@][:@]. 20cm on sänkyssä kiva ylläri, muttei hondan katolla[:D][:D][:D]!!!

kaika helpompaa tämä näin päin on kun ei tarvitse raahautua tunneille tai himassa potea huonoa omaatuntoa. Vaikka kyllä odotan kovasti kesälomaakin[;)] Opinnoista pidän vuoden tai kahden äippäpaussin, onneksi olen vasta ekaavuotta niin ei poissaolot häiritse.

Mamma_76 Nyt kun tarkemmin rupesin miettimään niin on ehkä hieman tukkoisuutta enempi... Muttei samaan malliin kuin edellisellä kerralla. SIllain ihan kiva kun muuten on kaikki mahdolliset ja mahdottomat vaivat iskenyt jo heti alkuraskudesta niin edes se räkä on pysynyt poissa[:)][:)][:)]

Yö oli vähä uninen. En nähnyt painajaisia, mutta elämäni entisistä miehistä (niistä jotka on pääsi karkuun[;)]!) Näin mielettömän märkiä unia! ja aina välillä heräsin syyllisyyden tuntoon (tai orgasmiin), katsahdin omaa miestäni, nukahdin uudestaan niin tulee vieläkin eroottisempaa versiota XXX!!! Nyt on sellainen olo kuin olis ollu ihan olantakaa pettämässä...
Itse olen aina ollut kova pikkuflirtti (mutta siis viaton sellainen, mielestäni pieni flirttailu päivässä, pitää lääkärin poissa :)), ja nyt kun maha alkaa näkyä niin kundit vaan hämmentyy kun iskee silmää... ehkä sitten noilla unillani sitä käyn läpi, ettei markkinoilla hetkeen ole minulle kysyntää, vaikka tietenkin se oma mies on kulta ja riittää joka suunnalta!!! Mutta se tieto ettei oma charmi ole kadonnut on ainakin itselleni tärkeä... Onneksi nyt toisen kanssa ymmärrän että kysessä on vain hetkellinen katkos kysynnässä[;)][;)][;)], eikä lapsen saanti tarkoita oman elämän loppumista.[:D]

Mut nyt taas puuron kautta innolla opin ahjoon :) hyvää perantaita äiteet!!!

Huomenta!
Ihan pikasesti tulin kertomaan että kun eilen lueskelin ja kattelin tein vauvavattoja ja vähän tuli suru ettei mulla oo vielä mitään masua.... No kun jotain oikein kovasti haluaa ni se vissiin toteutuu:) Aamulla kun heräsin oli vatta kasvanu, eli semmonen samanlainen mikä yleensä tulee vasta aamupalan jälkeen.. :) Jipii!!
Nyt voi rauhassa taas olla raskaana! Täällä menossa 15+3 joten vähän huolestuin ku ei mun maha kasva.. (ihania kuvia teillä siis tuolla kuvausosastolla)

Iloista perjantaipäivää kaikille!!!

Heippa kaikille! [:)]
Jänö:Kiva, että masusi pullahti näkyviin. Ja eiköhän me kaikki saada kokea se masun kasvaminen ihan siihen tympääntymiseen asti. [:D]

Oma napa alkaa myös pyöristymään nätiksi vauvamasuksi. Vielä on alavatsa painotteinen, mutta ylämasu alkaa ottamaan kasvua kiinni. Pakko ihailla sitä joka välissä. [:)]

Niin juu ja toi eilinen alilämpö.. tänään kurkku punainen ja kipeä. Joten viikonloppuvuorot jää nyt tekemättä ja pitää lötkötellä kotona. Plääh! [:-]

Niin juu.. vielä olis yksi kysymys:
Kertokaa te fiksummat. Kuinka saisin ultrakuvan tuohon nimimerkkini alapuolelle? Olisihan sitä kiva itsekin aina vaivihkaa katsella ja näyttää ylpeänä kuvaa myös muille. [;)]
Taidot vaan puuttuu.
Kiitos jo etukäteen. [:)]

Hellou kaikille,

pistänpä minäkin puumerkkiä tänne näin aamupäivästä, on ollut hyvästi aikaa nyt lueskella kaikkien tarinoita ja huomata, että samoja ajatusratoja löytyy...[:)]
Tämä toistaodottava täällä mietiskelee noita supistuksia, että onkohan niitä ollut vai ei, yksitoista vuotta sitten esikoista odottaessa muistin vasta jälkikäteen että vatsa kovettui kivuttomasti suht pitkäksikin aikaa ilman kipuja ja meidän iituli syntyikin sitten kolmisen viikkoa ennen laskettua aikaa. Nyt ajattelin sen takia alkaa seurailemaankin jo olotilaa aktiivisemmin kuin silloin. Kohtu tuntuu vielä olevan suht pieni, joten ihan helposti en supisteluihinkaan kiinni pääse. Milloin teillä ne alkoivat tuntumaan/millä tavalla? Eilen ehkä pääsin juonesta kiinni, miltä kovettunut kohdun kohta tuntuu, mutta olisi kiva kuulla muittenkin tuntemuksista...

Nyt tää lähtee etsimään jumboon vaatetta joka ei purista eikä kiristä...
Ihanata perjantaipäivää!

toivotellen Dalla

omaa napaa taas urakalla...

mie sitten ostin tuossa kaksi viikkoa sitten kotidopplerin, ihan mielenkiinnosta kun kaveri on siitä kertonut. Tänään sitten ekan kerran kokeilin, ja paikansin pienen asukin! syke sellaista 152 <3 [:)] en uskonut että vielä olisi edes kuulunut mitään, lähinnä yritin kuunnella istukan ääniä. nyt tämä on taas vähän todellisempaa! eilen rikkoontui 12 viikon raja, JEI! vaikka tickeri näyttää jotain ihan muuta, pitääkin yrittää korjata se...

olen alkanut syömään taas verenpainelääkkeitä [&:] Pakkohan niitä on syödä ja toisaalta hyvä puoli on se, että kun ne pysyy sisällä, pysyy muutakin sisällä, eli aina vain parempaan ollaan menossa [;)] kun vielä näistä finneistä pääsis eroon....[&o][&o] just sain naaman kateltavaan kuntoon ennen tätä raskautta ja nyt on taas tämmönen...

huomenna pitäs suunnata club for fiven keikalle :)! jotain extraa tällekin odottajalle joskus :) sen verran tuossa jo laskeskelin että mie kun pidän kesäloman ennen äippälomaa niin jään töistä pois 23.7-26.7 välisenä aikana. Ois kyllä voinu vähän aiemmin LA niin oisin siirtäny lomat äippäloman jälkeen... no kertyyhän niitä lomia onneksi muutama viikko ja kahen viikon talviloma siirtyy sitte loman loppuun....

Maanantaina ois sitte nt-ultra vihdoin ja viimein [:)] kyllähän se jännittääki väpäsen... äh, täytyypi lähtiä valmistautumaan taas vapaiden jälkeen työhommiin.

kyllä meillä on tytöt vielä juhannuksenakin oikeet kunnon lumikinokset riesana kun tota lunta on tosiaan taas tupruttanu ihan urakalla!
[:@][:(] alkas nyt vaan sulamaan... ihan paras ois ku päivisin ois pikkupakkanen ja yöllä sitte sulas aina urakalla [8D]

palaillaan asiaan taas :)

Takaisin