Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mamma miten ois Elokuun eloisat, Elokuun elohopeat (olettamuksella, että ne, joiden LA on syyskuun alussa saavatkin vauvan jo Elokuussa) [;)], Elokuun emakot [:D][:D] Joo toi viimenen on 100% vitsi, älkää kukaan tosissanne ottako[:D] Tosin jos saa kannatusta ni mikäs siinä. Ollaan me kaikki varmaa sillon jo sellasia valaita, että toiki kävis[:D]

Nopponen ja Pippula teillähän hurja sairaus on / ehkä on.. Aika jännä että siihen ei saa varmaa diagnoosia, tai edes varmempaa... Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja säästytte kaikilta jälkioireilta ja kammottavuuksilta, mitä nyt vaan ikinä tommoseen voisi liittyä. En siis tosiaan ole koskaan koko taudista (saako sitä sellaiseksi kutsua,vaikkei varsinainen "tauti" ole?) mitään kuullu, mut mä nyt oon muutenki tollasista aina ihan pihalla.

Elokuussa elvistellään.. [;)]
Ja omaa: on mahtavaa olla raskaana. Sydänäänten jälkeen stressi on poissa. Kohta viikko stressitöntä raskautta ja ai että on ihanaa! [:)]

Nopponen: Mullakin muuten tulee ihoon raskausarpia, esim. reisiin. Itsellä nää epäilyt on peräisin fysiatrilta ja toinen työterveyslääkäriltä, jonka omalla tyttärellä on EDS. Mullakaan iho ei ole mitenkään erityisen venyvä, mutta tosiaan luomia leikanneiden lääkäreiden mukaan epänormaali leikkaustuntuman suhteen. Kummallakaan vanhemmalla ei ole yliliikkuvuutta, mutta veljelläni on ja hänen kaikilla tyttärillään on yliliikkuvat nivelet. Sekä veljellä että yhdellä tyttäristä on polviside repeytynyt juostessa yliliikkuvuuden takia ja nuorimmalla tyttärellä olkapää luksatoituu toistuvasti. Sovittiin miehen kanssa, että mietitään nyt ajan kanssa, että hakeutuisinko vielä jollekin asiantuntijalle, joka on vähän enemmän erikoistunut EDS:ään niin saisi varmemman tuomion. Tiedätkös, aika monet erikoislääkärit ovat sitä mieltä, että hypermobiliteettisyndrooma ja EDS tyyppi 3 (yliliikkuvuustyyppi) ovat itse asiassa yksi ja sama sairaus. Ensin mainittu vaan on jotenkin helpommin mitätöityy, sitä ei oteta niin vakavasti.

Fibromyalgiasta... Minä sain fibro-diagnoosin vuonna 2003, kärsittyäni kovista kivuista kuusi vuotta. Olin monella tapaa uupunut ja sairas ja monioireinen ja vasta 2007 sain diagnoosin kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja kilpirauhaslääkityksellä hävisivät uupumus, kivut ja kaikki muutkin lukuisat oireet. Eli minun kohdallani diagnoosi mitä ilmeisemmin oli väärä ja nykyään vastaavanlainen reumaattinen särky (lihaksissa ja nivelissä, erityisesti jaloissa) iskee vain jos lääkitys on liian alhaisella tasolla. Nivelten kanssa on muutenkin ollut vähemmän ongelmia kilpparilääkityksen saatuani, jatkuvat ranteiden nivelten tulehdukset ovat nyt harvinaisempia kuin silloin ennen. Aiemmin myös polvet olivat niin kipeät ja lihasheikkoutta oli siinä määrin paljon, etten meinannut aina pystyä kävelemään.

Hei!!

Ilmoittaudun nyt mukaan syyskuun odottajiin.. olen yrittänyt lueskella vanhoja tekstejä ja päästä selville mitä muitten odotuksiin kuuluu.. ja huomannut olen että aika samanlaisia tuntemuksia itselläkin löytyy..

Taustasta sen verran että puolen vuoden yrityksen jälkeen tärppäs ja nyt siis ollaan jo rv 14+5. pari neuvolaa ja ultraa on takana ja nyytillä kaikki hyvin.. vielä ei vauvan sykettä ole saatu kuuluviin.. mut selitykseksi sain että vauva on vielä niin pieni että se mahtuu liikkumaan niin nopeasti , että juuri kun syke olisi löytymässä niin se livahtaa alta pois.. lisäksi vatsassa on arpia joista se laite otti häiriötä joten ei edes ihan joka kohdasta voinut yrittää kuunnella.. välillä iskee paniikkia että josko vauvalla ei olekaan kaikki hyvin, mut oon onneks onnistunu saamaan itseni uskomaan että pakko siellä asioiden on kunnossa olla kun vauva vielä mukana pysyy..

Mies on raskauden suhteen aivan mahtava.. on ollut mukana ultrissa ja ensimmäisessä neuvolassa ja aikoo tulla jatkossakin mukaan jos vaan töiltään pääsee.. me nähdään vain viikonloppuisin töitteni takia, ja silloin se silittelee onnellisen näköisenä massua, joka jo hiljalleen alkaa näkyäkin.. Parisuhde muuten on ollut melkoista vuoristo rataa pilvistä pohjamutiin, mut kai sekin kuluu tähän..

Oireet on olleet melko vähäisiä.. johonkin viikolle 13 oli kammottavaa väsymystä, en jaksanut muuta kuin hoitaa pakolliset ruokailut ja pesut töitten lisäksi, muuten nukuin parhaimpina päivinä jopa 15 tuntia.. nyt kun pahin väsy on hellittänyt niin tuli huimausta.. ylös täytyy nousta todella hitaasti ja äkki käännöksiä valtettävä.. mutta siinäpä ne sitten on olleetkin..

Ihanan helpottunut olo. Supisteluista huolimatta meillä kaikki hyvin, kirjoitin enemmän tonne ultrat neuvolat- ketjuun.

Joan* Tervetuloa mukaan! Ollaan sitten samassa aikataulussa, kun minäkin olen tänään viikoilla 14+5 [:)]

Heippa taas!

Pakko tulla tänne pulisemaan, kun nyt niiiiiin kovaa ärsyttää[:@][:@][:@]

Ei mitään vakavaa, mutta parempi olla suu kiinni, niin ei tule sitä isoa riitaa..
Ku eikö toi ukko voi olla hetkeä hiljaa..kaikesta haluaisi puhua ja jutella, mutta mä haluaisin olla hetken hiljaisuudessa.
Ja kaupan pääliseksi pojillakin jokaisesta hommasta syntyy kina.

(hih- ukkeli luki mun selän takaa tän viestin ja tajus alkaa hommimaan jotain ihan itekseen ja hiljaa[:D])

Elikkä tunnin rauhaa ja sitten taas mennään vanhempainyhdistyksen kokoukseen..puhumaan[8|]
Ja noi ruotsinkiliset sitten muuten puhuu- jokaisesta pikku seikkaa puidaan liian kauan. Ja entäs päätöksiä sitten[&:]

Jopas helpotti! Kiva, että on tämmöinen palsta.

Kaika, ne ruotsinkieliset myös tuppaa puhumaan ihan julmetun kovalla äänellä. Puhuuko miehes muuten pelkkää ruotsia vai sekottaako sinne joukkoon suomenkieltä? Tyyliin : Måste gå och köpa tiskiharja? Mutta hyvä jos tajusi antaa sulle omaa aikaa [:)]

Mä oon kotona vaa pyöritelly peukkui tänää, ku tosiaan vp, mut kaikki kaverit on töissä [8|] Eikä oo rahaakaan tehdä yhtää mitään... just mietin et mitähä ukko haluis illalla syödä ku ei oo varaa käydä ostamassa ruokaa.... Mutta kyllä se tästä, en vaa haluis höylää luottokorttii koko aikaa...

Purri- Onneksi puhuu joko tai. Ja toi on niin totta, että ruotsia puhutaan kovemmalla äänellä.
Mä aina naurankin mun ukolle, että miksi se ylipäätään käyttää puhelinta, ku tolla huudolla kuulee mummotkin Utsjoella[:D][:D]

Mun kummisetä ja sen tytär on suomenruotsalaisia, ni on ihan kauheeta olla niillä välillä, ku telkkari huutaa nii kovaa, että sen kuulee ulos asti ja sit ne vielä huutaa toisilleen, kun "keskustelevat" asioista. Ja ne valitettavasti on tätä de var de voileipä - tyyppiä.. joka toinen sana suomee joka toinen ruotsia.. tai ei kummisedällä niinkää mutta sillä tyttärellä. Ja juurikin sen tyttären takia inhoan ruotsinkieltä, ku se ei osaa sitä kunnolla, mut ei myöskään osaa suomea kunnolla. Tai siis inhoan niitä jotka sekottaa molempia kieliä.. tulee aina sellanen olo, etteivät osaa kumpaakaan oikeesti, mut on pakko päästä pätemään... Vaikkei se niinkää ois, mut silti..

Tulen minäkin tänne marisemaan..peekele! Aamupäivän olen pessy pyykkiä ja touhannu kaikenlaista...(ei järkevää) Ruuan päälle otin tirsat, ja nyt pirteenä kaipaisin seuraa. Ketään ei vastaa puhelimeen [:@] Sillon kyllä angetään ovista ja ikkunoista, kun toinen on puolihorroksessa tai kämppä kuin pommin jäljiltä!! ¤%&%##!!!!

Sitten tämä meidän nuorimmaisen opettaja, joka sais painua jo eläkkeelle!!! Lomaviikon jälkeen tuli infolappunen kotiin, että loppu viikolla on matematiikan koe ja ensi viikolla on Äidinkielenkoe. Jep...Ei sitten ilmoittanut tarkempaa päivää tuosta äikän kokeesta, joka pidettiin yhtäkkiä tänään!!
 Tuo aamulla aurinkoisessa naamassa oleva poika tuli murtuneen näkösenä koulusta kotiin, ja hyvä kunnei itku päässyt. Sanoin sitten pojalle,että jos se koe meni päin hanuria, niin mepäs vaaditaan sitten uusintaa!!Jos ei ope suostu niin nyt on mamma kurkkua täynnä sen opettajan touhuja, että sitten soitetaan rehtorille. Pojan ilme kirkastu, ja pieni hymykin sieltä tuli [;)]
On se kumma kun ei voinut niitä tarkkoja päiviä tuohon lappuun kirjottaa. Naapuri luokan opettaja laittaa kuukausittain selkeet infolaput kotiin, eihän tuon ikäset muksut voi kaikkea muistaa, ja ne on LAPSIA Vielä, aivan liikaa vaaditaan mun mielestäni!NIH! ja sitten ihmetellään miks nuoret tekee itsareita ja voi pahoin..

Ompas kaukana vauva/raskaus keskustelusta [:D]
Helpotti...vähäsen...HUH!

Mamma, meiä ope kutsu niitä aina pistareiksi, kun tuli koe ilman varotusta [;)] Tosin pistaritkaa ei vaikuttanu muistaakseni ratkaisevasti arvosanaan, mutta niillä sai nostettua numeroa, jos koe meni huonosti, mut pistareissa oli menny hyvin. Mut tietty pitää oikeiden kokeiden päivät ilmottaa etukäteen, eihä niihin muuten voi valmistautua. Tai sit saa maikka syyttää itteensä jos koko luokka kämmäilee jotain.

Kyl pistarit ymmärtää, mutta Koe on Koe [;)]
(jo ammattinikin puolesta tiedän...)

Ja Hih, tässä höyrytessä unohtui toivottaa tervetulleeksi Joan*...Meitä on täällä monenlaista tulevaa äippää,kaikkea ei kannata niin vakavasti ottaa. Huumorilla täällä enimmäkseen mennään,  mutta mukavaa välillä päästellä höyryjäkin. Ja hienointa on se,että meillä on lupa "sekoilla", voidaan pistää hormoonien piikkiin[:D]

Ah, johan helpottaa! Söin uunimakkaraa ja niitä kuuluisia uunikasviksia oli ihan pakko tehdä[:)]

Mamma_76: No johan on persiistä sielläkin! Mulla kans vanhemmalla pojalla eskarissa on yks perseenläpi!
Mutta hyvä, jos pojalla on parempi mieli jo.
On se kumma, jos tasa-arvoisesti ei lapset saa kohtelua edes samassa koulussa!

Ja joo onneksi toi mun ukkeli ei myöskään voi sietää sekakieltä, varsinkaan kun ammattinsa liittyy kieleen. Äidinkieli sillä ruotsi ja käyttää töissä, kotona puhutaan suomea pääasiallisesti. Se on niin kamalan kuulosta varsinkin ku Helsingin "paremmat" mummelit vääntää:"Ska vi jakaa en kakku bit?"[:@]

Ja eihän sitä kokoajan jaksa raskaudesta pulista[8D]...

No ei jaksa ei, ja varsinki ku vaivatki alkaa olee lopuillaan kaikilla meillä, ni tulis aika hiljasta jos pitäis vaa vauvamasun kasvamisesta puhua [:D] "mulla onki jo 90cm vatsanympärys" "mulla on vaa 80cm" "mullapa onki jo 100cm".. tasolla [:D]

Joan* rohkeesti vaa pulisemaan mitä mieleen tulee, kyllä täällä ennemmin tai myöhemmin joku jotain vastaa [:D]Musta vaa tuntuu et ku oon nyt 3 yötä heränny putkee 2h välein, ni aivot on jääny univaiheelle, enkä saa mitää järkevää muodostettua ees mihinkää vakavaankaan aiheeseen.. yritän välttää niitte kommentoimista sen takia [:D]

Purri, sullakin yöunet vähissä...mäkin olen tässä pari yötä heräilly 2-3 tunnin välein, toissa yönä olin hereillä keskellä yötä 00.30-03.00. Uni ei vaan tullut.
Sitten sitä pyörittelee ja vääntää itselleen rautalangasta asioita, joita ei pitäis varsinkaan keskellä yötä mietiskellä.

Jep, tämän alku hössöttämisen ja pullien uunissa pitämisen jälkeen vois sitä jotain muutakin höpistä, tietysti tuon ummetuksen ja vauvan liikkeiden lomassa. Mutta saattaa tosiaan tulla piiiiitkä aika jos puoli vuotta keskusteltas vatsan ympäryksistä[:D]

Teree!!!

Ihan ensteeks tervetuloa Joan ja Dalla!!!! (mahtava nimimerkki, melkein ku darra, mut ei kuitenkaan :))

Vau! hetkeksi vaan käänsin pääni niin on jo koko aukeaman verran lisää tekstiä[:)] Ja Onpas mammat olleet ärripurreina [:D]. Onneksi täällä saa purkaa ja kaikki tajuu!!! Täällä saa omiin ongelmiinsa tukea ja välillä myös suhteellisuudentajua. Oli ongelma kuitenkin iso tai pieni niin te ihanaiset tarjoatte olkapäätä ja pidätte huolta, vaikka virtuaaleja ollaankin :) olen iloinen kun olen täällä teidän kanssa[:)][:)][:)]!!!

Mamma_76 On toi koe homma kyllä perseestä, muutenkin kun tuntuu tämän elämä olevan tulosvastuullista niin sitten vielä pitäisi olla ennustaja ja virheetön jo lapsesta asti, Ihana asenne sulla! laita ihmeessä moinen opettaja seinää vasten ja välillä vastaamaan omasta toiminnastaan.

Ja sitten vielä noista otsakkeista: Mun mielestä tuo KittiKatin elokuun elvistelyt oli loistava (muutenkin ihana elämänkatsomus)!!! Myöskin Syyskuulle sopisi ehkä paremmin Syyskuun supistelut tms...

Kaika Voi symppis teijän kanssa[:D] yleensä menee toisin päin kun eukko räksyttää ukolleen että pitäisi keskustella :) :) Onneksi ukkeli hokasi jättää rauhaan!! Voisi itsekin tuosta ottaa vaarin...

meillä oli tänään HESE-päivä :) Oli kanat menny vanhaksi kaapissa eikä muuta järkevää löytyny kuin naapurin hesburgeri. Välillä voikin roskaruokailla! Kun ei painokaan ole viime neuvolasta (n.2kk sitten) noussut kuin korkeintaan kilon (paino heittelee vrkaudessa noin 2kg).

Ja perkule kun odotin huomista neuvolaa kuin kuuta nousevaa niin tietenkin ne lykkäs kirjettä tänään ja siirsivät ajan ensi viikon torstaille... Tälläset pitäisi lailla kieltää!!!!!!!

No mut se taas minusta hetkeksi!
Tsemppejä kaikille, varsinkin masennuksen kanssa painiville!!!

Onneks mä Mamma nukahdan kyllä samantien ku oon takas sänkyyn menny, ni en jää pyörimään. Muuten ois tooodella tuskasta olla. Mut söinpä tänää sitte kokonaisen paketillisen pinaattilettuja! Ja kerran söin niitä jopa juustoraviolien kanssa [:D] nam nam!

[:@]PRKL.. [:@]

Mä olin kirjoitellut pitkät pätkät ja kun olin valmis niin kone totes et sivussa on virhe ja hukkas kaiken...

Lyhyesti:
Tervetuloa uudet =)
Anoppi pännii täälläkin.
Onko kellään kokemusta tuunauksesta Tikkurilan Taika maaleilla?
Nyt pari päivää jatkunut väsymys meinaa saada mut töissä nukkumaan pystyyn ja pilkkimään kassavuorossa. Pitänee kai ottaa kunnon c-vitamiinikuuri. Aplarit kehiin.

Tärkein:
PK seudun mammoille tiedoksi.
Nyt viikonloppuna on Oulunkylässä Helsinki Fashion House. Merkkivaatteiden tukkumyynti. Itse oon tehnyt sieltä superhyviä ja edullisia löytöjä itelle, ukolle, pimulle ja kavereiden lapsille. Esimerkkejä löydöistä; isot huivit 2 €, lastenvaatteet 3 kpl 10 €, ukolle perus työ t-paitoja 5 kpl 5 €, kaverin mukulalle 70 cm potkari 2 €, pienet sukat 0,50 €. Ítelle ostin viimeksi 3 osaisen jakkupuvun; housut, hame ja takki 45 € koko setti.
Täältä vielä lisätietoa: http://www.fashionhouse.fi/index.php?action=item-view&item-action=view&item-hash=fe5e1075ffdc773da2b42b7584a012c2

Tässä tämä.. lähteeköhän viesti nyt perille.. [>:]

Huomenia kaikille ja tervetuloa uusille.

Anteeksi, vuodatus:

Jopas oli eilen oikein naama nurinperin päivä. Tai siis osittain. Menin aamulla neuvolaan lääkäriin ja siellä meni noin tunti. Mulla olis ollut siltä lääkäriltä ehkä kaks asiaa kysyttävää, niin tuuppi jo ovesta pihalle. Jäi vastaus saamatta muun muassa siihen, että mitäs jos se yöheräily jatkuu. Onko mitään, mitä voin asialle tehdä vai jäänkö vain tyynesti töistä pois?

Jätkällä oli kaikki okei. Siellä se räpimköi tapansa mukaan ja syke oli vahva 150+.

Töistä tulin sitten miehen kyydissä kotio päin. Hän suvaitsi ilmoittaa, että ei muuten tule sitten rakenneultraan. Ihme juttu, että jos kerran tietää jo silloin, kun se perkeleen lippulappu tulee kotiin, mutta ei vaivaudu sanomaan asiasta. S**t*n*n kuustoista... [>:] Töissä sillä on jotain jumalatonta säätöä kanssa. Pomo ilmoitti, että lähdet muuten sitten hetisuoraan siitä edelliseltä kurssilta toiselle kurssille. Ja olisko silloin justiinsa SE neuvolakäynti, josta meille sanottiin helmikuun alussa, että molemmat sais olla paikalla. Siis tämä, jossa puhutaan Kela-asioista. Tässä vaiheessa mä puren leukoja lukkoon, etten sanois mitään mitä mielessä pyörii.

Oikenesti. Tippa linssissä ja himmee ketutus päällä sitten himaan ja koira kuselle. Aikuinen nainen ei vedä käpyä perseeseen pienistä asioista. Mutta ei tässä vielä kaikki. Maiharin vetoketju jäi jumiin, himmee kusihätä ja perunat oli itäny enkä saanu keitettyjä perunoita kalan kanssa! Pihkat mistään aikuisen naisen perskävyistä - nyt palo hihat ja tuli itkupotkuraivari (melkein)! [:@]

Kiitos. Nyt tänään on vähän parempi olo, vaikka sysytä tai toisesta tuli yöllä herättyäkin. Mutta jos jotain positiivista: Nälkä on tullut takaisin ja saan olla ensi viikosta lähtien ainakin sen 6 viikkoa arkisin itsekseni kotona, kun ukko on kurssilla. Ihanaa, kun ei pyöri nurkissa paskaset kalsarit ja kaikki on just eikä melkein niin kun pitää. Ei tartte koko ajan olla siivoamassa ja nekin siivouksesta vapaaksi jäävät hetket saa syödä ihan rauhassa. Bileet! [:D]

Huomenta!

Celina: Jopas sielläkin on ollut tunteita. Mikäköhän eilisessä oikein oli??
Mullakin alkaa perjantaista vapaa- YKSIN KOTONA sunnuntai iltaan saakka. En malttais odottaa.
Saunon, opiskelen, kuntoilen ja pidän puhelimet kiinni koko sen ajan. Facebook kanssa kiinni.
Ainoastaan täällä meinaan surffailla ja muualla netissä.
Tv:tä rauhassa ja leffoja.
Oma seura, paras seura [:D][:D][:D]

PojanÄiti: Ei o kivaa, kun näitä harvoja käyntejä siirretään[:@]

Mitäs muuta- Aamu on ollut kaameeta vääntöö poikien kanssa..on se veljesrakkaus niin "ihanaa" välillä.
Mutta nyt onneksi rauha maassa- toinen alakerrassa leikkimässä kissojen kanssa ja toinen värittää[:)] (hyvä minä!!)
Mutta se tärkein: TÄNÄÄN NEUVOLA! Mua jännittää ihan kamalasti, paljonko paino on ja löytyykö syke....
Nuorimmainen poika haluaa mukaan, mutta vanhempi sanoi, että mieluummin leikkii tarhalla.
Neuvola olis kello 15...varmaan tulee tenttiin lukemisesta jotain[8|][:D]
Nyt pojat eskariin ja viskariin, auto pesuun, aamulenkille ja lumitöihin. Sitten olis aika lukea tenttiin[;)]..tarkoittanee sitä, että ilta ja yö menee lukiessa...

Mutta kaikille ihanaa keskiviikkoa!!

Takaisin