Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaika: Näinhän se on, että minustakin tuntuu että koira menee tässä minun ja lapsen edelle ja välillä kihelmöin raivosta ja välillä taas lannistun ja ajattelen, että aika hoitaa. Tosin mies väittää että koira ei ole minun ja lapsen edellä ja toteaa, ettei hän mahda sille mitään, että hänellä on koira eikä sitä voi yksin jättää ja että hän on tehnyt kaiken voitavansa ja suuttuu minulle, kun en kuulemma luota häneen. Koirasta luopuminen on selkeesti hänelle liian vaikeaa. Raskaustestistä meni melkein kaksi kuukautta ennen kuin hän sai ne ensimmäiset sähköpostit asian tiimoilta laitettua, vaikka heti todettiin että koira ei mahdu tähän perheeseen, kun lapsi kerran on tulossa.

Koira on kaiketi lähtökohtaisesti kiltti, mutta sille ei ole koskaan vedetty mitään rajoja. Pääongelma on se, että koira on täysin kouluttamaton eli syö pöydiltä täysin estottomasti ja menee ihan joka paikkaan minne haluaa, hyppii päin, riehuu ja vetää narussa ja esim. repii sohvatyynyt kappaleiksi. Kuitenkin se ottaa kovasti kontaktia omistajaan, mutta kun ei sille ole onnistuttu viestimään, että mitä siltä halutaan. Hassuinta on, että mieheni ei ole varsinainen koiraihminen, vaan koira päätyi hänelle aikoinaan osaksi vastentahtoisesti. Se tietysti selittää sen, ettei ole osannut kouluttaa, mutta minuakin kummastuttaa se, miten kauhean syvästi hän on siihen kiintynyt. Kuitenkin on luopunut niin monista vuokratakuista, kaveruussuhteista yms koiran tuhotöiden kanssa. Tosiaan toi pureminen oli osaksi oma vika, eli menin koskemaan ja rauhoittelemaan murisevaa koiraa, joka oli jo valmiiksi stressaantunut ja ylikierroksilla, koska sinä iltana oli vieraita talossa ja yksi vieras härnäsi ja hyppyytti koiraa ihan typerästi.

Paremmin ymmärtäisin sen surun, jos koira olisi lähtökohtaisesti menossa piikille, mutta tässä kohtaa sille ollaan etsimässä uutta kotia, jossa sille olisi enemmän aikaa. Koiran yksinään oleminen on myös liiallista mieheni työvuorojen vuoksi, joten siinä mielessäkin olisi hyvä jos se saisi osaavan koirakodin, jossa ei tarvitse olla yksin. Omia tunteitaan hän siis itkee, eikä siis varsinaisesti koiraa.

Mieheni on muuten ihana ihminen ja järkevä, mutta koiran kohdalla on joku sokea piste. On tässä asiassa käpertynyt itseensä niin paljon, ettei pysty näkemään minun puoltani asiassa. Kuulemma kesällä on kaikki toisin ja sitten hänellä on aikaa keskittyä minuun ja vauvaan. Tästä on joitakin kertoa riidelty ja nyt en enää vaan jaksa ottaa asiaa esiin. Hän ei taida oikein tajuta, että siihen ei ole kuin viisi kuukautta ja risat kun vauva on täysiaikainen ja se aika tulee menemään  piinallisen nopeasti.

Itse asiassa minä olen myös itsekseni viihtyvä ihminen, eli siinä mielessä päivät kuluvat. Nyt vaan on tilanne niin uusi ja outo ja olin pahasti vaikeuksissa ja tuen tarpeessa, koska pahoinvointi oli niin rajua, etten kyennyt olemaan jalkeilla käytännössä ollenkaan. Haluaisin myös jutella miehen kanssa enemmän ja suunnitella tulevaisuutta ja olisi se jotenkin ihanaa, että hän voisi yöpyä asunnollani edes kerran. Kaipa nainen tässä tilassa haluaisi enemmän tukea ja seuraa miehestään. Aiemmin suhde on pyörinyt sillä metodilla, että minä olen yöpynyt hänen luonaan, mutta määrättömästi sitä ei voi tehdä, sillä itsellänikin on lemmikkikissat ja nyt en ole oikeasti vaan jaksanut mennä, niin nyt sen vaan huomaa kuinka yhteinen aika vaan on kadonnut. Tiedän, että hän rakastaa minua kovasti, mutta hän on nyt jonkun sellaisen psyykkisen prosessin vallassa, ettei enempään pysty. Toivoisin, että hän puhuisi tästä jollekin ja saisi ulkopuolisen mielipiteen, sillä olen aika varma, että hän saisi vähän minun perspektiiviäni tähän, jos kysyisi keneltä tahansa.

Tervetuloa Pikatsu, hyvin mahtuu mukaan!

Pippula: Totta puhut- raskauden alkuvaiheessa toista tarvitsee enemmän, varsinkin kun on pahoinvointia.
Täytyy vielä todeta, että onnekas on teidän vauva, kun saa noin tasapainoisen ja järkevän äidin[:)]!
Ja hei, me ollaan täällä- anna tulla vaan kaikki mieltä painavat asiat, jos ei miehestä saa vielä kuuntelijaa.

Ja varmaan miehestäkin tulee järkevä ja tasapainoinen (sellainen hän on kaikissa muissa paitsi koirajutussa) eli lapselle käy varmaan lopulta hyvin [:D]

ja tää onnistu tuon tickerin kanssa! [:)] oikein hyvää viikonloppua teille kanssaimmeiset, mie alan nyt valmistautumaan työntouhuun enste nukkumalla (alkaa yövalvomiset, onneksi vaan kaksi yötä) palaan asiaan ensi viikolla :)

Pikatsu: Tervetuloa ja sympatiat finniytymisestä... Tässä nassussa ihan sama homma. Otsa on silkkaa perunapeltoa, vaikka mulla ei edes teininä ollut pahemmin finnejä. Onneksi on etuhiukset piilottamassa pahimmat punoitukset. Onpahan olo kuin yläasteikäisellä [;)]

Pippula: Voimia yksinoloon! Ehkä koira edustaa miehellesi ns. vanhaa elämäntapaa (=vauvatonta), jolloin hän nyt käy läpi kaikkeen muuhunkin elämässään liittyvää suurta muutosta. Jos koirasta luopuminen on osittain myös sen takia niin vaikeaa. Tää on nyt tällaista keittiöpsykologiaa, mutta tuli vaan mieleeni...

Omaa: Jokojokojoko alkaa pieni masupömppä näkyä??? Käytän aikaa enemmän peilin edessä kuin tähän mennessä koko elämäni aikana [:D] Jotenkin se mahan kasvu tekisi raskaudesta konkreettisempaa ja todellisempaa...
Ja nyt taas uusi yritys, josko saisin tickerin toimimaan...

Hiisi, te olette ennättäneet juttelemaan niin ettei perässä pysy.

Mamma_76: Onneksi selvisit pelkällä säikähdyksellä. Kyllä hyppäsi sydän kurkkuun kun lähdin lukemaan tuota siun päivitystä. =0S

Pippulalle paljon tsemppiä ja rentouttavia ajatuksia hätistämään piruparat muuanne. Ihanan masukuvan olit löytänyt!

Tuo koiratilanne on hankala. Itse olen elukkaihminen henkeen ja vereen - olemme isännän kanssa sopeuttanut huonoista oloista niin koiramme ja hevosenikin. Mutta mikäli koiralle ei ole aikaa ja kykyä opettaa rajoja sekä laumahierarkiaa - ei se toimi lapsiperheessä. Siinä on aivan liian monta yllätysmomenttia. Toivon, että onnistuisitte löytämään karvakaverille kodin, jossa se saisi elää koiranelämää vailla epävarmuuksia. Allekirjoitan myös Sammallammaksen kommentin siitä, että miehesi käy läpi tällä nimikkeellä isäksi tulemisen kokonaisuutta ja tuntemuksiaan. Jaksamista Sinulle - kyllä hän sieltä viereenne kotiutuu kun on saanut ajatustyönsä ohi.

Pikatsu: Tere tulemast, ja onnea ihanista ultra-uutisista! Täälläkin pohditaan tuota työpaikan suhtautumista asiaan - ei tätä kovin kauaa pysty pitämään piilossa. =0)

Unista sen verran, että ne on muuttuneet levottomista aika kummallisiksi. Milloin olen talossa, jossa on ovi portaikossa, jota en pysty kulkemaan, milloin Japanissa seuraamassa jääkiekkoa (en sitten katso urheilua ollenkaan ;0) ) ja viime yön siivosin ihmeimurilla saamatta mitään tulosta. Tylsäksi ne eivät ole käyneet - mutta ei niitä todellakaan ymmärräkään. >0D

Olen käynyt kurkkimassa masukuvianne ja on ne hienoja! Omaa odotellen - josko tässä saisi omansakin esille - niin että siitä ymmärtäisikin mistä on kyse. =0)

Ihanaa viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille mammoille ja nappuloille!

Huomenta Kullanmurut!

Mistäköhän sitä nyt aloittaisi, kun vihdoinkin pääsin kirjautumaan tänne. Jostakin syystä ei ole hyväksynyt tunnuksiani.[:@]

Viime yönä on sitten satanut lunta oikein urakalla, ja tietysti just nyt kun mieheni on poissa kotoa, ja meidän 15v on hänen mukanaan.

Pippula ja ChildishFear: Täällä tosiaan rahtarileski, mies on 2 viikkoa tien päällä ja viikon kotona,2viikkoa tien päällä..jne.. Joskus on harvinaista herkkua, ja mies pääsee välissä viikonlopuksi kotiin.Meni oikeasti pitkä aika ennen kuin totuin ajatukseen, silloin joskus aikoinaan kun mies tuon työn aloitti. Tosin en silloin ehtinyt ikävystyä/olla yksinäinen, työ, lapset ja karvaiset nelijalkaiset vei kyllä aikaa, ja tietysti tämän kodin arjen pyörittäminen. (Joskus kyllä tekee mieli heittää hanskat tiskiin [;)])
Nyt olen työttömänä,viime kesäinen KM takana, ja raskaana.Ei todellakaan mitään ihanuutta painiskella pelkojen ja yksinäisyyden kanssa. Juuri silloin kun kaipaa tuota "väkevämpää" puoliskoaan, niin on poissa. Päivittäin puhutaan 5-7kertaakin puhelimessa, ja jos raskaan työn raataja jaksaa vielä pitkien päivien jälkeen, niin istumme mesettämässä. Kiitos tämän nykytekniikan, lapsetkin "näkevät" isänsä miltein päivittäin.(Netissä)
Kun nuo pirut hyppelee olkapäillä, niin soitan miehelleni joka saa mut aina nauramaan omille höpötyksilleni.Kunhan saa mut ensin itkun sekaiselta mölinältä rauhoittumaan.Hormoonit!!
Tuon viikon kun mieheni on kotona, elämmekin sitten täysillä perhe-elämää. Meillä odotetaan iskää kotiin ainakin yhtä paljon kuin Joulua [:D]
Nyt kun suurinpiirtein kaikki tietää raskaudesta, on jotenkin helpompaa.Voi käydä kahvilla ystävien kanssa ja kaupoissa aivan rauhassa, ettei tarvitse koko ajan peitellä masua [;)] Olen sosiaalinen ihminen, ja kaipaan muita ympärilleni.

Kaika
: Toki myös nautin yksinäisyydestä, sehän on aivan loistavaa ja ihanuutta välillä. Varsinkin kun voi yksin rauhassa käydä vaikka saunassa, laittaa kasvonaamion naamaansa, kääriytyä viltin alle sohvalle,lukea hyvää kirjaa ja ahmia herkkuja [:D]

Pippula: Miehillä on oikeasti joskus erittäin omituisia tapoja käydä tuota tulevaa isyyttään läpi,uskon että tilanne muuttuu vielä parempaan suuntaan.Voimia!

Pikatsu: Tervetuloa höpöttelemään!

Näkyykö kellään tuo tumma viiva eli linea negra navasta alaspäin? Mulla oli pojista tuo viiva, ja esikoisesta tuli navasta ylöspäinkin. Nyt en ole ainakaan vielä huomannut, tosin on sen verran arpia muistona vatsassa,ettei ihan heti huomaa. Ja vatsa sen verran pömpöllä,etten itse näe alakertaan [:D]
*Tutkailee peilin edessä myöhemmin*

Nyt aamupalalle, ja sitten lumitöihin.Onneksi näyttää tulevan ihana päivä ulkoilemiseen,Aurinkoa [:D]  Pulistaan myöhemmin...

Pst. Mulla alkaa jo 16. viikko [:)]
ja viikko vielä neuvolaan...*Huoks*

Mamma76: Itseäkin ärsyttää kovin paljon tuo 4 viikon väli neuvoloissa. Miksei niissä ole sellaista samanlaista järjestelmää doplereilla, kuin vaikka solarium? Raskaana olevat saisi varata sieltä ajan ja sitten, jossakin kopissa olisi dopleri ja yksi hoitopöytä, mitä sitten itse saisi käyttää..[:D] Tuli vaan mieleen ja voisihan siitä periä vaikka muutaman euron maksunkin. Itsellä on kanssa vielä reilu viikko seuraavaan neuvolaan.

Tervetuloa Pikatsu! Epäuskoinen olo jatkuu myös täällä[:D]

Sammallammas: Täälläkin kuluu yllättävän paljon aikaa peilin edessä, kumpua ihmetellessä. Oon myös huomannut, että suhtautuminen omaan kehoon on jo nyt muuttunut kovasti. Osittain on ihmeissään kaikista muutoksista, rinnoissa, vatsassa ja finneistä. Samalla se tuntuu jotenkin niin ihanalta, että sisällä kasvaa oikeasti pikkuinen, josta ne muutokset johtuu.

Taitaa olla tällä mamilla täysin lepopäivä tänään. Eilen sain jostakin päähäni tehdä koko viikonlopun ruoat kerralla ja sitten leivoin vielä sämpylöitä. Pari tuntia meni keittiössä ja selkä on ollut sen jälkeen käsittämättömän kipeä. Ulkonakin sataa lunta ja on viitisentoista astetta pakkasta[:'(] Saisi jo kevät tulla!

HaniMami: Ja sitten vielä kun oon iät ja ajat ollut tämmönen A-kupin rimpulatissi, niin hyvänen aika tätä ihmetystä, kun rinnoista muotoutuu "ihan oikeat rinnat". [:D] Siinä sitten tapitetaan ja koetellaan niitä peilin edessä yhdessä miehen kanssa. Taitavat aiheuttaa vielä enemmän ihmetystä kuin maha...

Heips!

Pika päivitys[:D] Vieraita tulossa ja vielä imuroimatta.

Mulla oli niin kummallinen mielitekolounas että piti oikeen tulla leuhkimaan[;)]

Oli ihan pakko saada munakokkelia ja lasagnea, yhtäaikaan, päälle tomaattia ja paahtoleipää (toooosi teveellistä ja kevyttä) :) Nams!

Masu mulla on kadonnut luumukuurin myötä :( Oikeen ikävä on pömpää. Tissit on jo utareet joita voi vain katsella kun menevät kipeiksi pienestäkin kosketuksesta, mikä harmittaa kun mulla on geepisteet nänneissä eikä siellä missä muilla [;)][;)].

Mutta nyt siis imuri heilumaan!

Heippa kaikki vaan mamit!

Mie olen täällä myös pyörinyt lukemassa teidän jutteluita ja ihmetellyt tätä sivustoa ja nyt jopa "oppinut" tätä käyttämään senverran että uskaltaa tänne alkaa kirjotteleenki :) Mahtava muuten, että löytyy tällainen paikka mistä saa näin paljon sitä tärkeää vertaistukea! Nyt ennenkuin muilta höpinöiltäni unohdan kysyn vielä että kuinka saan itselleni päälle sen että minulle tulee jonkinlainen ilmoitus kun kirjoitukseen vastataan/ johonkin tiettyyn ketjuun kirjoitetaan? Jostain käsitin että sellanenkin hienous täältä löytyis ;)

Tosiaan oon tuossa lueskellu teidän kirjotuksia ja kiva että pahimmat pahoinvoinnit alkavat jo helpottaa suurimmalla osalla. Itselläni ensimmäinen raskaus ja pahoinvointia ei ollenkaan, mikä tuntuu sitten omasta mielestä tosi hassulta koska olen aina ajatellut että pahoinvointi kuuluisi asiaan kaikilla. Välillä suorastaan toivon että jonkinlaista pahoinvointia/ muuta oiretta ilmenisi sillä nyt rv 15 kaikki pienetkin oireet on hävinnyt rinnatkaan eivät ole enää ollenkaan kovat ja kipeät kuten koko alkuraskauden. Ehkä tämä sitten on sitä ensiodottajan pelkoilua kun nyt yllättää itsensä miettimästä vaikka minkälaisia juttuja ja suorastaan toivoo että olisi nipistelyä mahassa tai mitätahansa merkkiä vauvasta.. Ukko vaan tuumii että oisit tyytyväinen että noin helpolla pääset ja niinkai se oikeasti onkin, en vaan pääse eroon tästä ikävästä tunteesta kun seuraavaan neuvolaankin on pitkä aika :/

Onko kaikki kertoneet jo kaikille vauva uutiset? Me kerrottiin jo ennen rv12 muutamille (molempien äideille, parille ystävälle ja ukon lapselle) ja sillon rv 12 jälkeen sitte useammille. Oikeastaan tarkoitus oli pitää salassa siihen 12viikkoon saakka kaikilta, ja kertoa sitten kun ultrassa on todettu että kaikki on hyvin, mutta innoissaan sitten lipsautettiin muutamille :) Ollaan päätetty että halutaan selvittää se sukupuoli etukäteen ja sitä ei sitten kerrota ku molempien vanhemmille jotka ovat tomerasti ilmoittaneet että haluavat tietää. Aiottiin myös kertoa miehen lapselle mutta eilen juuri ukko tuossa puhisi loukkaantuneena että ei voida kertoa kun oli juuri saanut tietää että lapsen äiti joka oli vielä itse aiemmin sanonut ymmärtävänsä täysin että halutaan kertoa uutiset itse, olikin kertonut asiasta heti kuultuaan suurinpiirtein kaikille, ja jotenkin koetaan että tällanen vauva uutinen ja vauvan sukupuoli yms on semmosia asioita jotka halutaan kertoa itse ja jotka meidän kuuluisi saada kertoa...

On muuten ihania masukuvia tuolla, pitäisi itsekkin saada kamera jotta saisi napattua kuvaa. Täälläkin alkaa masua olemaan jo senverran että sitä ei kauaa enää peitellä :)

Moikka!

Jännä: Mä seurailen näitä ketjuja silleen, että kun keskustelut aukeaa uuteen ikkunaan, valitsen sen sivun alalaidasta Viestit viime käyntisi jälkeen. Helppoa ja nopeuttaa huomattavasti, kun mäkin pöllöilen monessa ketjussa kommentoimassa.

PojanÄidillähän on mielenkiintoiset ruokameiningit[:D]

HaniMami: No voi kurjuus, jos selkä alkaa vaivaamaan jo tässä vaiheessa[:@]

Mamma_76: Onnittelut jo 16.:sta raskausviikosta.
Mulla ei vielä näy lineaa, mutta muistaakseni tuli pojista hieman myöhemmin kuin milla rv:lla nyt olen.

Maya_L: Sulla sitten ei ainakaan tule tylsää edes nukkuessa[:D].
Musta taas tuntuu, että en edes nähdä mitään unia, kun taas pitää herätä pissalle.

Sammallammas: Oletpas jo pitkällä raskaudessasi!
Jotenkin toi 15 tarttui silmään.., kun sullahan on enää n. kuukausi kun olet puolessavälissä[:D]

On: Täällä ollaan mokkapaloja, kinkkupiiraita ja kaiken maailman pöperöitä kokkailtu kuntoilun, tenttiin lukemisen ja vanhempainyhdistyksen kirpparin järjestämisen lomassa.
Hermot on ollut kireellä syystä ja syyttä[;)] Syystä: Väsyttää ihan pirusti ja tuntuu ettei noi yöunet parannu.
Syyttä: Tää raskaus tuonut muassaan keskittymiskyvyn puutetta ja sehän ei helpota tenttiin lukemista...
Kamala himo ollut muutaman päivän viiliin, maitoon ja jugurttiin..ja valitettavasti myös herkkuja tekee mieli[8|]
Ja entäs sitten se, kun syö ihan normaalikokoisen ruoka-annoksen, tuntuu kuin ei mahtuis nahkoihinsa enää!
Käsittämätöntä!
Ajattelin nyt kuitenkin pitää treenivapaan päivän ja olla vaan loppu illan!

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!

Moikka,
täällä yksi uusi mamma, toivottavasti mahtuu mukkaan vielä. Laitoin tietoni jo tonne listaukseen, mut vähän minusta.. 25-v, avoliitossa ja mies 27, asutaan vantaalla kerrostalo kaksiossa jota nyt piakkoin aletaan myymään ja ostamaan isompi. LA 7.9. Ultrissa olllut kaikki niin hyvin kuin toivoa voipi, ei mitään hälyyttävää siis. Kävimme myös ihan alussa varhaisultrassa koska olen luonteeltani niiiiiin epäröivä ja olin varma ettei siellä mitään ole. toisin onneksi kävi [:)]

Maha on kasvanut jo melkolailla ja turvotuskin siitä on laskenut, ihana vauvamasu jo. Nyt ainoa huolenaiheeni toistaiseksi on alavatsa ja alaselkä kivut, ei suoranaisia kipuja mutta menkkamaiset tuntemukset muutamia kertoja päivässä, Onko muilla? Ajattelin huomenna soitella neuvolaan ja kysyä josko voisvat ottaa pissanäytteen ettei mitään ongelmaa siinä :(
Väsymys alkaa jo hieman hellittää ja olen jopa jaksanut käydä jo salilla ja jumpissa, mutta kyllä silti jokailta jo kaadun sänkyyn ysin maissa. Unen tarve on vaan aivan käsittämätön.

Seuraava neukku on 26.3 ja 26.4 on rakenneultra. Toivottavasti sieltä osin kaikki hyvin! Noniin, hauskaa sunnuntai illan jatkoa ja nyt soffalle kattoo x-factoria [;)]

Iltaa kaikille!

Kiva kiva kiva, kun tulee lisää pulisijoita [:)] Mä oon taas vaa lueskellu näitä kommentteja täältä, mut jotenki tuntuu ettei aivot suostu muodostamaan mitää järjellistä kommenttia teidän juttuihin [:D]

Kaika, mä kanssa mietin, et mun pitäis joku päivä tehdä niitä hiton munariisipasteijoita, mistä taisin aiemminki jo jotain mainita? En oo saanu aikaseks, ku en tykkää tehä kaupan taikinaan ja meinaan sen ihan itte tehä, ei siis ole mikään hypervaikea ohje.. Jotenki vaa semmonen olo et ei jaksa [:D]

Sain sitte "tapeltua" kaverini kanssa siitä syönkö vitamiineja vaiko enkö... ja siis olen kyl päättänyt syödä vitamiineja, ja ostan heti kun saan rahatilanteeni kuntoon, mut jotenki ei jaksa toisten ihmisten painostusta ja näkätystä. Samaten ku jos mun mies sanoo jotain vastaan mulle, ni pinna palaa kahdessa sekunnissa. Näin meillä [:D] temperamenttia sentää riittää [:D]

Jännä meillä tietää edelleen vanhemmat, mummi (toiselle en oo vielä muistanu soittaa, kun ei nii paljoa tekemisissä olla), miehen äiti, työkaverit ja muutama kavereista. En oo muuten mun veljillekään vielä soittanut [:D] Läheiset suhteet ja sitä rataa [;)]

Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille.
Alkuun hirmusti tervetuloa kaikille uusille [:)]

On kyllä ollut niin järkyttävän kiire viikonloppu ettei ole ehtiny juuri koneella oleilemaan. Käytiin tänään Kummitädin 50 v synttäreillä, jossa tuli sitten loppusuvulle kerrottua vauvauutiset. Tosin isoisä oli jo serkuille asiasta höplännyt vaikka lupasi ettei kellekkään mitään kerro. Kyllähän mä sen tiesin kun isovanhemmille kerroin että luultavasti tässä niin käy että kohta tietää koko suku, mutta harmittaa vaan ku ois ollu ihan kiva asiasta itse kuitenkin kertoa [:@] Joten tuttu tunne Jännä

Käytiin tänään hakemassa pinnasänky odottelemaan anopin kellariin kesää, ihana myyjä antoi mukaan vuodevaatteita, peiton, pinnasuojia, pari haalaria ja rintakumeja. Hän oli tyytyväinen päästessään tavaroista eroon ja mä otin mielelläni tavarat vastaan. Ainoa miinus että heillä oli siellä kissa ja jo tavaroita autoon kantaessa alkoi nenää kutittaa mut onneksi tässä on aikaa pestä kaikki vaikka useastikkin. Mulla vaan kävi mielessä vaikka sänky aivan supersiisti onkin että voiskohan sen maalaa tai petsaa. Onkohan olemassa sellaisia maaleja tai petsejä mitä olisi turvallista käyttää? Kellään kokemuksia asiasta?

Mä katselin tänään aamulla saunassa että ihan niinkuin mulla menis hentoinen viiru navasta alaspäin. Saas nähdä että voimistuuko tuo kun maha kasvaa [:D]

Jännälle vielä, mullakin on alkuaika tässä ollut melko oireetonta, paitsi että unipussi tuntuu olevan hyyyvin tyhjä koko ajan, hermoiltua tulee että onkohan kaikki hyvin kun tuntuu että on elämänsä kunnossa ja välillä jopa pääsee unohtumaan että on raskaana.

Ruoka Mulla jotenkin tunne että silmät söis mutta maha ei vedä. Kokoajan ikävä pikkunälkä mutta kun saa eväät nenän eteen niin tiukkaa tekee että saa edes normi annosta ales. Toisaalta voisin taas asua jääkaapin vieressä ja 5 min välein syödä jotain pientä. Leivän, nakin, muutaman juustosiivun, paistetun munan, karjalanpiirakan jne. Juoda voisin sitäkin useemmin. Mehua, jaffaa, vissyä ja vettä voisin iltaisin ryystää litratolkulla. Oon yrittäny noita mehuja ja limuja vähän rajottaa hampaiden takia. Ja ehkä muutenkin ettei tätä painoa ala ihan holtittomasti tulla lisää

¤ Uusi Viikko Ja Uudet Kujeet ¤

Tervetuloa Pilpa
Joukkoon! Lisäsin sut tuonne listalle[;)]

Sammallammas: Toinen rimpula ilmoittautuu, odotahan kun se maito vauvan syntymän jälkeen nousee. WoW!Siinä vaiheessa vaan ei voi kauheasti puristella ja koitella, ettei purskahda "eliksiirit" päin näköä[:D]

PojanÄiti: Vai että munakokkelia ja lasangea![:D]

Pilpa: Mullakin on toisinaan menkkamaisia tuntemuksia, löytyy myös ristiselkäkivut ja issiashermo kipua(onneks vielä satunnaisesti) Käytän jo tukivyötä, ja suosittelen lämpimästi.Vatsan kasvaessa on vielä suurempi apu, kun tukee alhaalta ylöspäin muhkuraa, niin ei paina aivan suoraan pissarakkoon[;)](voi ennalta ehkäistä niitä arpiakin)

Purri: Mulla on kanssa sellainen "kaikki tietävä" sukulainen, jonka kanssa kylläkin meni välit kuukausi sitten, kunnei viitsinyt pitää suutaan kiinni, vaan kertoi mun raskaudesta eteenpäin,kielloistani ja Pyynnöistäni huolimatta. Hänellä on jo liuta mukeloita, tosin minä olen omani saanut monta vuotta aikaisemmin.Hänellä tuntui olevan tarve selitellä Mulle mitä saa tehdä ja mitä... Saunakin on kuulemma kielletty,moista en ole koskaan kuullut, eiköhän tuokin ole omasta olotilasta kiinni,enkä siellä mitään maratoonia ole vetänytkään. Alkuun söin raskausajan vitamiineja, mutta en ole katsonut tarpeelliseksi syödä enään. Syön sen verran monipuolisesti nykyään. Ja jos tarvetta tulee, niin sitten eri asia. En tarvinnut muuta kuin rauta-lisää aikaisemmissakaan, niin...

Jännä: Meillä ei vieläkään tiedä anoppi ja tummu, Se on mun miehen ongelma ja sille en voi mitään,että anoppi on puusilmä eikä Lauantainakaan tajunnut asiaa, vaikka käytiin heillä. Ukkoseni sanoi vaan jälkeenpäin,että: "tietää kun tietää, mitä sitä huutelemaan vaikka suurinpiirtein kaikki muut jo tietääkin." Asenteemme anoppia kohtaan johtunee n.3 vuotta sitten anopin lausahduksesta, joka on jäänyt takaraivoon itämään. (Etkai Ole Raskaana,Ei mitään Kakaroita enään Tarvi tehdä) Ei siis ole kovin mukavaa mennä kertomaan meille ihanaa uutista anopille. Tosin saattaahan tuo jo tietää, mutta ei vaan ole asiasta maininnut mitään.
 Omalle äidilleni annoin `tehtäväksi`ilmoitella muille sukulaisille, en ole kovinkaan paljon tekemisissä...Äitini ja veljeni otti asian hienosti, ja saadaan täysi tuki.

Aijon selvittää sukupuolen, mulle ja miehelleni on sen verran ollut jännitystä jo tähän asti. Ja on kivempi ostaa sitten vaatteitakin, ei tule mitään turhanpäiväistä. Tosin saan ilmeisesti ystävältäni vaatteita aika reippaasti, kunhan ilmoitan värin [;)] Ja oli nyt poika tai tyttö, varmasti yhtä rakas kuin nuo veljekset <3Pidämme sukupuolen omana tietona.Pitäähän nyt jotain jännitystä sukulaisilla ja kavereilla olla[;)]

Minzuli: Ei Oireita, aivan kuin ei olisi raskaana, olo on...¤turvottas vähän,mutta activia ei auta¤ Sitten koittaa tässä pitää pirut pois, ja malttaa odotella viikon neuvolaan. Sanon kyllä nyt aika suoraan asian laidan, ei tämä ole ollenkaan mukavaa, että saa itku kurkussa olla miltein päivittäin [:(]
Joo,joo...tunnen liikkeet..mutta kun piru sanoo,että:"mitä jos..."[:@]

Ruoka: Ei tee mitään mieli, on nälkä..mutta mitä söisin?Pienestä tulen täyteen, mutta jo parin tunnin päästä on taas nälkä. Näköjään sitä saa olla jääkaapilla parin tunnin välein. Otin tuon vesisäännön nyt käyttöön, mikä vau-kirjasssa luki.
¤Joka kerta kun kuljen vesihanan ohi, juon lasillisen vettä¤ Tosin järjen käyttö on sallittua [;)] Eilen Aamulla TOIMI, Ah, mikä autuus [:)]

Mielialoista: Itku on herkässä edelleen ja niin on myös "raivarit", kitsahdan pienistäkin asioista, ja jälkeenpäin mietin oliko nyt aivan tarpeellista[:-]

Päivän Jatkeita Äipät![:D]

Hei

Ilmottaudunpa minäkin mukaan. Ensinnäistä odotellaan miehen kanssa saapuvaksi 11.9. Yhdessä ollaan oltu reilut kahdeksan vuotta. Huushollista löytyy lisäksi kaksi karvaista lasta; husky uros ja maatiaskolli.

Raskaus on sujunut tähän mennessä hyvin, alkuraskauden kuoleman väsymyskin alkaa helpottaa. Mutta, mutta..Olen 15. viikolla ja kärsinyt asteittain pahenevasta pahoinvoinnista jo pari viikkoa. Kuinka yleistä se on tässä vaiheessa? Eikö pahoinvoinnin pitäisi pikemminkin helpottaa? Tosin olen ollut koko elämäni vastarannankiiski, teen lähen kaiken päinvastoin kuin muut.

MAanantaina olisi aika äitiyspolille. Huolestuttaa hieman. Minulla on epäilty Ehlers-Danlosin syndroomaa, tämän vuoksi tutkitaan. Vuosia sitten lääkäri totesi, että hän pitää todennäköisempänä hypermobiliteettisynroomaa kuin EDS:ää, mutta jos minun lapsillani on EDS, niin silloin myös minulla on se. Tämä lausahdus ei haitannut minua aikaisemmin, pääasia, että tiesin mistä on kyse. Mutta nyt asia luonnollisestikin mietityttää. Tämän lisäksi kärsin fibromyalgiasta, jonka oireet raskaus on muuten poistanut.

Nopponen , Pilpa , Jännä Tervetuloa minunkin puolestani! ja onnittelut tulevista vauveleista!

Oma napa on niin apeana että aloitetaan sillä...
Anoppi vaivaa meillä(kin). En enään halua mennä sinne ennenkuin vauva syntyy. Anoppilassa en saa olla raskaana vaan kaikki raskausasiat ohitetaan olkien kohautuksella ja heti vaihdetaan puheen aihetta, kukaan ei ole kysynyt vointia tai yhtään mitään neuvoloista tai ultrista... Oli miehellekin sanoneet kun kertoi uutisesta että :KUINKA te nyt tähän väliin vauvan teette?!?! Olivat kyllä päälle onnitelleet, mutta kuulemma väkinäisesti...
Jos en olis raskaushormooneissani niin toki menisi toisesta sisään ja toisesta ulos, mut nyt jotenkin herkempi kaikelle.

Mamma_76
Mäkin mietin tuon sukupuolen selvittämistä, viimeksi mies ei missään tapauksessa halunnut sitä tietää eikä sitä sitten selvitettykkään. ja se asia kaivelee vieläkin. Nyt sanoin ukolle että viimeksi tehtiin niikuin hän halusi joten nyt tehdään mun mielen mukaan[:D][:D][:D]

kaika
Linea tuli mullakin vasta viimeisellä kolmanneksella. Olis siistiä jos pojista tulis sininen viiva ja tytöistä vaaleenpunainen :) Olis joku merkki siitä kumpaa on tulossa[:)].

Nyt yököttää tuo eilinen lounas, tosin munia tekee vieläkin mieli.
Ja ihmettelin kun olen ollut ihan vedoton muutaman päivää, nin nyt nokka valuu. taidan jäädä kotiin, (Niin pienestä sitä nykyään jääkin, salee jaksaisin koulus, mutkun ei...) ja painua tirsoille.

Minzkulille onnittelut pinniksestä, millain turvallisia maaleja tarkoitit? Lapselle vaiko maalaajalle. Jos maalaa hyvin ventiloidus tilaassa esim ulkona tms. niin voi maalata melkein millä vaan jollei ala siitä itselleen uraa harkita:). Huonekalu maaleja suosittelen ja maalikaupassa osaavat sitten tarkemmin neuvoa mikä on hyvä mihinkin tarkoitukseen. Mutta luultavasti vanha maali tarvitsee hioa tai ainakin pinta rikkoa jotta uusi maali pysyy. Tsemppejä tuunaukseen [:D]

torkuille, nyt!!!!

Toinen neuvolakäynti takana päin, mutta siitä kirjottelen siitä tuonne toiseen ketjuun.

Kaika, toki minäkin tykkään olla välillä yksin, mutta jos se vaan jatkuu viikosta toiseen niin jossain vaiheessa alkaa tympiä. :>

Mamma_76, mulla on sama homma tuon syömisen kans. Mitään ei oikein tee mieli ja sit kun syö niin ei mahdu mitään kun on jo täys olo ja sitten saa ollakkin jääkaapilla hetken päästä uusiks. :> minä oon melkein kade sulle kun sun mies on aina viikon kotona. Meillä isäntä oli melkein 48 h kotona tällä kertaa. Vaihtaisin sen millon vaan siihen että 2 viikkoo reissussa ja viikon kotona. Luojalle kiitos kohta alkaa kelirikko ja sitten loppuu mieheltä työt hetkeks. :>

Nyt tämä mamma lähtee päiväunille. Viime yö meni taas neuvolaa odottaessa, joten uni ei tullut.

Tänään oli ensimmäinen ultra.. ja siitä onkin tietoa enempi tuolla toisella puolella. [:)]
Mukavaa viikoa kaikkille tasapuolisesti!

Takaisin