Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää istuskelen taasen atk tunnilla ja kuten huomaatte, olen taas äärimmäisen ahkerana[:@][:@].

Uunikavisvihannes bataattia, porkkanaa, punajuurta ja lanttua paloina vuokaan (jos haluaa nin perunaakin voi laittaa), mausta siirapilla, pippurilla ja suolalla ja perään rosmariinia ja pieni tilkka nestettä. folio päällle ja sitten antaa reilusti uunissa muhia vaikka parissa sadassa asteessa.

KittiKatille onnittelut rajapyykistä, huolesta huolimatta :) Eipä nää pirut olalla vähene vaikka kuinka huitois, mä yritän vain jotenkin olla huomioimatta kaikkea mahdollista, tulee muuten toooodella pitkä odotus [&:][:D][:D].

Aloin meditoimaan! Hieman olen rauhoittunut ja pirteämpi... liekö se vai aurinko vai molemmat!

Poika pissi meidän sänkyyn yöllä. Kotona odottaa pyykkishow!

Päiviä tänne!

Mä tälleen yleisesti kaikille vastailen/kommentoin.

Tosta huolesta ja pirusta olkapäällä- mä en enää osaa stressata, kun on nt-ultra takana. Jotenkin ajattelen, että tästä eteenpäin vauvelin tarvii kasvaa vaan ja mun pitää itsestäni huolta. Ja jos jotain ikävää tulee, niin se on sitten niin.
Huomaa, että mulla on ollut molemmat raskaudet normaaleja, kunhan toi maaginen 12 viikkoa täyttyy[;)]
Ja mua aina helpottaa tilastot- nythän on äärimmäisen epätodennäköistä, että vauva ei pysyisi mukana loppuun saakka.
Ja vaikeat kehityshäiriöt ovat todellakin harvinaisia.
Että pidetään äipät itsemme kunnossa, niin vauvallakin on kaikki hyvin[:D][:D]. Liika stressikään ole hyväksi.

Mutta sellaisen asian tiedän jo nyt, että se vasta kamalaa on, kun on synnyttänyt, niin mulla on molempien kanssa kotiin päästyään iskeny kamala syyllisyys, että onko sitä nyt hyvä äiti ja miten sitä pystyy kaikki hoitaan kunnialla...
Ihan niinkuin sairaalasta lähtiessä sais sellaisen repun mukaan, joka on täytetty epävarmoilla ajatuksilla ja syyllisyydellä.
Mutta kaitse kuuluu asiaan..ja se on hyvä, että tietää sen jo valmiiksi.

Uunikasviksista- laittaa sinne kaikkea kovia juureksia/vihanneksia joista tykkää ja öljyn kanssa pyöräyttää+pippuria+rosmariinia/timjamia pikkasen suolaa ja avot- hyvää tulee!

Ja tää ummetus- Ihan järkyttävää, kuinka paljon saa nähdä vaivaa, että vatsa toimii![:@][:@]
Lenkkeily+kuntopyöräily+vettä litroittain+kuitupitoista ruokaa+ luumusosetta- huh huh! Siltikin joutuu ajoittain pinnistelemään niin paljon, että näyttää tältä [:@]. Hyvä, ettei verisuonet napsahda poikki.

On: Mun vanhempi poika hieroo jo mun mahaa[:)] ja on ihan innoissaan vauvasta.
Se on kyllä aina tykännyt vauvoista ja pienistä lapsista. Kuopus on vielä, että joo kiva kiva, mutta kiinnostunut sekin on.
Meikä otti ja jätti yhden kurssin pois tältä keväältä, koska en jaksa iltaluentoja ja haluan todellakin sisäistää kurssin opit.
Joten otan ehkä tilalle jotain iisi piisi kursseja loppu kevääksi ja otan todellakin rennosti kesään saakka[:D] Ja koko kesän vietän kesä-elokuun puoleen väliin lomalla poikien kanssa. IHANAA! Toivon vaan, että kaikki paikat pysyy kiinni, kun meillä on uimapaikka ihan vieressä ja tulemme viettämään rannalla kesää kaikkein eniten..

Ai että tein aamulenkin jo ja koska ilma on kuin morsian, taidan iltapäivästä käydä toisen lenkin ja samalla hakea pojat tarhasta ja eskarista.

Hyvää keskiviikon jatkoa kaikille!

Kiitos kaikille tuesta ja turvasta! Helpottaa kummasti, kun voi lukea muidenkin samanlaisia kokemuksia. Mies kun kuvittelee, että se on vain minä, joka stressaa. [:D]

Täällä rutisee yks väsynyt tuleva mamma...
E-pillereitten lopettamisen jälkeen oon ollut ilman migreenikohtauksia, mutta nyt ne on palanneet. Prkl. Eilinen meni pönttöä halaillessa (kymmenen kertaa!) ja hirmusesta pääkivusta kärsiessä. Voipi olla, että jos en syö kunnolla/verensokeri pääsee laskemaan liiaksi, niin migreeni laukee. Tää oli nyt jo kolmas pääkipukohtaus kolmen viikon sisään. Ei kroppakaan jaksa tämmöstä oksentelua viikottain... Onko muilla ollut migreenin kanssa ongelmia tai löytynyt jotain helpottavia vinkkejä?

Oivoi, kun alko himottaa heti nuo uunikasvikset, kun kuulosti ohjeet niin hyviltä! Bataattia, mmmm... kuola valuu jo rínnuksille.

Kaika: ihanan reippaita poikia sulla [:)] Onnittelut tuleville isoveljille! Ja joo, turhat stressaavat kurssit pois. Itekin aattelin hoitaa kaiken pakollisen silleen kieli poskella. No, gradun ehkä pyrin tekemään ihan kunnolla [;)] Mut muuten taitaa päivän sana olla rentoutuminen.

Koitan vielä, osaanko lisätä ton tickerin tähän... Oon vähän sukka näissä teknisissä hömpänpömpissä...

Mulla ollu migreeniä lapsesta saakka ja mua ainakin auttaa kun just syön säännöllisin väliajoin, esim jos aamun jälkeen syön vasta illalla kotiin tultuani niin ruoka lentää ulos ja sit ei auta enää mikään.. Alan huomata sitä siitä kun alkaa hartioita kolottaa ja sit tiedän et pitää ehkä jotain napostella. Voi olla myös, että tämä aurinko joka vihdoinkin on alkanu paistaa niin aiheuttaa sitä. En ole onneks itse kärsiny migreenistä koko raskauden aikaan. Muista ottaa esim hedelmiä aina mukaan tai edes suklaapatukka jos jonnekin lähdet etkä ole varma onko ruokaa saatavilla jos tarve vaatii.
Ja aurinkolasit päässä ulkona [8D]

IHANAA!!!

Minä kyllä arvasin :)
Mutta onnea nyt silti taas matkaan, nyt on varmasti jonkun aikaa taas paljon helpompi olla. Ja sit kun alkaa uudestaan stressaamaan, että liekkö kaikki hyvin niin muista tämä päivä [:)]

Celina: hyvä, että voit jo paremmin[:)] Ja kiitos unentulkintalinkistä, kiinnostaa kovasti[:D]

Hyih[:D] Aivan kamalia nuo teidän vatsakipuilu ja kakkajutut. Saapi nähdä kuinka tämä mami selviää tulevaisuudessa vaippojen vaihdosta, kun en ole pahoista hajuista selvinnyt yökkäilemättä ennen raskauttakaan. Onko se niin, että oman lapsen kakka ei haise yhtä pahalle vai onko sekin vaan sanonta?

Viime yön unista: Olin menossa johonkin bileisiin, mutta ennen kuin pääsin perille, niin piti selvitä esteradasta ja vasta sen jälkeen sai sen siiderin ja savukkeen[:'(] Se esterata oli ihan kamala ja korkealla, ilman mitään turvaköysiä, pelkäsin hirveästi koko ajan, että putoan. Viimein, kun pääsin bileisiin, niin huomasin,että sinne olisi päässyt myös rappusia pitkin[:D][&:][:@] Kai se kertoi, että teen kaiken aina vaikeimman kautta[:o]... Ja vieläkin tekee ainakin unissa mieli siideriä ja savukkeita[:D][8|] Ainiin.. Meillä myös mies on alkanut näkemään pelottavia unia. Huomaa välillä aamulla, kun herää ihan myrtsinä, että on joku painajainen nähty. Ei suostu enää kertomaan, enkä halua enää tietää, kun ensimmäisen painajaisen tivasin häneltä ja sain päälle kamalan itkukohtauksen, vaikka tiesin, että kertomus oli uni eikä totta.

KittiKatti: Täälläkin masu on välillä kuin 9kk raskaana ja välillä katoaa olemattomiin. Taitaa olla turvotusta ajoittain. Huoli jatkuu edelleen, vaikka maagiset rajat on ylitetty ja katsoin tänään tilastoista, että 14rv on enää 1 prosentti todennäköistä mennä kesken. Toivon, että huoli helpottaisi sitten, kun alkaa tuntea liikkeet, vaikka itseni tuntien luulen, että piru palaa olkapäälle, jos epäilen, että on ollut liian pitkä aika liikkeiden välillä[:D] Loistavaa, että sydänäänten kuuntelu sujui teillä hyvin!

Sammallammas: täälläkin väsyttää[&o]

Kaikille pääkipuilijoille jaksamista!

Eilen illalla nousi lämpö, mutta se on pysytellyt tän päivän poissa, olo ollut vähän vetämätön muuten. Ruoka on onneksi taasen pysynyt sisällä parin päivän jälkeen ja mies toi pääsiäismunan kaupasta[:)] Jospa tämä lepäämällä lähtisi käyntiin.

Tahtoo kanssa uunikasviksia[8D] Ja toinen himo on kukkakaaligratiini..

Keskiviikkoiltaa kaikille!

HaniMami: Höpönlöpön- kakka on kakka vaikka mitä tekis.
Ei se maitokakka mitään, mutta heti kun ruokavalio muuttuu, niin kakkakin muuttuu.
Itse olen monta kertaa oksentanut vaippaa vaihtaessa.

Samasta syystä meillä pojat oppi tekemään kakat pöntöön melkein heti yksi vuotis synttäreiden jälkeen [:D]
Potta tai vaippa- yhtä paha, joten meillä skipattiin potta.

Ja onnittelut KittiKatti.

Juu kyllä se kakka haisee riippumatta kenen reiästä tulee! Mutta kun sitä kakkaa siivoilee useasti päivässä niin kyllä siihenkin sitten turtuu :)

Tekee mieli kunnon hotelliaamiaista! kaikki herkut, pekonit, nakit, karjalanpiirakat, munakokkelit... Mut puurol mennään[&o]! Huoh...

Masusta Mullakin on sellanen maha joka välillä on ja välillä ei, hah, varsin kummallista. Tosin järkeenkäypästi aamuisin ei ole ja iltaisin taas on. Kun se ruoka tosiaan ei kulje siellä kovin nopeaan niin kai se sitä kumpua kasvattaa.

KittiKatti Onnittelut!!! Toivottavasti piruset pysyvät tästälähtien aisoissa!

Kaika samaa mieltä tosta ummetuksesta, pitää naisen kyllä harvinaisen kiireisenä pelkkä suolisto!

Nyt käväsen suihkussa, lähden ihastelemaan sulavaa luontoa ja vietän maraton päivän koulussa[:D] [:@].

Muikeaa Torstaita!

Huomenta muumit!

Täällä ollaan pyöritelty näköjään vaikka minkälaista juttua eilen.

Yleisesti: Itsellä on myös taipumuksia nähdä enneunia. Mutta vuosiaen saatossa olen oppinut tulkitsemaan myös ne "järjettömät" unet.Raskaana ollessa ei saa ottaa unia vakavasti, unetkin on yksi prosessi äitiyteen/isyyteen.
Olen nyt nähnyt muutoman kerran unta, että olen synnärillä, ja ponnistan vauvaa maailmaan.Ja unessa on ajatuksissa,että poika sieltä tulee. Kuitenkin syntyvä vauvamme on tyttö [:)]
Kyllä tiukkaa tekee tuon pirun kanssa...seuraava neuvola on vasta 22.3.Eilen aamulla oli asian tiimoilta itkukin tosi herkässä, ja olen huomannut että tuo piru hyppelee silloin eniten, kun mieheni on työreissussa. Rauhoituin puhuessani puhelimessa ukon kanssa, ja sitten jo manasin päättäjät syvälle pimeään paikkaan...ken on keksinyt tuon 4 viikon välein!!??[:@]
Aijon sanoa asiasta neuvolassa, ja pyydän että pääsen ennen lomareissuamme vielä käymään sydänääniä kuuntelemaan. Lähdemme tosiaan mieheni talviloma viikolla perheen kanssa laskettelulomalle, tosin itsellä jää nyt välistä. Nautiskelen terassilla vain kuumaa kaakaota ja nautiskelen hyvästä ruuasta[;)] Reissun jälkeen seuraavalla viikolla onkin jo rakenneultra.Huh...
Väsymystä on täälläkin, välillä ihan siihen pisteeseen asti,että on pakottava tarve mennä makuuasentoon.
Tuo kiiwi juttu on vinkki äidiltäni. Se on sellainen vitamiinipommi,että kun tyhjään mahaan syö, niin pitäisi vatsan toimia...Tänään aamulla toimi, mutta kyllä on vieläkin vatsa kovalla [&:]
Vauva Kakka haisee aina, oli se sitten oman vauvan tai ....[:D] Maitokakka on lievempää sorttia,mutta kun kiinteät sapuskat tulee kuvioihin, ni huh! En ole tosin yrjönyt vaippaa vaihtaessa, vaikka etonut onkin.

Kaikki rehut tuntuu nyt maistuvan älyttömän hyville, joka päivä olen ruualle laittanut jotakin vihanneksia. Leivän päällä salaatinlehti ja tomaatti on aivan taivaallista herkkua,namskis! Uunikasviksia, voisin laittaakin tänään, tosin ihan lisänä normiruualle, tai tulee vekaroilta sanomisia [;)]
Vekaroista puheenollen, on sulla ihanat mukelot Kaika!

Jospa tämä mamma menis laittamaan itselleen aamupuurot ja alkais siivoilemaan. Huomenna kun pitää lähteä aamusta hoitamaan asioita...nuo virastot ei oikein nappaa[:@]

Päivän Jatkeita!!! Ja JEP JEP, Yritetään pitää se piru poissa [8|] *huokailua*

Tulenpa pulisemaan, kun odottelen, että virasto aukeaa.
Ajattelin varmistaa, että onhan se mahdollista saada maksuvapaata, jos ottaa pojat hoidosta kesäkuun-elokuun koulujen alkuun..
Koska ihan varmasti helpoksi sitä ei ole tehty!

Tänään pitäisi turboilla kouluhommat pakettiin, niin pääsis piiitkälle lenkille, ennen kuin hakee pojat.
Eilen sain urheiltua kävelyä ja lumihommia 3,5 tuntia- HYVÄ MINÄ![:)] Koska myös maustekakku ja muut herkut maistuu..Pakko liikkua, ettei ihan kamalaksi vielä tässä vaiheessa paisu. Ja olokin on parempi, kun kuntoilee.

Ihanaa, että viikonloppukin on ihan pian! Vaikka lupauduin vanhempainyhdistyksen hommiin sunnuntaina, niin mukavaa silti.
Tulepaahan keskiviikko ja neuvola nopeemmin[:D]

Jahas- se on klo 9:00, joten eiku puhelin pirisemään!

Hyvää torstain jatkoa kaikille!

Huomenta!

Olinpa sitten eilen oikeen lukihäriöinen [:D] Toi Kaikan juttu et poika hieroo jo mahaa muuttu muotoon "mun poika on nero" [:D] Piti tänää tulla uudellee lukee noi eiliset tekstit et mitähän mä oon oikee lueskellu [:D] Kohta mä ryntään kauppaan, ni saan kasvikset uuniin. Mies päätti tehdä sitten omaa liharuokaa.. ei vissiin usko etten oo sosekeittoa tekemässä[:D] mokomaki ennakkoluuloinen otus.

Alkaako mammoilla olla etovat olot hallinnassa? Mulla ainaki alkaa olee, mut tosiaan, nyt ku ei voi pahoin, ni miettii et jaa... mitenköhä toi vauva voi? Mut maha alkaa olee aika selkee, ja kuhan rahatilanne paranee, ni voin ostaa uuden kameran ja saisin ehkä sitten kuvanki laitettua tänne. Tosin edelleen suurinosa mahasta on omaa rasvakerrosta [;)] Painoa ei tosin oo tullu edelliseen neuvolakäyntiin verrattuna ku vajaa kilo[:-] Just oli pakko punnita ja kattoa.. aamuisin mä pyrin punnitsee, ku sillo neuvolaki oli ollu aamulla ku punnitsivat. Ja tosta kakasta on pakko sanoa, että kyllä se mun kaverini mukaan haisee ihan yhtä pahalle oli oma tai ei[:D]

Pitäis joku päivä yrittää tehä munariisipasteijoitaki... mut en kyllä tänää tee ku ei oo rahaa niin paljoa että sais kaikkea hommattua... Helppojahan ne on ku mitkä. Mutta ehkä mä lähden tästä käymään kaupassa ennen ku tulee mieleen kaikkee muutaki kivaa mitä voisin haluta ostaa[:D]

Hei vaan kaikille tasapuolisesti! [:D]

minen ookkaan käyny täällä muutamaan päivään, palasin töihin takasin maanantaina ja oon ollu aivan rikki poikki halki katki sitten työpäivien jälkeen... eniten jännittää tuleva vkl kun on yövuorot edessä (minä kun en enää osaa kotonakaan valvoa myöhään... simahan viim. kympiltä) Onneksi on tosi mukava yökkökaveri niin eiköhän ne pari yötäkin mene valvoessa. oon kuitenki sanonu listojen tekijälle että josko vois mua heivata sieltä yövuoroista vähän syrjemmäs nyt tällä haavaa [:)] pahaolo alkaa kai pikkuhiljaa väistymään.... on päiviä jolloin vaan etoo kokoajan ja on päiviä jolloin tarttee oksennella enempi tai vähempi, pikkuhiljaa parempaan suuntaan! Painokaan ei ole päässyt laskemaan(ennemmin nousee) kun oon syöny niin paljon karkkia viimeaikoina!! muttakun sillä on saanut sen etovan olon vähemmälle... no, nyt siihenki tulee loppu (pikkuhiljaa[;)])

mulle ystävä antoi vinkin KOVAAN MAHAAN aprikooseista, muistaakseni ne oli kuivattuja. Niillä kuulema pitäs mahan toimia ja hyvin [8D] ite en oo päässy vielä kokeilemaan mutta tänään aion niitä kyllä kaupasta ostaa ja kokeilla nimittäin tota ongelmaa on täälläkin suunnalla.

Mulle tuli kutsu äippäpolille 22.3 ja aikaa on varattu 1-3 tuntia (??!) kyllähän ne siellä ultraavat ja ilmeisesti jutustellaan mun verenpaineista mutta silti, parhaillaan KOLME tuntia.... pitää ihan tänään soittaa ja tivata että missa vaiheessa sen ultran aikovat tehä kun mieskin haluais olla siinä matkassa (nt-ultra) mutta ei se koko päivää haluais olla pois töistä kun sitten pitää tunteja korvailla ja tasailla... Seuraava neuvola on sitten 6.4 eka kerta omalla hoitajalla [;)]

Tämmöstä tälle suuntaa...

Ainii! näin viimeyönä unta ekan kerran vauvasta. Rakenneultrassa oli kerrottu että meille on poika tulossa ja kun synnytys alkoi, huomattiin ettei meillä ole vauvanvaatteita kasassa ollenkaan! kauheella kiireella supistusten kanssa sitten kauppaan ostamaan pojalle vaatetta ennen synnärille menoa. Mieskin juoksenteli ja haki vaatteita näytille ja pääasiassa sieltä hyviä vaatteita tulikin! muutama mekko housujen ja paitojen välissä joita minä sitten hijlaa itekseni ihmettelin ja palauttelin ne paikoilleen. Sairaalassa sitten ponnistelin aikani ja kätilö onnittelee sirosta TYTTÖ-vauvasta! kyllä siinä kumpiki suu auki katto vaan kaupan kasseja jotka olivat salin nurkassa tulevalle poikavauvalle [:D][:D]

piia84 Miten ihmeessä sulle on varattu noin kauan äippäpolille?????? Mulla se kesti muistaakseni puoltuntia ultrineen.. Ja siis neuvolassahan mulla sit kyl meni se puoltoistatuntia [:D]

Ainiin, sain verikokeiden tulokset Kättäriltä eikä ole lisääntynyttä/kohonnutta riskiä mihinkään. Kaikki siis ihan kunnossa, ja täyspäinen terroristi tulossa meiä perheeseen.. tai ei täyspäinen jos vanhempiinsa tulee.. sekopää siitä sitten tulee[:D][:D][:D] Mut fyysisesti ei ongelmia [;)]

Painelin eilen ja tänää aamulla mahaani, ku halusin kokeilla et tuntuuko käsin et maha on kova, ni mun mies läppäs mun kädet pois ja sano heti "stop disturbing my boy" [:D] mä kyllä sit totesin, että saan mä vielä sitä häiritä ku sit ku se "poika" syntyy ni se alkaa häiriköimää meitä [:D]mut kuulemma en saa koskea mahaani[:D] Kuinkahan ylisuojeleva siitä tulee jahka toi kakara syntyy[;)]

Moikka!

Purri Mä sain samanlaisen kirjeen- huh, ku oli ihanaa!

Toisaalta en mä enää stressaan muutenkaan mistään [:D]

Pia84: Tosiaan- miksi sulla on noin pitkä aika varattu? Siis oletko menossa ihan ultraan?

Täällä saa etovan olon osaksen, jos ei syö min 4 tunnin välein.

Mutta takas kesää tekemään!

Tuun pikaisesti avautuu meikäläisen neuvolareissusta.... Sorry etten taaskaan kommentoi muita. Täytyy lähtee viemään koiraa ulos muksujen kanssa.

Neuvolassa: Kävin siis tänään aamulla neuvolassa ja terveydenhoitaja ei sitten löytänyt sydänääniä. No siihen tuli toinen terveydenhoitaja ja sekään ei saanut sydänääniä kuulumaan.... No sain lähetteen kättärille ja sinne lähdettiinkin samantien. Lääkärillä oli siellä vähän kiirettä joten odottamaan piti varautua. Siinä välissä tuli ihana kätilö kysymään minulta, että josko hän kokeilisi saada sydänääniä kuulumaan. No eipä mennyt aikaakaan kun alkoi tasainen jumputus kuulumaan....HUH HUH! Kylläpä säikäytti. Ei siinä sitten enää tarvinnut odotella lääkärin ultraamista ja pääsin lähtemään kotiin hyvällä mielellä[:D][:D][:D]

Nyt lähden pihalle! Hyviä jatkoja kaikille mammoille ja toivottavasti ummetukset ja päänsäryt helpottaa.

Kaika ja Purri Soittelin sinne polille ja sanoi sihteeri että sellaseen puoleentoista tuntiin osaltani saadaan asiat suoritettua. ilmeisesti pähkäillään jonkun aikaa lääkärin kanssa että käynkö siellä jatkossa vai neuvolan puolella :) lääkäriaika kuitenkin kokonaisuudessaan kyseessä. Eihän se auta ku jäädä oottelemaan että mitä se sitten tuo tullessaan.

Helou neitokaiset ja auvoisaa torstai-iltaa! Ihanaa, kun olette saaneet hyvä uutisia nt-ultriin liittyen. [:)]

Enneunista: Hienoa nähdä, että tosi moni (?) meistä kokee elämässään intuitioita unina. Myös minä olen ollut koko nuoren ikäni antenni herkällä, eli näen unia ja olen hyötynyt niistä. Muun muassa yhden täysin selkärangattoman putkiaivon potkasin kuuseen, kun näin unta, että petti. Minen paskaa tartte kun ei mulla ole peltoakaan. Yksi ruumiistairtaantuminen on koettu. Kattelin kun edesmennyttä isoäitiä leikattiin. Olin tuolloin alle kouluikäinen, mutta en pelännyt, sillä koin isoäitini olleen mukana siellä katonrajassa. Lisäksi on muutamia valveunia ja varoituksia tullut eteen.

Kakasta asiaa: Näinköhän sitä on itse yhtään kovempivatsainen? Koirien paskoja tulee keräiltyä tuon tuosta ja on noita kusia ja ripuleita tullut sisältä siivoiltua. Jotenkin ajatus ihmisen jätöksestä on vain paaaljon vastenmielisempi. [:'(] Kiitos muuten kiwi vinkkaajalle. Kokeiltu on ja toimii ihan ok. [:)]

Mahoista: Nyt kun täällä oli siitä puhetta, niin näen mahoja kaikkialla, että kiitti vaan tytöt. [:D]

Omaa: Kävin Jumbossa tänään. Stokkan mammaosasto oli pettymys! Tuntui, että monet vaatteista on tehty varreltaan huomattavasti lyhkäsemmille ihmisille. Ja niitä vaatteita oli tosi vähän. [>:] Mukaan tarttui muutama H&M mammapaita. Ihan kivoja on eli käyttöön samantien. [:)] Nyt löytyi sitten kunnon liivitkin - niks naks ja tissit kiittää. [:D] Ja BodyShopista kävin hakemassa vähän ihonkostukkeeksi olivisuihketta.

Äiti oli bongannut ja ostanut kirppikseltä 10 eurolla Emma lämpövaunupussin (elkää kysykö, en oikeasti tiedä mikä ton nimi todellisuudessa on). Tosi hieno ja laadukkaan tuntunen. Paksu, ei päästä takuulla tuulta, pakkasta tai vettä läpi. Käytetty, mutta aivan moitteettomassa kunnossa. [:)]

Huokaus. Olen aivan poikki ja nälkäinen. Ilta jatkuu ohjelmalla: Koiran ruokinta - jääkaappi - koiran kusetus - sohva - sänky. Pitäkääs ittene kasassa ja huomiseen hanit. *halaus*

malina2: Haluaisin edelleen nukkua mahallani, mutta on niin epämiellyttävää, että mieluummin nukun sellaisessa puolikylkiasennossa eli maha käännettynä sivulla ja päällimmäinen jalka koukussa sivulle. Käsissä on sen verran turvotusta, että rehellisesti kyljellään nukkuminen tekee ne niin puutuneiksi, että on hyvin epämiellyttävää.

Elkku: Minäkin olen opiskeleva odottaja. Olen opintovapaalla vakinaisesta työstäni ja opintovapaan pitäisi jatkua elokuuhun 2011. Ongelmallisinta on se, että teen tilaustutkimusgradua, jonka aineiston tulen saamaan vasta syyskuussa ja työn halutaan olevan valmis ensi tammikuun lopussa. Pelottava urakka... Mies onneksi jää opiskelemaan syksyllä ja hoitaa lasta minkä pystyy ja jää sitten kokonaan päävastuulliseksi joulukuun alkupuoliskolla eli pitää meillä vanhempainvapaat ja jättää opintonsa jäähylle. Hänellä on perhepäivähoitajan pätevyys, joten uskallan hänelle tämänkin vastuu antaa. Varmaan pärjää paremmin kuin minä [:D] Minä toivottavasti kykenen saattamaan gradun loppuun (vaikka aika lailla hirvittää, jos tulee vaikka koliikkivauva jne) ja sitten keväällä saatan muut opintoni, mm. pakollisen 12 viikon harjoittelun, loppuun, jotta valmistuisin ennen opintovapaan loppumista.

Minzkuli:
Minä näin aiemmin unta, jossa synnytin poikavauvan ja yritin imettää, mutta rinnoista tihkuikin vain verta eikä lainkaan maitoa. Nyt pari yötä sitten näin unta, että synnytin tytön ja synnytys oli helppo ja nopea. Tykkäsin tietenkin enemmän jälkimmäisestä unesta.

Sammallammas:
Mullakin on ollut e-pillereiden aikana paljon migreenejä ja siksi mulla onkin pillerikielto (aivohalvausriskin takia, koska migreenit ovat aurallisia). Ja pillerikiellon takia meille on nyt toukka tulossa, koska kortsu sitten tavalla tai toisella otti ja petti. Kuusi kuukautta meni raskautumiseen kortsun kanssa [;)]
Mutta asiaan: Mullekin migreenit tulivat riesaksi uudestaan alkuraskaudessa. Mulla oli useita migreenejä tammikuussa ja onneksi enää pari helmikuussa, sitten jäivät. Kävin kyllä anopin painostuksesta neurologilla ja hän määräsi lääkkeeksi panacodia, muuta ei kuulemma uskalla käyttää. Panacodista ei ole haittaa ainakaan jos harvoin käyttää, mutta on suht tehokas kipulääke. Mutta onneksi nyt tuntuvat rauhoittuneen, kun ei ole enää kuukauteen ollut. Inhottavaa se oli sinänsä, kun olo oli tarpeeksi hirveä muutenkin ylenmääräisessä raskauspahoinvoinnissa, niin hirveä migreenikipu ja sen kanssa vielä lisääntynyt oksentelu ja ripulointi kyllä vetivät entistä huonompaan jamaan.

Omaa: Olen  melkein taivaassa, sillä tuttu lääkäri määräsi mulle Primperania, aloitin sen lauantaina ja sunnuntaista alkaen en ole oksentanut ja pahoinvointi ollut muutenkin lievempää. Huomaa kyllä voinnissa, kun alkaa ruoat ja juomat pysyä sisällä. Vielä kun saisi ruokahalun takaisin. Aivan liian vähän tulee edelleen syötyä ja juotua, mutta onhan sekin jotain, että se pysyy sisällä! [:)]

Takaisin