Perjantaita kaikille!
Kiitos kaikille kakkatiedoista, niin olen vähän epäillytkin, että kakka mikä kakka[:D]
Enneunista: Oon elämäni aikana nähnyt yhden enneunen, vähän surullinenkin, älkää kaikista herkimmät lukeko. Se oli toistuva uni, jonka näin ensimmäistä kertaa neljän vanhana, isänisäni kuoleman jälkeen. Uni oli painajainen, jossa juoksen kierreportaita ylös, ahdistuneena, enkä koskaan päässyt perille. No silloin, kun isäni oli saanut aivohalvauksen ja oli puhe+liikuntakyvytön ja muutama päivä ennen hänen kuolemaansa, pääsin niissä rappusissa perille: Sairaalahuoneeseen, missä isä sanoi kaiken olevan hyvin. Uni loppui siihen. Sen jälkeen en ole nähnyt kyseistä unta enää ja isän kuolemasta on jo viisi-kuusivuotta. Jotenkin pelottava asia, että saattaisi nähdä tuollaisia unia ennakkoon. Onneksi, en tällä hetkellä näe muuta kuin raskauteen liittyviä kummallisia unia, enkä mitään toistuvaa unta, ainakaan tietoisesti.
Roskaruoasta: Kovasti tekisi mieli ja karkkia kanssa, mutta ei vieläkään pysty syömään[X(] Viikolla taas huomasi, kun sain himoitsemani hampurilaisen, että ei pysy sisällä. Nyt tässä jännityksellä odotetaan, että tuleeko aamupalan jälkeen huono olo ja pöntön halailu, kun se yleensä tulee noin puolentoista tunnin päästä syömisestä. Ei kai se verensokeri voi niin nopeasti laskea? Onneksi kasvikset maistuu kanssa ja tuore ruisleipa[8D]
Ummetuksesta: Kiitos Piia84, täytyy koittaa noita kuivattuja aprikooseja, kun luumut ei auta mihinkään (tällä viikolla syönyt varmaan kilon ja luumupilttejä päälle[:D]) Kiiviä en voi kokeilla, kun oon sille kamalan allerginen, mutta jospa noi aprikoosit helpottaa. Ajattelen muuten joka kerta, kun käyn tuolla ähisemässä, että tää ei oo mitään verrattuna synnytykseen, pitää kestää ja hyvää harjoitusta[:D][8|][:D]
Purri: Ihanaa, että verikokeiden tulokset oli odotetut[:)] Itse niitä vielä odottelen. Toivon kovasti, ettei ensi viikon alussa puhelin soi, kun silloin on se pelätty 2vkoa ultrasta vasta mennyt. Eiköhän täälläkin ole kaikki kunnossa, kun npkin oli vaan 1,5
Kaika: Oon huomannut, että täällä pitää syödä jopa kahden, viimeistään kolmen tunnin välein. Jos venyy neljään-viiteen tuntiin syömisväli (niin kuin ennen raskautta oli), niin tulee sellainen heikotuskuvotuskohtaus, ettei sängystä pääse enää sinä päivänä ylös. Välillä oon kanssa ajautunut lukemaan noita keskenmeno ja muuta juttuja. Aina alan itkemään ja oon päättänyt lopettaa sellaisten lukemiset kokonaan, ettei liian iso Piru tule olkapäälle olemaan.
Pippula: Kaveri kertoi, kun puhuin hänen kanssaan omasta parin viikon takaisesta verenvuodostani, että hänellä oli ollut istukka tosi alhaalla. Lääkärit oli siihen sanonut, että kohdun kasvaessa, istukan paikkakin muuttuu vielä. Itseäni kanssa huolettaa, missä se istukka lienee, mutta yritän olla stressaamatta siitä. Omiin korviin kuulostaa ihan loogiselta, että kohdun kasvaessa, myös istukan paikka siirtyy vielä. Odottelen kanssa rakenneultraan asti, että saisin selville missä se sijaitsee.
Masu on muuttunut tän viikon aikana ihan silmissä ja tuntuu tooosi kovalta nyt. Miehellekin sitä eilen esittelin ja oli ihan ihmeissään, kun siitä on tullut sellainen kova kupu. Ihan kuin kaikki vararavinto olisi hävinnyt jonnekin pehmentämästä. Eilen suihkun jälkeen totesin, että näytän nyt todellakin raskaana olevalta, mikä tuntuu jotenkin kummalliselta ajatukselta edelleen.
Tänään mennään miehen kanssa leffaan! Vasta ekaa kertaa tän vuoden puolella päästään pahoinvointien ja miehen sairaalareissujen takia. Aion todellakin ostaa vähän karkkia (lakua ja salmiakkia) sekä popkornia. Otan oksupussin mukaan, jos tulee paha olo[:D][&:] Tänään kuitenkin hetkeksi aikaa ulos täältä neljän seinän sisältä! Ihanaa[:D]
Mukavaa viikonloppua kaikille! Kevättä odotellessa..