Mamma76: On täällä ajatusmaailma muuttunut jo näin alkumetreillä, vaikka esikoista odotetaan. Vastuullisuus ja huoli pikkuisesta on todella yllättänyt. Jotenkin oon aina ajatellut, että kun on raskaana, niin sitten se vaavi jossakin vaiheessa vaan pullahtaa ulos, mutta nyt saa sitä pirua ajaa pois olkapäältä milloin mistäkin syystä. Aina ajatteli, että se vastuu alkaa, kun lapsi syntyy, mutta se alkaakin, kun plussan tekee[&:]. Oon myöskin alkanut pitään kasvavasta masusta. Oon aina ollut ikuinen laihduttaja ja ties mikä painonvartija, mutta nyt kasvava masu tuntuu aivan ihanalta[:D]
Nännien kutinasta: Eilen koitin suolakäärettä, kun se helpottaa oloa muuallakin iholla. Mulla on atooppinen ihottuma ja nyt ei voi käyttää kauheammin kortisonia, niin oon vaihtanut suolakääreeseen. Suolahauteen tein litrasta lämmintä vettä+ 2 teelusikallista suolaa, sit jääkaappiin jäähtyyn, vähän ajan päästä kastelin liinan ja puristin mahdollisimman kuivaksi ja paikalleen, johan alkoi helpottaa. Toimi ainakin toistaiseksi. Illalla taas uudestaan ja rasvaus sitten päälle.
Minzkuli: Kummallisia unia tulee nähtyä joka ikinen yö, ahdistavia ja pelottavia. Viime yönä näin sellaisen unen, että olin panttivankina jonkun vessassa ja valuin verta pönttöön ku hanasta olisi vuotanut[:(]. Siihen uneen sitten heräsin ja oli pakko käydä tarkistamassa, että vuodanko oikeasti, en onneksi[:)]. Yhtenä yönä näin sellaisen unen, että hämähäkki oli kävelemässä mua kohti (inhoan ötököitä) ja heräsin siihen, kun huusin ääneen[:D] Mies säikähti kanssa, että mikä hätänä. Totesin, että unta vaan näin[8|].
Istukka: Meille sanottiin ultrassa, ettei istukan paikkaa voi vielä tietää, kun se on niin iso verrattuna vauvaan ja että sen paikka muuttuu vielä kohdun kasvaessa. Tiedä siitä sitten, kun taas tuntuu tulevan erilaisia tietoja eripaikoista.
Ihan käsittämätön väsymys iski taasen. Viime perjantain jälkeen ei oo tullut oksennusta ja olo ollut muutenkin energinen, kunnes eilen illalla. Nukuin päikkärit iltapäivällä, kun pääsin kotiin ja sen jälkeen en meinannut ylös päästä, enkä mitään jaksanut tehdä. Tänään taas tuli puklu. Ja kaikki energiat hävisi sen puklun myötä jonnekin pöntön uumeniin. Toivon kovasti, että tämän kertainen pahoinvointi oli siinä taas vähäksi aikaa.
Kiitos kaikille naistenpäivä onnitteluista näin jälkikäteen. Mies vei naistenpäivän kunniaksi syömään hampurilaisen ja pirtelölle, kun siitä puhuin koko viikonlopun, että tahtoo hampparii ja mansikkapirtelöö[:D]
Tervetuloa kaikki uudet!
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!