Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Osasin tehdä tikkerin!! Hyvä minä!!

Tänään on kyl on niin löffäyspäivä kun olla ja voi - verenpaineet tosi alhaalla, niin ei jaksa tehdä mitään ja huippailee ja jalat puuttuu ja tuskastuttaa.. pitää vähän suolaa lisätä, jos se auttais asiaan..

Suolaa tai salmiakkia tai lakua [:)]

Mulla on vähän sellanen tilanne, että kun toi mies on tehny ruokaa, ni saan jatkuvasti sanoa, että oliko pakko tunkea sitä suolaa noin paljon. IKINÄ en oo ennen maistanu vaikka ois kuinka suolasta (siis hänen mielestään) ruoka ollu, mut tänää jostain syystä en oo kyenny paljoo niitä ruokia syömään.

Saako muuten pestoa syödä? En ainakaan oo löytäny mistään mitään kieltoa sille. Enkä mä sitä kyllä usein syö, mut nyt ois kaapissa pari valmispatonkia missä on täytteessä käytetty pestoa. Toisaalta se yks mistä palan jo söin, maistu niin oudolta, et voipi olla että toi toinen löytää tiensä roskiksesta.

Iltaa kaikille!

Täällä on kanssa olut sohvalöhöpäivä.
Ruoat laittanut perheelle, mutta mutta muuten saanut hengitellä rauhassa. PAITSI tossa kolmisen tuntia sitten, kun pojat lähes tuhosivat mun upean ja valtavan alppiruusun[:@][:@] lumileikeissään. Kyllä nekin säikähti toruttaessa, kun puhuin rauhallisella ja hiljaisella äänellä asiasta ja annoin rangaistukset. (sitten on äiti vihainen, jos ei huuda-ovat jo oppineet, ettei silloin kannata näsäviisastella[:D])
Mutta nyt rauha maassa, iltapuurot syöty (myös minä) ja rauhaisa hengittely jatkukoon!

Tervehdys kaikille vanhoille ja uusille odottajille[:D]...Tänään kotiuduttiin reissusta joka meni suurimmaks oloks flunssan ja huonon olon kourissa...flunssa vaivaa edelleen ja pientä lämpöilyäkin on...huono olo...äklötys..yökötys...pyörrytys...väsymys...kaikki iskeneet tän viikonlopun aikana niin et on täytyny kyl antautua ja heittää jalat kohti kattoa...no oli tuossa reissussa hyviäkin asioita...eli löysimme talon..joka on kyllä hieman..hmm..raakile...eli työtä riittää sen parissa,mutta toisaalta remontoiminen on lempipuuhaa niin mikäpäs siinä[:)]Tosin omista voimavaroista ei voi olla satavarma joten täytyy luottaa et mies jaksaa kun tältä mammalta puhti loppuu[:D]
Ihana lukee hyväntuulisia kirjotuksia teiltä kaikilta ja kuulla et asiat on ok[;)]
Huomenna on ensimmäinen neuvolakäynti ja mukavasti jänskättää...nyt kauniita unia kaikille ja voimia alkavaan viikkoon[:)]

Huomenta! Se olis jo Helmikuu [;)]

Olo on ainoastaan flunssainen, ei mitään tuntemuksia. Kauhistuttaa!

Onko kukaan joutunut ottamaan esim. flunssaan panadolia?
On sellainen olo,että olen tehnyt väärin. Alkuraskaudestahan ei suositella minkään lääkkeen käyttöä.
Ystäväni (viides tulossa) sanoi,että voi huoletta ottaa, kunhan nyt ei ala napostelemaan kuin karkkia.
Itse olen ottanut ainoastaan pahimpaan olotilaan.(3krt/vrk.) parin päivän ajan.

Kaika: Kuulostaa niin tutulta. Meidän poikien onneksi, eivät ole talsineet... Itsellä tuntuu olevan tunteet niin herkässä,että pienikin asia saa napsahtamaan.Ei ole minullakaan tapana huutaa, korotan ääntä ja painotan sanoja[;)]  Ja sitten kun olen aivan hiljaa, niin pojat tietää,että nyt on parasta poistua ja tehdä asiat niinkuin on sovittu [:D](koska viikkorahat ja mukava viikonloppu on siinä vaiheessa uhattuna)

PojanÄiti: Veit niin sanat suusta, tuli myös mieleen tuo kyseinen tutkimus.
 Ja olikohan samassa äidin reflekseistä, eli nekin paranee. Miettikäähän tilannetta, jossa pieni lapsi syö/juo itse, ja muki on juuri tipahtamaisillaan...sadasosa sekunnissa äiti nappaa mukin,ennen kuin se tipahtaa lattialle. Tai sitten on jo ennakoinut,että saattaa tipahtaa, ja siirtänyt mukin keskemmälle. [:D]

Päivitin tuon listan, tervetuloa uudet joukkoon pulisemaan!

Nyt koittaa saada vähän jotakin kotihommia tehtyä, ja sitten lepäämään. Päivän jatkeita kaikille! [:)]

Huomenta kaikille [:)]

Ja ihan alkuun paranemisia flunssan kourissa oleville, toivottavasti olonne helpottuu mahdollisimman pian. Tänä aamuna ensimmäisen kerran aika etova olo täällä päässä. Herätessäni olo oli ihan ok ja aamupalakin upposi, mutta työmatkalla alkoi paha olo. Nyt sitä sitten nieleskellään työpöydän ääressä, miettien mitä vessaa käyttäis jos joutuu jostain syystä halailemaan tuota pönttöä...Noh, pikkuhiljaa edetään...
Kaikesta huolimatta hauskaa päivää ja alkavaa viikkoa kaikille [:)]

p.s Huomenna eka neuvola...

Heipparallaa! Nukkuminen tosiaan auttaa pahoinvointiin. Ihan uskomatonta, mutta viiikonloppuna nukuin molempina öinä 12h plus päikkärit. Mistä ihmeestä tätä unta vaan riittää. Tosin oon huomannut että sohvallakin silmien ummistaminen parantaa oloa :)

Ja vinkkivinkki, josta joku jo aiemmin kirjoittelikin: pahoinvointiranneke! Pe ja la oli mulla ihan huippupäivät pahoinvoinnissa ja kolmannen pöntön halaamisen jälkeen lampsittiin yliopiston apteekkiin. Tuumasin että kokeillaan, tepsi tai ei. Ja se tepsii!! Jestas en ole rannekkeen kiinnittämisen jälkeen oksentanut kertaakaan. Tosin huonoo oloa se ei ole kokonaan poistanut, mutta todellakin lieventänyt. Rannekkeet onkin sitten mulla päättä yötä päivää, mutta eipä haittaa kunhan olo suht ok. Myönnettävä että pidin sitä ensin ihan hölynpölynä, mutta kantsii kokeilla todellakin. Hinta oli 18 euron luokkaa.

Noita mammavatteita huvittais kyllä käydä kurkkimassa. Kuulin että vero modallakin olis uusi äitiysvaatemallisto ja stokkan mainoksessakin oli semmoset tosi kivat ja halvat mammafarkut. Nappi ei nykyisistä farkuista ole mennyt enää muutamaan viikkoon kiinni, mutta jotenkin yritän säästää noitten vaatteitten oston siihen että näkee mimmonen masu sitä oikeen kasvaa.

On tää kyllä niin perin jännää aikaa :)

Helmikuista huomenta[:)]
Mamma_76..kyllä paracetamolia sisältäviä särky-ja kuumelääkkeitä saa ottaa...kyllä mäkin olen joutunut ottamaan kun on kurja olo ollut ja kuumetta...ja tuos vähän aikaa sit oli se kaamee niskakipu niin pakkohan se oli ottaa...paracetamol on ihan turvallinen käyttää...[:)]

Nyt lähden reippailemaan lumitöihin ja sitten pian valmistautumaan ensimmäiseen neuvolakäyntiin[;)]

Huomenta täältäkin!
Ihana ilma ulkona! Vaikkei ihan täällä aurinko paistakkaan niin silti pirteä keli, pakkanenkin hieman lauhtunut. tekisi mieli mennä ulos kirmailemaan, vaan vielä flunssassa ja sohvalla jumissa. Ikkunasta kattelen ja haaveilen :) voisin kyllä tuossa kaupassa kipaista... Olo on hieman pirteämpi, vaikka nokka vuotaakin.
Kannuttelu hieman auttaa valumiseen, tekisi mieli ottaa paketillinen duactia, mutta kun kaikki kiva on kiellettyä!
sain yöllä nukuttua jopa 8tuntia. Ja heti aamutoimien jälkeen kun poika oli tarhaan lähetetty niin otin vielä 2tunnin tirsat.

Mamma _76 otin eilen yhden ibumaksin, kun teksteissä sanottiin että sitä voi käyttää alkuraskaudesta. Tai lähinnä että käyttö kielletty viimeisellä kolmanneksella. Joudun kohta toisenkin ottamaan, ku niska kipeytyy jatkuvasta niistelystä. Ja mulla kans kauhu pöksyssä kun pelkkää flunssa, en tiedä peittääkö tauti oireet alleen vai onko oireet jostain (kamalasta) syystä loppuneet? Toisaalta täsä soffalla on aikaa miettiä hieman liikaa... Ainakaan ei mitään vuotoa nokan lisäksi.

Loistavaa viikon alkua naiset!!!

Päivää kaikille!

Flussailijoille pikaista paranemista!

Ja neuvolakuulumiset sitten heti tänne! Pitäiskä alkaa oma pino "Syyskuisten neuvolat ja ultrat"?

OMAA:
Tein ison virheen: Kevyt aamiainen+ pari tuntia opiskelua+ suht rankka tunti kuntoilua ja vasta sitten ruokaa-->liian myöhäistä, oksetusolo tuli jo[:'(]. Nyt siis oksettaa ja heikottaa samaan aikaan, vaikka just söin.
Note to self: Syö kolmen tunnin välein.
Mulla on neuvola torstaina. Onneksi heti aamusta[:)]

Hyvää viikon alkua kaikille!

Moips,

olo oli aamulla niin kurja, että töihin lähtö tuntui ihan utopistiselta ajatukselta. Jos pelkkä jääkaapin avaaminen aamulla saa aikaan kauheen pahoinvoinnin aallon, niin miten voi selvitä useesta palaverista, keskustassa sinne tänne autoilusta ja kiireestä.

No kävin aamulla ekaks apteekin kautta hommaamassa ne pahoinvointirannekkeet ja Amanda85 ja muut kiitos vinkistä! Nämä oikeasti toimii! En mä nyt vieläkään elämäni kunnossa ole, mutta päivä on sujunut hyvin ja nythän ollaan jo voiton puolella, hiukan vielä ja sitte pääsee kotiin huiliin. Tänään oli ekaa kertoo viikkoon jopa nälkä :)

Joo kertokaa heti neuvolauutisia, jänskättää kyllä kaikkien puolesta. Monella tuntui olevan aika tällä viikolla. Itsellänikin on keskiviikkona :)

Moikkelis [:)]

Varovaisesti seuraillut sivusta palstaa jo muutaman viikon.
Plussasin 13.1 (laskettu 23.9) terveyskeskuksessa, koska menin päivystykseen kovan vatsa kivun vuoksi.
Ensin epäiltiin kohdun ulkopuolista raskautta tai umpisuolta.
Jouduin sairaalaan ja siellä tutkittiin ja kun oli ollut yli 36h syömättä ja juomatta niin sitten päättivät pois sulkea umpisuolen ja veivät leikkaukseen.
Onneksemme se oli tulehtunut ja nyt ollaan Hcg arvoilla sitten seurattu uutta elämää ja hyvältä näyttää [:D]
Leikkauksen takia olen joutunut panadolia syömään ja lääkärit sanoivat sen olevan turvallista (kunhan nyt ei purkkikaupalla ala popsimaan [;)]).
Voi tätä onnellisuuden tunnetta! Ja pahoinvointi [:'(] aamupala tuli taas niin hätäseen takaisin ettei kissaa ehtinyt sanoa! Täytynee myös kokeilla tuota ranneketta ettei enempää kiloja tippuisi (muussa tapauksessa ne kilot sai kyllä mennä) [:D] Illat ja aamut aivan järkyttäviä. Vettä ja hedelmiä menee ja paljon.
Niin ja tosiaan olen 15 päivää vaille 22-vuotias [:D][:D]  ja odotamme esikoistamme.

Heippa kaikille,
minä myös takavasemmalta seuraillut palstaa jo jonkin aikaa. Oma LA 28.9 -vasta- joten ei paljon vielä ole uskaltanut hurrailla.
Monet täällä ovat pahoinvoinnista valittaneet,minulla sitä ei ole -luojan kiitos- olo on lähinnä mitä mainioin.
Paitsi, ne painajaiset... En enää itse tiedä mihin nuo unet liittyvät,onko niillä mitään tekemistä koko raskauden kanssa,mutta tosi hirveää tämä on. Muutenkin väsyttää kamalasti ja sitten kun yrität silmät ummistaa niin taas joku kauhuleffa pyörii pään sisällä. Olisko kenelläkään kokemusta tai vielä parempaa, ideoita millä tän saisi loppumaan???

Tiiiti..Tervetuloa joukkoon[:)]

Mulla oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti ja tietty kun viikkoja on näin vähän vasta niin eihän sitä mitään "varmuutta" saanu et kaikki on ok...täytyy nyt vaan toivoo et raskaus on normaali ja kaikki ok...eka ultra on vasta n.5:n viikon päästä...luulin et pääsisin aikasemmin kun tuo tuulimunaraskaus on takana mut ei[:(]Tietty jos yksityisellä kävis niin pääsis aiemmin...no täytyy sitä miettiä...on kyllä pitkä aika ootella viikolle 12...täytyy kyllä sanoo et onneks en kuulu niiden onnettomien joukkoon jotka oikeesti joutuvat oksentamaan...itellä on vaan tämä etova olo...mutta nyt täytyy ruveta laittamaan porukalle ruokaa...mukavia päivänjatkoja kaikille[:)]

Tervetuloa Tiiti ja Stella83,

Tiiti: aikamoinen startti sulla :) Toivottavasti loppu menee jo iisimmin. Ja suosittelen lämpimästi näitä rannekkeita. Maksoivat jotain 20 euroo ja hyvin ovat auttaneet.

Stella83: juu mäkin olen nähny villejä painajaisia. Lähipiiri eroo mun unissa lähes joka yö, lapsia kuolee ja viime yönä isä joutu pyörätuoliin hammaslääkärin takia. Ei mitään hajua millä nämä lähtee, mutta onneksi menevät kokoajan absurdimpaan suuntaan niin kai sitä jo kohta tajuaa unissaankin, että ei tämä vaan voi pitää paikkaansa.

Hei vaan,

Tämä täti poistuu nyt tästä ketjusta, jo viime viikolla tuli tieto keskenmenosta...mutta en jaksanut heti kirjoitella. Heippa siis ja onnea kaikille!

Hei! Tervetuloa uusille, kiva kun tulee lisää porukkaa[:)]

No johan on porukalla flunssaa, tautisia mammoja ollaan kaikki[:D] Mulla on onneks loppunu muuten flunssa, mutta nenä vielä vähän tukossa.

Kävin tänään äidille kertomassa, että lapsenlapsi on tulossa syyskuussa. Oli tarkotus isälle sanoa siinä samalla, mutta eipä ollut kotosalla, niin käyn myöhemmin tällä viikolla vielä kääntymässä siellä ja kertomassa uutiset. Saas nähdä mikä on reaktio. Äiti sano, että oisin hyvin voinut odottaa vielä viikolle 16 ennen kun mitään kerron. Ei siis hypännyt kattoon uutisesta, mutta ei myöskään riemusta kiljuen ottanut uutista vastaan. Tuli vähän hölmö olo kun ei tiennyt saanko voinnistani mitään kertoa vaiko enkö. [8|] Toivon, että tuleva isomummi ottaa uutisen vähän innokkaammin vastaan[:)]

Juicyfruitille jaksamisia! Harmi, että kävi noin :(

Jos uskaltautuisi itsekin liittyä seuraan. Olen aina silloin tällöin käynyt hakemassa "henkistä tukea" täältä, kun raskaudesta eivät vielä tiedä muut kuin isäntä ja allekijoittanut. Syksyisen keskenmenon jälkeen sitä jotenkin haluaa ottaa varman päälle.

Mutta, jos kaikki menee niin kuin toivotaan niin laskettuaika on 12.9.2010 - kuin hääpäivä-lahjaksi (10.09.). Hieman huolia matkaan tuo loppuvuoden ratsastusonnettomuus, josta vakava aivotärähdys ja kallonmurtuma, joiden oireet tuntuvat jatkuvan joskin nyt huimauksen ja pahoinvoinnin syytä on hankala rajata tarkalleen. Eli 24/7 pahoinvointia, pahenee liikkuessa, varsinkin autolla - nyt tosin ajokielto kunnes onnettomuuden aiheuttaneet tajuttomuuden syy löytyy.

Isäntä on nauttinut kun rintavarustus kasvaa - koskaan ei niitä vähän ole ollutkaan ja kovin paljoa en toivoisi lisää, mutta täytyyhän vauvalle baari olla valmiina. :0) Alavatsanippailua satunnaisesti, mutta aivan tolkutonta väsymystä. Nukun yöt kohtuudella, mitä nyt luonnollista 3-4 krt pitää vessassa juosta siltikin saattaa olla, että kesken päivän uuvahdan pystyyn. Osalle kuulemma tulee raskaudesta oikein energiapuuskia, joten niitä odotellessa. =0)

Iloista odotusaikaa kaikille syyskuulaisille!

Iso halaus Juicyfruitille!!!! Voimia reppukaupalla!!!!

Uusille taasen onnentoivotuksia!

Flunssa hieman hellittää, tänään on tuntunut energiseltä, suunnittelin jo kaikenlaista tekemistä mutta kunto ei jaksanutkaan mielen perässä. Huomenna koitan jaksaa shoppailla uusia pöksyjä ja telttoja masun piilotteluun :)

Täällä kanssa isäntä mielissä kun tulee lisää kurveja, tosin senverran hellänä rinnat ettei niitä oikein voi kuin katsella ;)

Täältä myös VoimaHaleja Juicyfruitille, olen todella pahoillani [:(]

Tervetuloa uudet...

Olo alkaa pikkuisen helpottamaan, jäi sitten nuo aamun askareet tekemättä, kun olotila uuvutti totaalisesti. Kuumetta ei ole ollut, mutta miltein tolkuttomassa tilassa olen sohvalla löhönnyt koko päivän. (= huusholli on kuin pommin jäljiltä)näin käy yleensä kun "kodin hengetär" sairastaa.

Tuntuu noilla ukoilla olevan vaan kurvit mielessä, viikonloppuna isäntä naureskeli saunassa mun kestoseisokkia[:D] Ja jotain muutakin kommenttia tuli, johon iskee *sensuuri* [:)] Jätetään siis mielikuvituksien varaan....

Ei kun sohvalle jatkoille.... [;)]

Takaisin