Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia Juicyfruitille myös täältä!!

Onnittelut uusille, jotka olette liittyneet tänne Päivä sujunut ihan suht normaalisti. Sählyn peluu piti kyllä tänään lopettaa puolen tunnin juoksemisen jälkeen kun vatsan nipistely ei ottanut loppuakseen. Ajattelin, että on sitten parempi keskeyttää. Onneks kukaan ei sen kummemmin kyselly syytä, ku huikkasin vaan, että Heipat nyt pitää mennä. Noh, vatsakipu hellittikin sitten noin tunnin päästä lopetuksesta. Pitänee siis kuunnella enemmän kroppaa.
Aamuinen neuvola jo hieman jännittää, mukavalla tavalla. Ja ensi vkon ultra myös...Sitä vaan niin toivoo, että vkot kuluisi nopeasti ja kaikki menisi hyvin. Paljon myönteistä tuulta vaan tarvitaan

p.s Viilasin vähän trickeriä, nyt pitäis näyttää oikein [:)]

Voi Juicyfruit - voimahali!!

Tervetuloa uudet - kiva saada uusia mammoja tänne!!

Pestosta joku kysyi aiemmin; kai kypsänä saa syödä mitä vaan! Raakana en uskaltaisi.. vaikka en tiedä kyl mitä semmosta ainetta siinä on, mitä ei sais syödä.. eiks parmesan-juustokin ole kovaa juustoa, jota siis saa syödä??

Kävin tänään homeopaatillani - puhuttiin raskaudesta ja synnytyksestä ja vauva-ajastakin kaiken muun lisäksi; jos joku muu tykkää 'luontaishoidoista': homeopatiasta on mm. itse synnytykseen apua sekä pelkoon, että fyysisiin seurauksiin, sitten myös jos vauva on koliikkinen tai muuten vain huono nukkuja, niin siihen saa homeopatiasta apua (sekä vanhemmille että vauvalle).. ja raskausaikanakin saa apua kaikenlaisiin oireisiin, jos oireet menee kestämättömäksi.. sikaflunssaankin on lääke! Itse en ole uskaltanut ottaa rokotetta, niin tuo tieto helpotti, että siihenkin on olemassa lääke!![;)] 

Voi kun keskiviikko tulis äkkiä - ultra.

Juicyfruit: pahoittelut [:(]. Paljon voimia toipumiseen.

Pikku K: Homeopaatti kuulostaa hyvältä. Mulla on ystävällä kans oma homeopaatti ja todella- toimii!
Mistäköhän mä löytäisin aikaa syventyä aiheeseen..[8|]

Mamma_76: Paranemisia!

Kurveista- mulla on ukko enemmän "kuhan olet alasti"- tyyppiä, ei siis eritysemmin nosta noita rintoja ylitse muiden- takamus paremminkin on "se" juttu.. Mulla on vyötärö jo nyt kadonnut, että katsoo minkälainen valkovalas tuolla pedissä löhöilee parin kuukauden päästä[:D][:D]

Omaa: Tähän on tultu: iloitsin ripulista[:'(][:D]
Äsken ruoan jälkeen alkoi alavatsassa ihan kamala kipu- siis sellainen, joka saa menemään kaksinkerroin ja kyynel pukkaa silmään.. pari kertaa sykäyksissä ja ehdin jo todella hätääntyä.
Sanoinkin miehelle, että menen nyt vessaan katsomaan tilanteen, jotta alkaako vuoto..onneksi oli jotain muuta[:)]
On tää hullua!

Voimahaleja juicyfruit. jaksamista !

heippa kaikille uusille, onpa tullut monta uutta [:D]

Itselläni ei mitään erikoista. samaa kuin ennen. Tuntuu vähän et toi alavatsa ois piiiikkusen kasvanu ;) mies ehtikin sanoa  'et sit ehtiny saada tuota vararengasta pois ennen vauvamahaa' [:D] No ei en ehtinyt..huono laihduttaja. Saa nähdä näkyykä vauvamasu sit läskien seassa..haha..

Tiistaita mammat!

Kaika oli varmasti hirveä pelästys ensin alkuun, onneks oli vain maha sekaisin [:D] Näinhän se tuntuu menevän, sitä kun kuitenkin koko ajan takaraivossaan pelkää pahinta, niin on onnellinen jopa tuosta ripulista [;)] ja kyllä munkin ukko enemmän tykkää takamuksesta, sitä kun on niin mukava puristella, jopa kaupan kassalla[:-]

Kyllä oli levoton yö, näin mitä omituisempia unia. Nenä ei niinkään ollut tukossa, vaan sellainen ahdistavan kuiva. puol 4 kävin hakemassa mynthonin suuhun, niin helpotti hengittämistä. Tuo meidän "pikkuinen" on samassa taudissa, ja löhöilee mamman kanssa sohvalla. Syödään pinaattikeittoa tässä aamupäivästä, kun on meidän yhteinen herkku.Nam!

Juustoista, saa syödä homejuustoakin, kunhan se on kuumennettu kunnolla. Esim pitsan päällä. Noista kielletyistä mua harmittaa tuo graavilohi,hittolainen kun tekee mieli. :P

heippa kaikille!! Lunta tulee koko ajan lisää..hui.

onneksi saa homejuustoa syödä pitsassa [:)] Jos ei sais ollenkaan tekis juustoa mieli koko ajan .
Muuten kyllä syön ihan kuin ennenkin.
neuvolaan pitäis täs varmaan kohta soittaa..on vaan unohtunu.
Missä viikoissa on eka käynti neuvolassa? En muista viime kerrasta yhtään miten meni.

Huomenta päivää!

Eka neuvola taitaa sijottua jonnekki 7-9 viikoille? Mulle ainaki mun neuvolatätini sano et ku oon kasiviikolla ni otetaan heti neuvola.

Mä kävin sitten eilen kertomassa äidille uutiset.. oli tarkoitus isällekin siinä samalla kertoa, mutta eipä ollut kotona ja halusin kauheesti nähdä äidin reaktiot.. No eipä niitä tullut. Oli vaan et "että silleen. Koskas on laskettuaika?" Eikä mitää muuta. Ei kysymyksiä voinnista, neuvolasta, ei mistää. Olin vähän pettynyt. Tänää pitäis mennä sit uusinta vierailulle, ja kertoa isälle. Sen tiiän kyllä, ettei isältä mitään onnentoivotuksia tule, kun ei ole kerenny tässä 3 vuoden aikana mun mieheenkään vielä "tottua".. Tuntuu jotenki tosi hölmöltä sitten yrittää itte iloita ja pitää huolta ittestään, ku tuntuu ettei oikein vanhempia kiinnosta mun elämäni. Onneks tiiän sen, et mun mummoni ku kuulee ni se pomppaa innosta kattoon, et saanpa siellä ainaki hehkuttaa.

Noniin. Näin salakavalasti tulin tänne päivittämään tietoja. Mulla oli... ei vaan - meillä oli tänään eka neuvola. Aamulla heräsin ja totesin, että pissanäytteen jättö neuvolaan on ns. "menetetty peli". Nappasin puhtaan lasipurkin ja siinä sitten. Hemoglobiini oli 148 ja painoa on nyt 76,8 kg (joulua ennen punnittu 74,5kg).

Meidän neuvolatäti on aivan ihana! [:)] Ihanan positiivinen ja puhelias ihminen. Selitti asiat hyvin suoraan ja selkeästi. Kaikkea tietoa vaan tuli siinä reilussa tunnissa niin tuhti määrä, että olin aivan que? Ehdin varmasti unohtaa 1/3:n asioista ennen kun kotiin pääsen täältä töistä. [:D] Toivottavasti niistä papereista kaikki selkeää.

Kone kovasti väänsi, että laskettu aika olisikin 16.8. Pitää siis tikkeriä säätää jossain välissä. Ensimmäinen ultra on todennäköisesti viikolla 8. Ja ihan mahtava uutinen on se, että meikämandoliino kun kuvitteli, että se on pakko mennä Naistenklinikalle (crohnin takia), niin neuvolatäti olikin sitä mieltä, että voidaan laittaa Kätilöopisto nyt alkuunsa halutuksi vaihtoehdoksi kumminkin, koska tauti ei ole ollut aktiivisena melko pitkään aikaan. [:D]

Ja Juicyfruitille iso voimahali. Olen ihan suunnattoman pahoillani puolestanne. [:(]

Moikka!

Purri- on ne tulevat isovanhemmat aina niin omanlaisia.. mulla oli ennen anoppi helvetistä, varsinkin kun kuulu että siitä mummi.. en vieläkään voi sietää sitä akkaa...
Toivottavasti pääset hehkuttaan mummon kanssa!
Meillä joudutaan toppuuttamaan tulevaa mummua- (anoppi) viimeksi se osti jo vaatteita, lakanat, peitot ym ym kehdon, ku olin viikolla 10+, ettei saa vielä..vasta maaliskuun puolenvälin tietämillä saa mennä kauppoihin vauvashoppailemaan..

Mamma_76- Mullakin erikoisia öitä nykyään! Eikä aina kivalla tavalla..

Ihan parasta kuulla, että neuvolat menny kivasti. Kennelläkään ei ilmeisesti ole inhottavaa "tätiä"?

Omaa: Sellaisen oireen olen unohtanut kertoa, että mua huippaa todella usein päivän aikana..Ja ne sydänoireet..
Niin..ja tänään tein 20 min lyhyemmän treenin, kun ei vaan jaksanut.
Kummalisia oireita näin "vanhalla" iällä[&:].

Heippa kaikille! [:)]

Uih! Pinaattikeittoa.. mun lempparia. [:)]
Aikaisemmin valittelin ettei ole pahemmin raskausoireita.. asia on muuttunut. Öklötyksiä on alkanut tulla mielestäni liian usein, onneksi kuitenkin menee ohi nukkumalla.. jos vaan pystyy nukahtamaan. [:'(]
Vilu on aivan järkyttävää! Nukun pitkät housut jalassa, sukat ja vielä villasukat suojana, pitkä toppi päällä ettei vaan selkä ole paljaana ja vielä pitkähihainen paita päällä. Mies vähän naureskelee iltatoimiani, kun normaalista poiketen lisään vaatekerroksia sänkyyn mennessä. [:D]
Ja ne ruokahimot.. olisin luullut että mieltymykset voisi liikkua siellä hedelmä/maitotuotteissa mutta ei! Viikonloppuna oli ihan pakko saada hernekeittoa jossa oli kaupan lihapullia joukossa.. sekä neulamuikkuja ja perunamuussia. Enemmän ukkoa oksettaa ruokailuni kuin minua hänen eväänsä.. voi poloista. [:D]
Ja vielä se väsymys. Viikonloppuna heräsin kymmeneltä aamupalalle, jaksoin valvoa 12 asti ja sit kahden tunnin päikkäreille. Illalla kymmeneltä oli pakko jo kömpiä toppa-asusteiden kera peiton alle ja uni tuli sekunnissa. Tottakai olisi mukavaa, jos virtaa olisi enemmän, mutta pakko myöntää että nukkuminen on ihanaa!!! [;)]
Oikein mukavaa viikkoa kaikille ja nauttikaa jos se suinkin on mahdollista.

Juu päätin sitten tännekkin hiukan kirjotella :) Hämmästyin tuossa äsken kun vaa'alla kävin niin on vajaassa kuukaudessa paino tippunut melkeen 6kg vaikka ei kai se niin paha ole kun on varaa mistä lähteä. Ja kyllähän ensimmäisenkin aikana paino tippui aluks jonkun verranki. Meillä on ensimmäinen neuvola 16.2 ja viikkoja on silloin 9. Jännittää kun ensimmäisen kerran jaan raskauden miehen kanssa eli siltä osin kaikki on uutta ja ihmeellistä :)

Heipsan kaikki[:)]...on mahottoman hauskaa lukea muiden kirjotuksia mitä eriskummallisimmista himoista mitkä on yllättäny..kuten esim.toi KittiKatin kaupan hernekeitto lihapullilla höystettynä...näin kun pikasesti ajattelee niin tuntuu että en ehkä ihan tuollasia makuelämyksiä sais alas...itsellä ei oo ollu himoo kun noihin appelsiineihin..ainakaan toistaseks..muistelin et kun poikaa oottelin niin ei tullu himoo mihinkään ruokaan..ainoastaan Cif:n yks pesuaine oli sellasta et menin sen hajusta ihan sekasi...sillon puunasin ja siivosin kyl jokapäivä[:D]

Tänään on muutaman kerran tehny tosi pahaa...ensimmäisen kerran joutu tosissaan miettimään että lähenkö veskiin...mut selvisin oksentamatta...lumitöitä kun tossa tein niin maha ei oikeen tuntunu tykkäävän...täyty vähän niinku lopettaa hommat kesken ja tulla lepäilemään...nyt on ihan ok olo[:)]

Nautitaanhan mammat tästäkin päivästä[:D]

Hei kaikille erikseen ja yhteisesti!

Olen 22-vuotias lähihoitaja ja ajattelin hetken rupattelujanne luettua, että taidanpa hypätä kelkkaan.
Laskettu aika on syyskuun loppupuolella ja hieman on vielä sellainen olo, ettei meinaa uskaltaa antaa itsensä vielä iloita...jos kuitenkin. [:@]

Neuvola on ensi viikon tiistaina ja melkein jo lasken tunteja, jotta aika kuluisi nopeammin. Nälkä, ummetus, yöllä heräily ja vatsan pistelyt ovat joka päiväisiä, mutta onneksi en vielä voi niin pahoin, että oksentaa pitäisi, sekin voi vielä koittaa... [;)]

Minua ei ole väsyttänyt liiemmin, pitäisikö minun silti yrittää nukkua pitkiä yöunia ja mennä ajoissa nukkumaan raskauden takia, vaikka uni ei millään tule?

Tervetuloa

unelma todeksi: Ei tarvitse nukkua väkipakolla, jos ei väsytä. Tuo väsymys on yksilöllistä, kuten pahoinvointikin.

KittiKatti:
hernekeittoa lihapullilla kuulostaa herkulliselta, tosin nyt ei ole sellaisia mielihaluja. [:D]

Muistelin noita mielitekoja, ensimmäisestä muistan syöneeni paljon porkkanoita, ja suolakurkut oli aivan IN. Sitten Ruisleipä, jonka päälle laitoin hienoasokeria,Nam [;)]
Toisesta en muista,että olisi ollut mitään erityistä mielitekoa.
Nyt on ollut sellainen "tuoreet vihannekset/hedelmät"- juttu ja viiliä, siis ei mitään rasvatonta, vaan ihan ehtaa [:D]

Moi!

Huiputus ja pyörrytys: mulla samaa, yhdistän sen matalaan verenpaineeseen, mulla oli viikonloppuna melkoisen alhaalla :103/65.. se ainakin aiheuttaa huiputusta ja väsymystä; salmiakki ja suolakurkut ja kaikki suolainen auttaa, ja se, että syö koko ajan..!! - suola, joka nostaa verenpainetta ja on 'vältä' -listalla.. eli sen kans saa kyl olla varovainen, ettei verenpaine muutu matalasta korkeaksi, se on hankalampi ongelma se, ja siihen vissiin useammilla meillä on taipumusta raskauden edetessä.. Mutta kyllä täälläkin kävellään mahaa pidellen hyvin tasaisesti, että pää pysyy mukana, kun tuntuu, että se tulee puolimetriä perässä.. Sohva on oikein loistava paikka; ja ihana talvinen ulkoilma (tosiaan vain 20 min kerrallaan..) suolatankkauksen jälkeen.. Mutta ymmärsin kuitenkin, että matala verenpaine joka tapauksessa on väliaikaista ja korjaantuu itsestäänkin.. joskus..

Voi, mun rupes tekemään mieli homejuustoa, kun puhuitte pizzasta.. mikäköhän sen tänä iltana korvaisi, kun tänään ei ole mitään mahkuja lähtee kauppaan..  Jäätelö!! Ja Meetvursti-kananmuna-juustoleipä!!

Eniten ruoissa ärsyttää levitteet; kahviloiden ihanat täytetyt sämpylät; välissä on tuorejuustoa, joka ei ole tehty pastoröidystä maidosta!! Onneks kaupan melkein kaikki tuorejuustot on sallittuja..

Homeopaatista jos innostutte: http://www.homeopaatit.fi/ löytyy laillistetut homeopaatit.. eli näihin voi luottaa, että ovat koulunsa käyneet (on varmasti paljon muitakin koulunsa käyneitä kuin nämä, mutta muihin kannattanee suhtautua positiivisesti tuttavan suosituksen kautta..)

Hei muuten - onko joku löytänyt tiedon siitä, että kuinka helposti/vaikeasti listeria kuolee? Kuinka pitkään ja missä asteessa pitää juustojen olla, että listeria on varmasti kuollut?

Hei kaikille!

juicyfruit;[:(][:(][:(]voi itku! voimia ja halit[:)]

VAROITUS ERITE ASIAA; Hiivan hoidin viime viikolla reseptilääkkeellä. Nyt tulee valkovuotoa, mikä on sellasta paksua (ei haise, ei kokkareita) kuin jogurtti.... Mitä ihmettä! Onko se hiivaa uudestaan vai onko ihan normaalia??? No onneksi torstaina on neuvola täytyy kysäistä sieltä. Pahoinvointia täällä on, mutta onneksi ei joudu oksentamaan. Suolasta ja rasvasta tekee kokoajan mieli.

Tarrasukkia ja liimaa meille kaikille lähettelen[:D]

Mulla oli kans hiiva, heti ihan alkuraskaudesta, kun en edes tiennyt olevani raskaana - en minäkään saanut sitä Canestenilla pois, jotenkin raskaushiiva on jotain ihan eriskummallisen sitkeetä! Sit se lähti heti homeopaattisilla.. :)

Ihanaa, kun muillakin kauhee nälkä ja himo rasvaiseen, suolaiseen, lihaisaan.. Tein viikonloppuna porkkanakookoskeittoa, jonka siis pitäisi olla ihan mahottoman hyvää, ja siis on hyvää, jos ei ole raskaana, niin eipä mennyt alas; piti tehdä lämpimiä voileipiä ja siihen päälle nakkeja ja paljon juustoa!

On tää, kun toi pieni grammanpainoinen ja mansikankokoinen on saanut äidit lihomaan jo enemmän tai vähemmän!! Maha näkyy jo niiiiin selvästi, ja huomenna 9vk täynnä.. Kuka ei jää 'kiinni' ennen viikkoa 12.. taitaa olla parempi kertoa esimiehelle aikas pian..

Mä luultavasti en jää kiinni ennen 12 viikkoa [:D] Mulla kun toi elopaino on heitelly muutenkin aika rankasti tän 2 vuoden aikana 64-75kg, ni ne luultavasti luulee et jojoilen taas[:D]

Pikku K, toi sun porkkanakookoskeittos kuulostaa hyvältä [:)] Ite oon tehny samantyylistä, tosin oon heittäny vielä bataattia ja chiliä sekaan.

Juuri tulin taas vanhemmilta kotiin, ni eipä se isäkään kauheesti mitään sanonut. Totesi vaan et "sillä lailla" eikä muuten reagoinu mitenkään. Mä luulen et tuli sille niin suurena yllätyksenä, että meni lukkoon. Äiti jo oli suunnitellu että kutoo vauvalle vaatteita talvea varten, ja miettiny mistä mun kannattaa vaunut hommata[:)]

Heipsan vaan, minä myös mietiskelin tuossa aiemmin tuota listeria-aihetta. Kun töistä toin ternimaitoa ja niiiin kovasti mieli tekisi uunijuustoa tehdä,mutten ole uskaltautunut sitä tekemään kun en tiedä sen turvallisuudesta.

Painajaiset ovat nyt tuntuneet helpottavan,johtuneeko vain siitä että olen nukkunut tosi vähän viimeiseen pariin yöhön, 4-5h per yö.. Väsyttää kyllä ihan kamalasti,vaan kun ei meinaa uskaltaa nukkua niiden unien pelossa. Ovat niin todentuntuisia etten ole moisiin aiemmin itse törmännyt,herätessä on hetken aikaa aivan pihalla että mikä on totta ja mikä sitä unta sitten vain. No,onneksi on enää huominen töitä ja sitten kolme vapaata,jos vaikka saisi vähän levättyäkin.

Takaisin