Syyskuun Pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi!

Celina ja muut varhaisultraa miettivät: ei ainakaan meillä neuvolassa ultrata ollenkaan; kunnan puolesta synnärillä käydään ultrassa viikolla 12 ja sitten myöhemmin toisen kerran, mutta jos haluaa tietää jotain ennen viikkoa 12, se on yksityinen lääkäri, ainakin siis etelässä:)).. Soita neuvola-aika ja kysele samalla miten teidän kunnassa toimitaan.. Varhaisultrahan ei muuta mitään; mutta itse en malta oottaa ilmaiseen ultraan asti, joten vajaa satanen tuntui pieneltä rahalta, kun sai nähdä pikkuisen sydämen sykkivän!! On se vaan ihanaa!!

Moikka! [:)]

Leisa: Sulla on näemmä samana päivänä neuvola kun mullakin.[:)]

Varhaisultrassa käyty ja kaikki oli oikeen hyvin masussa. [:)]
Tyyppi köllötteli tyytyväisenä siellä. Sydänkin sykki ja mulla tuli tippa linssiin siinä kun sitä katteli...[:D]
Pikkusen pienempi tosin oli lääkärin mielestä kun mitä viikot vastais, mutta sekin voi vielä muuttua sit kun viikkoja tulee lisää ja näkee paremmin.[:)]

Jaksamisia kaikille!![:)]

vähän oon miettiny et onko kaikki ok.
oireita kun ei ole sen kummemmin. Vähän jomotusta tuol alavatsas mut muuten ei oikei viel mitään.
Mut ehkä ei aina tarvii mitään oireita ollakkaan. viikko sitten oli enemmän kipuilua tuol alhaal vasammalla puolella.

Sunnuntaiaamua!

Voi kun aamupalaksi maistuu nykyään kananmunaleipä niiiiin hyvin!! Jostain kumman syystä ruoka muutenkin on koko ajan mielessä.. :) .. 2,1 kiloa on tullut lisää kahden viikon aikana, naama on pyöristynyt, tissit kasvaa, ja maha on jo pieni pallo.. pitää siirtyä nakeista porkkanoihin..!!

Maim: ole tyytyväinen, että on vain pienet oireet!! Ja suosittelen varhaisultraa; se helpottaa ja vahvistaa mieltä!! Vauvaa kun ei ainakaan huolestuminen/murehtiminen auta kasvamaan, vaan iloinen mieli!! Ja sit, jos jotain on pielessä; on sekin mukavampi tietää etukäteen, niin voi henkisesti valmistautua. Meidän gynekologi sanoi, että jos sydän sykkii, niin voiton puolella ollaan!! Itse en malttaisi odottaa keskiviikkoon; meidän toinen varhaisultra[:)] (ekassa pikkuinen oli yli-pieni, mutta sydän sykki, niin mennään varmistamaan, että kokokasvukin on lähtenyt käyntiin)

Joku kyseli teelaaduista: mun neuvolatäti sanoi teestä, että mitä tahansa teetä saa nauttia, kunhan ei nauti mitään tiettyä joka päivä. Se sano, että sen takia yrttiteet on vältä-listalla, ettei niitä ole hyvä nauttia päivittäin/joka toinen päivä; mutta silloin tällöin mitä teetä tahansa saa nautiskella. Kaupan pussiteetkin on ihan samaa yrttiteetä kuin ns.yrttiteet, mutta vähän tutkitumpia, niin ne saattaa olla turvallisempia. Eli mun neuvolatädin ohje oli, ettei pidä hurahtaa mihinkään tiettyyn asiaan, oli kyse sitten teestä tai jostain muusta ruoasta/juomasta, vaan kohtuus kaikessa.

Ihanata sunnuntaita!!

Hyvää sunnuntaita kaikille! Tervetuloa uusille! [:D]

Mamma_76 mistä sä oot mariannejäätelöä löytäny?????? Vai meinaatko sitä Ingmanin piparminttusuklaa-jäätelöä? Jos on olemassa joku muu paketti ni käyn ostamassa pakkaseen[:)]

PojanÄiti jos se kaakao alkaa tympimään, ni toi mun mustaherukkamehuni (mitä siis juon huvikseni tällä hetkellä) on kanssa oikeen hyvä flunssan tappaja [:)]

Maim ne oireet voi vielä iskeä yllättäen. Mullakaan ei ollut aluksi mitään, mut viikko plussaamisen jälkeen alko etova olo. Onneks siitäki pääsin jo eroon[;)]

Pikku K, mulle maistuu kanssa kananmunaleivät aamulla. Tosin yritän niitä välttää, kun tuppaan jostain syystä aina sirottelee hiukan suolaa sen munan päälle.

Omaa: Oon vihdoin päässy eroon sikainfluenssarokotteen jälkivaikutuksista! Enää ei okseta, ei oo kuumeinen olo, ei kurkkukipua eikä mitään muutakaan! Mä tunnen taas olevani ihminen! (Paitsi aamuisin, kun katson peiliin[;)]) Eilen käytiin kaverin kanssa ravintolassa syömässä ja alko oikein ärsyttämään, miten kaikissa ruoissa, mitä oisin halunnu tilata, oli jotain mitä ei saisi syödä[>:] 

Kiitos Pikku K teevinkeistä! Laitan heti kiehumaan vihreetäteetä[:D]

Ja Purri, kaakao tosiaan alkoi jo tökkimään, laitan ukon juoksemaan mehua kaupasta. Oliko sulla joku varma merkki mitä kokeilla?

Flunssa on kamala. Öisin ei tuu uni. pää täynnä sitä itteään. tuntuu kuin kuumetta olisi sata, muttei ole yhtään ?!?
Lähden sänkyn pohjalle tekemään kuolemaa... plussana tosin ettei ummetus vaivaa kun nestekuurilla, mikään kiinteä ei maistu, ruokavalio sisältää nyt pelkkiä mehuja ja soppia. painokin on tippunu...

Huomenia tänne!

Pikku K: Sun neuvolatätihän kuulostaa fiksulta!
Toi "kohtuus kaikessa"- ajattelu on tosiaan järkevintä.

Maim: Niinkuin Pikku K tossa jo sanoikin- ole huoletta, jos ei ole verenvuotoja tai voimakkaita kipuja..
Toisilla vaan on oireeton raskaus- niin oli mullakin kaksi ekaa!

Amanda85
: Mahtavuutta, että kaikki kunnossa!

Omaa: Aaltoilevaa pahoinvointia on ollut taas ja väsymys vaan pahentaa sitä- yöt on ihan kamalia; huono unenlaatu ja jatkuva heräily.
Täällä on activiaa ja marjoja ja puuroa ja vettä menny, ehkäpä saan tän ummetuksen helpottamaan..
Mulla olisi ens viikolla neuvola ja pitännee sinne veriseulaan mennä kanssa..ajattelin tosin pakottaa neuvolatädin kokeilemaan kuuluuko sydänäänet[:D]
Itseasiassa mun tekis mieli mennä taas ultraan[:D][:D], mutta kaitse pitää ottaa järki käteen..(ööö- mikä???)

Hei ja yksi kiva juttu- tossa parin päivän päästä laskee keskenmenoriski 1%:lla 7%:tiin [:D]

Voikaahan kaikki hyvin!

PojanÄiti mulla on Ekströmisin mehua. Sokeriton on parempaa kuin sokeriton (tai mun mielestä). Ainaki tällä hetkellä tuntuu, että siitä sokerillisesta jäis hampaisiin "kalvo". Onko sulla Viksin salvaa? Voisit sitä kokeilla hieroo selkään, rintaan ja kaulaan yöajaksi. Tehoaa yleensä hyvin. 

Niin siis Ekströmsin ja vanhanajan mustaherukkamehu.. se semmonen lasipullo. Ja tossa toisessa piti lukea Vicks [:D] Sormet ei pysy ajatuksen mukana [:D]

kiitt.yritän rauhoitella ja toivottavasti kaikki ok.
edellinen keskenmeno vielä mielessä kummittelee.

se varhaisultra. Mistä se aika tilataan? neuvolan kautta?

Maim: Jos haluat mennä ultraan ennen 10. viikkoa, jolloin kunta tarjoaa nt-ultran, on sinun itse otettava yhteys yksityisiin lääkäriasemiin asuinpaikkakunnallasi (tai ihan missä vaan!) ja varattava aika.
Hinta vaihtelee usein >80 <200 välillä..

Itse tosin sain neuvolasta lähetteen varhaisultraan (rv 6+3), koska takana hengenvaarallinen keskenmeno (tai itseasiassa kaavinta) rv 11+2.

Miten musta tuntuu, että en osaa enää edes ilmaista ajatuksiani selkeästi :-/

Kaika, mitä jos se on se vauva ku saa sut sekoamaan? [;)] Ne mun kaverit joilla on jo lapsi/a niin sanovat, että kun lapsi syntyy, se vie aivotkin mennessään [:)] Ja asioita alkaa unohtelemaan ja muuta sellasta mukavaa [:)]

Mitäköhän mulle sitten käy, jos vauva vie aivot mennessään? Tai lähinnä mitä sille vauvalle käy, kun ei äidillänsä ole niitä aivoja ollu alunperinkään? [:D]

Älkäämme huoliko- tätä maailman menoa, kun seuraa, niin ei ole aivoja tarvinnu kukaan.[:D]
Sen verran hullua on tää toiminta![:D][:D]

Sunnuntaita kaikille niin uusille kuin vanhoillekkin!
PojanÄiti: Täällä ollaan myös oikein kunnon flunssan kourissa, viime yönä en paljoa nukkunut.[&o] Olen koittanut levätä, ja juoda paljon lämmintä mehua yms. Eikä kyllä mikään ruoka tahdo maistua, ja sen vuoksi sitten vieläkin kurjempi olo. Mies toi tänään mulle pari pulloa vichyä,nessuja ja kiiwejä,ennen kuin työt taas kutsui.

Te jotka painitte oireettomuuden kanssa, ei mitään hätää. Mulla ei ollut ensimmäisistä lapsukaisista muuta kuin: menkat jäi pois, ja pari kertaa voin vähäsen pahoin.
Enkä nytkään mitään kauhean pahoinvoiva ole ollut, enemmän on kyllä etomista, mitä ennen...ja tämä turvotus ja väsymys.

Niin ja joku taisi kysäistä mistä Marianne jäätelöä? [:D] Ihan tuosta paikallisesta Siwasta sitä löytyi, on ihan hetki sitten tullut myyntiin [;)]

Kaika: Päivä kerrallaan prosentit vähenee [;)]

Niin ja kyllä meillä sentän vielä joitakin järjen rippeitä löytyy, maailman meno on.... komppaa Kaikaa.

Nyt vällyjen alle sohvalle... Niisk!!

Nyt vois kyllä ottaa torkut :)
ja sit tekee kauheesti mieli alkaa katella mitä vaatteita löytyy tuolt varastoista. Taitaapi olla jotain 8 laatikollista koosta 56-100 [:)] kun oon säästänyt kaikki..hih.
välillä harmittaa jos haluais jotain vaatetta ostaa, kun löytyy melkein vaan vaalean sinistä tai punaista.
aikaisessa vaiheessa tiedän, mut jos iskee inspis mitäs sille voi ;)

Mamma_76 Tsemppiä lenssuun!!! En muista olleeni näin raato koskaan flunssasta. Justiinsa sain palan kurkkua syötyä ja lasillisen omena mehua. Soppaa olisi kaapissa mutta kun ei maistu! Yöllä nukuin 3 tuntia ja nyt mätänen sohvalla, onneksi tulee leffoja!!! Ihana mies sulla kun jaksaa hoivata! Voimahalit!!!

Muistin yhden tutkimuksen! Naisen älykkyysosamäärä nousee hänen ollessaan äitiyslomalla, Silloin kun joutuu harjoittamaan aivojaan 24h miettien miten organisoida päivä ja lapsen tarpeet yhteensopiviksi! joten ei huolta aivojen jäätymisestä[:D][;)]. Ollaan kohta kaikki neroja!!!

ALKUPERÄINEN: Kaika

Ollaan kohta kaikki neroja!!!

joo! Onhan meillä pian kahdet aivot[:D][:D]

Joo, ja yhteisön tietomäärä on aina suurempi kun osiensa summa. [:D]

No, mulla on tiistaina neuvola aamulla. Pitää tädin kanssa jutella, että mitäs sitä nyt sitten seuraavaksi... Tässä on tullut porsasteltua koko viikonloppu. Huomenna aamulla voi olla aika karu herääminen taas arkeen. [;)] Ihme juttu kuinka lepääminen nollaa tuota pahoinvointia. Toki vieläkin on sellanen yleisväsynyt olo, mutta ei niin paha kun esim. viikolla on ollut.

Takaisin