Syyskuun Pulinat

Huomenta!

Täällä kans ollut rauhaisa viikonloppu- varsinkin, kun äitini soitti ja halusi pojat luokseen yöksi[:D]
Sehän sopi! Olemme mieheni kanssa saaneet olla ihan kahdestaan, ihanaa..
Tehtiin nachoja iso kulhollinen ja katsottiin leffoja. Paitsi, että mä en nähnyt yhtään leffaan, koska nukuin ähkyn vauvamahani vieressä jo ennen klo 22..

Nyt herättyäni ei meinaa sormet taipua ja silmätkin ovat kuin edesmenneellä Johannes Virolaisella.

Mutta nyt kahvinkeittoon!
 
Tervehdys!

Tuo Pikatsun "vuodatus" oli kyllä niin tutun kuulosta... Naimisiin menosta olen joutunu monesti kiukkukohtauksen partaalle ja olen kyseenalastanu kanssa sen että miks ylipäätään on mun kanssa jos ei kerta naimisiin mennä. No nyt ei oikeen naimisiin meno kiinnosta ku on vauva tulossa :)

Mua kanssa ihan pikkasen vaan ahdistaa muiden ihmisten ajatukset/sanomiset MUN raskauden suhteen. Voiko niille tavaroiden antajille sanoa että en halua noita kun en yhtään tykkää tuommosista tai että en tarvitse?! Olen huomannu että oon hirveen tarkka mitä haluan vauvalle hankkia. Ei me mitään rikkaita olla että vois valita jotenki mut silti haluaisin itse päättää ku tää on kerta mun...

Mulla on aina ollu ajatuksena että raskaana olevat on herkkiä ja että ne kyllä ite tietää mitä tekee. No välillä tulee semmonen olo ettei ihmiset tajua että olen raskaana ja että tää tapahtuu mulle ekaa kertaa ja MULLE nimenomaan, ei heille... Johtuuko se siitä että mulla ei oo vielä isoa vatsaa niin ku kaikissa ohjelmissa ja mainoksissa aina on.
Musta on tyhmää kysyä raskaana olevalta että miks sä käytät nyt jo mammahousuja? No johtusko siitä että tää mun pieni vatsa missä on vauva ei mahdu tiukkoihin housuihin joita käytin kun en ollut raskaana.... Nyt tuli kiukku.. Ei tarvii iso juttu olla ku meinaa itku tulla. Mun sisko sano että oon ostanu liian ison potkupuvun vauvalle ku ihan innoissani näytin mitä olin ostanu. Puku on kokoa 56cm ja siskollani ei ole lapsia. Loukkaannuin koska mikä se on mulle sanomaan minkä kokosia ostan vauvalleni... Seuraavana päivänä vein siskoni kauppaan ja näytin minkä kokosia on tarjolla ja että minkä kokosia yleensä syntyy...

Tulipas vuodatettua... Mutta haluaisin toivottaa onnea niille jotka tuntee vauvan potkuja. Ei tiiä vaikka omakin on potkinu jo monta viikkoa mutta kun en tunnista suolisto rutinoiden seasta..

Nyt vois kyllä syödä pari suklaamunaa:) Jaksamista kaikille masuille!!
 
Täällä ollut semmonen itkupotkuraivaripäivä, että hellanlettas sentään! Ja kun pitäis huomenna vielä palauttaa tärkeä kouluhomma, jota en ole tehnyt sitten piirunkaan vertaa. Lähinnä ollu semmonen fiilinki, että nyt lentää läppäri seinään. Miestä oon myös pakoillut toiseen huoneeseen, etten vaan purkais hormonikiukkuan siihen. Yritän suojella miestä multa... [:)]

Jänö: Symppaan täysillä! Kaikki muut välillä tietää niin kauhiasti enempi mun raskaudesta, että meinaa mennä hermot. Oon kyllä ollut ite hirveän kiiinnostunut kuulemaan kaikkien lastensaannin kokeneitten kokemuksia ja kommentteja, mutta jotkut henkilöt ovat menneet mun sietokykyni yli. Etenkin kun mullakaan ei ole masu vielä juurikaan kasvanut, koska kohtu on toosi syvällä vattassa... sitä jaksetaan ihmetellä semmoseen tapaan, että itellekin herää olo, että oonko jotenkin ihan epänormaali, kun vatsa ei ole vesimelonin kokoluokkaa.
Sitten vielä ne sukupuolen kyselijät ottavat toisinaan aivoon. Ite en ole sen tyyppinen, että ostaisin vauvan vaatteet sukupuolen mukaan tai hankkisin ylipäätään mitään vaaleanpunaista tai -sinistä sukupuolittuneesti. Jotkut eivät ymmärrä, että lastenhuonetta ei välttämättä tarvitse maalata vauvan sukupuolen mukaan, jos ei halua.

Taitaa olla tämmönen rutinapäivä. Valivalivalitusta...Käyn kävelyllä, josko mieli siitä kohentuisi. Tsemppiä kaikille tämmösiin sumppusiin sunnuntaipäiviin [;)]
 
Se on moi!

Naimisiin menosta
:
Mikäs kiirus? Me tehtiin kaikki just niin väärinpäin, ja nurin kurin,että varmasti saatiin suvun vihat niskoille(sisuksissamme saattaa asustaa pikkupiru[;)]) Eli alettiin seurustelemaan, ennenstään oltiin aivan tuntemattomia toisillemme. -3kk yhdessä, mentiin kihloihin.-5kk yhdessä aloin odottamaan esikoista(jonka syntyessä olin juuri täyttänyt 19v.)
-3v yhdessä,aloin odottamaan toista...,jätin vielä koulutkin kesken molemmista! -Kävin kouluni loppuun n.27-vuotiaana,tosin luin aivan uuden ammatin,  ei koskaan tullut vaatepukinesuunnittelijaa,vai mikä lienee nykyään termi.
Avioliitosta...mies tahtoi kirkkohäät, minä pienet ilman suurta hössötystä, kunnei kerran yhteisymmärrykseen päästy, mietimme asiaa 13 vuotta [:D] ja kun 13v tuli täyteen, niin menimme maistraattiin lapsiemme kera 13.4 perjantaina, ja niin minusta sitten tuli Rouva [;)] Häämatkamme oli perheen kesken laskettelureissu, jeps.Aivan ihanaa...
Elämän kaikenlaisten mutkien kautta ollaan eletty, ja kantapään kautta opittu. Ja kun kun huomattiin,että hei mehän ollaan jo aikuisia,(enkä nyt vähättele nuoria äitejä, kun itsekkin sellainen olen joskus ollut) niin tuli tuo meidän ihana unelma iltatähdestä.
Jospa meille vielä pieni vauva tulisi. Siinä meni pyöritellessä puntarilla vaipparallin ja unettomien öiden/"kohta saadaan olla kahdestaan" välillä...ja tulikin O-Ou! mistä himskatista me sitten puhutaan, ja mitä me sitten tehdään kun nuo kaksi lähtee pois kotoa...Iltatähti vaipparalleineen vei voiton, ja niin alkoi tapahtua...kaikki ei aina mene niin kuin suunittelee, niin meilläkin tuli mutkia matkan varrella, ja oli varmaankin molemmille omanlainen kasvunpaikka tuo kesäinen Km.
esim. itseni kohdalla oli tupakan polton lopettaminen kokonaan ja molemmilla asioiden tärkeysjärjestykseen laittaminen elämässä. Nyt on hyvä ellei täydellinen aika iltatähtöselle. [:)]
Sorge, tulipas avauduttua...gröhöm.. Pointti oli kai jotain aivan muuta... Niin ei tarvitse kiiruhtaa, eikä varsinkaan tehdä asioita kantapään kautta niin kuin me [;)]

Voi Jänö.. Sä sanot aivan suoraan tuon niille kaikille jotka hössäävät liikaa, että ei ole kyse siittä etteikö olisi tarvetta, vaan että tahdotte Itse hankkia Omalle Lapsellenne Vaatteita ym. Jos joku vetää herne-maissi-paprika pussin nenuunsa, niin imaskoon aivoihin asti [:D]
Itse olen sanonut suoraan asioiden ytimen ihmisille, ja siksi kaiketi olenkin nyt "riidoissa" serkkuni kanssa, ja en ole "tekemisissä" oman sukuni jäsenten kanssa. (Joskus äidin kanssa ja yhden ainoan serkkuni kanssa.)Enkä ole todellakaan kenellekkään tilivelvollinen mistään [;)]
Kyllä se massu sieltä pullahtaa ja oli masua tai ei, niin kun on raskaana saa käyttää vaikka minkälaisia mammavaatteita, ei ole mukava olla ahdistavissa vaatteissa. Hemskatti! Ja 56cm vaatteet on just hyviä, kun sinä niin sanot.
Sitä paitsi ei kovin pieniä kannata edes ostella, kun vauva kasvaa muutomassa viikossa ihan mukavasti.(Onhan vaavilla oma "jääkaappi" koko ajan vieressä[;)])
Tuli ihan paha mieli sun puolestas..krrr!
Niinhän mullekkin yks sukulainen sanoi,ettei kannata syödä mitään lääkkeitä. Hänkin menee aina nukkumaan jos särkee esim. päätä. Haistakoot...!!Tai raskaana ei saa saunoa.Pah! *ärrin murrin* ja mulle joka on jo synnyttäny 2 tervettä jässikkää...
 
Juuh, mullakin on pikkusen huono päivä... jäi (muistihirmuna) eilisestä kauppakierroksesta kertomatta, että löysin 40e yhdistelmärattaat, täysin moitteettomat hyvä kuntoiset, renkaat kulahtanu,so what... Mutta en voinut ostaa niitä, kun isäntä tahtoo olla mukana [:@]
Noh, tänään sitten sanoin sille,että mua oikeesti ketutti eilen ne vaunut, enemmän kuin ne farkut jotka ei mahtunu mun päälleni. Sano Sitten Vasta, että:"Mä olen kyllä vähän miettiny,että ostetaan vaunut ihan uutena, ni on sitten ainakin hyvät ja oman mielen mukaiset." Ja Minä Olen Nähnyt PAINAJAISIAKIN niistä saakelin rattaista!ruosteisista rämistä nitisevistä... Oikeesti nyt alkoi naurattamaan, kun kirjotan tätä tänne, eli puen kiukkuani sanoiksi[:D] Munhan pitäs olla onnellinen, saan ehkäpä ihan uuden uutukaiset yhdistelmät [;)]
Unista vielä, näin viime yönä ensimmäisen unen vaavista, tai siis sellaisen unen jossa olin ostamassa vaaleanpunaista röyhelömekkoa. Mietin siinä unessa, että onkohan tämä kovin mukava tytön päällä, kun nuo hörsöttimet kutittaa kaulaa, ja päätin ostaa vaaleanpunaisen tavallisen potkupuvun[:)]
Oikeesti ollaan miettitty tuota sukupuoliasiaa syvällisesti, ei sillä ole merkitystä, niin paljon sattuu ja tapahtuu, on pieniä jotka syntyy keskosina ja kaikkea...Joten ollaan onnellisia kunhan saadaan terve vauva syliin... nuuhkutella vauvan tuoksua ja työnnellä rattaita lenkkeillessä, syksyn tullessa puut on värikkäitä ja... *unelmoi pilvilinnoissa*[:)]

Ihanaa Sunnuntain iltaa kaikille [:D]

Pst. Kylläpäs Helpotti
 
Mukavaa sunnuntai iltaa kaikille!

Jänö ja Sammallammas: Noi teijän kirjotukset oli ku suoraan mun suusta. Musta tuntuu et kaikki tutut ja sukulaiset joilla on lapsia ovat nyt kertomassa mitä mun pitäis tehdä ja tuntea tän raskauden kanssa. Heidän mielestään ilmeisesti en voi itse tietää mitä kaikkea vauvalle täytyy hankkia ku ekaa kertaa vauvaa odotan ja nyt ollaan tässä vaiheessa jo rintapumppuja yms. tyrkyttämässä. Minäkin haluaisin itse ensin käsitellä tätä juttuja yksin ja miehen kanssa, kun onhan tää tosi iso muutos ja edelleenkin tuntuu välillä epätodellisesta. Sitten vähän myöhemmin noi isot hankinnat ovat ajankohtaisia. No toki asia on varmaan niinkin että otan asioita nyt turhankin herkästi itseeni, mutta silti tämänhän on minun elämäni ja minun vauvani niin kai minä itse tiedän parhaiten. Niin ja ärsyttää juuri tuo et miksi jo nyt olen mammahousuja ostamassa kun eihän masu vielä edes näy (myöskin taakse kallistunut kohtu) niin ja eihän minun pahoinvointini (ja muut oireet) ole mitään kun en ole edes oksentanut. Non täytynee ottaa Hanimamin ja Mamma_76:n neuvot käyttöön ja sanoa vaan suoraan kun alkaa ärsyttämään. Niin ja olen kyllä onnellinen et on tukiverkko ympärillä ja siitä että saadaan paljon hyviä tavaroita käytettynä.

Mamma_76: Mä ymmärsin mitä tarkoitit tuolla ettei tarvii kiiruhtaa, mut mun mielestä se on periaatekysymys et jos kerran mies ei aijo ikinä muhun sitoutua niin miksi olla yhdessä. Tokihan se naimisiinmeno ei sitä estä etteikö mies esim. petä kun ollaan naimisissa tai etteikö tuu eroa, mut mulle se on tärkeä asia. Edellinen mies ilmoitti minulle myös suorilta ettei mee ikinä naimisiin (oltiin yhdessä viitisen vuotta), tällöin myös minä ilmoitin ettei myöskään mennä kihloihin. No tää ei ollu syy miks erottiin. Nykyinen mieheni sitten on sitä mieltä, että hän ei mee naimisiin kun oikeasti tarkoittaa tällä sitä ettei halua isoja häitä. Keskusteluistamme huolimatta hän kuitenkin kuvittelee että minä haluan isot häät vaikka näin ei ole. Mun mielestä naimisiinmenon takia ei tarvi koko sukua kestitä. Noh mut ei minullakaan ole tällä hetkellä mitään kiirettä naimisiin vaan katsotaan sitä sitten myöhemmin. Minulle riittää tieto että näin kuitenkin joskus tulee tapahtumaan (mennään pian kihloihin) [:)]. Miehen kanssa keskusteltuani ymmärsin että kaikki tapahtuu aikanaan kun myös mies saa aikaa sopeutua tähän kaikkeen uuteen ja sen ettei hän oikeasti sitä tarkoittanut niinkuin tuli riidellessä sanottua. Itse on jotenkin niin välillä täynnä itseään ja uppoutunut tähän raskauteen ettei tajua että myös mies käy isoja asioita läpi. Tulipas vaikea selkoinen kirjoitus, mutta toivottavasti joku ymmärsi pointin.
 
Auttakee siskot! Mua jomottelee vähän väliä alavattalle, ihan kun olis semmosta menkkakipua. Onko teillä muilla samanlaista? Kestää noin pari minsaa ja menee pois, varmaan tunnin välein. [8|] Kauhia huoli että ei vaan ole mitään supisteluja. Yritin googlata niin näillä viikoilla en löytänyt kohtalotovereita. Joko alkuraskaudessa tai ihan lopussa kyllä löyty. Onko kukaan kysynyt neuvolasta esim. tai oisko jollain konkarilla kokemuksia ja oliko vaaratonta? Kiitos ja anteeks. Kaamee valittaa, sorry.
 
Moikka!

Pilpa: Kasvukipuja, sanoisin minä[:)]. Jos ei ole piiiitkä aikaista ja toooosi kipeää, niin en huolestuisi.
Tuollahan vauva nyt kasvaa hurjaa vauhtia, joten kasvu yleensä näillä viikoilla tuntuu erinäisinä kipuiluina ja jomotuksina..
Supistuksessa koko kohtu kovettuu hetkeksi ja synnytystä ennen mukaan liittyy sellainen kipu, että kyllä tietää, mikä on edessä.
Mutta ainahan voi neuvolaan soittaa ja tarkistaa asiantuntijalta, jos ei meinaa mieli rauhoittua.

naimisesta[:D][8D]
Mä en aikonut koskaan mennä naimisiin, en edes edellisen kanssa vaikka kaksi lasta tehtiinkin.
Mun nykyinen mies oli samoilla linjoilla- puhuttiin asiasta, kun alettiin seurustelemaan.
Olimme seurustelleet 3kk, mies kosi ja vastasin ilman hetken epäröintiä kyllä, menimme naimisiin puolen vuoden seurustelun jälkeen, maistraarista vihkijä kotiin, ei juhlia ja matkakin odottaa vielä...
Näin meillä.

Mutta ainahan tämmöset peruskysymykset ovat vaikeita...mulla on ystäväpariskunta, jossa nainen ei halua lapsia ja mies haluaa...ovat olleet yhdessä lähemmäs kymmenen vuotta ja joka vuosi kerran keskustellaan asiasta ja päätyvät aina siihen, että mies jatkaa edelleen tämän naisen kanssa rakkaudesta naiseen..
Mielestäni oiva esimerkki parista, jotka antavat rakkaudelle etusijan..vaikeista ja itselleen tärkeistäkin asioista voi kompromissata, jos jokatapauksessa "jää käteen" jotain kompromissia suurempaa- rakkaus ja yhdessäolo on monille kuitenkin se ihan tärkein asia. Myös ilman naimisiinmenoa tai lapsia.

Raskaana ja vapaata riistaa
Kaiken maailman päällepäsmäreille ja höösääjille sanon ihan suoraan, jos menee liiallisuuksiin.
Ja usein ihmiset vasta sitten havahtuvat, että anteeksi, totta puhut....

ON:
Mies lähtee pariksi päiväksi työmatkalle ja mä ajattelin lähtee poikien kanssa kyläilemään koko maanantaiksi ja ottaa rennosti[:)]
Liikkeitä tuntuu jo säännöllisesti, vaikka aina välillä mietinkin, että olikohan toi ilmaa suolessa[:D][:D], mutta joo tuntuu jo..
Muuten mieliala heittelee ihan törkeen paljon- ihan kuin olisin maanis-depressiivinen[&:] Ei ole kivaa..

Jo haukotuttaa, joten ripsaripesulle ja peiton alle sohvalle siis!
 
Täältä kuuluu rutinaa [:D][:D][:D]!!!

Määkiii aijon rutista, sillä juurikin saavuttiin anoppilasta ja siellä ei siis vieläkään saa olla raskaana tai saa olla mutta se ei ole suvaittavaa.
Tänään ne mulkoilivat masua, jonka olin tarkoituksella pukenut niin että NÄKYYY. Nauroin sisällä ilkikurisesti ainakun anoppi mulkaisi, tajusi että näin ja punastui!!!
Thihihiiii, sen sijaan että velloisin tässä tilanteessa niin otan pienetkin ilot irti, olkoonkin anopin kustannuksella![;)][;)][;)]. Mutta tietty tilanne syö ja jännitän että tuleeko uusi vauva olemaan tervetullut sukuun...

Naimisesta me ollaan nyt päätetty ukon kanssa ettei moisesta välitetä. ollaan kerran yritetty ja homma päätyi eroon, samoin kävi mulla eksän kanssa.
Kovan itsetutkiskelun jälkeen olen päättänyt että jos siltä joskus tuntuu niin se on nimenomaan maistraattiin parin päivän varotusajalla ja sit joku risteilyntynkä häämatkaksi sitten joskus... tai sitten jopa niin ettei virallisia papereita täytetä vaan järkätään jotakin pientä juhlaa ystäville jossa vannotaan ihan omat valat ja annetaan lupaukset vain toisillemme, ilman virallisia valvojia[:)]

vaavitavikkeista Kyllä sille ekalle täytyy saada ihan itse niitä juttuja hankkia, tietty!!!! Mä tein niin että otin toki kaiken vastaan ja sitten pidin jokusen illan ajan täysistuntoa nyssyköitteni kanssa ja valkkasin parhaat, pakkasin loput pusseihin ja möin kirppiksel, sain vielä kaikenlisäksi lisärahaa ostaa niitä ihan omia hössötyksiä :)

Nyt menen jatkamaan tuon suklaa yliannostuksen saaneen pienokaiseni nukuttamista...[:@][:@][:@][:@]
 
Pikatsu: Raskaana tulee sanottua mitä sylki tuo tullessaan, ja hups, tulee sitten loukattua ihan rakkaitakin.Ja täällä tulee kirjoiteltua,ennen kuin on ajatellut asioita tarkemmin,anteeksi jos pahoitin lisää mieltäsi.
 Hienoa etä saitte puhuttua asian, me mammat ei aina ajatella sitä mies raukkaa, millaisten tuntemuksien kanssa painiskelee. Kun kaikki pyörii tuossa tulevassa yhteisessä vaavissa.Miehillä vielä on sellainen ehkä huonokin tapa,etteivät paljoa noista tunteistaan puhu. [;)]

Pilpa: Ei mitään hätää! Kaikki on varmasti ihan kunnossa.
Mulla ja monella muullakin on noita menkkamaisia kipuiluja/painetta massussa. Vaavi ja kohtu siellä vain kasvaa [;)]
Jos kipu äityy kamalaksi, ja varmasti tunnistat senkin kivun, niin sitten voi vasta huolestua vähäsen...soittaa esim. aamulla neuvolaan. Makoilemaan ja rentoudu, ajattele positiivisia asioita ja hengittele rauhallisesti [:)]

Öitä Äipät <3
 
Kiitoksia tsempeistä! ja ei todellakaan kovaa kipua, nivusiikin vähän kolottelee niin luulenpa minäkin että kasvusta johtuvia tuntemuksia[:)] mutta kiitos, toisten mielipiteet auttaa tosi paljon, vertaistuki tärkeintä. Sen tässä on huomannut. nyt rauhallisesti yöunille ja aamulla se arki taas koittaa! Hyvää yötä myös täältäpäin[:)]
 
Tulin pikaisesti kasvukipuja kommentoimaan. Mulla oli kans tänään aamulla ja oikeestaan koko päivän semmosta juilimista tuolla. Luin sitten tota kirjaa jonka sain neuvolasta ja siellähän se luki että semmosta pitäs tässä lähiaikoina olla. Joten ei huolta!!

Jee lyhyt viikko edessä ja sitten pääsiäismunia syömään!! Hyvät yöt!
 
Huomenta ja mukavaa viikon alkua kaikille.

Kasvukivuista mulla on ollut niitä tuolla alavatsassa ja nivusissa asti myös. Varsinkin töissä jos on päivän jaloillaan niin voi kun juilii. Aamuisin taas virtsarakkoon jotenkin painaa niin että pakko mennä heti ensimmäisenä vessaan kun pääsee sängystä ylös.

Jestas et on jotenkin niiiin väsy, tää kellojen siirtäminen ei sovi mulle. Tuntuu että silmät lurpsuu väkisin kiinni ja niska on ku rautakangen nielleellä. Ja päätäkin tuntuu kipuilevan kivasti :/ Pitäis kanssa varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä että mites täälläpäin mahdollisuudet päästä fyssalle.

Mä en ala mitään, taas sataa lunta.. En taho.. Tulis jo kevät, senkin uhalla et on allergiaa, tää talvi sais jo riittää. Argh

Kai sitä pitää painella suihkuun ja lähtee kattoo miten tästäkin työpäivästä suoriutuu..
 
Huomenta!
 
Mamma_76: Et sä mun mieltä pahoittanu. [:)] Tässä palstassa on just se ihanaa et ihmiset uskaltaa sanoa mielipiteitään asioihin ja sitä kautta saa sitten itsekkin uutta perspektiiviä asioihin. Niin ja täältä saa kyllä uskomantonta tukea! Monia asioita itekseen miettii ja omassa päässä asiat saakin sitten liian isot mittasuhteet. Teijän juttuja lukiessa huomaa ettei onneksi oo yksin näiden asioiden kanssa ja että kaikkia ei juttuja ei kannata murehtia liikaa.
 
PojanÄiti: Aika hyvä idea toi et valkkaa saamistaan tavaroista ne mistä itse tykkää ja loput myy. [:D]
 
Kivuista: Kyselin neuvolalääkärillä noista kivuista kun vihlaisee tosi ikävästi esim. yskiessä tai kun nousee nopeasti ylös. Lääkäri sanoi, että ne on ihan normaaleja kipuja, kun kohtu kasvaa. Minun on pakko myös heti herättyäni mennä vessaan ja tavallisesti sen jälkeen helpottaa paineen tuntu/pieni juilinta. Eilettäin sitten juili edelleen ja oli pakko mennä hetkeksi vielä lepäilemään, jonka jälkeen helpotti. Ilmeisesti nämä kaikki juilimiset sitten kuuluu asiaan.
 
Toi kellojen siirtäminen on munkin mielestä ihan turhaa touhua ja vaik kuvittelin eilen rytmiin päässeeni niin tänään väsytti ihan hirveesti! Ei oo tämmöistä väsymystä ollut aamuisin pitkiin aikoihin kun nykyään viikonloppuisinkin uni loppuu seitsämän aikoihin. Mutta ei se auta kuin aloittaa työviikko. Onneksi on lyhyt viikko edessä ja sen jälkeen pääsee Lappiin viettelemään pääsiäistä! [:D]
 
 
 
huomenta kaikille.

Käyn lukemassa teidän juttuja, mutta olette niin ahkeria kirjoitteluissa, että ainakun pääsen loppuun asti lukemisessa, niin en jaksakaan alkaa kommentoimaan tai sitten kaksoset kiukuttelevat ja täytyy mennä hoivailemaan niitä. Olen kyllä hengessä mukana.

Kasvukivuista: täälläkin ajoittain jomottelee menkkamaisesti ja nivusiin säteilee. Tänään tuntui kuin olisi ollut supistuksia. Tuntui että kohtu olisi kovettunut hetkeksi. Mitä kummaa?

Hormonimyrskyistä: Täälläkin tuntuu välillä, että hermot menee ihan tyhmistäkin asioista ja tulee sitten kiukuteltua miehelle ja esikoiselle. Onneksi mies on ymmärtäväinen ja yrittää parhaansa mukaan auttaa... ja sydän välillä pakahtuu kiukusta ja sitten taas rakkaudesta. Yhtä vuoristorataa tää on. Onneksi voi purkaan tuntojaa tänne palstalle[:)]

Onpas masentavan harmaa päivä[>:] Toinen kaksosista on kuumeessa ja nuhassa ja saas nähdä koska toinen sairastuu[&:] Onneksi nukkuvat yöllä ihan siedettävästi, etten ole ihan puhki. Itselläkin vähän tuntuu nokka vuotavan. Toivottavasti pöpöt pysyy poissa. Tulisi jo kevät ja kuivat kelit.

Munarikasta pääsiäistä kaikille.... Syökää suklaata ja voikaa paksusti[:D]
 
Nyt äkkiä kesää tänne!!!!
Juurikin tänään talvitakki teki lakon eikä suostu enään masusta menemään kiinni[:@][:@][:@][:@] Ja uutta en taatusti osta!!!
Toisaalta ei pahaa ellei hyvääkin, MASU KASVAA!!!![:D][:D]

Huomasin tuossa bussilta kävellessäni että olen alkanu vaakkumaan: Tiiätteks, sillai kun ois raskaana[;)] kävelen kuin ankka! Pitääkin äkkiä korjata asentoa etten väänny loppua kohden ihan rusetille...

Tunti tuntuu täälläkin, muutenkin joutunut tulitikkuja silmille laittamaan niin sitten ne vielä vei yhden tunnin vuorokaudesta.[>:][>:][:@][&o]

Kuten moni muukin, iloitsen lyhyestä viikosta[:)][:)]!! To,pe,la,su,ma vapaata!!! sukuloimaan käypi tie...
 
Maanantaita mammat!

Neuvolassa tänään poikettu. Tarkemmin kirjoittelin tuonne neuvola-osioon, kaikki kuitenkin hyvin ja normaalisti[:)]

Kasvukipuiset: Täälläkin on alkanut nivusissa asti tuntumaan. Eilen vihloi niin paljon, ettei ole aikaisemmin samalta tuntunut. Onneksi ootte kaikki ihanat tukijat kirjoitelleet samanlaisista tuntemuksista, niin en hätääntynyt ja alkanut soittelemaan mihinkään, vaan lepäilin rauhassa. Muutenkin huomaan, että tunteet on herkässä ja välillä kiukuttaa[&:]

Orkidea: toivottavasti toinen kaksosista säästyisi sairaudelta.

PojanÄiti: Tääkin kävelee kuin ankka[:D] Varsinkin iltaisin, kun selkä tulee päivän tohinoissa kipeeksi, niin naureskelen itsekseni, kuinka huvittavan näköistä mun eteneminen mahtaakaan olla ja jo tässä vaiheessa.

Oma napa: Tänään tuli taasen pahaolo, puoleentoista viikkoon[X(][&:][:@][:'(] Toivon kovasti, että jää vaan täksi yhdeksi kerraksi. On mulla ollut etova olo aina välillä, mutta nyt joutui taas ihan pöntölle asti taipumaan. Voihan itku. Nyt ostin kuitenkin suklaamunan ja kohta sen pistelen poskeen, vaikka kuin huonoksi olo muuttuisi, nih[8D][:D]

Mitenkäs muut pahoinvoivat, joko ootte päässeet oloista eroon?

Ja kävin vähän ostamassa kevätmammavaatteita, totesin sovituskopissa, että olempas minä Raskaana![:D][:D] Niin isolta se masu näytti sieltä peilistä ja joka kulmasta nähtynä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, onneksi on vaan muutama arkipäivä jäljellä!
 
Kvaak Kvaak [:D]

Täälläkin yksi ankka. Oli kyllä sellainen lähikaupassa käynti tänään,että huh huh! ( n.400m)
Laitoin oikein tukevat kengät jalkaani, kun nuista pyöräteiden tilanteista ei aina tiedä. Ihan reippaasti kävelin sinne kauppaan, ja tein ostokseni. Pois tulo olikin sitten toinen juttu. Tuli osteltua vähän sitä sun tätä, ajattelematta kuinka painavaksi nuo kassit...[:-] Ja matka kesti reilut puoli tuntia kotiin, nivusiin sattui ihan tajuttomasti, alavatsassa juili välillä ja puolessa välissä alkoi pyöryttämään[&:] Kävely oli lähinnä laahustavaa ankkaa muistuttavaa, ja oikeesti toivoin,että joku olisi pysähtynyt pyörällään, ja tuonut kassit kotiovelle... Näköjään oli keli mikä hyvänsä, otan tuon fillarin kaupalle mukaan. Saan ainakin kassit pyörän sarviin, vaikken uskalla enään pyörällä ajella.
Jeps oli omaa typeryyttä, koko reissu. *nolona* sain kuulla kunniaani mieheltäni puhelimessa... joka on muuten totaalisen kajahtanut(sillai hyvässä mielessä) Oli joutunut odottelemaan jossain jonkin aikaa..selaillut netin ihmemaailmassa, ja löytänyt jotain vauva sivuja, joissa "oli vaikka mitä kivaa...ja edulliset vaunut ja ja ja..." niitä kuulemma katselemme pääsiäisenä yhdessä[;)]

Olipas mukavia uutisia HaniMami! Kyllä on ihmeellinen voima nuo sydänäänien kuuntelut. Vaikka ulkona satas *piip* niin meikä mammat vaan hymyilee [:D]
Ostin suklaalla kuorrutetun käärretortun ja imaisin hetki sitten siittä 4cm palasen.Nami nam![:-]

Orkidea, aivan normaalia supistus harjoittelua. Kunhan pysyy hillittynä.[;)]

Hih! Meillä lomat myös Pe,La,Su,Ma ja sitten ens viikolla on pojat koulussa vain Ti,Ke,To ja Perjantaina 9.4 me lähdetään lomareissuun, josta palaudumme Ke.14.4.illalla. Jos voisin hyppisin kuin kaniini [:D] Ihanaa päästä pois tästä arjesta vähäksi aikaa, ja kun tullaan sieltä on heti seuraavalla viikolla neuvola ja rakenneultra (ja katsotaan josko mulju viitsis näyttää haarojenvälin)[;)] Kylläpäs jänskättää, ystäväni saa vauvan kesällä, minun lisäksi hänen miehensä tietää sukupuolen. Lupasi säästää toisen ihunat vaatteet mulle, niin kauan kun saadaan varmistus [:)]
(Hänellä siis on jo viides tulossa, ja on toisen poikamme kummitäti, ja minä olen hänen tyttärensä kummitus, ja ihan peruskouluajoista ollaan ystäviä, vaikkakin 400km välimatkaa, ei tunnu haittaavan) kyllä on tällä hetkellä hyvä olla, muljulla tuntuu olevan suklaahumala...piiskaan itseni myöhemmin.
Hei te jotka tunnette nuo liikkeet: Oletteko huomanneet vaavilla jo hikkaa? Meillä nikoteltiin eilen illalla niin kovasti, etten meinannut unta saada. Vauvahan jo nieleskelee lapsvettä, ja saattaa tulla pienelle hikka. Hassun tuntuista, mutta myöhemmin ei niin kovin mukavata[:D](varsinkin jos itsellä on vessahätä)

Kauhistus, kun tuli taas lörpöteltyä...poistun taka-alalle, muiks!
 
Heips jälleen,
ai miten niin tämä koukuttaa?? Aamulla ennen töihin lähtöä töistä kotiutuessa on pakko käydä pari riviä rustaamassa.

HaniMami mullakin oli tänä aamuna ihme kuvotus.. Mä en tiedä että mistä kummasta johtuu että kun pesen hampaita (sähköharjalla) ni se saa välillä voimaan tosi pahoin.. Alussa pari kertaa kaoinkin niin että hammasharja vielä höris kädessä ja roiskutteli tahnat pitkin vessan seinää. Pari kertaa ollut pakko kaivaa normiharja ja pestÄ leegot ihan manuaalisesti niin ei tullut huonoa oloa.

PojanÄiti.. Mä oon kanssa duunissa aatellu et saas nähä koska mun vaappumisesta arvaavat mitä on tekeillä =) Jotenkin tulee käveltyä ihme takakenossa ja jalat hassusti levällään. Mun duunikaverit on viel 85 % melkein kaikki lestadiolaisia ja niillä on niitä mukuloita enemmän ja vähemmän joten kyllä ne varmaan kohta arvaa elleivät oo arvanneet jo..

Voi että mä ootan innolla pääsiäistä ja sitä kun pääsee laivalle herkuttelemaan, toivottavasti ei keikuta paljoa että oikeasti pystyy syömään ja nauttimaan. Pitää ottaa varuiksi pahoinvointi rannekkeet matkaan. Tuli vaan mieleen et siellä kun on buffassa yleensä niitä katkiksia jalkoineen kaikkineen ni kai niitä voi syödä? Ja saas nähdä miten käy juustopöydän luona että tuleeko itku :(

Mä oon jo nähny painajaisia siitä miten ollaan Kreikassa ja muut popsii mun ympärillä kilotolkulla fetaa ja mä kuolaan vieressä.. höh.. mä en ala mitään..
 
Takaisin
Top