Syyskuun Pulinat

Huomenta tänne!

Voi siellä, kuinka toisella on käynyt ikävästi PojanÄidin pojalla.

Matkustamisesta: Jos kovin myöhäisessä vaiheessa meinaa lentää ja muutenkin kannattaa tarkistaa lentoyhtiön politiikka- jotkut vaativat aikaisemmin lekurilta paperit ku toiset.
Ja muutenkin kannattaa ennen reissua käydä tarkistamassa tilanne kohdunsuulla ym ym- ja ottaa järki käteen; jos ei tunnu hyvältä lähtee vaikka supistelujen takia, niin ei kannata lähteä.
Itse lomakohteessa ihan samoja ohjeita kun silloin ku ei olis raskaana- maalaisjärkeä mukaan. Hygienia ennen kaikkea ja jos arveluttaa, jätä lautaselle.
Mä ainakin ajattelen ku raskaana/vastasyntyneen kanssa reissussa, että c'mon, onhan siellä matkakohteessakin raskaanaolevia ja vastasyntyneitä hengissä selvinnyt [:D][:D]
Mutta toisaalta mä otan tämmöset asiat aikas rennosti- lapsille ekaksi koiran tassu ja pikkukiviä suuhun- eipähän sairasta turhia[;)]
(Eikä muuten ole sairastanut!)
 
Huomenta kaikille!

Me ollaan lähdössä länsi kreikkaan toukokuun lopulla kahdeksi viikoksi. Viikkoja olis sillon 23, joten ei tarvitse lääkärin todistusta vielä.

Ja neuvolasta kyselin mitä kannattaa ottaa huomioon raskaana matkustaessa:
-Salaatit voi unohtaa ja kaikki muukin kypsentämätön
-appelsiinimehu on parempi juoda kaupan purkista, kuin ravintolan lasista
-muutenkin juomat pullotettuina ja ilman jäitä
-hedelmiä voi syödä, jos ostaa kaupasta ja itse kuorii, jälleen kerran ravintolan hedelmälautasia kannattaa kuulemma välttää
-uiminen meressä ja altaalla on täysin ok, kunhan vaihtaa heti uinnin jälkeen kuivat housut tulehdusten välttämiseksi
-maitohappobagteeri kuurina reissua ennen ja reissun aikana masutaudin välttämiseksi
-kunnon rasvakerros masuun, hattu päähän ja paljon nestettä.. ja tervemenoa [;)]

Wau! Täällä on muitakin, jotka vasta nyt ajaa kortin. Minä täytän ens kuussa 28 ja ajotunteja kolme takana, oi että se on kivaa! [:D]
Toukokuussa kortti plakkarissa ja kesä menee harjotellessa liikenteessä.

Kirjottelin eilen niistä masukivuista..
Tänään paljon parempi olo, mutta varasin silti neuvolaan ajan sydänäänien kuuntelua varten. Ymmärsivät hyvin huoleni ja olivat samaa mieltä että stressaaminen ei ole hyväksi. Parempi katsoa kuin katua.

Ei muuta kuin oikein mukavaa päivää kaikille! [:)]
 
Huomenta!

Tosta matkustamisesta. Se lääkärintodistus tarttee olla vissii sen takia, että ku ne nousut ja laskut aiheuttaa siellä koneessa sitä paineen vaihtelua, ni se voi käsittääkseni joillakin laukasta synnytyksen, jos raskaus on kovin pitkällä. Näin mulle koulussa sanottiin sillon, kun mä matkailuvirkailijaksi itteni opiskelin. Mut jos lääkäri on tarkastanu vauvan koon ja kunnon ja mamman samalla, niin lääkäri tavallaan takaa, ettei se vauva synny sinne lentokoneeseen. Mutta en mene siis vannomaan, mulla on tosta koulusta kuitenki jo pari vuotta siitä ku valmistuin [:)] Tuppaa noi asiat unohtumaan, ku ei päivittäin tartte niitä.

 PojanÄiti voin kuvitella minkä näkönen poikas on. Toivottavasti on jo ilosemmalla tuulella. Mä ainaki oisin jos jädeä sais aamupalaks [;)] Mun isoveli oli 2v syntymäpäivänänsä silmä mustana ja kulma liimattuna, ku oli raukka törmänny syöttötuolinsa kulmaan ensin ja sitten onnistunu nirhasee vielä johonki toiseen kulmaan päänsä niin, että oli just kulmakarvojen yläpuolelle saanu ammottavan vekin [:D] On aika pahiksen näkönen niissä kuvissa [;)]

Sunnuntaina ois sitten evakkoon lähtö. Mä kammoan noita virpojia, kun en koskaan ehdi/muista niille mitään ostaa ja sit ne on aina "anna rahaa, anna rahaa!" Aattelin et lähen jonneki ulos tarpomaan tai sit kaverille kahville [:)] Töölönlahti vois olla hauskaa kiertää jos on nätti keli [;)]
 
Hyvä Purri, että muistutit noista virpojista!
Ennen oli niin kätevää, kun asui Töölössä, nii kun meidän rapussa ei kukaan välittänyt virpojista, niin kukaan ei myöskään avannut alaovea niille[:D], mutta täällä on pakko lähteä karkuun niitä...

OMAA NAPAA: Mä olin suunnitellut, että tää päivä olisi ihan normaali: aamupala-aamulenkki-opiskelua-lounas-opiskelua-jumppa-suihku-opiskelua-välipala-pojat kotiin-ruoanlaittoa-jne jne...
MUTTA! Arvatkaapa miten tää päivä meni ja varmasti jatkuukin niin;
Mä tulin kotiin tarhalta ja mun oli pakko mennä nukkumaan[:D][:D] eli päivä meneekin:
aamupala-pojat tarhalle-nukkumista-lounas-surffailua-nukkumista-nukkumista-välipala-pojat kotiin-ruoanlaittoa-mahdollisimman nopeesti nukkumista-jne...
IHAN TAJUTON VÄSYMYS! Huh huh..mistä tää nyt tuli yht'äkkiä??

Että semmosta..no, takas sänkyyn, lompsis!
 
Hyviä unia Kaika [:)]

Ei meilläkään varsinaisesti kukaan sitä ovea niille käy avaamassa (numerolukitus, ei summeria), mutta ilmeisesti se ovi ei joko ole aina lukossa, tai sit ne kärkkyy siinä oven takana, kunnes joku poistuu talosta tai tulee taloon. Pitää varmaa soittaa mummille, että onko se kotona sunnuntaina, jos mä vaikka sinne menisin evakkoon [:D]
 
Kiitos Purri, että muistutit virpojista! Täytyy ostaa jotakin namusia varastoon, jos joku tulee oven taakse. Jos ei tuu, niin sitten ne namuset täytyy varmaan syödä itse[:D] En muista, että koskaan, kun olen yksin asunut (siis kotoa pois muuton jälkeen), niin olisi virpojia käynyt oven takana, eikä nytkään taloyhtiössä taida asua yhtään virpomisikäistä lasta.

Eilen puhuttiin miehen kanssa nimistä ja löysin Myrtti-nimen, johon ihastuin, mutta yllättäen mies ei ollut innoissaan. Katsoin väestörekisterin sivuiltakin, että Myrtti voi olla sekä tytön, että pojan nimi. Ainakin nyt raskausaikana saan kutsua masuani ihan millä nimellä tahansa[8D]. On meillä miehen kanssa nyt kaksi ihan oikeatakin nimi vaihtoehtoa tytölle ja kaksi pojalle. Ensin ajattelin, että ihan tylsää, kun molemmat ykkösvaihtoehtona olevat nimet on nousseet 2000-luvulla suosituimpien nimien listalle, mutta edelleen niitä on kuitenkin  vaan yhteensä muutama tuhat suomessa, niin ei kait niihin niin kauhean usein joudu pikkuinenkaan törmäämään. Katsoin oman nimisienikin määrän suomessa, niin meitä on reilut 30 000 ja miehen nimisiäkin yli 100 000, emmekä kumpikaan tunne kovin montaa oman nimistä kuitenkaan. Ollaan kuitenkin päätetty tehdä lopullinen nimivalinta vasta vaavin syntymän jälkeen. Mies sanoi tytölle olevasta toisesta nimivaihtoehdosta, että sen serkulla on sen niminen kissa[:@][:D], mutta päätettiin, ettei se haittaa, jos nimi tuntuu lapsen syntymän jälkeen hyvältä, niin sitten se on se. Toiset nimet tulee pojalle isoisien etunimien mukaan ja tytölle, mun toinen nimi, joka on jo pidempään kulkenut meidän suvun naispuolisillan toisena nimenä. Ootteko jo muut miettineet jo nimiä?

Ja näiltä sivuilta löysin tuon Myrtti -nimen. Sivuilla on paljon muitakin kivoja ehdotuksia, eikä kaikki niin tavallisia ja muutamalle on saanut nauraakin.  http://www.etunimet.net/ Ja noita lukumääriä suomessa selvittelin väestörekisteristä: http://verkkopalvelut.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1

Kun kävin tänään sairaalassa, niin kävelin siitä äippäosaston ohitse ja siinä ovella oli tuore äiti ihan pikkuisen vaavin kanssa saattelemassa vieraita. Kyllä siinä tuli taas tippa linssiin, kun ajatteli, että kohta sitä on itse samassa asemassa[:)]

Mukavaa iltapäivää kaikille[:)]
 
Aivan!!! Sunnuntainako virvotaan? Pitääkin painua tiimariin pajupuskan kautta, poika kuitenkin haluaa virpoa. Me ei onneksi keritä vastaanottaa noita pikkunoitia kun ollaan itse rahaa ja suklaata ruinaamassa [;)][:D]!

Täällä huuliturvotus jo laskee, ulkoisia merkkejä ei enään pikku haavan lisäksi ole, mutta kun kurkattiin suun sisäpuolelle niin huuli on sieltä ihan sinipunainen, eli mustelma meni sinne.
Lihapullat maistui, mutta mulla kanssa tuli hillitön väsymys päälle, nukahdin sohvalle piiiitkäksi aikaa, onneksi poika ei ollut moksiskaan[:)]. nyt herätessä on olo kuin krapulassa, toivottavavasti pysyn terveenä...

Purri ounou!!!! Isoveli on varmasti ollu kulmakunnan kovimman kundin näköinen[:D][:D][:D]. Pojalla on jo reipas mieli, sai vielä jälkkäriks suklaamunan, lahjominen auttaa aina joka huoleen[;)][;)]!

HaniMami Toi on ihan mieletön tuo Myrtti!!![:D] Kattelinkin sitä jo aikaisemmin tuosta tickeristä. Itselläni kanssa on nimi joka on ollu suosittuje listalla AINA! Samoin mies ja kummallakin on aina ollu luokalla vähintään se yksi saman niminen, nytkin omalla luokalla on kolme samannimistä. Pojalla on sen verran harvinainen nimi (syntyes 11kpl suomessa ever)  että olisi hassua nimetä tuleva pekaks tai ullaks. Mut vielä mietitään ja lista kasvaa...

sitten ruokaa ja saunaa...
 
Iltaa!

Noista nimistä sen verran, että mun vanhimmalla veljellä on himpan alle 2000 kaimaa, toisella veljellä tasan 2 kaimaa ja ittelläni hurjat 178 kaimaa... että meillä on harvinaiset nimet [:)] Omaani saan selitellä ihan jatkuvasti ja tosi moni kyselee että onko ihan oikee nimi, ettei ole lempinimi. Mut meiä lapselle tulee sitten englanninkielinen kutsumanimi, suomalaiset ja nigerialaiset nimet perään.

Joo sunnuntaina virvotaan.. sillon tämä mamma juoksee naapuriin kahville koko päiväksi [;)]
 
Moikka tänne!

Ihanaa, kun täällä mietitään jo nimiä! Itse olen jotain kanssa pyöritelty, mutta katsotaan sitten vappuaaton r-ultran jälkeen enemmän...jos vaikka sukupuolen sais tuolloin tietää[;)] Aikaisimmista en halunnut, mutta nyt haluan ja mieskin haluaa.

Ihanaa oli nukkua eilen paljon- ja illalla tein ihan itsetehtyjä pinaattilettuja- nam nam! Söin vain niin paljon niitä, että oli aikas vaikeaa olla illalla...joko sitä nyt joutuu vähentämään annoskokoa??!! EN ALA!

ON: Olen ollut jo aamulenkillä ja opiskellut ja vetäsinpä tässä ennen lounasta vielä kuntopyörällä reenit[:)]
Ihanaa päästä ystäviä tapaamaan tänään jonnekkin ravinteliin!
Elikkä täällä on aivan mahtava päivä tiedossa[:D][:D]
Mutta nyt takas kirjoittelemaan!

Oikein loistavaa torstain jatkoa kaikille!!
 
Hei vaan kaikille!
 
  Ajattelin nyt näin uutena liittyä tänne keskusteluun, kun tuolla jo masu sivustolla ihastelin muiden masuja. Elikkä olen 22v. Esikoista odotan ja La on 15.9, eli viikkoja on nyt kertynyt 15+1. Kiva että täällä voi jutella mieltäkin painavista asioista, kun itsellä ei ole oikeen ketään läheisiä lähipiirissä joilla vauvoja olisi. Odotus on sujunut hyvin, eikä oireitakaan juurikaan enää ole. Paitsi maha koko ajan aika kovalla. Olisko siihen mitään vinkkei? Olen käyttänyt Visiblinia, joka on jonkun verran auttanut. Aikaisemmin oli kauhea väsymys ja yökötys.  Nyt vaan odottelen että se masu pulpahtais esiin. Mites oletteko jo tuntenu vauvan liikkeitä. Itse luulen niitä välillä tuntevan, tai sitten masu vaan muuten vaan möyryää :).

 Vielä noista katkaravuista.. Saako niitä syödä ihan vaan sulatettuna? Ettei tarvitsisi kuumentaan ensin? Tykkään niistä hirveäisti ja siks olen jättäny niitä syömättä tämän tiedon puutteen vuoksi.
 
Kiitos jo vastauksista!

 
 
Onkos nyt jotkut lomaviikot, kevät kiireet vai kova väsymys meihin iskenyt, kun kovin hiljaista tuntuu olevan?

Minkäslaisia oireita muilla on näillä viikoilla? Onko olo muuttunut sitten alkuraskauden? Kaikki taitaa olla nyt jo ohittaneet sen maagisen 12rv rajan? Pahoinvoinninkin pitäisi kaiketi vähitellen helpottaa?

Täällä alkoi rintoja särkeä eilen ensimmäistä kertaa raskauden aikana. Viime yönä sitten tuntui, että ei löytynyt edes hyvää asenta nukkua. Pahoinvointi alkaa olla ohitse, mutta heti jos nukun huonosti ja joudun lähtemään vähäisillä yöunilla liikkeelle, niin iskee kuvotus. Väsymystä on jonkin verran ja vatsassa venymisen tunnetta. Uusin oire on kivun tunne häpykummussa ja nivusissa, mitkä ilmeisesti kasvukipuja myöskin. Vatsakipuiluja taisi muillakin olla. Kahtena iltana olen kummastellut sellaista tunnetta masussa, että pikkuinen kala pyristelisi eviään, voiko ne nyt olla niitä liikkeitä[:)] Ainakin kovasti toivon niiden olevan.

Kaikalla näyttää normaalipäivät hurjan aktiivisilta! Mukavaa iltaa ravintolaan.

Annoskokoa olen jo hyvän aikaa sitten pienentänyt pahoinvoinnin ja nopeasti tulevan täyden olon takia. Kotona syön nykyään jopa pienemmältä lautaselta, mutta tuntuu, että syön koko ajan[:-]. Onko muilla kaamea nälkä usein, vaikka söisi säännöllisesti? Toissa päivänä oli kamala nälkä koko ajan, eilen oli kamala jano ja eilen alkoi kasvutuntemukset. Taitaa pikkuinen ottaa kasvuspurttia. Epäilen kanssa, että väsymys voimistuu, kun pikkuisella on kasvuspurtti meneillään.. Oma teoria, en tiedä onko totta.

PojanÄiti: onneksi tapaturman oireet on jo helpottaneet[:)]

KittiKatti: Koska pääset neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä?

Kottarainen: Itse en pidä kauhuelokuvista, mies taas tykkäisi niitä katsoa. Nykyisin on hyvä syy sanoa miehelle, että ei voida sellaisia katsoa, kun pikkuinen on vielä liian pieni ja voisi pelästyä.[:D]

Tervetuloa Henuli1! Ummetus pääsi niin pahaksi, että apteekista hain Levolacia, se kun sai vatsan vauhtiin, niin sen jälkeen oon syönyt luumuja ja kuivattuja aprikooseja, on vatsa toiminut vähän enemmän normaalisti[:D]

Jospa sitä ottaisi päikkärit, kun viime yönä ei saanut oikein nukuttua..
Mukavaa päivän jatkoa!
 
Torstai päiviä täältäkin...

Eilinen meni tehdessä lähempää tuttavuutta tuon vessan pöntön kanssa ja tänään on sit syöty hiukan koko ajan jotai ku jatkuvasti nälkä.Eli vatsatautia podin eilen nyt jo paljon parempi olo ja mennään pojan kanssa yhdessä tänään neuvolaan kuuntelemaan sydän ääniä [:D] Poika aamusta asti kyselly että koska mennää ja ei meinannu malttaa nukkua päikkäreitäkää ku pelkäs että lähden yksin.

Mutta suurin huolen aiheeni on tämä parisuhde... kaikki tuntuu kaatuvan päälle ja mies syyttää mua tahallisesta sairastamisesta ja töistä pois olemisesta. ja muutenkin meidän väleistä on tullut hirmu kylmät minkään näköisiä hellyyden osoituksia ei saa ja monen yrityksen jälkeen annan nyt itsekin olla ku tuntuu pahalta kun aina työnnetään pois. [:(] Ja meillä ei kyllä näistä raskauden aiheuttamista tunteista puhuta. Itsellä välillä todella epäonnistunut olo ja huonoina päivinä on semmonen olo ettei edes tiedä haluaako tätä lasta. Vaikka suurimman osan ajasta kuitenkin olen todella onnellinen ja voisin kaikille vaan kertoa kuinka ihanaa on ku on saanut rakkaan ihmisen kanssa jotain näin ihmeellistä aikaan. Olen sanonut suoraan että haluisin puhua näistä tunteista ja muusta mikä kummankin mieltä painaa mut ei vaan siitä tule mitään. Mut kai se tästä nyt pikku hiljaa.

Kirjoittelen neuvolan jälkeen tuonne siitä käynnistä ja mitä poika reissusta tykkäs.
 
Heips!

HaniMami määki mietin et miks ollu hiljasta, taitaa olla niin kevättä rinnassa että tietokoneilut ei nappaa[:D][:D] tai sitten tää vaihe kun kaikilla oireet helpottaa ni ei enään tartte vaan roikkua linjoilla, kun voi nauttia olostaanki.

Mulle on varmaan joku tauti iskemässä, kun ihan on poikki. Sohvalta en ole tänään ylös meinannu päästä. Jäin kotiin jottei olis ihan rikki kun nvla illemmalla. Jos sieltä saisi jotain piristettä [:D][:D][:D] (oiskohan jotain raskaushuumetta jota vois piikittää).
Häpyluu kanssa kipuilee täälläkin ja toista rintaa pistelee kummasti?!?!

kaika jaksat olla ihanan reipas, täällä kadehtitaan!!![;)] Kuntopyörän haluaisin itsellenikin. Mahtavaa mahtavan päivän jatkoa!!!

Henuli1 Google oli puolesta ja vastaan pullollaan katkisaiheisa keskusteluja. Itselleni jäi käteen että jos ovat ennen pakastusta keitetty (eli vaaleanpunaisia) niin kaikki pöpöt on kuolleet joten ihan sulatus riittää, kunhan ei anna pitkään lämpimässä seistä koska pilaantuvat toooosi pikaisesti, mutta esim, veden avulla, nin ok. Kaikki muut ravut pitää kypsentää niinkuin muutenkin on meillä raaka liha tai kala kiellettyä [:)]. ravuissa toki on paljon kolesterolia joten jos sen kanssa on ongelmia niin kannattaa miettiä josko  ei ihan ahmimaan ala :)
 
nyt lähden laskemaan minuutteja neuvolan alkuun :)
 
Maim; Toivottavasti tuleva viikonloppu piristää ja lataa energiaa. Nyt pitäisi olla luvattu ihan mukavia säitäkin. Yllättävää miten väsynyt sitä välillä voi olla, mutta silloin meidän lienee kuunneltava kehoamme ja levättävä molempien edestä.

PojanÄiti: On ihana lukea tuntemuksiasi vauvasta. Täällä odotellaan vielä, joitain yksittäisiä epäilen tunteneeni, mutta ihanaahan se olisi tietää varmasti. Perässä tullaan, siis. =0) Pikaista paranemista myös pojalle. Toivottavasti elämä hymyilee jo jälleen.

Synnytysasioita on pohdittu täällä. Itse kun olen ensikertalainen ja haluaisin valita mahdollisimman luonnollisen synnytyksen - vaikka pelkäänkin sitä suunnattomasti. Löysin kunnan linkkisivustoilta linkin Synnytystoivelistaan, jossa on lueteltu huomioonotettavasia asioita ja niihin voi merkitä ne mistä haluaisi keskustella kätilön kanssa aikanaan. Toivottavasti tästä olisi muillekin hyötyä; [link=http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=110]www.bebesinfo.fi[/link] .

Kaikalle myös kiitos tuosta suolihuuhtelu ennen synnytystä -vinkistä. Täytyy pitää mielessä. Ja asiasta aivan toiseen; miehesi sai ihan kuningasidean tuosta "tunne ja ajatus" hetkestä! =0)

Sammallammas; Onneksi selvisit neuvolasta pelkällä säikähdyksellä! Koin samanmoisia hetkiä viime maanantaina kun lääkäri hetken aikaa niitä etsi kuulemma; "kunnan vanhimmalla doplerilla". Rätinästä huolimatta pääsi isäntäkin kuuntelemaan pienen menoa. Huokaiskaamme siis helpotuksesta. Siul' on samantyylisesti sitten kohtu ja istukka kuin täälläkin - odotellaan sitä mahan kasvamista. =0)

HaniMami: Puhut asiaa kun kirjoitit jaksamisesta ja itsensä kuuntelemisesta. Josko oppisimme hyväksymään, että joskus riittää hieman vähempikin ja toisinaan jaksaa edellistä enemmän. Voimia kaikille!

KittiKatti: Maltahan ottaa rauhallisesti - vaikka välillä into vie mukanaan. Muutoin ei täällä ole kipuja ollut, mutta tiistaina kun tuli käveltyä aivan koko päivä; juoksutin hevosen, lenkitin koirat, kävin hoitamassa asioita jne. tuumasin isännälle, että muutoin jaksaisi, mutta maha on väsynyt. Ihan hervoton tunne, kuin justiinsa lihakset väsähtäisivät. =0)

Henuli1; Tervetuloa!

Hetzu; Ihanan reipas isoveli! Mites hän oli mieltä sydänäänistä? Voimahalin lähetän tuossa parisuhde-asiassa. Olisiko miehellesi kertynyt stressiä omista töistään, mikä nyt purkautuisi tällä tavalla? Voisiko hän tulla mukaasi neuvolaan joku kerta kuulemaan näistä oireista, niin ne ehkä konkretisoituisivat hänelle ja sitä kautta helpottaisi kitkaa? Paljon voimia!

Olipa myös ihana lukea hyvistä neuvolakuulumisista tuolta toiselta puolelta. Onnea ja aurinkoa kaikille olleille ja tuleville neuvoloille sekä ultrille!

Meillä lähtivätkin alkuviikosta pääsiäiskortit liikkeelle, jossa sisälehdellä oli ultrakuva, vauvaruno ja toivotuksena; "Iloista Aprillia mummolle / papalle / tuleville serkuille jne.. Puhelin on soinut tiuhaan ja pitkiä puheluita kun kaikki kysyvät, että onko tämä oikeasti totta. =0) Illalla nukkumaanmennessä sanoinkin "Helmelle", että häntä odottaa isohko sukulaisjoukko jännityksestä kippuralla. Kauhea hössötys alkoi vauvanvaatteista ja tarvikkeista. Pitää heitä hieman toppuutella, että malttavat vielä hetken, että päästää hieman edemmäksi ja varmemmille vesille. Nyt saa hieman huokaista, kun asia on vihdoinkin julkinen.

Iloista ja aurinkoista tulevaa viikonloppua kaikille mammoille!
 
Tervehdys kaikille!! [:)]

HaniMami kyseli nykyisista oireista. Pahoinvointi on selvasti poistunut ja ruokahalu on palannut. Voin ajatella ruokaa ilman kuvotuksen tulemista. [:)] Olen kanssa huomannut, ettei ihan niin suuret annokset uppoa kuin ennen.

Mulla alavatsassa nipistelee ehka enemman kuin ennen. Ei menkkamaista kipua vaan toisenlaista nipistelya. Kipu oli mielestani inhottavampaa seka laakarin etta viikko myohemmin ultran jalkeen. Ehka vatsassa ei tykatty, kun molemmissa vatsaa paineltiin. Rinnat ovat viela saman tyylisesti arat kuin alusta asti.

Onkos taalla muita allergisia? Ma oo polypunkeille eniten allerginen ja joka aamu heraan nokka tukossa ja aloitan aivastelu/niistamis-maratonin. Soin Kestinea ympari vuoden. Raskauduttua lopetin, kun niita ei saa syoda. Alku meni paremmin ilman laakkeita, mutta tanne tuo kevat pyyhalsi jo ja kaikki puut tuntuvat kukkivan samaan aikaan. Taalla laakari ohimennen totes, etta zyrtecia saa syoda. Olen nyt muutamia syonyt kun olo on ollut pahimmillaan. Mutta edelleen en ole uskaltanu alkaa syomaan niiita saannollisesti. Jotenkin olisi luottavaisempi olo, kun tietaisi Suomen tyylista, vaikka netti on kylla ristiriitaisia neuvoja taynna. 

Me ei olla viela hirveasti pohdittu nimiasiaa. Lapsi kuiten varmaan saa kaksoiskansalaisuuden, joten olisi hyva, etta etunimi olisi helposti ymmarrettavissa englanniksikin. Sukunimi, joka on todella suomalainen ja yleinen asettaa hankaluuksia nimi asiaan.
 
Heissan!

Mulla olo on parantunu [:)] Tosin edelleen iltasin, jos en oo päivällä syöny kunnolla tai en oo yöllä nukkunu tarpeeks, iskee huono-olo, mut seki on vaa pientä kuvotusta minkä kyllä kestää [:)]

iines76
mä oon allerginen koirille ja kissoille, mut on mulla silti jatkuvasti nenä tukossa ku välillä tuntuu että tuolla ulkona pölyää kovastikin, vaikkei täällä vielä varsinaisesta keväästä voi puhuakaan [;)] Katupölyä lähinnä.

Näin taas "vauvaunta"... Siinä unessa mulla yhtäkkiä alko särkee mahaa ihan hirveesti ja oli pakko juosta vessaan, ku tajusin, että verta valuu. No sitä vertahan sitten valui oikein urakalla ja sitten tajusin jossain vaiheessa että kyseessä on keskenmeno ja yritin kopata sen vauvan ennen ku se tipahtaa pönttöön.. Sain kopin ja ku katoin sitä vauvaa ni se oli Bonbon-karkki!!! Semmonen mitä on Kaatissäkissä ne banaaninmakuiset apinat [:D] Oli tosi outo olo ku heräs. Toisaalta hirveen surullinen olo, mut sit samalla tosi ilonen koska sen tajus jo siinä unessa, että se oli unta. Mut olin kyl ihan paniikissa ennen ku tajusin mikä sieltä "synty"...En ookkaa vähään aikaan nähny mitää outoi unia...
 
Hetzu: jaksamista parisuhteen kanssa. Minä tuossa yhtenä päivänä kirjoitin miehelle mailin, kun oikein pahasti meni sukset ristiin. Oli sellainen fiilis, että ihan sama jatkuuko suhde ja jos ei jatku, niin pärjään yksinkin ihan hyvin. Kerroin siis kaikki tunteeni ihan suoraan, kaunistelematta. Saatiin ilma sillä tavalla puhdistettua, kun puhumiset meni huutamiseksi, eikä kumpikaan saanut sanottua asioita. Väärun ymmärryksestähän kaikki oli kiinni ja siitä, että täällä asuu mies ja nainen samassa taloudessa[:-] Nyt on mies ymmärtänyt, että tarviin apua ja tänään tiskasi ja imuroi[:)], kun se on ollut viimeisen puoli vuotta melkein vain mun vastuulla. Nyt siis aletaan opettelemaan tätä kodin hoitoa tasapuolisesti ja sitä oman ajan vähenemistä, kun kuitenkin tää pikkuinenkin on nykyään yhteinen projekti.

Maya_L: Oon kanssa katsellut tuota bebsinfo.fi sivustoa. Vaikuttaa tosi hyvälle ja myöhemmin tutustumisen arvoiselle. Ajattelin kanssa tehdä sen toivelistan sitten lähempänä synnytystä, kun on paremmin jaksanut perehtyä kaikenmaailman aquakupliin, vai mitäneon, ja muuhun uuteen ja ihmeelliseen[:D] Ja onnea sen johdosta, että sait kortit lähetettyä ja onnitteluita nekin tekee asiasta jotenkin todellisemman ja ihanan[:)]

Iines76: Täällä ilmoittautuu yksi allerginen atoopikko (kumi, kiivi, kissa, koivu, banaani ja omena[:@]). Ainakin tavallisen zyrtecin ja ilmeisesti muiden setiritsiini valmisteiden käyttö on ok. Löysin  http://www.vauva.fi/artikkeli/yleislaakari/700/atooppinen_ihottuma_ja_raskaus_ tällaisen lääkärin vastauksenkin, kun sydän sykkyrällä luin tuoteselostetta, jonka mukaan ei saisi käyttää, vaikka lääkäri on mulle zyrtecin raskauden aikana ja siitä tietäen määrännyt. Ja tosiaan oon saanut zyrtec-reseptin neuvolalääkäriltä ja vielä hyväksynnän ihotautien erikoislääkäriltä.

Allergioihin liittyen. Kävin tänään taas ihotautilääkärillä, kun atooppinen iho on pahentunut järkyttävään kuntoon raskauden aikana. En ole uskaltanut käyttää kortisoneja ja tuota edellä mainittua allergialääkettäkin tosi vähän. No ihotautilääkäri antoi sitten lähetteen sairaalaan viiden päivän hoitojaksolle. Oon vähän ihmeissäni, että joudun nyt sitten itse sairaalaan, kun just ollaan saatu miehen asiat toistaiseksi pois päiväjärjestyksestä. Eihän siinä mitään, hoitoahan siellä saa, josta toivon mukaan apua. Silti on koko päivän ollut surupuserossa ja epäilys, josko on jotenkin vahingoittanut pikkuista, kun on joutunut jatkuvasti lääkkeitä käyttämään. Tosi surullinen olo tuli tuon käynnin jälkeen ja suorastaan v****aa , kun mistään ei tunnu olevan tähän ihoon apua, eikä etelänlämpöön ole rahaa lähteä. Nyt sitten täytyy koittaa vielä kotona, jos ei tarvisi kahden viikon päästä mennäkään sairaalaan, vaan joku ihme tapahtuisi ja tää ihottuma häipyisi kuin tuhka tuuleen.

Purri: Kauhea tuo sinun unesi, mutta silti se bonbon-karkki sai hymyn huulille.[:)]

Nyt hoitamaan ihoa[X(][&:]
 
Iltaa kaikille..

Täällä kanssa nimiasiaa jonkin verran pyöritelty, jopa sen verran että ukkokin innostui eilen leikkiin mukaan. Sanoi vielä että hänestä tuntuu siltä että haluaa tietää onko vauva tyttö vai poika. Tyttäressään hän ei sitä olisi halunnut tietää ja ex-vaimo kävi salaa 3D- kuvauksessa ( joo 3D oli silloin 7 v sitten [:)])

Mulla kanssa hirveitä problematikkeja noiden eväiden kanssa. Eilen tajusin töissä kun olin syönyt että salaatissa oli ollut herne-maissi-paprikaa ja veikkaan et sitä ei juuri oltu kuumenneltu. Viime viikonlopun vetäsin tyytyväisenä medium-pihvin. Pikkasen jo ajatukset alkoi hakeutumaan sen olkapäällä istuvan pirun suuntaan mut rauhoittelin itteäni et kyllä Suomessa uskaltaa syödä. Toivotaan että näin on. ollaan toukokuussa kreikkaan koko perhen kanssa lähdössä ja nyt jo panikoin millä saan itseni pidettyä irti fetajuustosta ja niistä paikallisista vuohenjuustoista. Mä oon nimittäin ihan juustofriikki. Mutta toisaalta syöhän ne paikallisetkin niitä ja vauvoja syntyy.. Argh, inhottaa tällänen ku joutuis vahtaa mitä suuhunsa laittaa..

Allergiasta kärsivät; Mä odotan kanssa kauhulla kevättä. Oon allerginen kaikille kukkiville pahinpana pujo, ja koivu. Elukoista taas kissa, hevonen ja jyrsijät aiheuttavat pahimmat reaktiot. Mä tappelin vuosikausia lääkityksen kanssa, teini-ikään saakka vetelin päivässä lomudal nenäsuihketta 5 kertaa ja silmätippoja 6 kertaa. Nenä alkoi jo olemaan siinä kunnossa et aina pärskitti ja nenä oli ruvella ni oli pakko vaihtaa lääkkeitä.. Vähän reilut pari kesää söin zyrtekkiä ja se oli sama ku oisin syönyt kurkkupastilleja. Ei auttanut mihinkään. Sen jälkeen söinkin varmaan 5 kesää Duactia (joka ei sit muuten oo kovin terveellinen lääke) Siitä tuli hirveet vierotusoireet aina syksyisin kun sen syömisen yritti lopettaa, ja lopulta työpaikka lääkäri joka reseptin vaihtoi oikeisiin allergialääkkeisiin oli ihan kauhuissaan kun sitä ei saisi syödä kuin 2 viikkoa max putkeen. No lopulta sain airiukset, oon ollu niihin niin tyytyväinen, ei tukkoisuutta, ei pärskimistä ja ennenkaikkea ei väsymystä. Nyt kauhulla luin niiden selosteesta että niitä ei saa syödä raskaana. Paniikissa kevättä oottelen et miten kä, lukitsenko iteni 2 kk sisälle vai mitä teen. Toivon että kroppa on herkistynyt niin että noi miedommat tropit auttaa tai että ei tarttis ottaa niitä ollenkaan. Pidetään siis peukkuja.

Nyt telkkuiltaa viettämään [:D]
 
HaniMami jooo, ne on vauvan liikkeitä ne "kalan pyrstöllä kutittelut", mulla neuvolatäti kysy olenko sellaisia tuntenu, että ne on niitä vauvan liikkeitä :) mulla enemmänki ollu semmosta nykimistä iltaisin ku pitkällään maannu et en tiiä.. Sano se neuvolassa et ne on vauvan liikkeitä myös :)
Alkais vaan kunnon tykitystä pitämään joka päivä!!

Mulla hirveesti ollu kuukautiskipumaisia tunteita alavatsalla, sattuu joskus niin kovasti et pakko mennä kyykkyyn tai käpertyä sänkyyn. Ihan välillä pelottaa.. Alaselkäänki koskenu välillä mut mulla on vino selkäranka ja johtuu kait siitä.
FYSIOTERAPIA ILMAISTA RASKAUSAIKANA :) pitää varmaan sinne varata aikaa..
 
Muuten te kellä on jo lapsia, saako kysyä millä viikolla ootte synnyttäneet ja onko yleistä et eka raskaus menee yliaikaiseks?
 
Takaisin
Top