Syyskuun Pulinat

H1987: Mitä mitä? Fysioterapia ilmaista raskausaikana? Oikeasti? Aivan mahtavaa. Oletko jo hakeutunut fysioterapiaan? Ihanko neuvolan kautta saa lähetteen? Täällä kanssa selkä alkanut jo kipuilla aina iltaa kohti. Mies ihmettelee sitä ähinää ja puhinaa, mikä tästä Mamista lähtee, kun pitää vielä nousta sängystä iltapissalle[:D] Maanantaina on seuraava neuvola ja ajattelin siellä kysellä tarkemmin.
 
Moikka kaikki!

SYNNYTYKSESTÄ: Mulla eka meni yli 41+ ja toka ennen la 38+2(muistaakseni)..

Ja johan ottaa voimille tää taas...nukuttais niin maan perkeleesti.

Taidan ottaa vauva-lehtiä ja painua sänkyyn. Josko se motivaatio löytyis viikonloppuna...

Hyvää perjantain jatkoa kaikille!
 
Joo, minä sain neuvolasta esitteen ja puhelinnumeron mistä voin tilata ajan ja ilmaista on ihan raskauden loppuun asti. Ainakin täällä meidän pikkukylällämme.
Kannattaa ottaa selvää!
En oo vielä varannu aikaa, mietin tässä että jos ens viikolla soittais. :)
 
Joo mua on alkanu huolettaa ku oon nähny unia et oon synnytyssairaalalla eikä vauva synny millään..!
Pelottaa jos näin oikeesti käykin ettei se sieltä suostu tulemaan..
 
Heippa kaikille, uutena ilmottaudun mukaan :) Oon tänne joskus käyny rekisteröitymässä, mutta nyt kun töissä on hiljasta innostuin lukemaan ja kirjottelemaan [:D]
 
La on 9.9. elikkäs tänään 16+1. Pitäiskin kokeilla jos saisin tollasen laskurin laitettua.
 
Tää on ollu jännä viikko, kun keskiviikkona taisin tuntea ensimmäiset liikkeet ja eilen "vahingossa" ostettiin vaunut [;)] Kai sitä alkaa kohta itekkin sisäistämään tän raskauden, kun kattelee niitä vaunuja eteisessä...
 
ALKUPERÄINEN: H1987

Pelottaa jos näin oikeesti käykin ettei se sieltä suostu tulemaan..


Kaikki asiat pelottaa- se kuuluu asiaan, mutta melkein voin 100varmaksi sanoa, että eipä niistä vauvoista ole kukaan jäänyt äidin sisään...tavalla tai toisella syntyy vauva[:D][:D], mulla oli piiiitkä synnytys ekalla kerralla ja musta tuntui, että lopuksi kun kätilö makas mun päällä ja kaksi kätilöä piteli kintuista, niin se neljäs tyyppi repi vauvan korvista ulos[:D][8D], mutta tuli kuin tulikin!
 
aurinkoinen heippa!!!

Tervetuloa annie^!!!!! Ihan kateellisena luin noista ostetuista kieseistä. me saadaan omamme takasin lainasta vasta kun roudataan vauvaa sairaalasta kotiin! Mut muistan kun ne ostettiin silloin kun poika oli tulossa, oli mieletöntä, kävin niitä tyyppailemassa lähimaastossa pelkkä pyyhemytty siellä sisällä [:D][:D][:D].

Kaika täällä kanssa motivaatiot ja kaikki muukin nollissa. Nukuttaa nukuttaa nukuttaa.... just heräsin päikkäreiltä kun joku pimpotti ovikelloa, en jaksanut mennä avaamaan. sitä paitsi satavarmana ne oli jehovantodistajia jotka käy täällä usein just tuohon aikaan pimpottelemassa. Mut kaikesta tästä huolimatta potkasen itteeni pyllylle ja käväsen lenkillä... ihan oikeesti... just kohta...

Fysiosta espoossa oli ainakin muutama vuosi takaperin fysio ilmaista neuvolan kautta, mutta vaan 1 kerta. siellä käytiin läpi kaikkia mahdollisia liikkeitä ja neuvoja joita voi kotona harjoittaa. Kävin silloin juurikin selkävaivoista. Samoin täällä saa sen yhden ilmaisen käynnin ainakin hammaslääkäriin, terapeutille tai/ja ravintoterapeutille.

Hanimami Vauvahan se siellä pyristelee!!!!!! mahtavia uutisia!!!! Onnittelut!
Samoin myös h1987 Hurjasti onnitteluja liikkeistä!!!! Täällä ollaan yhtä hymyä sillä noi on niiiiin merkittäviä virstanpylväitä!!!!

Omaanapaa ei nyt ole, väsyttää vaan.
Onneksi on viikonloppu edessä!
 
Huui. Kuulostaapa tosi kivalta[8|] Oon jännittäny sitä synnyttämistä koko ajan ja nyt rupeen jo näkee tollasia uniakin ku oon yrittäny hetkeks unohtaa tän pelon! Voi apua..
Kertokaa jos on hyviä synnytyskokemuksia tai ns. helppoja synnytyksiä jos nyt sellaisia on olemassakaan [:D]
jos sais niistä vähä voimaa ja vaikka hieman haluakin synnyttää.. Jotkut kun sitä odottaa innolla. [&:] Hullua [:D][:D][:D][:D][:D]
 
H1987:
Mä aloitin joogaamisen ekan synnytyksen jälkeen ja se oli viisainta, mitä olen tehnyt.
Opin rentoutumaan, joka on avain ihan parhaaseen synnytykseen:
Kalvot puhkesi lounaan jälkeen ja siitä pikkuhiljaa taksilla synnärille->tutkimuksiin ja käyrille->pyysin suolihuuhtelun->ilokaasua ja pallon päällä "pomppimista" ja AINA supistusten välissä täysrentoutus->epiduraali, kun pelkkä ilokaasua ei auttanut->aikas pian ponnistusvaihe->syntymä->jälkeiset->"onko vauva on?"->suihkuun->puhtaana köllimään vauvan viereen.
Kaikki kokonaisuudessa kesti n 8 tuntia ja yhden kivuliaan supistuksen tunsin. Mulla oli semmoinen olo sen synnytyksen jälkeen, että olisin voinut vaikka samantien uudestaan tehdä koko homman.

Jos sua ihan oikeesti jo kovasti jännittää synnytys, niin suosittelen joogaa ja neuvolassa puhumista asiasta/jonkun ammattilaisen kanssa- siihen VOI saada apua!

PojanÄiti: Niin sitä pitää- otta itseään niskasta kiinni! Hyvä sinä.
Mä ajattelin sit illemmalla[8|]- ihmetyttää, mistä tää väsymys oikein tuli?? Oonkohan mä reenannu liikaa/ syöny liian vähän liikkumismäärään nähden...ÄRSYTTÄÄ silti, olla väsynyt[:@]

ON: elikkä väsyttää vaan..
 
Neuvolassa asiasta oon sanonu ja antovat sellasen lapun täytettäväks.. Joogaa vois kokeilla mut en usko et meidän kylällä sellasta voi harrastaa :|
onkohan mitään mitä kotona vois harjottaa??? jotai videoo minkä mukaan tai sit vaan jotai liikkeitä?
 
Sori mammat, nyt tulee pelkkää omaa. Ärsytys nousi vaan nollasta sataan sekunnin murto-osassa! Ollaan nyt vauvasta kerrottu lähisuvulle ja innoissaanhan ne on, mutta miehen sisko ja oma sisko ovat alkaneet nyt tuputtamaan meille kaiken mahdollisen! Oonhan minä onnellinen et saadaan sieltä käytettynä vaunut, sängyn, sitterein, turvakaukalon jne. kun kaikki ovat hyvässä kunnossa, mutta nyt ilmeisesti tulee kaikki muukin mahdollinen! Lakanat ja peitot ja tyynyt ja kaikki vaatteet! Äitiyspakkaus on kuulema ihan turha ottaa ku siinä on niin paljon turhaa tavaraa ja kaikkihan me saadaan käytettynä! ARGHH!! Alko niin ärsyttään et enkö minä saa yhtään hössöttää omasta pikkuisestani ja esikoisestani.. Sehän on osa tätä ihanaa odotusta! Joo tiedän et moni ois varmaan ois varmaan onnellinen mun sijassani mut silti ärsyttää! [:@] Ja sen äitiyspakkauksen otan varmasti sanovat mitä hyvänsä!

Sit tän päälle käytiin miehen kanssa ihana keskustelu naimisiinmenosta. Aikasemmin ollaan puhuttu et mennään naimisiin ilman mitään suurempia häitä, mut yhtäkkiä mies onki sitä mieltä et hän ei koskaan mee naimisiin! Sittenkun nätisti perustelin et se on järkevää jo pelkästään siksi ku omistetaan yhdessä talo niin eiköhän se oo vaan ukon mielestä markkinointipuhetta! [:@] Minä siitä tietysti kimpaannuin et ei voi edes rakentavasti asiasta keskustella vaan heti on asenne tuommoinen! Teki mieli haistattaa ukko hevonkuuseen ja sanoa et mitä se edes mun kanssa on jos ei aijo koskaan vakasti sitoutua! Noh onneks kerranki osasin hillitä itseni, mut kyllä ärsyttää edelleen! Tiedän et tästä aiheesta keskustellaan lisää ja varmaan jo tänäiltana! Täytyy vaan yrittää ottaa rauhallinen asenne. Niin joo ei olla vielä kihloissakaan mut meillä oli tarkotus mennä nyt ihan lähiaikoina kihloihin! Sekin vaan on mun mielestä turhaa, jos ei aijo naimisiin koska sehän lupaus avioliitosta!

Huoh! Vähän helpotti kun pääsi purkamaan sydäntä! Palaan sitten myöhemmin kommentoimaan teidänki juttuja, kunhan saan pulssin tasattua.. [:D]
 
Täällä myös yksi multiallergikko. Kaikki kukkivat, heinät, puut sun muut, koivu superpaha. Lähes kaikki eläimet, muu pöly, puru jne. Hedelmistä ainoastaan sitrushedelmät käyvät ja vihannespuolella vähän samaa ongelmaa, oireita mm. porkkanasta, herneistä jne. Lisäksi pähkinäallergia ja astmaattisia oireita kaikkien flunssien yhteydessä. Että huhheijaa vaan, tosi näppärää.

Juttelin neuvolassa aiheesta kun huoletti ja neuvolalääkäri määräsi setiritziiniä sisältävää allergialääkettä. Sanoi sen sopivan ihan hyvi myös raskaana ollessa kunhan annostus on ihan normaali. Sanoi myös, että nenäsumutetta voi käyttää huoletta. Vuosien varrella on tullut kokeiltua varmaan parisenkymmentä merkkiä allergialääkkeitä ja vaihtelenkin merkkiä aika ajoin. Nyt on resepti tälle keväälle, tulee niin paljon halvemmaksi reseptillä. Normaalihintaisia saa yhden paketin samalla summalla kuin reseptillä 100kpl. Lisäksi vakituisessa käytössä myös sarvikuono, eli nenähuuhtelukannu jota suosittelen kyllä lämpimästi.

Minulla myös tuntuu raskaus pahentavan niiskuttelua ja joinain päivinä saakin olla koko ajan niistämässä ja aivastamassa. Joku sanoi sen johtuvan siitä, että elimistö valmistautuu limakalvoiltaan pikkuhiljaa synnytykseen, nenässä myös vaikka sitä ei oikeasti siihen touhuun tarvitakaan. [:D]
 
Hyvää iltaa!

En ala kaikille erikseen kommentoimaan sen kummemmin, tai tulee kokonainen teos [;)]

Ihanata että jotkut muutkin on jo liikkeet tunteneet, eikö olekkin mahtava fiilis?! Pikku hiljaa alkaa liikkeet voimistumaan ja tuntumaan useammin, ja niitä oikein odottaa. Nautiskelkaa nyt, sillä saattaa olla tuskallista loppu vaiheessa nuo kunnon hatasiaa-potkut kylkiin [;)]

Ennen kuin muisti pätkäsee taas kerran poikki, laitan ihan hyvän linkin tuosta joogasta, itse olen tykästynyt ja helpottaa nivuskipuja Elikkä:

http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus_ja_synnytys/614/joogaa_odottajalle

Ja ihan kotona näitä liikkeitä teen ja kuuntelen jotakin rauhoittavaa musiikkia. (Enya,Gregorian yms.)

Synnytyksistä: Molemmat herrat meni yliajan eka 10pv. ja toka 4pv, molemmat aivan erillaiset synnytykset.
 Esikoisesta oli iskä mukana, joka oli oikeesti aivan mahti juttu. Siinä avautumisvaiheessa toisen pelkkä läsnäolo jo rauhoittaa. (Toisesta ei ollut mahdollisuutta, iskä oli esikoisen kanssa kotosalla)
Mulla nuo supistukset tuntui kivuliaimmin ristiselässä(oli kuin tulessa) laitettiin nuo aqua-rakkulat, joiden laittaminen sattui ihan #¤%&/¤ mutta oikeesti kannatti sen kirpaisun kestää. Mulla helpotti sen jälkeen huomattavasti. 14 tuntia kesti ensimmäisen synnytys, eikä siinä ollut mitään kummallista.
 Väliliha leikattiin, tai muuten olis tullut "rumaa jälkeä"(esikoinen tosiaan painoi 4kg380g)ponnistusvaihe kesti 15minuuttia, eli vauhdikkaasti syntyi ensisynnyttäjältä.
5 tikkiä jouduttiin laittamaan.
Kun poika oli syntynyt nostettiin ekana rinnan päälle kiljumaan, tosin rauhoittui nopeasti kun isin kanssa sössöteltiin. Iskä meni hoitsun mukaan vaavia pesemään, ja sillä aikaa hoideltiin nuo jälkeiset ja tikit mammalle. Sitten sain mennä jo itse pesulle. Poika tuotiin ensi ruokailuun, ja vietti loppu yön vauvalassa, että me saatiin iskän kanssa nukkua rankan illan/yön jälkeen.esikoinen syntyi klo.1.45. Meillä oli perhehuone... *koittaa pidätellä kyyneliä,huoks...*[:)]

Niin ja tänne keski-pohjanmaalle tulee virpojat vasta pääsiäisenä...Ja meinaan olla "poissa kotoa"[;)]

Purri: Oi kauhistus! Onneksi ei käynyt pahemmin lapsukaiselles. Meillä nuorempi herra menetti neljä ylähammastaan 1½ vuotiaana. Nousi pienelle tuolille vilkuttamaan iskälle ikkunaan, ja tuoli lähti alta[&:] Uudet hampaat sai vasta 6v.

Allergiasta
: Ilmoittaudun... joka aamu alkaa aivastelulla/niistämisellä. Kevät tuo ihana aika, mutta heti kun vain ensimmäiset lehdet puihin ilmestyy, niin meikäläinen on apteekissa shoppailemassa. Tulee nokkosihottumaa, silmät kutiaa ja aivastelua/niistämistä. Pahimmat on koivu,leppä ja pujo.Eläimistä kissa ja kani.
Tosin oireet on alkanut yleensä pääsiäisen tienoolla, ja nyt olen jo 2 kuukautta pärskinyt. Ilmeisesti liittyy raskauteen...

Nimiasiaa: HELP!! tytölle meillä on nimi, mutta pojan nimeä ei keksitä millään. Nimi ei saisi alkaa M,J tai S kirjaimella. Se ei saa olla ihan kymmenen kärjessä, mutta ei mikään tyyliin Matti tai Esko *reps* , mutta ihan Suomalainen nimi. Ehdotuksia otetaan vastaan [:D]

Omaa: Nivuset on välillä tosi kipeät, vatsassa menkkamaisia kipuja usein,ikenet vuotaa verta, yöunet on herkässä(koiranunta) ja hermot meinaa napsahdella pienistäkin, tosin vastapainoksi kun alan nauramaan on nauru aika hysteerisen kauheaa, eikä siittä meinaa tulla loppua[:D] sekopää mikä sekopää.

Nyt alkaa takamus puutumaan, ja hiukopalaakin tekee mieli...joten jatkan pulinoita vaikka huomenissa [;)]
 
Iltaa kaikille!

Mä olin niin pihalla töissä, että alko loppupäivästä oikee hävettää... Ei vaa jotenki heränny koko päivänä, ja hirvee kiireki oli, ni tuntu ettei saanu mitää tehtyä kunnolla :( Onneks oli sentää ymmärtäväisiä asiakkaita.. niitä on todella harvoin meiä kaupassa, tai ainaki siltä tuntuu.

Mamma http://www.etunimet.net/poikien-nimet/ käys tuolla kattomassa löytyiskö sieltä mitää kivaa [:)]

Tosta mun eläinallergiasta sen verran, että mitään lääkkeitä mun ei tartte syödä, riittää ku jätän silittämättä niitä, tai jos silitän ni pesen kädet huolella.

Vauvan liikkeistä en tiiä tunnenko vaiko enkö. Välillä tuntuu et "hei nyt se liikkuu" ja sit taas mietin et ei se salee ollu sitä. Mut en tiiä *olan kohautus* en panikoi vielä [;)]
 
Tervetuloa Annie^ ! Laskurin ohjeita löytyypi tuolta yleisestä osiosta ticker- ja lillypie -ketjuista. Ja niin se vaan konkretisoituu vähitellen. Mieskin oli ihan huulipyöreänä, kun huutonestistä tilattuja vaavin vaateitta pesin koneellisen ja sitten me niitä ihmeteltiin yhdessä tuolla narulla kuivumassa[:)]

Hyvä tosiaan tietää, että Fysioterapia saattaisi olla ilmaista raskausaikana, ainakin sen kerran. Kerron sitten maanantaina, kun käyn neuvolassa, että mitä täällä suunnalla siihen sanottiin.

Synnytyspeloista: Vaikka olenkin ensisynnyttäjä, niin en jotenkin pelkää itse tapahtumaa, vaan kuulun niihin, jotka odottelee sitä innolla[:)] Ajattelen asian niin, että monet tuhannet voisi sanoa, että miljoonatkin naiset on siitä selvinneet, niin miksi en sitten selviäisi minäkin? Ja kuitenkin sen kesto, samoin kuin tän raskauden kesto, on aika lyhyt ihmisen elämässä kuitenkin, oli se synnytys ns. helppo tai vaikea. Eiköhän sen kärsi, vaikka varmsti on yksi elämän kummallisimmista päivistä, jonka muistaa aina.

Tosi hyvä linkki tuo Mamma76 joogaohjeet! Siinä mammajoogassa, johon on tarkoitus mennä, niin joogalajina on Hathajooga, joka on aika rauhallista. Ja tässä vähän eri tyyppisiä rentoutusharjoituksia kuin jooga, mitä olen itse harjoitellut. On yllättäävää, että rentoutumistakin pitää harjoitella, itse kun luulin aina, että se on itsestään selvyys. Alussa on jotakin höpinöitä, itse harjoitukset alkaa sivulta 5, ja tosiaan perustuu mindfullness- menetelmään, mutta en sitä yritä mainostaa ja itse harjoitukset on ihan tuiki tavallisia rentoutus-/ keskittymiharjoituksia, joita voi ilman mitään ihmeempää perehtymistä tehdä.

http://www.sosiaalisairaala.fi/koulutusmateriaalia/Mindfulness_harjoituksia_2006.pdf

Pikatsu: Totta kai hössötät niin paljon kuin haluat itsekin ja otat sen äippäpakkauksen, jos haluat. Annat niiden liikojen hössötysten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Onhan se ihana asia, että on kuitenkin noin tiivis tukiverkko ympärillä, mutta saa sitä toki tehdä omat ratkaisut omassa elämässä. Joskus saattaa myös olla asioita, jotka ei kaikkia miellytä ja ne täytyy vaan sanoa suoraan, kyllä hyvät ystävät ja sukulaiset ne sulattaa.

Kottarainen: Täällä kanssa käytössä sarvikuono, tykkään kanssa[:)]

Maanantaina on tosiaan neuvola, jänskättää. Toivon kovasti, että kaikki on hyvin. Iltaisin tuntuu, että maha on Valtava[:D] ja aamuun mennessä se onkin sitten kadonnut[&:] ja epäilykset heräät, onko kaikki kunnossa. Niitä kalan pyristelyitäkin tuntuu vaan silloin tällöin, ei siis päivittäin. Onko se normaalia, että liikkeet tuntuu aluksi epäsäännöllisesti?

Ja sitten.. huoh.. Oletteko muut tulleet hajamielisiksi? Tää Mami on. Muutamaan kertaan oon meinannut laittaa maitopurkin astiakaappiin, unohtaa auton avaimet auton oveen ja kaikki puuhat, esim. siivoaminen on sellaista, että huomaa aloittaneensa yhtä ja tekevänsä jostakin syystä jotakin toista ja kotona on kamalasti keskeneräisiä projekteja, eikä niitä asioita, mitä on pitänyt päivän aikana tehdä, ole tehnyt yhtäkään[8D][:D]

Ja niin, jatkamaan epämääräistä määrää projekteja ja siivoiluja[:D]

Mukavaa viikonloppua odottajille!
 
Päevää!

Hanimami, en tiiä oonko tullu hajamielisemmäks (ei varmaa mun kohalla ole enää muuta ku dementiaa sitten[;)]) mut ainaki mun kaverit joilla on lapsia, sanoo aina että ne on ulkoistaneet aivonsa sen lapsen mukana, ni sen takia unohtavat kaiken [:D]

Meen tästä vielä jatkaa noitten munariisipastejoiden vääntöä.. jos vaikka saisin ne tehtyä [:D]
 
Juups, täällä on muistikatkoksia päivittäin,saatan olla tekemässä jotain ja sitten unohdankin mitä olin tekemässä... Tai voipaketti löytyy jauhokaapista ja kaurahiutaleet jääkaapista...ja kuulemma pahempaakin voi olla luvassa[&:] Olen pienten vihreitten muistilappujen orjana. [:)]

Kävin tänään shoppailemassa, en nyt jaksa siirtyä tuonne shoppailu osastolle...*laiskottaa ja nivusia kolottaa* Pikaseen siis tänne. Hihkuin onnesta kun löysin h&m:n mammafarkut kirpparilta ja halvalla mun normikokoiset(38).Kotiin tultuani vetäsin jalkaan, tai siis...niinpä niin ne jämähti reisistä ja lopullisesti ahterista kiinni, eikä toivoakaan että olis menny jalkaan. (Housuille on jo ilmeisesti uusi takamus)[;)]
 Tämän mamman hermosuonet pullisteli tosi pahasti ohimoista, ja vitutuskäyrä oli kyllä niin lujasti ylhäällä...paruin yksinäni makkarissa ääneen,etten löydä ittelleni koskaan never ever mammafarkkuja [:(] Ja lopulta nauroin katketakseni sitä kuinka mun on perse levahtanu totaalisesti ja sitä että,jos joku olis ollut kärpäsenä katossa olisi varmaan nauranu yhtä makeasti. Kuvitelkaa nyt raskaana oleva nainen maha pömpöllään farkut nilkoissa ja sukkahousut korvissa läsähtäneenä lattian rajaan, nauraen ja itkien samaan aikaan.[:D]

Purrille Kiitos Linkistä, nyt olis pari vaihtoehtoa [;)]

Täällä minä vietän rauhallista koti-iltamaa kera karvaisten nelijalkaisten. Isäntä läks nuorimman herran kanssa leirielämään ja tämä meidän 15v...hmm.. niin varmana ollaankin Lauantai-iltaa viettämässä raskaana oleva äipän kanssa [;)]

Kävin hakemassa nuo raskaudenajan multivitamiinit eilen ja nyt sitten napsitaan niitä päivittäin..
Testing,testing...te jotka tykkäätte valkosipulista ihan raakana(esim. pitsan päällä) ja kärsitte tuosta vuotavasta nenästä. Olen nyt huomannut valkosipulin auttavan tuohon ongelmaan.
Testatkaa ihmeessä, ja kertokaa toimiko oikeasti vai onko kaikki mun omaa mielikuvituksen tuotosta [:D]

Niin Ja Tervetuloa Uudet mammat!!
Nyt sohva kutsuu...
 
Muistihirmuille Muistutus!

Yöllä väännetään-käännetään kellojen aikoja tunnilla eteenpäin [;)]
Kesäaika alkaa [:)]
 
Sain osani tunnekuohuista...

Olen nyt viimeisen tunnin pillittäny jotain parisuhde/seksiohjelmaa, yksin, pimeässä...

Taidan laittaa marsipaanisuklaaläskikauhistuksen suuhuni sulamaan ja käännän kanavan johonkin keposempaan.
Isäntä tulee iltamenoiltaan ehkä aamulla vasta, mutta vannoi olevansa virvonta kunnossa jo klo 10, No ainakin näyttää ja haisee pääsiäisnoidalta[:D]. Poikakin nukkuu viatonta untaan. Joten arvokkaalla omalla ajallani siis pillittelen joidenkin muiden seksielämää ja lihon popsimalla pääsiäismunia... what a life, what a pregnancy.
 
Takaisin
Top