Syyskuun Pulinat

Heii, täälläkin vaakutaan jo huolella. Aina mä huomaan kävellessäni et taas mennään, pitäs vaan suoristaa ryhti samantein [:)] onhan meillä kuitenkin jo painopiste alkanut hieman muuttumaan.
Ihania olette kun vastailitte mun kipuiluhuoliin <3 helpottaa kummasti tää vertaistuki ja se just ettei ole yksin tään asian kanssa.

Minäkin olen huomannut että töitä tehdessä alkaa heti vihloo nivusiin ja alavattalle, myös alaselkä on välillä aivan tulessa. Mietityttää että tässä vaiheessa jo ongelmia niin miten jatkossa. Minä olen hoitajana paikassa missä kaikki potilaat on pyörätuolissa ja täysin autettavia. Nostoja tulee joka päivä rutkasti, iltaisin saan tuntea kyllä nahoissani. Mies sanookin jo että haet vaan saikkua jos käy tukalaksi, turhaa sitä itteään töissä kiduttaa! Miten teillä muilla töissä jaksamiset tässä vaiheessa? yritän nyt vaan sinnitellä ja tää viikko onkin sitten onneksi vajaa. 3 vapaata!

Kuvotuksesta:  mulla tulee joka aamu kans yökköjä kun harjaan hampaita, on tullut alusta asti ja jatkuu vaan. Jännä juttu. Pelkään mennä tämäntakia hampilääkäriinkin et miten sielä sitten. Muuten pahin kuvotus on kyl jäänyt sinne johki rv 8 paikkeille, mutta nyt pari päivää on ollu vaihtelevasti vähän kuvottavaa oloa, mutta voi johtua myös minun viikon ab-kuuristakin. Mene ja tiedä. Kaipa ne pahoinvoinnit voi näyttäytyä välillä läpi raskauden.

Nyt taas lepäämään, illanjatkoja!
 
Iloista alkanutta maanantaita kaikille!

Neuvolakuulumisia kävinkin laittamassa tuonne toiselle puolelle Kaikki siis hyvin ja "rehvit" olivat ihanat!

Kasvukipuja on tuntunut täälläkin, lisäksi huomasin muutaman tiiviimmän kävelypäivän jälkeen, että lonkan / reiden jännittäjälihas väsyi / kipeytyi - tuntui kun raajat olisivat olleet miltei irrallaan lonkkakuopista. Onneksi lähti sillä millä tulikin. =0) Ratsastuskin tuntui vielä ihanalta, tosin sen verran olen joutunut "Helmille" antamaan periksi, että maasta selkään ponnistaessa, joudun pidentämään jalustinhihnaa useamman reijän verran. Onneksi on jakkarat keksitty. Tänään ensimmäistä kertaa mietin selästä pois tulemistakin, etten pudottaudu "mahalleni" satulaan ja siitä liu'u alas - vaan puntataan käsille ja kauemmaksi satulasta. Hyviä harjoituksia.

HaniMami: Täällä vielä pahoinvoidaan. Toivottavasti sinulla jäi tuoksi ainokaiseksi eikä olisi mikään viruksista tekemässä tuloaan.

Iloista Pääsiäistä kaikille mammoille - tavatkaamme huhtikuussa!
 
Heipä iltaa mamsset sinne ruutujen ääreen.
 
Nyt viimein sain aikaa, että tuun kirjottelemaan. Pitkästä aikaa, vaikka lukemassa oonkin käynyt töissä aina välistä.
 
Tosi mukava kuulla, että porukasta lötyy muitakin vaappujia ja kasvukipuilijoita. Asettaa täällä hyvin perspektiiviin nuo krampit ja nyrjähdykset. [;)] Toivottavasti kaikki loputkin pääsee pikkuhiljaa kuvotuksista ja öllötyksistä eroon. Itsellä on vielä vähän/välillä semmonen persipaska olo. Pitäis osata muistaa ja jaksaa syödä säännöllisemmin. Asiaa ei auta yhtään se, että on tuota mahatautia liikkeellä. Meinaan vetää aika tehokkaasti veteläksi.
 
Muksukamppeista: Olkaa itsekkäitä ja inhottavia. Se on teidän lapsi, esikoinen, pikkuihminen ja tosi kurjalta tuntuu, jos teiltä ryövätään tuo kokemisen onni pois. Ihan tuli kurja mieli Jänön puolesta. Itse toivon, että saatais lähiympyröistä jotain rompetta avittamaan tässä. Aika epätodennäköistähän se on, kun ei kovin monia ole ollut samassa tilanteessa.
 
Naimisiin menosta: Mulla mies sanoi pitkän aikaa, että hän haluaa sitten yllättää ja omin ehdoin kosia. Miespuoliset kaveritkin sanoo, että eainostus ei muuta tee kun vetää lukkoonja laittaa ajattelemaan asiaa liikaa ja usein negatiivisessa valossa, koska tuosta usein riidellään. Meil on matkan varrelle toki mahtuu mennen tullen hyviä ja huonoja hetkiä. Ehdin meinaan itse pariin kertaan kysästä ja toivoa, että ihan oikeasti tehtäis asioille jotain. Vastaavasti taas muutama vuosi myöhemmin ystävien häissä painuin takavasemmalle baariin, kun tipahti morsiuskimppu jalkoihin. Tympi silloin niin jumalattomasti koko hemmetin suhde ja säätö, mitä sillon oli tässä parisuhteessa. [:'(][:@][>:] Loppujen lopuksi siinä kävi sitten niin, että eräs perjantai ilta oli likkakaverit saunomassa ja mä sitten pienessä tuubassa tulin julistaneeksi, että nyt on Celinalla kaikki hyvin. On tosi mieluisa duuni, oma yhteinen kiva rivari kämppä, henkisesti on hyvä olla ja parisuhdekin on ihan ok. Maagiset sanat oli: "En halua, että mikään muuttuu." Seuraavana aamuna, kun mies tuli töistä, oli ruusukimpun kanssa keittiössä ja kosasi. [&:] Menin ja suostuin, vuoden päästä mentiin naimisiin.
 
PojanÄidille ihan pakko kommentoida, että ihan oikee asenne sen anopin kanssa! [:D] Olkoon naama norspärssillä - tuommonen kiittämätön... Toivottavasti oppisi suhtautumaan vähän suopeammin ajan kanssa, ettei mene elämä ihan täys kyräilyksi. [:)]
 
Siistiä. Hirveesti on kaikkea tässä nyt. Töitä olis keskiviikkoon saakka. Torstaina aamulla sokerirasitus numero 1 ja koiran eläinlääkärikäynti. Sitten jo ens viikolla tiistaina on neuvola ja treffit tein akkojen kanssa. Mukavaa, kun on jotain mitä odottaa - siis tässä lähitulevaisuudessa. [:)]
 
Kerrohan sit Celina miten tuo sokerirasitus meni.. oon omastani jotenkin ihan hermona vaikka siihen on vielä 2 kk aikaa..
 
hellout kaikille täältäkii harviaiskirjuuttelijalta [:)]
 
kyllä sivuilla tulee käytyä lukemassa teidän päivän kuumimmat aiheet, mutta monasti en ehdi omaa puumerkkiä ja ajatuksia perään pistämään, sillä lienee jonkinmoinen korrelaatio väsymistasoonkin... 
 
ja siitä suora jatkumo työssäjaksamiseen, väsymystä on ollut enemmän ja vähemmän täälläkin suuntaa. viime torstaina kesken kiireisen päivän soitin neuvolaan tsekatakseni lähinnä tuon ummetuspuolen ja myöskin tätä jaksamisasiaa. täti vastaili sieltä väsymisjuttuun, että sitten  lääkäriin, kun tulee vaikeuksia keskittymiskyvyn kanssa. ja mä kun oisin toivonut että vastaus ois ollut niin että kun olet kuitti, kävelet työterveyshuoltoon ja ne tsekkaa tilanteen. toi keskittyminen sujuu sentään jotenkin, mutta energiataso oli viime torstaina iiiihan nollissa... jonkinmoiset selvitykset on pitänyt miehellekin pitää, hän on välillä tuskissaan kun taloudenhoito on varsin paljon hänen harteillaan... muutamia päiviä lukuunottamatta on hän varsin ymmärtäväinen onneksi ollutkin...
 
kasvukivuista: tää tuntuu tulevan muita hiukan perässä, joten hirmutuntemuksia ei vielä ole ollut, aivastukset ja pikanousu esim sohvalta kyllä riipaisee aina...
 
ja siitä sitten ajatus siirtyykin ankkakävelyyn. mä aloin vaappua varmaan jo ekoilla viikoilla, muistaakseni alavatsatuntemukset pisti kävelemään etanavauhtia niin että lenkillä mummot meni heittämällä ohitte[:D][:D] eikä tää vauhti ole tainnut juuri parantua niistä viikoista vieläkään..[:D]
 
naimisiinmenosta: naitu ei ole vielä täälläkään, keskustelua on kyllä käyty. suurimman paineen asiaan luulin aiheutuvan mun äiteen toimesta, mutta yllättäen se ei ole ollut toistaiseksi top ten -keskustelulistalla. vielä. paitti että avokin äitee on jo pojalta utsinut että mites meinaat kosia [;)] onneksi ei mitään sen vakavempia paineita tule lähipiiristä. jo kerran eronneena en ole varma onko se naimisjuttu nyt niin paras/tarpeellisin ainakaan meidän suhteessa, rahanreikää on muuallakin, mennään sitten vaiks naimisiin kun tulee se tilattu lottovoitto [8D]
 
pääsiäislomaa oottelee tääkii, sukuloimaan ollaan menossa mekin näillä näkymin. mä oottelen perjantain saunailtaa ihan pöljänä. pienet ilot ne... vai miten se meni...? [:)]
 
Iltaa kaikille!

Pakko myöntää, et olin tosi yllättyny siitä kuinka moni vaappuu jo. Mä en vaapu ollenkaan, enkä siis ole mitenkään teille muille kateellinen [;)], mutta kovasti vaan yllätyin, että nyt jo vaaputaan... luulin että se tulee sitten joskus vasta kesällä se vaappuminen jos on tullakseen.

Huonosta olosta oon päässy eroon, väsymyksestä en ollenkaan [:D]

Kasvukipuja oli eilen, mieski vähä yllätty ku sille sanoin, käski olla nostelematta mitään [:D] Oli sit pakko sanoo et kuule tää on ihan normaalia [:D]

Naimisiinmenosta, menkää naimisiin jos siltä tuntuu, jos ei tunnu ni älkää menkö [:D] Me oltii tunnettu vaa 9kk ku naimisiin mentiin, ja nyt tulee 4v marraskuussa täyteen... Enkä oo kyllä katunu päivääkään.

Pääsiäisenä 3 vapaapäivää.. lauantaina töitä :( Joutuu taas ihmettelemään sitä mikä ihmeen ostohysteria valtaa suomalaiset kun kauppa on maagiset 3 päivää kiinni, joista vielä 2 on peräkkäin.. se ruoka loppuu tästä maailmasta aivan varmasti niiden parin päivän aikana, varsinkin kun pikku kaupat saa olla auki, että peruselintarvikkeita luulisi niistäkin löytyvän.. Ja ei, en ole tarkoituksella hakeutunut työhöni enkä aio tehdä sitä lopun elämääni [;)]

Huomenna neuvola, josta saakin sit suoraan juosta töihin.... toivottavasti tunti riittää siihen, että ne asiat saadaan käytyä läpi [:)]
 
Moikka tänne!

Kun ei noi opinnot kiinnosta, tulen tänne[8|]
Miksiköhän sitä oitää olla nyt niin saamaton?? Musta tuntuu, että saisin päivät kulumaan ihan helposti ilman opintojakin..
No, onneksi ei ole enää paljon ja toukokuussakin ihan muutamia hassuja pakko-juttuja. Kesäkuussa alkaa loma!!
Ja sitten olenkin pois koulusta tammikuuhun saakka[:)] Ja kevyesti menen koko kevään 2011...

PURRI: No sitä mäkin olen ihmetellyt- meinaako ihmiset, että ne kuolee nälkään, jos ei osta ruokaa varastoon??
Olen sitä mieltä, että tekis suurimmalle osalle suomalaisistakin hyvää pitää nälkäkuuria pikkasen pitempäänkin[:D] Aikamoisia rasitteita on yhteiskunnan varoissa jo nyt liikalihavuus aiheuttanut..ja alkoholikulttuurimme..muutenkin huonot elintavat..
No niin, minä- riittää jo![:D]

DALLA: Mulla on ihan sama- väsyttää niin maan perkeleesti..
Ja ei ole auttanut vaikka vähensin treenaamistakin ja lisäsin vitamiineja.

CELINA: Sulla on jo nyt sokerirasitus? Tai siis miksi sulla on kaksi?

MAYA_L: Ihanaa, että kaikki kunnossa! Kuulostaa kivalta toi ratsastus.

PILPA: Mä olen koulussa ja ainoastaan 1 päivä viikossa läsnäoloa, joten mua ei kamalasti stressaa, niinkuin joka päivä töissäkäyviä, mutta väsyttää ihan perkeleesti ja aikamoista takkuamista on tää opiskelu, kun pitäisi olla kirjoittamassa itsekseen päivät pitkät- siis muuallekkin, kun fb:iin/tänne[:D]

MAMMA_76: Voi ja iih- lomareissulle! Varmasti piristää päästä pois arkiympyröistä!
Mä en ole vielä tuntenut hikkaa..Ja kauhulla muutenkin odottelen sitä "ihanaa" aikaa, kun saa jänskätä, että koska taas lorahtaa pöksyyn[8|] Ei ole mitään helpointa pidätellä, kun vauva kenkii täyttä virtsarakkoa kesän loppupuolella[:D][:D]

HANIMAMI: Täällä iskee kuvotus heti, jos vähänkään laistan syömisissä.
Ja joo, mullakin on pullahtanut tää maha kamalan paljon parin päivän aikana. Pitännee ottaa kuva!

ORKIDEA: Tsempit sairastelun keskelle!

Mekin lähdetään reissuun, pohjanmaalle. torstaina- takas lauantaina/sunnuntaina..kiva mennä katsomaan, kun anoppi hösää tulevan vauvan takia...
Muuten ei mitään uutta: liikkeita tuntuu silloin tällöin, ummettaa helposti, väsyttää ihan kamalan paljon ja tunteet heittelee...

Oikein mukavaa, vaikkakin harmaata, tiistain jatkoa kaikille!
 
  Heips! Tiistain harmauden keskeltä!

Tänään taas "niistetään aivot pihalle"-aamu [>:]Onneks alkaa pikkuhiljaa helpottamaan...
Viime yö oli niin levoton,että en tiedä nukuinko oikeasti ollenkaan. Kyllä tässä lomaa jo tarvitseekin, saa nollata totaalisesti kaikki ajatukset ja murheet. *huoks*

Tulen myöhemmin höpöttämään, paitsi jos on treffit nukkumatin kanssa [;)]
 
Päivää naiset!
 Ei kanssa toi opiskelu oikeen kiinnosta... Eli lintsaan tänään!! Meinasin ton vaatekaapin käydä läpi ja poistaa sieltä pienet vaatteet, helpottaa vähän elämää ku ei tarvii jokasta puseroa kokeilla että mahtusko vai ei..
On tullu vähän paineita ku oon käy lukemassa mitä ootte jo hankkinu tulevalle vauvalle. Mulla on vaan kassillinen vaatteita, muutama kirja, pari karvaeläintä ja dvd-elokuvia... Ostin vauvalle 101 dalmatialaista-leffan viime viikolla palkkioksi kun toi masu oli vähän kasvanu...Hämärää mutta hauskaa touhua. Voi niin ku elää tätä ihanaa ja ruusuista vauva-arkee nyt kun se on vielä masussa ja sit ku se syntyy joutaa varmaan ruusut roskakoriin... (vauvalla on myös kirjahyllyssä oma hylly, alimmalle hyllylle oon laittanu ostamani kirjat)
Vaunujen ja pinnasängyn yms isojen hankintojen ostaminen olis sit jotenki todellista, kun ei tätä vauvan tuloa vieläkään oikeen tajuu...
Nyt odottelen vaan että kello tulis kolme ja vois lähtee kohti neuvolaa, on tää kuukaus kyllä pitkä aika.. Jännittää vaakalle meno kyllä pikkasen. on maistunu ruoka(hampurilaiset, kebab, pitsa, suklaa, muut karkit) aikas hyvin viime aikoina.
Nyt on kyllä semmonen, ei huolta huomisesta-päivä ja hymyilyttää ja on kivaa!
Tulipas kerrottua juttuja! Oikeen hyvää päivän jatkoa ja iltaa masuloille!!
 
Hei!

Täällä ei myöskään tule opiskelusta nyt juuri tänään mitään (Kandia pitäs kirjottaa) ja päädyin taas lukemaan teidän muiden kuulumisia![:)] Ihan hyvä kun luin, koska rauhottaa mieltä kovasti kun huomaa, että muilla on myös ollut samanlaisia tuntemuksia.

Nyt on noita kasvukipuja hieman nivusissa ja alamahalla ollut ja niistä jo hieman huolestunutkin, mutta kuuluu ilmeisesti asiaan! So, no hätä.

Orkidea kirjoitit myös supistuksista ja musta tuntuu, että mulla on ollut kanssa. Mahaa kiristää ja se kovettuu ihan kivikovaksi hetkeksi. Kipua noihin ei ole onneksi liittynyt, mutta saa varmaan tarkkailla tilannetta kuitenkin. Noita on ollut nyt ehkä n. viisi kertaa ja huomaan ne aina kivikovasta alamahasta. Miestäkin olen pyytänyt kokeilemaan mahaa silloin, niin hänenkin mielestä ihan kivikova on kyllä.. En tiiä pitäskö noista kysellä neuvolasta, kun seuraava (ja vasta toinen neuvola) käynti kuitenkin vasta rv 20.. Ensimmäsitä kun odotan, niin ei oikeen tiiä miten pitäs tehdä..Mitä ootte mieltä (etenkin aiemmin synnyttäneet)?

Liikkeistä: Tässä viimeisen viikon aikana olen muutaman kerran tuntenut elohiirimäistä tunnetta mahalla ja sunnuntai-iltana kun oikein kuulostelin nukkumaan mennessä, niin luulen tunteneeni hentoja liikkeitä!  Ihan kuin kalan pyrstö olisi kutitellut, ilmakuplat puhjenneet ja sitten sellainen muljaisu.[:)] Ei ne kyllä ainakaan mitään suolentoimintaa ollut! Ja eilen illalla tunnustelin myös, niin tuntui taas ilmakuplanpuhkeamis -tunnetta! Täytyy tässä muutama päivä seurata, ja jos noita tulee lisää ja jos ne vahvistuu, niin sitten ainakin tiiän, että ne on oikeita liikkeitä![;)] Ensimmäsitä tosin odotan, niin luulin, että liikkeet tuntee vasta paljon myöhemmin, mutta kuulu mulla kyllä sydänäänetkin ajoissa kotidopplerilla (9+3), että ehkä kohtu sopivasti kallellaan tms..[:)]

Niin joo ja mahakin on sen verran kasvanut, että vaikee piilottaa enää! Kaikki raskaudesta tietävät on nyt viimesen viikon aikana kommentoinut, että maha rupee näkyy jo! Appiukkokin kommentoi hymyillen, että "maha näkyy jo"! Hoikka olen kylläkin, että ei sillä pienellä tilaa olekaan sisällä kasvaa, tarttee hakee tilaa sitten mahan ukopuolelta![:D]

Juu ja täytyy kanssa myöntää, hieman koukkuun oon jääny tähän palstaan!

Nyt oikein ihanaa pääsiäistä kaikille ja tämä mamma rupee kirjottelee kandia, jospa juttua riittäs siihenkin!
 
Tulipa tuossa mieleen, että seuraavan kerran, kun kelloja taas siirretään, meillä taitaa olla jo nyytit kainalossa[:)]

Kuvotuksesta: Jatkuupi tuo tänäänkin[:o] ja nyt on iskenyt kaveriksi se väsymys/motivaatiopula, mikä taitaa olla täällä muillakin liikkeellä. Mua ei niin se hampaiden pesu ällötä, oikeastaan mun on ihan pakko pestä hampaat useampaan kertaan päivässä, koska jos en pese, niin sitten tahmaiset hampaat alkaa etoon. Oon ollut jo ennen raskautta samanlainen, jonkinlainen pakkomielle taitaa olla[:D] Saa nähdä kuinka huominen hammaslääkäri sujuu kuvotuksen kanssa, kun sen jo innokkaasti ehdin varamaan[&:]

Toivottavasti sunkin pahoinvointi, Maya_L ,helpottaa piakkoin.

Naimisiin menosta: Ei olla isännän kanssa edes kihloissa vielä. Siitä ollaan kyllä puhuttu, että se kumppani on nyt tässä ja sitouduttu ollaan toisiimme jo melko tiiviisti, ilman mitään virallistakin. Mies samalla kannalla kuin Celinan mies on ollut, että perinteisen kaavan mukaan mennään ja hän kosii sitten, kun on yllätyksen aika. On siis sanonut noin minulle ja kovasti odottelen sitä yllätystä[:-] Mutta ei mulla ole mikään kiire naimisiin, enää. Jotenkin kaikki tämä kummallisuus, raskaus ja miehen sairaus, on rauhoittanut mielen, kaiken aika on sitten, kun sen aika on.

Minzkulille mukavaa laivamatkaa! Eiköhän sieltä buffetista jotakin syötävää löydy[8D] 

+Sokerirasituksesta: Kaverini, jolla on nyt reilu 1v. muksu joutui silloin raskausaikana sokerirasitukseen ja sen seurauksena karsitulle ruokavaliolle, ei insuliinia kuitenkaan joutunut käyttämään. Ehdotti mulle josko lopettaisin jo nyt niiden herkkujen syömisen, kun kerroin joutuvani kanssa siihen rasitukseen. Oon päättänyt, että nyt pääsiäisen jälkeen, kun oon saanut riittävän määrän Mignon munia syötyä[:D], alan oikeasti pitämään sen karkkipäivän kerran viikossa, ja toivon, että se jollakin tavalla auttaisi siihen tulokseen. Siitä en tiedä onko siitä mitään hyötyä sokerirasituksen kannalta, mutta aina voi yrittää, eikä se karkkipäivä varmaan pahasta ole muutenkaan, ettei paino ihan hirmuisesti lisääntyisi. Ja Celinalle onnea rasitukseen tietty[:)]

Dalla: Jos siltä tuntuu, että on liian väsynyt, niin sitten marssit sinne työterveyteen ja haet pari päivää saikkua. Ei elämän kuulu olla pelkkää työtä ja kotona pelkkää nukkumista. Saa raskaanakin nauttia, että jaksaa myös vapaa-ajalla omia juttuja, koska ne vasta todella rentouttaa ihmisen mielen. Ei siinä mitään keskittymisvaikeuksia tarvita, jos itseä kovasti väsyttää, jos siltä tuntuu, niin sitä tunnetta kannattaa kuunnella ja hetki levätä.

Onnea Jänö neuvolaan!

Elkku: Saman tyylisesti, liikkeiksi olettamista tuntemuksista, kuvailin neuvolassa ja neuvolantäti sanoi, että liikkeitähän ne. Eiköhän sielläkin[:)]

Niistämistä täälläkin aamuisin ja viime yö oli aivan kamala pyörin ja hyörin sängyssä, eikä uni tullut. Sitten, kun isäntä nousi seitsemän aikaan aamusta ylös, niin samaan aikaan alkoi sellaiset aamujumpat mahassa, etten ole aikaisemmin tuntenut[:)][:D]  Taisi pikkuinen haluta isukin matkaan. Olo oli toisaalta hämmästynyt ja toisaalta kiukkuinen, kun olisin saanut nukkua vielä. Aamujumpan rauhoituttua, iski hirveä nälkä ja oli pakko nousta syömään. Mutta ihanaa kuitenkin, että liikkeet alkaa pikkuhiljaa vahvistua. Enemmänkin menee niin, että ensin tulee töytäisy, sitten ihmettelen, että mikä seoli[8|], taas töytäisy, ja taas mami miettii, mutta kokoajan selkeämmältä tuntuu.

Nyt pakko lähetä ulos vaappumaan, muuten loppuu happi!
Mukavaa päivää kanssa odottajat!
 
Moikka!

 Tulinhan minäkin tuntojani tänne purkamaan. Töissä ei huvittaisi olla enää pätkääkään. On niin kyllästynyt koko hommaan ja välillä tuntuu että minä olen se joka tekee kaiken homman eikä kukaan muu. Olen siis ravintolassa töissä kokkina, työ on siis seisoma työtä ja aika hektistä aika ajoin. Taukoja pidetään kun ehditään. On vaan ruvennut mietityttää että jos nyt välillä tuntuu jo hankalalta tehdä hommia siis (kurotella, ojentaa, nostaa ja juosta) nii mitä se sitten on kun maha alkaa oikeasti kasvaa kunnolla? Nyt jo tuntuu annoksia nostellessa luukulle, että maha tulee vastaan pöydän reunalle, En siis luultavimmin kohta enää yletä niitä nostelemaan . Tänäänkin hermot meni yhteen työkaveriin ja eiköhän siinä tullut pieni muotoinen sanaharkka. Muutenki päivä ei ole ollut mikään hyvä, kun on nukkunut 2tuntia yöllä vaan siksi että ei saa unta ja masu oli sekaisin. Siinä sitten melkein itkua väänsin loppu päivän. Onneksi työkaveri tajusi erehtyneensä ja pyysi anteeksi. Kotiin pääsin nii nukuin parin tunnin päikkärit ja otin kuuman suihkun, nii jo olo helpottui. Huomaan että varsinkin töissä tulee olemaan pinna tosi kireällä. Ehkä sitä pitäisi mennä vaan omaan päähän ja joskus muuttaa omia ajattelu tapoja. Ei tarvitsisi aina kiristellä ruuveja. Tai sitten ne on nuo hormonit mitkä jyllää tällä hetkellä jotain kärrynpyörää.

 Kasvukivuista sen verran että juuri tänään masu tuntui kipeältä. Sellasilta pistoksilta, varsinki töitä tehdessä. Ja voi osittain johtua siitä että vatsa oli eilen kyllä aika kuralla. Sitten ku oikeasti töissä alkaa olla tukalaa, nii aijon surutta jäädä sairaslomalle. Kesälomakin alkaa juhannus viikolla nii laskeskelin ettei, töitä tarvii enää montaa kuukautta tehdä.

 Huomenna aamulla on eka neuvolalääkäri. Mitä kaikkea ne tutkii ekalla kerralla? Saako silloin jo sen raskaustodistuksen. Ollaan hakemassa isompaa kämppää nii sellasen tarvitsisin. Huomenna alkaa vk 16 ja minusta masu ei vieläkään ole hirveästi kasvanut. No huomenna tenttaan sitten lääkäriltä kaiken mahdollisen. Sitten pitääkin juosta töihin, ku ei tiedä miten kauan siellä oikeen kestää. 

No tulihan purettua taas pahaa oloa. Kiitos teille kaikille! <3
 
Iltaa kaikille!!!

onpas ollut kiirettä, täytyy oikein huokaista ääneen, #HUOH#[&o][&o]

Sain eilen tietää koulussa että täksi päiväksi pitää palauttaa 4:n sivun essee. No sitä sitten pakerrettiin pikkutunneille ja aamusta reippaana liikkeelle. Iltapvällä olin jo niin rikki väsymyksestä etten pysynyt kotimatkaa hereillä.
Ja jottei elämä liian helppoa olisi niin oli pojan kanssa vielä iltavuoro edessä (isäntä peli-illassa). kerkesin ottaa noin 3min tirsat ennenkuin oli ihan pakko hakea poika ja iltapäiväksi piti keksiä mahdollisimman paljon äksöniä etten kuukahda.
Saatiinkin paljon aikaiseksi!!![:)]
-vaihdettiin kukkamullat
-hakattiin nintendoa
-tehtiin laittoman rasva/suola/kerma pitoista sieni pastaa[8D][:D]
-käytiin kaupassa
-ja lopuksi palkittin itsemme jätskiautolla[:D], mutta otettiin vaan mehujädee ettei nyt ihan riistäytyis käsistä, pääsiäinen kuitenkin kaikkine herkkuineen edessä.
-juurikin lopetin iltasatu maratoonin :) rytmit vielä selkeästi hakusessa kun näin myöhään meni.
nyt aika loppu... Huominen vielä, sitten lomaaaaaaaaaaaaa.

Kaikille vaakkujille ja vaappujille: ihanaa kun olette olemassa!!!!
Ja kaikille niille jotka eivät vaapu: ihanaa että tekin olette olemassa!!!

Mahtava huomata taas tämän ryhmän ihanuus! pienestä sitä ilonsa repii näinä päivinä!

Tsemppejä TODELLA PALJON kaikille motivaationsa kadottaneille!!! Asia on maailman normaalein juttu, kun äitiluonto kääntä meidän raskaiden päät hormoneilla kodin ja perheen suuntaan :ketä sitä koulutus tai duuni enään kiinnostaa kun tässä elämänihmettä kannetaan sisäsällä!!!! Se on pesänrakennusvietti joka meiltä motivaatiot vie !!!! Tsemppejä kuitenkin kovasti kaikille ja jos vain opinnot/duunit antavat periksi niin saikkua tai omaalomaa, mutta kesken älkää mitään jättäkö, se jää syömään ja pitkään[:D][:D][:D]! Perään vielä IIIIIIISOT voimahalit!

Kuvotuksesta Mullon kaikki ohi!!! vihdoin, kamalaa se olikin!!! vielä kun toi ummetus... lääkärin kanssa mietittiin että ei ainakaan kuiduista ole puute, mutta voip olla että vedän niitä liikaa joten nestettä enemmän. nyt pitäisi siis änkeä melkein 3litraa per pvä!!!! Mutta kyllä se kakkakin liikkuu paremmin, en valita!

Olkoon siinä romaania päivälle![:D]

henulille vielä tsemppauksia huomiselle lääkärille, muista tentata kaikki mahdollinen, näitä käyntejä kun on niin harvaan!!!

öit.
 
JOOOOO-OOO..

Eilenpä aamulla saimme kunnon riidan aikaan miehen kanssa ja hän päätti minut oikein haukkua maanrakoon asti, päivällä taas esitti ihan mukavaa kun oli vailla minun koulunkäynnistäni todistusta ja se piti hänelle viedä tauolla. Vaan eipähän herra viitsinyt vastata enää puhelimeen mun koulun jälkeen!! Soitin koko illan ja pistin viestiä mutta eipä kuulunut vastausta, soitin hänen äidilleen joka sit kerto et "joo se on jossain ryyppäämässä kuulemma että ottanu töistäänki vapaata. mites se tolleen?"
VOI LUOJA! vähän jos pyytäs että tässä tilanteessa pitäs jo aikuistua sen verran, että edes vastais puhelimeen tai ilmottais missä menee!
Kyllä on niin kuumana eilinen ja tämä aamu käyty, että ajattelin lähteä aamutoimieni jälkeen etsimään itselleni uutta asuntoa! Mitä te ootte mieltä? Eikö oo ihan turhan törkeetä käytöstä?
Teenkö ihan oikein jos nyt etsin oman asunnon? muutenkin aina jos riitaa on niin mies laittaa mut pellolle ja väittää asuntoaan hänen omaksi. Onpa sitä aina mukava soitella ympäriinsä ja ettiä yöpaikkaa..

Anteeks ku valitan heti aamusta mut ei pää kestä jos ei pääse kertomaan asioista..
 
Noniin. Nyt viimein ennen alkavia työkiireitä joudin tännekin kommentoimaan... [:)]
 
Mulla on sokerirasitus jo nyt, kun ikää on 29 ja lähisukulaisella on II-tyypin diabetes. Olin raskaaksi tullessa normaalipainossa ja liikkunut aktiivisesti useamman kerran viikossa. Neuvolahoitaja halusi tämän rasituksen nyt ihan vain varmuuden vuoksi. Mulla on varmaan sitten parin kuukauden päästä vielä se toinenkin rasitus. Mä vähän pelkään, että liikkumiset kun on nyt olleet kolme kuukautta ihan minimissä (ei vaan kykene ja jaksa mitään ylimääräistä) että sillä saattaa olla vaikutusta tuohon tulokseen - valitettavasti.
 
H1987: Mikä ihme sun miestäs oikein riivaa? Mä on täällä lähinnä hiljaa itsekseni järkyttynyt tuosta toiminnasta. [:-] Ei kuulosta kovin stabiililta aikuisen ihmisen toiminnalta tommonen. Ehkä sitä stressaa nyt vaan joku? Jos tuntuu, että tilanne ei helpota niin alka kirjottelemaan paperille ne plussat ja miinukset ja mieti asiaa kans lapsenkin kannalta. Ei kai sitä muuta voi sanoa, kun että kärsivällisyyttä roppakaupalla sinne. *voimahali*
 
Henuli1: Saitko kaikki asiat selvitettyä ja ihmeteltyä? Itestä tuntui lääkärissä käydessä, että ei siinä oikein kehtaa kysellä kun jonoa on melkein ulos asti ja ovat heittämässä pihalle ennen kun saa edes housuja takas jalkaan... [&:]
 
Mamma_76 ja Minzkuli: Antoisaa lomaa kumpaisellekin ja perheille. Nauttikaa! [:)]
 
Liikkeet: Täällä tuntuu liikeet sellaisena kutinana sisältä käsin (onko normaalia?), muljuiluna ja kuplahteluna. Satunnaisia potkuja on ilmeisesti tuntunut muutamia. Illalla ennen nukkumaan menoa koitan oikein keskittyä, että tapahtuisko tuolla alakerrassa jotain. [:)]
 
Hikasta: Kertokaa/kuvailkaa nyt herrannen isä joku miltä sen hikan pitäisi tuntua?!? Sivistäkää tietämätöntä ja uteliasta - kiitos. [:D]
 
Joo no siis kyllä minä tiedän et se on tehny töitä koko talven ihan tajuttomasti, sillä on koko talvena ollu 1 viikonloppu vapaata että ymmärrän jos ei jaksa mut luulis tuon nukkuvan jos voimat on vähissä. Ja tuommonen että alkaa mua syyttä suotta haukkumaan ja muuta niin on pikkusen kummallista.
Taispa tuo eilen mainita sellaisenki asian, ettei tämä vauva sitä kiinnosta vaikka yhdessä sitä suunniteltiin ja aiemmin on mies sille ostanut vauvan tarvikkeita jo.
En ymmärrä mutta en jaksa enää kattoakkaa tollasta ja murehtia koko aikaa.
En vois ikinä tehdä niin etten antais lastaan nähdä mutta jos oikeesti ei häntä kiinnosta niin painukoot mun puolesta vaikka suolle ja upotkoon sinne!
 
Huomenta kaikille!
Mulla on sellasta väsymystä, että itku meinaa tulla.. Ärsyttää kun ei oo enää muuta elämää kun nukkuminen ja töissä käyminen.. No pitää pääsiäisenä nukkua paaaaljon ja toivoa, että sitten jaksaa paremmin [:)] Moni tuntuu pääsiäiseltä odottavan suklaan syömistä, mutta mä himoitsen lammasta, namnam[:D]
 
Täälläkin on jo pientä vaapuntaa havaittavissa [:D] Selkä tuntuu jännästi puutuneelta ja tuntuu ettei se oikeen toimi normaalisti. Ja välillä ihan särkeekin.
 
Liikkeitä oon omasta mielestäni tuntenu kerran ja ei mitään sen jälkeen :/ Eilenkin nukkumaan mennessä yritin kovasti tuntea jotain mutta ei.. Ja tässä väsymyksessä itkettää kaikki niin piti sitten vähän itkeä tirauttaa, että mitä jos pienellä ei kaikki ookkaan hyvin. Nyt taas parempi mieli ja ens viikolla onneks taas neuvola niin pääsee sydänääniä kuuntelemaan [:)]
 
H1987: Tosi inhottavan kuulonen tilanne :/ En nyt oikeen osaa sanoa mitä kannattais tehdä.. Ite en kyllä tollasta menoa kattelis, varsinkaan tässä "tilassa". Jaksamisia!
 
Huomenta Aurinkoiset!!

Viime yö tuli nukuttua jo vähän paremmin, tosin ei olisi voinut vähempää kiinnostaa nousta aamulla ylös, oli niin makoisat unet.

Celina: Liikkeitähän nuo on, tuntemukset riippuu aikatavalla siittä, missä kohtaa vauva milloinkin köllöttää. Hikka tuntuu esim. tah
-dik-kaa-na kup-lin-ta-na tai kun kokoa alkaa olemaan vauvalla, sen tuntee töytäisyinä. Ensin kevyinä ja kasvaessa tuntuu jo tulevasta äidistä hikkailu aika *huoks*... [:D]

H1987: Kun isäntäs suvaitsee ilmestyä ryyppyreissulta, keskustelet vakavasti. Teet asiat harvinaisen selväksi, on tulossa vauva, ukostas tulee isä, ja moinen käytös ei kuulu aikuiselle miehelle, saatika isälle.
Jos ei herra ole vielä kasvanut "murrosiän" kynsistä, niin sulla ja vauvalle on paljon parempi etsiä se oma koti. Ei tarvitse maantien syrjään lähteä arkisten riitojen vuoksi nyt tai varsinkaan kun vauva on syntynyt. Ja ihan kokemuksen pohjalta tiedän, että jos et asialle Nyt tee jotain, nuo ryyppyreissut ei jää tähän kertaan. Miehes käy myös aikamoista tunnemylläkkää läpi, mutta ei sekään oikeuta tuollaiseen käytökseen. Nyt on aika laittaa asiat tärkeysjärjestykseen elämässä[;)]

HALEJA KAIKILLE TASAPUOLISESTI!!

Ja nyt meikä mamma painelee aamupuurolle ja koittaa saada tässä huushollissa jotakin aikaseksi tänään [:D]


 
Täällä olis sokerirasitus takana. Se litku maistu ihan TOSI makeelle mehulle. Olin kuulema eka joka siellä labrassa sai maistaa tätä uutta litkua.. Ei se ees ollu pahaa. Ja kaks kertakäyttömukillista sitä piti juoda. Pahintahan on se odottaminen. Kun on niin TYLSÄÄ. Mutta se on onnellisesti ohi. Luultavasti käyn vielä uudestaankin sitten kun raskaus on pidemmällä.
 
Tuo odotushan siinä pahin oikeestaan onkin.
Meinaan itse ottaa jonkun hedelmän ja vesipullon mukaan, että saan ensihätään heti kokeen jälkeen... ja tylsyyteen otan käsityöpussukkani mukaan [:)]
 
Takaisin
Top