Syyskuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jolianna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
I-P, mulla pitkään kipuili nuo viisaudenhampaat, ja monesti sen pahimman yli pääsi kun vaan tosi monta kertaa päivässä pesi hampaita. Hammaslääkäristä ne suositteli poiston yhteydessä sellaista suuvettä kuin Paroex, joka siis desinfioi hyvin silloin kun sitä poistomonttua ei kärsinyt pestä, eli sitä kannattaa ehkä myös kokeilla. Jos saisi sen poiston sumplittua tällaisilla raskauden jälkeiseen aikaan......? Vaikka tosiaan, kyllä ne sen poistaa jos oikein kipuilee, raskaudesta huolimatta!

Tänään iski ihmeellinen tarmonpuuska! Eilen olin taas rättiväsynyt, mutta hyvin nukutun yön jälkeen voi näköjään ihmeitä tapahtua! Olen tehnyt omenoista hilloa ja piirakkaa ja laitoin omenaa murekkeenkin täytteeksi, mutta noita vaan riittää... Täytynee pilkkoa valmiiksi siivuiksi ja pistää pakkaseen. Muuten loppuu ideat kesken. Sitä omenakaurapaistosta täytyy vielä kokeilla. Sitten onkin vuorossa paholaisenhillo tomaateista, paprikoista ja chileistä, kunhan kaikki kerkeävät kunnolla kypsyä ja näyttäisi tulevan valtava luumusato tänäkin vuonna... Toivottavasti näitä tarmokkaampia päiviä tulee vielä muutamia. Onko kukaan teistä tehnyt itse luumumarmeladia? Vai jokohan aloittaisi pakkaseen omien pilttien hamstrauksen? Luumuista ja omenista saisi aika vähällä vaivalla soseita tehtyä vaikka pitäisi keksiä jotain pienen pieniä purkkeja mihin niitä tulisi pakastettua sopivia määriä... Toisaalta menee kyllä ensi syksyyn asti ennenkuin niitä voi pikkuiselle syöttää. Jospa odottaisinkin ensi syksyn tuoretta satoa sitä varten! Menee muuten ihan hulluksi tämä touhu :)

Jääpalamuotteihin ja vasta jäädyttyään kippoon (tietty pakastimeen takas). Sieltä voi napata palan kerrallaan ja sulattaa sopivan määrän.

Mä meinaan omenasosetta uudelle tulokkaalle tehdä. Toukokuussa voi jo puuron sekaan laittaa. Porkkanasosetta teen myös, kun tuli hyvä sato :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mikä toi ilmainen babybox on? :eek: Mitä se sisältää ja mistä sellaisen saa?

Siitä on juttua esim täällä etusivulla. Se pitää varata netissä ja sen voi noutaa lähimmästä lastentarvikeliikkestä.
Siellä oli body, vaippa, alennuskuponkeja, cd, kuolalappu, hmmm olikohan muuta??
Mutta ne alennuskupongit oli kyllä hyvä yllätys :)

Jaa, täytyypä tutustua tuohon boxiin. Kiitti noora92! :)

Tänää pilatestunnin jälkeen tuli sellainen olo, et taisi olla semmoinen harjoitussupistus. Masu meni ihan kivikovaksi. Ajattelin, että johtuisko se vain pissahädästä mutta sitten se meni pikkuhiljaa kotimatkalla ohi. Hieman kyllä pinkeenä tuo on ollut sen jälkeenkin nyt pari tuntia...

Hanskimus, mulla on ollut samanlaisia tuntemuksia pilatestunnin jälkeen. Vaikka tunti on suunnattu nimenomaan odottaville.
Mutta tuskin on vaarallista kun kuitenkin ohi menee!

Mitä oot tykännyt pilateksesta? Onko täällä muilla minkälaisia raskausajan harrastuksia?

ei mun boxissa ollut cd:tä tai alekuponkeja.. Body, 2x vaippa, kuolalapou ja joku vihreä rätti, mainoksia ja joku ravinto opus, sit sellanen avaimenperä juttu jos hukkaa avaimet...

Joo, meidän tunnit on kans suunniteltu odottaville eikä sisällä mitään rankkoja keskivartalotreenejä. Oon kyllä tykännyt kovasti. Muutenkin pilatesta aiemmin harrastaneena en tahtonut jättää sitä kokonaan pois viikko-ohjelmasta. Toimii mulla kehoon sekä mieleen. :)

Muuten en alkukolmanneksen jälkeen olekaan juuri liikuntaa harrastanut. Huono homma, kunto on romahtanut kesän aikana ihan täysin. :( Pitäisi hommata joku sarjakortti uimahalliin mutta olen todella laiska hoitamaan tämmöisiä asioita. Lähimmät hallitkaan eivät ole oikein minkään matkan varrella, joten pitäisi ihan asiakseen mennä sinne. Huoh. :P

Hahah... innoissani menin tekemään tuon Baby Box tilauksen. Asun Porissa ja se menee lähimpään myymälään. Lähin myymälä on Tampereella. :D

Minä aloitin viime viikolla raskausjumpan ja sen lisäksi oon pyöräillyt sään ja olon salliessa töihin ja tehnyt kotijumppaa ja lenkkejä :)

Mulla ihan sama homma Hanskimus, alkuraskausen paha ja voimaton olo veti melkeen täysin sängyn pohjalle! Onneks nyt jaksaa edes vähän liikkua, kävelylenkkiä ja pilatesta...
Minä sain jopa maanantaina hommattua sarjakortin uimahalliin, nyt vaan pitäis vielä mennä sinne uimaan!

Muuttoa vieläkin tekemässä. Eilen saatiin koko varasto tyhjennettyä. Joka päivä kaikki vapaa aika menee pakkaamiseen ja roudaamiseen uuteen asuntoon. La- Su näyttää olevan edessä ISOJEN huonekalujen siirto, ja sitten täyspäiväinen muutto uuteen. :D Jipjei... ellen näe yöllä unta bebestä näen unta muutosta ja laatikoista ym. :p

Mulla myös alkuraskauden liikkuminen oli ihan nollassa oksentelun ja heikon olon vuoksi. Kesällä kävin pari hassua kertaa juoksemassa, kun olot alkoi helpottaa, muuten oon koiran kanssa vaan kävellyt. Viimeviikolla aloitin kansalaisopiston tanssiliikunnassa, jossa aion käydä niin kauan kuin vain kykenen. Askelsarjaa ja pientä lihasvoimajumppaa. Uimaan ja salille olisi aikomus mennä, mutta aloittaminen on venynyt. Kauhistuttaa ihan, että mun lihasvoimat ja kunto on raskauden jälkeen olemattomat, kun nyt on jo neljä kuukautta joutunut olemaan oma rakas laji tauolla.

Ahistaa, kun ei voi käydä oikeen missään jumpassa tai pumpissa, kun on niin epäsäännölliset työajat! Viime talvena ilmoittauduin kuntonyrkkeilyyn enkä päässyt kuin pari kertaa! Onneksi hyvittivät jälkikäteen maksua jonkinverran. Meinaan kyllä synnytyksen jälkeen mennä mahdollisimman pian johonkin ryhmäliikuntaan. Muuten ei pääse kotikonstein niin nopeasti takaisin kuntoon. Se kuntonyrkkeily olisi kyllä tosi tehokasta, mutta varmaan ihan alkuun liian rankkaa.

täällä ei ol oikei mitää tarjolla joten turha haaveilla ees että harrastais mitään. ukko ehdotti tietenki salia mut mä en osaa mennä toisen perässä ku mulla on oma treenitapa salilla, omat rutiinit. kokeilin aikoinaa suomessa ukon kans salilla käymistä mut tulos oli et mä en menny lopulta parin kerran jälkee ja ukko kävi koska mun ois pitän mennä samal taval ku hän.

Mä en oo juurikaan harrastanu mitään muuta ku kävelyä ja vähän pyöräilyä, on sen verta fyysinen työ et kaikki mehut poissa kun ennättää kotiin! Mielessä kuitenkin sali heti kohta kun vauva on syntynyt :) mulla oliskin muutama vapaa lippu ladyline iin mutta ne pitäs käyttää viel tänä vuonna, ehkäpä vielä kokoan itseni sohvan pohjalta ja käytän ne vaparit:grin mammalomakin jo kivasti häämöttää
...

Jahas, tänään sit lirahti housuun ekan kerran aivastamisen seurauksena :oops: (viikkoja 25+0). Pitänee alkaa treenata lantionpohjaa hiukan innokkaammin - ja ehkä myös ostaa Tenoja.

Takaisin