Syyskuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jolianna
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
perkuletto mä kiroan tätä kipua....
tänää autolla ajaessa se iski oikeen kunnolla..ainaku piti painaa kytkinpohjaan ni jumalauta mikä kipu häpyluussa jasitä kytkintäku on pakko painaa ja aina sama kipu..kyllä varmaan auton ulkopuolella bussipysälkillä olijat ja jalankulkijat kuuli ohi lipuvan äijjämäisen teurastushuudon!

Se oli paluu arkeen tänä aamuna, kun isäntä palasi töihin 15viikon kotonaolon jälkeen. Kello soi 5.45 ja siihen herättiin koko perhe, eli aikaisia aamuja tiedossa jatkossakin. AIkaisin meillä normaalistikin herätään, mutta ei nyt ennen kuutta ilman kelloa olla herätty aikoihin.. No, ei se mitään, täytyy vaan opetella menemään vähän aikaisemmin nukkumaan itsekin ja sitten tarvittaessa ottaa päikkäreitä Ellin kanssa.

Nivuset alkaa olla aika kipeät, ja kaikki tekeminen aiheuttaa ihan hirveän hikoilemisen, ja herkästi tulee huono olo touhutessa, että tarvitsee sitten vähän levätä. Muuten vointi on ihan ok tällä hetkellä.

Syksy on sadonkorjuun aikaa! Sain eilen vanhempieni naapurilta ison muovikassillisen omenoita. Tein omenapiirakan ja paljon ollaan omppuja syötykin, mutta vielä on paljolti yli puolet jäljellä. Täytynee opetella tekemään omenahilloa ja voishan sitä pakkaseen tehdä toisenkin piirakan tai vaikka muffinsseja tai jotain. Luumuja on tulossa taas kamalasti ja ajattelin niistä kokeilla tehdä omaa luumumarmeladia. Täytyy myös viedä pussillinen luumuja sille vanhempien naapurille, kun sillä ei satu luumupuuta olemaan. Lisäksi meinaan kokeilla paholaisenhilloa, kun sain ystävältä ohjeen ja mulla on vielä paljon pihvitomaatteja, chiliä ja paprikoita kypsymässä. Toivottavasti syksy pysyy näin lämpimänä niin kerkeävät kypsyä avomaalla. Muuten on kerättävä raakoina sisälle kypsymään ja niitten mukana tulee aina pikkukärpänen jos toinenkin. Ne on sitten inhottavia otuksia!

Ihanaa Mies pääsi yllättäen kouluun ja aloittikin sen jo tänään.. Jospa sillä nyt stressi vähenisi ja pystyis sekin suunnittelemaan vauva hankintoja ym.. Ja keskittymään mun hellimiseen

Mulla viisaudenhammas muistuttaa olemassaolostaan:schocked028 Mitenhän sen kanssa, voiko poistaa raskauden aikana? Täytyy varmaan huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä, vaiko suoraan hammaslääkäriin? Ääh, piti nyt tällainenkin vaiva sattua kohdalle.

Mulla viisaudenhammas muistuttaa olemassaolostaan:schocked028 Mitenhän sen kanssa, voiko poistaa raskauden aikana? Täytyy varmaan huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä, vaiko suoraan hammaslääkäriin? Ääh, piti nyt tällainenkin vaiva sattua kohdalle.

Soita vain suoraan hammaslääkäriin, kyllä hammaslääkärit osaa auttaa. :) Mielellään ei varmaan lähdetä poistamaan mutta jos ei esim. antibiootit auta niin sitten pitää harkita poistoa. Tsemppiä!

i-p harmi että viisuri alko äksyileen siellä. jaksamista ja inshaAllah siihe löytyy joku keino millä pääsee vaivasta eroon raskaana.

täällä esikko rekisteröity kouluun ja ilmoitettu tarhaan sekä alotti tarhassa. koulun rehtori keksi et meidän pitää ostaa yhen perheen lapselle reppu ku vanhemmilla ei ol varaa hommata mitää koulutarvikkeita (minä ku oon eurooppalainen ni luulevat että ollaa rikkaita ku oltii saatu kaikki tarpeelliset hommattua esikolle koulua ja tarhaa varten) tai esikko ei ol tuossa koulussa tokalla luokalla ni oli pakko sit ostaa vikoilla rahoilla reppu sille tuntemattoman perheen pojalle. saapi nähä miten tänä vuonna menee koulussa ja tarhassa, inshaAllah hyvin ja ilman ongelmia täällä ku kaikki tuppaa oleen sukua toisilleen paitsi me ni esikolla on haastavaa koulussa etenki ku ei näytä paikalliselta.

Viisaudenhampaat yleensä kuvataan ennen kun lähdetään poistamaan. Jos juuret kasvaa vaikka kieroon ettei hammas lähdekkään ihan vetämällä vaan täytyy leikata. Röntgeniä tuskin suostuvat tekemään etkä varmaan tahtoiskaan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mun tietääkseni raskaana olevia ei sais röntgenkuvata eikä edes puuduttaa hammaslääkärissä... Voi olla aika hankalaa poistaa hammas ilman paikallispuudutusta. Toivottavasti olen väärässä!

Pari viikkoa ekaan neuvolalääkäriin, mitäs ne siellä muuten tekee? Neuvolatäti kertoi tekevänsä normaalit mittaukset ennen lääkäriin menoa...
Äippäpakkausta odottelen myös. Kävin lastentarvikeliikkeestä hommaamassa sen ilmaisen baby-boxin, oli kiva paketti. Siellä oli alennuskuponkeja Lindexiin, sinne siispä!
Olen jo yksin käynnyt muutaman kerran pikkuiselle shoppailee, sekä sain äidiltä minun ja sisaruksien vanhoja vaatteita. Häkkisänky jne on vielä kasaamatta, saatiin nekin äidiltäni, ihanaa kun joku on ne viitsinyt säilyttää aikoinaan :)
Mies ei ole oikein jutussa täälläkään mukana. Oon monta kertaa sanonut, että ois ihanaa jos se ehdottais vaateostoksille menoa, silittelis masua ja höpöttelis sille. Esikoista sentään odotellaan, että molemmille uusi juttu.
Mutta se on vaan niin tohkeissaan talokaupoista. On löytynyt yksi hyvä talo josta isäntä nyt ois kauppaa käymässä. Ahdistaa mua vaan etukäteen tuo tuleva mahdollinen muutto. Pitäisi siivota uusi ja vanha kämppä, pakata ja purkaa. Sekä siellä uudessa olisi pintaremontin tarvetta! APUA, kuinka mun pitäisi jaksaa??? 15 viikkoa laskettuun aikaan!!

noora92, ei siellä kamalan ihmeitä tapahdu siellä neuvolalääkärissä. Lääkäri kyselee vointia, kertoilee ehkä mahdollisista tulevista vaivoista ja meillä täällä ainakin tekee sitten sisätutkimuksen, eli tarkistaa että kohdunkaula ei ole lyhentynyt eikä paikat pehmenneet.

Meillä isäntä eilen ensimmäistä kertaa silitti mahaa ja antoi suukon, Kuunteli sitten vielä dopplerilla sydänäänet pitkästä aikaa. Tuntui mukavalle, vaikka en oikeastaan kamalasti odota hänen olevan mukana odotuksessa - tiedän että hän on täysillä mukana sitten kun syntymän aika koittaa ja lapsi tulee maailmaan. Lisäksi koen tärkeämpänä, että hän viettää aikaa esikoisen kanssa, eiryisesti nyt kun palasi taas pitkästä aikaa töihin. Ei sillä, että nämä toimet sulkisivat toisiaan pois, mutta ajattelen itse kuitenkin näin.

viisauden hammas poistetaan ihan normaalisti puduutuksineen jos ei näytä siltä että hammas kestää kivuttomana synnytykseen saakka...ja röntgenet otetaan ihan normaalisti näillä viikoilla..röntgenet on vaarasksi vain alle 20 rv sikiölle..

Neuvolalääkärissä me keskusteltiin perheestä ja raskaudesta, kuunneltiin sydänäänet ja ultrattiin. Mulle ei ole tehty sisätutkimusta raskauden aikana. Nyt 24+5.

Lääkärikäytännöt ilmeisesti vaihtelee, tulee taas todettua. =) Meillä ei pienellä terveysasemalla ole ultraa niin ei sitten ultrata neuvolakäyntien yhteydessä, mutta sisätutkimus on tehty kyllä joka kerta kun lääkärin olen tavannut neuvolan tiimoilta, sekä tässä että edellisessä raskaudessa.

Ihan toiseen aiheeseen, kuinkahan käy mun omenapiirakan kun jouduin korvaamaan taikinan sokerista osan hillosokerilla? Loppui normaali kesken, eikä muita vaihtoehtoja ollut, niin sen kummemmin ajattelematta laitoin tuota hilloversiota sekaan... Nyt jälkeen päin, kun piirakka on jo uunissa, aloin lukemaan että voikohan noin tehdä, ja suurin osa mielipiteistä oli sen suuntaisia, että ei toimi... Huoh, kohta se selviää!

Joo, syyskuu tuli ja huomenna pitäis aamusta lähteä kohti Oulua ja torstaina olis ohjelmassa pullistuman korjaus. Pikkusen meinaa jännittää ja itkettää... Enpä oo asian takia vielä pahemmin itkeny, mut nyt ku oon viettänyt päivän esikon kaa laatuaikaa, nii tuntuu jotenki niin pahalta lähteä :sad001 Tätäki kirjotan vessassa ku en halunnu että poika näkee ku äiti itkee silmät päästään :sad001
Tottakai mä luotan lääkäreihin ja siihen että kaikki menee hyvin mutta kuitenkin... Ja poikaki on vaan ilonen ku saa olla pari päivää iskän kaa. No, kait tämä tästä. Täytyy keräillä ittensä että voi poistua vessasta:wink
Anteeksi kun purkauduin tänne, mut en halua edes miehen tietävän miltä musta tuntuu ku tiiän että se pelkää muutenki tota mun toimenpidettä...

Onnea matkaan!! Voin vaan kuvitella sun fiilikset :(
Kaikki menee tosi hyvin <3 <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Räsynalle, tsemppihalit täältä ja onnea matkaan! Lienee ihan normaalia jännittää ja pelätäkin tuota toimenpidettä. Mutta hyvin se kaikki menee!!

Äitiyspakkaus täälläkin nyt haettu ja sisältö pengottu. :) Ihmetystä aiheutti joidenkin vaatteiden mitoitus, pitää tulla aika pitkä lapsi, että jotkut bodyt ja potkikset olis hyviä. Ystäväni sanoi, että heillä on käytetty vain tasan kahta vaatetta koko paketista, juurikin oudon mitoituksen takia. Kirppiksiltä ei kukaan äitiyspaketin vaatteita osta, niin tuli tässä mieleen että olisiko sittenkin pitänyt ottaa tuo paketti rahana. Noh, mutta onhan nyt esikoinen kyseessä kuitenkin. Olihan siellä hiusharjaa, kynsisaksia tms. mukana myös.

Olotila täällä on ollut hyvä, masu ei ole vielä niin iso ettei pystyisi hommia tekemään. Painokin on pysynyt kurissa, ei varmaan ole tullut vielä yhtään raskauskiloa. :smiley-bounce013

Pikkuinen potkii masussa joka päivä, yleensä aika rauhallista vielä aamuisin mutta potkut hurjenee iltaa kohden. Onkohan tulossa iltavirkku vauva, tulisi sitten ainakin äitiinsä siinä asiassa.
Työnantaja kyseli äitiysloman ajankohdan alusta, kyllä yritän olla töissä siihen normaaliin 4 viikkoa aiemmin laskettua aikaa. Toivottavasti pystyn olemaan siihen asti ja olotila pysyy hyvänä!
En vain oikein tiedä, että maksaako työnantaja sitä 74 päivää palkkaa kotiin, kun minulla on sellainen soppari, jossa lukee "tarvittaessa kutsuttava", vaikkakin teen tällä hetkellä kyllä ihan 8 tunnin päiviä 5pv/vko. Saas nähdä, että kuinka käy! :happy7

RV 28+4 ja +9kg. :confused: Hulluinta tässä on, että ihmiset hämmästelevät pientä mahaani ja siroa olemustani. Itsellä olo on kuin elefantilla.

Hammaskipu helliti hieman tänään, joten päätin seurailla tilannetta ennenkuin ryhdyn toimenpiteisiin.

Takaisin