Syyskuun jupinat

Hei vaan kaikki taas,
Neuvola-ajoista: mulla on nyt myös takana 2 neuvolakäyntiä, kolmas on lokakuun puolivälissä, eli ei ihan kuukauden välein, sellaiset 6-7 viikkoako tuossa tulee väleiksi.

Äitiyshousuista: ne odotetut funmumin housut, olikohan malli joku bengal tai jotain sellaista, jotka tilasin netistä, tuli vihdoin eilen. Taisin tilata liian isot, mutta eiköhän näissä aika korjaa tilanteen...[:D] Housut on siis suorat ja ihan ok:n näköiset, mutta materiaali on vähän jännää, mitenkähän sitä kuvailisi, koko housut on yhtä ja samaa joustavaa materiaalia, tuntuma on vähän kova ja kahiseva. Mutta näillä nyt mennään, ehkä muuttuu pesussa, en ala tätä asiaa enää harmittelemaan.

Muista hankinnoista: tästä olikin itse asiassa jo tehty oma ketju, eli täytyykin varmaan mennä sinne kyselemään, mutta tarvitsisin sellaiset vaunuhankintojen perusteet -kurssin, samoin turvakaukalo/-istuin - eli mitä eroa ja millaiset hankinnat millaiseen tarpeeseen? Olisin kovasti kiitollinen, jos joku voisi tästä aiheesta valaista todella tyhmää...[8|] Eli turvakaukaloko tarvitaan ekoja kuukausia varten, kun vauva ei vielä istu, ja sitten voi siirtyä turvaistuimen käyttöön, vai miten? Pitäiskö näitten vempeleitten olla samaa merkkiä tai jotain, jotta sopivat yhteen eli voi kiinnittää toisiinsa, vai onko näissä jotain standardia? Rattaiden osalta varmaan tärkeää olisi, että mahtuvat autoon, eli olenpa päästänyt päähäni ajatuksen, että pitääkö vaihtaa autokin, kun tämä nykyinen on aika pientä eikä ehkä niin kovin tukevaa mallia...
 
Hei kaikille taas ja isot tervetulotoivotukset uusille maalismasuille [:)]

Aika menee eteenpäin niin ettei melkein perässä pysy, tännekin on hirmuisesti tullut lisää tekstiä kun ei ole vähään aikaan päässyt käymään.

Meidän perheessä remppa vie nyt kaiken vapaa-ajan, deadline kun on siellä maaliskuussa ja 100m2 remontoitavaa [8|]. Vauva-asioissa tapahtuu sen verran, että viikkoja on nyt kasassa 16+2, toinen neuvola on jo ylihuomenna ja rakenneultraankin on enää vähän yli kuukausi. Apuva. Masu kasvaa iloiseen tahtiin ja on aiheuttanut vähän jännitystäkin tässä muuton aikana, nimittäin kantelin muuttolaatikoita yhden päivän ja seuraavana aamuna mua supisteli [:-]. Makasin sängyssä selälläni kun kohtu meni ihan kovaksi, se näkyi ulospäinkin sellaisena selkeenä pallona alavatsassa. Sitä kesti jonkun minuutin ja olo oli mahdottoman epämukava, siis jos siihen tunteeseen vielä lisätään kova kipu, niin mä en tahdo kokea oikeita supistuksia ikuna [:D] Olin ihan hämilläni, vaikka arvasin heti et mistä on kyse. Soitin kuitenkin varmuuden vuoksi neuvolatädille ja harjoitussupparihan se neuvolan mukaan oli, eikä mitään vaarallista jos niitä ei tuu säännöllisesti lyhyen ajan sisällä, mut vuodelepoa määrättiin pariksi päiväksi ja nostokieltoa viikoksi. Maalaisjärkeä käyttäen oon kuitenkin touhunnut ihan normaaleja askareita enkä maannut vuodepotilaana päivät pitkät. Paitsi että sain sitten edellispäivänä vuorostani syysflunssan ja nyt jo nyppii tää sängyssä makaaminen, pientä tekemistä kun täällä omakotitalossa olis ihan riittävästi.

Tällaista tänne meille tänään, syksyisin terveisin Pini ja Neponen 16+2
 
hellou! Sus niin sen verran niistä vaunuista miehen siskolla on kakasoset ja mulla sillon kamala vauvakuume niin puhuttiin aika paljon vaunuista sun muista tarvikkeista![:D] Yhdistelmät on tosi hyvät käy monta vuotta heti alusta lähtien jos ostaa viel pehmeän kopan siihen! Alussa sitten tarvitaan sitä turvakaukaloa... käy 13kg asti... niissä näkyy noi paino rajotukset! Joihinkin yhdistelmiin saa kaukalon kiinni toisiin ei kannatta kysellä kaupasta! Teutoniat ja emmaljungat on tosi hyvät vaunut vaikka hieman hintavammat mutta toisaalta jos käy monta vuotta niin ne maksaa itteensä takaisin! Ainiin ja sit jos asut maaseudulla niin muista rattaissa kannattaa olla isot pyörät mitkä ei pyöri talvella kannattaa ainakin olla! Jos kaupungissa niin sellaset liikuvatkin on ihan hyvät jos ei oo kamalan pienent! Viime talvena näin suhteelisen tuskastuneita äitejä täällä helsingissäkin!![:D] Ja Heittoaisa on aika hyvä ominaisuus vaunuissa...pystyy helposti vaistaa suuntaa esim. kun vauva on jo isompi! Täs tuli aika paljon!! Jos halua teutoniat niin saksasta kannattaa tilata saa halvemalla kun suomesta ilman toimituskuluja mikä on kiva plussa ![:D]
 
Moikka kaikille!! [:)]

tänneppäs oli tullut hirveesti uutta tekstiä, parhaani mukaan yritin kaikki lukea, mutta johan kerkee lukiessa unohtaa että mitäs siinä äsken lukikaan. [:)]

mipa: tervetuloa joukkoon! [:)] vaude, oikein kaksoset.. taidatkin olla täällä ainut kaksosien odottaja, ellei mulla ole mennyt jotain ohi.. [:)]

Mulla oli viime viikolla neuvola. Sydänäänet kuunneltiin, syke oli noin 150. Ja kaikki muutenkin tosi hyvin. Ainut mikä hieman saisi parantua oli minun verenpaine.. se oli nimittäin 84/58... neuvolassa oikein säikähti, että miten se voi noin matala olla. Mutta ei minua huimaa eikä muuta, joten mitään suurempaa syytä huoleen ei ole. [:)] Sanoi vaan, että saan nyt ihan luvan kanssa syödä paljon salmiakkia, että ne paineet vähän nousisi.

Itselläni on seuraava ultra ilmeisesti lääkäriultra. (20.10) Eli mulla neuvolan mukaan se 4D ultra, ja ilmeisesti kaikki joilla on jotain sairauksia saa sen ilmaiseksi.. muuten olisi kuulemma aika kallis.. [:)] tai näin ainakin täälläpäin.. ja näin itse asian ymmärsin. Ja siis itselläni sydänvika, joten sen takia olen seurannassa muutenkin useammin..

ylihuomenna jo tasan 17 vkoa. [:)] miten nopeesti onkaan aika mennyt.. uskomatonta.. 3 viikkoa ja ollaan jo puolivälissä. [:)]

HYVIÄ VOINTEJA KAIKILLE!! [:)]
 
hui kun hirveästi tullut taas viestejä tänne =) en oo ehtiny töiden takia käväsemään.
jännä miten noi neuvolakäynnit voi vahdella noin rankasti vaikka kaikki ollaan samassa tilanteessa, outoa.

picsulle hirveästi voimia. tiedän tunteen niin tarkkaan ettei tosikaan, itse kärsin keskivaikeasta masennuksesta ja rankkaa on kun vielä hormoonit sekoittaa pään.

niin ja kaikille uusille huimasti tervetuloa joukkoon =)

tosissaan ihan mieletöntä ajatella että 3vk ja puoliväli on saavutettu. Ja enää n3kk ja alkaa äitiysloma, hui.

onneks kohta on neuvola ja ultra niin pääsee kuulemaan ja näkemään että pienellä on kaikki hyvin ja ennen kaikkea kumpi se on =) molemmat ovat tervetulleita mutta kyllä me ainakin tietää halutaan kumpi siellä kellii.

töissä alkaa olla aika rankkaa varsinkin kun fyysistä työtä ja pitkää päivää tekee niin ei paljon muuta jaksa, pitäis varmaan alkaa hidastamaan vähän tahtia mutta nyt on niin hirveä sesonkikausi taas alkamassa että eipä taida ehtiä =)

täällä on voitu vähän paremmin, oireet alkaa katoamaan ja jaksaminen on kans ihan toista luokkaa, maha alkaa tosin olla tiellä ja häiritä töissä, muuten se ei haittaa =) ei ole kellekkään enää epäselvää että oonko raskaana vai vaan lihonu, kyllä tämä niin selvä pallo on.

pikkusen liikkeet alkaa tuntumaan pienenä kulpimisena sisällä ja muljumisena ulkoa kokeiltaessa =) aika ihanaa!!!! välillä se vetää niin hirveää rallia että hirvittää sen meno =) mutta on se mukavaa että tietää sen siellä porskuttavan menemään =)

hyviä vointeja kaikille 
 
ps: miten saa tollasen kuvan mukaan tähän (esim tollai aikajana) ????
 
hannamari, meet lilypie.comiin ja teet siellä tickerin. Sit ku oot valmis, siellä tulee lista kaikista kummallisista coodimuodoista. Siel on sit semmonen joku mis mostly used on forums jne. Siellä on semmonen PSEUDOHTML koodi, niin sen ku kopioit ja meet täällä oma käyttäjätili ja sit siellä lisäät sen allekirjoituskohtaan, niin johan pitäis näkyä =)
 
Hei,
 
Kävin kirjoittamassa tuonne maaliskuun keskusteluiden puolelle, mutta kirjoittelen tällekin puolelle nyt kun täällä porukkaa enemmän.
 
Eli meillä laskettu aika 1.3.2011. Ekassa ultrassa löytyikin kaksi vauvaa eli kaksosia odotellaan. Aivan ihana yllätys oli.
 
Maha kasvaa hurjaa vauhtia ja alku järkytyksestä on toivuttu ja olo ja ajatukset alkavat pikku hiljaa tasoittumaan.
 
Mipa Onnea oikein paljon kaksosista!
 
 
 
Kiitos onnitteluista hannamari.
Testailen tässä samalla osasinko lisätä tuon allekirjoituksen.
 
heips! Turhauttavaa tää päivä heti herättyä katoin peiton alle masua mutta ei oo vielä kasvanu mihinkään!![&o] näyttää vaan sellaselta pieneltä vatsamakkaralta!! Oikein ärsyttää kun kavereilla oli tähän mennessä sellanen pallo jo että kun nosti paitaa ja näytti niin huomas heti et hei siellä se vaavi on! Mulla kun katsois nyt niin kaikki olis vaan et ootsä lihonu kilon tai pari?!Varsinkin kun oon laihemmasta päästä niin toi turvotus näyttää just siltä et olisin vaan lihonu:[:@] Käytiin mieheni kanssa eilen uimahallilla uimassa ja voi että iski ensimmäistä kerta sellanen vatsakatellisuus[:D]!! mietin vaan et miks mul ei oo ja tolla on! Ehkä vähän typerää mut oon jo viikolla 14 luulis et näkyis ei jonkun näkönen kukkula!! toivottavasti se siellä kasvaa! Ja totta sekin et silloin kun ei millään taho toi vatsa kasvaa niiin ajattelee heti et onks kaikki kunnossa, kasvaako hän normaalisti!!!
 
gepa: Kiitos vaunuvinkeistä! Pitää mennä sinne kauppaan katselemaan ja kyselemään. Mulla on nyt 17 viikkoa täynnä, ja olen käyttänyt äitiyshousuja sen kolmisen viikkoa. Nyt pitäisi kyllä kaikkien edes pienellä järjehivenellä varustettujen huomata tuo maha, mutta kolmisen viikkoa sitten - ehei! Vaikka äitiysfarkkuihin vaihdoinkin silloin, niin meni vielä parit normihousutkin, eikä tosiaan raskautta rehellisyyden nimissä olisi kukaan muu voinut nähdä kuin itse. Kyllä se maha sieltä tulee, älä huolehdi, ja eiköhän me vielä ehditä sitä mahan suuruutta tuskailla sitten myöhemmin talvella ja toivoa, että olisi pienempi. [:D]

kiraffe: kerrohan sitten 4D-kuulumiset! Puoliväli tosiaan häämöttää, uskomatonta! Onneksi on olo helpottunut, ei ole enää niin huono olo, ja parin tunnin välein syöminen on jo ihan rutiinia. Se kaivattu "raskauden hehkukin" on varmaan ihan kohta tuloillaan [;)] Oksettaa enää vain hampaita pestessä. Pitääkin muistaa kysellä ne hammashoitolaetuudet, muistaakseni odottaville on jotain tarkastuksia tarjolla... Muisti on kyllä huonontunut ihan järkyttävästi, mietin alaovella jotain asiaa, ja kotiovella en enää muista, mitä alakerrassa päätin tehdä. [:D]

Ja ne mun uudet mammahousut on kuin onkin liian isot!! Putoaa jalasta. Ei auta, täytyy kaivaa ompelukone esiin [:@]
 
gepa; mä toivoin kans aamulla ku sängyssä vielä makoilin, että olispa se vatta jo ilmestyny yön aikana !! [:D] mutta ei .. tänään rv 13+0. tulevan iskän kanssa vasta huomataan tuo pienenpienenpieni pömppö !! joka iltahan sitä on katottava ennen nukkumaan menoa ja joka yö sitä toivoo, että voiku se aamulla olis jo vähä suurempi .. [:)]
nyt muuten huomaa ku se vatta on hieman tuola kasvanu, että esim. jos nojaa lavuaariin kasvopesuilla niin aika ikävältä tuntuu vattassa, tai jos makaa mahallaan, niin ikävältähän se tuntuu .. se aina piristää, että kyllä se sielä on .. vaikka ei ookkaa vielä kovin kasvanu .. no, toivottavasti meillä gepa pian pullahtaa !! [:D] ja ehtiihän sitä sitte kirota, että miks se ei oo yhtää pienempi !!!

me tai siis minä alotin jo ensimmäisen vauvakirjan täytön .. [:D] tilasin täältä paketin, missä oli sit kirja sinusta- vauvakirja mukana !! tästä se alkaa!!
yks tuleva mumma on jo eilen hakenu pinnasängyn mummolaan valmiiksi !! [:D] ai innostuineita vai ?! .. :DD

maaliskuisiin oli joku kirjotellu houkuttelevasta testistä. [;)] mitenkäs voit olla tilaamatta ?!
 
Kopioin nyt tännekkin tämän ku kirjoitin tuonne toiseen...

Ostin täältä vau sivujen kautta tuollaisen BoyOrGirl testin, tai siis tilasin amerikasta ja poikaahan tuo näytti! Se on sellainen että sen olisi voinut tehdä jo viikolta 10 alkaen ja itselläni nyt vko16+5. Tosi kiva, mutta nyt silti jännätään tuonne rakenne ultraan asti ihan vaan koska tuossa se varmuus prosentti oli 90% Jos joita kuita muita kiinnostaa tuo samainen testi niin se löytyy tuolta aiheista Poika vai Tyttö? kun etusivua plärää alaspäin niin siellä vasemmassa reunassa

''hyvää odotusta kaikille!
 
Oletteko kertoneet jo kaikille sellaisille, joille on aikomuskin kertoa? Itse en ole vielä isälleni ja veljilleni saanut kerrottua...
Isälle kertominen ainakin vähän jopa pelottaa, kun ei olla mitenkään läheisiäkään ja en osaa sanoa miten hän reagoi. [&:] Mutta äiti, sisko
ja miehen vanhemmat ja sisko ovat onneksi ottaneet asian todella hyvin vastaan. Että onhan tällä vauvalla jo odottajia. [:)] Siskoltani saan
onneksi vähän kaikenlaista vauvantarviketta, kun heillä nuorempi lapsista on 10kk.

Onko teillä paino noussut jo paljon? Itsellä on noussut raskauden aikana jo 6kg (oman vaa'an mukaan), vaikka on vasta rv 15+5. Tuntuu ainakin minun mielestä paljolta, mutta onneksi on varmaan suurin osa tuosta tullut kuitenkin mahaan, ettei ole pelkkää ylimääräistä massaa. Painonnousu on kyllä yksilökohtaista raskauksissa. Äitini sanoikin, että hänellä nousi aina raskauksien alussa paino enemmän ja loppuvaiheessa paino ei enää noussut niin paljon. Niin ehkä mulla on sama.
 
Minullakin mahan koko vaihtelee joka päivä ja illalla on aina paljon "suurempi" kuin aamulla. Ja välillä on ihan kummallisen muotoinen. Olen nyt tässä muutaman päivän alkanut tuntea pieniä liikkeitä, jänniä muljahduksia :)

Riinaa: Mulla on paino noussut vasta vähän yli 2 kiloa ja olen viikolla 17+2, mutta älä yhtään huolehdi se painonnousu on niin yksilöllistä ja saattaa jossain vaiheessa taas pudota alaspäin ja sitten nousta taas :)
 
Mulla ainakin jo ihan kunnon maha :)

Riinaa: mulla paino ensin tippu kilon ja nyt noussut siitä vähän yli 3kg eli lähtöpainoon vähän yli 2kg tullu ja viikot 17+0 mutta varmasti vaihtelee täysin yksilöllisesti

Mulla pikkunen liikkuu jo huimasti :) aika veikeältä nuo liikkeet tuntuu ja yöeläjä tuosta taitaa tulla kun alottaa rumban ysin aikaa illalla ja pitää mua hereillä puoli yötä. Päivällä kun kaikki haluais kokeilla vatsan päältä niin ei suostu ilmottamaan mitään itsestään :) ujo jo nyt??
Mutta mieletöntä tämä on kun tuntee sen pikkusen olemassaolon :)
 
Kirjoitan nyt sitten tähänkin keskusteluun:

Gepa: Mulla on ihan samanlaisia ajatuksia vatsan koosta. Lähinnä tosiaan näyttää siltä että olisin lihonut, mitä oikeasti en edes ole. [:-]Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten ehkä johtuu siitä? Ja kieltämättä välillä käy mielessä myös että kasvaako tuolla mahassa edes mitään. Mutta kai siellä kasvaa, pitää uskoa niin. Ja muutaman kuukauden päästä luultavasti jo voivotellaan sitä kun maha on niin iso [:D]
Riinaa: Itse olen kertonut aika valikoivasti ihmisille, lähimmille kavereille kyllä ja perheelle, mutta töissä tietää vasta muutama. Mikäköhän olisi hyvä aika pomolle ilmoittaa? Mun kohdalla sillä ei kyllä ole niin väliä, koska olen jo ilmoittanut, että olen vaan helmikuuhun asti käytettävissä. Keikkatyötä siis teen. Jotenkin tuntuu hankalalta ottaa asiaa puheeksi jos keskustelu ei luonnollisesti sivua aihetta. Tuntuu tyhmältä vaan täräyttää yhtäkkiä että "Ai niin, olen muuten raskaana!" Tai ehkä se on vaan tyhmään mun omasta mielestä.
Paino ei mulla ole noussut yhtään, mutta en olekaan ihan hoikemmasta päästä ihmisiä [;)] Taitaa toi olla aika yksilöllistä.

Sitten vielä kysäisisin, että onko teillä muilla jo ihan varma olo raskaudesta? Mä olen tosi epäileväinen tän oman raskauteni kanssa, en ole ollenkaan sisäistänyt koko juttua vielä. Tuntuu ihan uskomattomalta että mun sisällä oikeasti kasvaa ihmisen alku. Menen ihan hämilleni kun mua onnitellaan raskaudesta enkä ainakaan osaa vielä iloita tästä. Ehkä jollain tasolla pelkään että jotain tapahtuu jos annan itselleni luvan huokaista helpotuksesta. Raskaus oli todella toivottu, mutta elän edelleen niitä ensimmäisiä kuukausia kun pelkäsin pahinta. Odotan kun kuuta nousevaa niitä päiviä kun alan tuntemaan vauvan liikkeet, ehkä epävarmuus helpottaa sitten. Toivottavasti!
 
Tähänkin ketjuun tulin pistäytymään ensimmäistä kertaa.
 
Peppar kyseli, onko varma olo raskaudesta. Mulla ei todellakaan ole varma olo. Viime päivinä olen pohtinut ja vatvonut pienessä mielessäni sitä, että pikkuinen ei olisi enää edes hengissä. Kamala ajatus. Mulla tähän varmasti vaikuttaa se, että olemme läpi käyneet lapsettomuushoitoja. Tie on ollut todella kivinen ja olen kokenut myös yhden keskenmenon.
 
Mulla painoa on tullut 4kg ja viikkoja on kasassa 17+2. Omat housut eivät enää mahdu jalkaan vaan oon siirtynyt löysempiin. Huomaan, että ihmiset vilkuilevat vatsan seutuani, mutta kysymään kukaan ei ole tullut. Raskaudesta olen kyllä kertonut jo lähes kaikille niin ystäville, sukulaisille kuin työkavereille ja pomolle. Aina sitä on kuitenkin tutuntuttuja ja muita sellaisia, joille asiasta ei erikseen ilmoiteta.
 
Nyt jatkan tämän foorumin selailua.
 
-ninju-
 
Takaisin
Top