Syyskuun jupinat

ompa houkutteleva ostos toi kotidoppler.. :D tuleeko muista hommista sitte enää mtn kun täytyis tietysti aamuin illoin, jopa päivällä kuunnella niitä pieniä ääniä sieltä masusta ?! .. itellä ei oo kyllä vielä mtn hajua mikä se erikoinen ääni on, toivottavasti tällä viikolla kuullaan. [:)] keskiviikkona lääkärin neuvola ja torstaina sit np-ultra !! :) meillä täälä ens synnyttäjille kuuluu kolme lääkärin tapaamista ja saadaan vielä tulevan iskän kans hammashoitajalla käydä!! [:D] mahtavaa palvelua kyllä ..
keskiviikko kyllä pelottaa puntarin puolesta. :/ mä sitte vihaan sitä. painoa on tullu, tiedetään ......

onkohan täälä kukaa miettiny tukivyötä?. ite oon aikalailla varma, että selkä ei tulevaa isoa masua kestä ja se tuntuu jo nyt hieman, ja tukivyö taitaa olla mun ostos .. onko kenelläkää kokemuksia tai suosituksia?! .. [:D]

voivoi tätä väsymystä. onneksi joku muukin kärsii siitä. [:@] sanoinkin tulevalle iskälle, että vaikka täälä ei oo tarvinnu kärsiä pahoinvoinnista ollenkaa, niin väsymyksestä sitte sitäkin enemmän.. voisin nukkua koko päivän läpeensä.

ainiin; ja isyyspakkaus on kyllä mukava idea !! ajattelin myös kyhätä semmosen tulevalle iskälle .. :))
 
Itsellä väsymys hellitti vähän jo viime viikolla. Varsinkin viikonloppuna kun olin vaan kotosalla, niin oli energiaa vähän liikaakin, kun en meinannut malttaa paikoillaan pysyä. Tavallisina arkipäivinä tuntuu kyllä, että energia loppuu siinä vaiheessa kun pääsee kotiin.
Ja eilen ja tänään tuli taas vähän pahoinvointiakin, juuri kun luulin siitä jo päässeeni...

Ostin kanssa huuto.netistä kotidopplerin, mutta taitaa olla vielä postin kuljetettavana, jos on edes lähtenyt vielä... Ei vaan malta odottaa seuraavaan neuvolaan, että pääsisi uudestaan pikkuisen sydänääniä kuuntelemaan. [:D]
 
Heipähei kaikille,

lilleroinen, itse olen jo nyt siinä tilanteessa että tukivyö on kai pakko hankkia tai hakea lainaksi fysiosta. Selkäkivut alkaa rajottamaan liikkumista niin paljon jo tässä vaiheessa [:@] Jumppaohjeitakin olis paras hakea.... kukakohan ne jumpat tekis mun puolesta [:)]

Shani mulla myös tarkkaillaan painoa, tosin vaan kerran kuussa normaalikäynneillä, mutta juuri mitään ei saisi tulla lisää. Sokerit on vielä pysynyt hyvällä tasolla, vaikka ruokavalio tuppaakkin lipsumaan. Me alotettiin miehen kanssa viime keväänä perunaton ja leivätön (etc....etc..) ruokavalio, mutta sen toteuttaminen on senverran työlästä, että nyt se on kyllä auttamattomasti jäänyt. Mutta senverran tsemppiä, että siihen kyllä tottuu tosi nopeasti. Kerran viikossa pidettiin herkkupäivä ja muuten mahd. vähällä sokerimäärällä. Se tapa on jäänyt että kaikista pakkauksista tulee katsottua hiilihydraattien määrä edelleen ja useimmiten koittaa valita se missä olis vähemmän. Ja se sokerien vähentäminen ainakin meillä auttoi tosi paljon siihen päiväväsymykseen.

Itsellä tosiaan selkä kiukuttelee oikein olan takaa ja kävely on kuin Ahtisaarella. Vähän ahdistaa miten käy sitten kun maha on oikeasti on iso!! Eniten kai ottaa päähän se, että nyt jaksaisi vihdoinkin tehdä jotakin mutta selkä pentele estää kaiken tekemisen. Perhana. Mutttaa, täytyyhän sitä jotain oireitakin saada, ettei ihan helpolla pääse [:D]

Hyviä vointeja.
 
Hei Maaliskuun mammat!

Joko te olette miettineet vaunuasioita? Itse ajattelin, että nämä voi miettiä sitten ensi vuoden puolella, vaan nyt tulikin jo asia hieman eteen, kun tutun tuttu myy v. 2005 Brio Duo vaunujaan ja niistä pitäisi joku periaatepäätös tehdä, että oltaisiinko kiinnostuneita sitten kun aika on. Ajattelimme siis mennä vakoilemaan uusia vaunuja, että osaisimme noita käytettyjä katsoa sillä silmällä, josko niistä olisi sitten meille. Yhdessä liikkeessä jo kävin ja kauhistuin, kun siellä kerrottiin, että jo useammat vaunut ko. liike on myynyt pariskunnille, jotka saavat vauvan huhtikuussa.. Liike kuulemma voi säilyttää vaunuja varastossaan ja ostaa vaunut samalla hinnalla takaisin, jos jotain sattuisi. Aivan uusi asia sekin!

Itse en ole edes katsellut vielä tavaroita tai vaatteita vauvalle. Jokunen sukulainen on ilmoittanut säästäneensä meille vauvanvaatteita, kun arvelivat, että asia olisi meille ajankohtainen jossain vaiheessa..

No tänään sitten kuitenkin vaunuja katselemaan. Omituista..
 
pipo: me saadaan siskolta oikeastaan kaikki kun sillä on yks 4v ja yks 4kk ikäinen =) hyvä tuuri kävi sen suhteen ettei tarvii hommata kun ihan muutama juttu itse. ei tosin olla noudettu vielä mitään vauvatavaroita sieltä mutta valmiina ovat jo.

musta tuntuu että mulla on neuvolat hirveän harvoin kun oon yhden kerran vasta ollu ja toinen on vasta 5.10. mulla on kuiitenkin viikkoja huomenna 16 täynnä. hurjaa ajatella että jo 4vk päästä on puolessa välissä odotusta ja vähän reilu 3kk äitiysloman alkuun.

oon ihan tosissaan miettiny tota kotidoppleria. ei kuitenkaan pahan hintainen ottaen huomioon että saa sitten aina kotosalla kuunnella sydänääniä kun siltä tuntuu. nytkin kun on kuullu ja lukenu kaikkia kauhutarinoita siitä että vauva on vaan kuollut vatsaan eikä siitä ole kukaan tienny mitään ennenkun ultrassa ja mulla seuraava on vasta 15.10 =(
vielä kun ei liikkeitäkään tunne niin ihan hirvittää ajatus että onko kaikki hyvin.
yritän tietysti olla ajattelematta koko asiaa mutta aina välillä putkahtaa mieleen.

oireet alkanut helpottaa ja tänään oli ensimmäinen aamu kun en oksentanut ollenkaan =) jeeeeee!
tosin migreeni on taas palannut kahta kamalampana ja yritän vaan olla lääkkeittä mutta välillä on niin tuskaista ettei pysty.

vähän arkaluontoisempaa: miten teillä muilla on käynyt seksihalujen kanssa? mulla ne on hävinnyt kokonaan ja ymmärrettäenkin se käy miehen hermoille.
en oo ikinä mikään nymfomaani ollut mutta nyt saattaa mennä monta viikkoa ettei vaan yksinkertaisesti huvita. ainut asia josta meillä kotona on riitaa. muuten mies on ollut yllättävän ymmärtäväinen =)

saattaa tuo johtua kyllä tästä mun sairastamasta masennuksestakin mutta ei se ennen raskautta näin pahasti vaikuttanut petipuuhiin. lääkkeiden tiputtamisella saattaa olla kyllä oma osuus asiaan mutta en tiedä.....?

mielelläni kuulisin muiden tilanteesta vaikka vähän hassuahan tätä on kysyä mutta ajattelin että onko ihan täysin normaalia että kaikki halut vaan häviää.

hamasu: tiedän tunteen tosta selkäk8ivuista. mulla välilevyn rappeuma selässä ja kyllä tämä alkaa jo vaikuttamaan sinne. oon monena päivänä joutunut vyötä pitämään vaikka normaalisti sitä harvoin tarvitsinkin.

olis kyllä kiva päästä vaa`alle kun en oo käyny ekan neuvolan jälkeen (vk 8) että miten toi paino on liikkunut. sillloin se oli pari kiloa normaalia alenpana.
nyt on alkanut tuon mahan takia tun tumaan niin suurelta että veikkaan ainakin 10kg tulleen lisää, saattaa tosin olla vaan kuvitelmaa mutta kuitenkin =)

tulipas pitkästi taas =) mutta on se kiva että täällä saa purkaa sydäntä =)

hyviä vointeja
 
meillä oli sit tänään se kuuluisa np-ultra !! :)
vauveli oli kovinkovin väsynyt, nukkui nyrkit silmillä. kätilö joka ultras oli ihan mahtava !! kertoili mitä näkyy ja meidän yllätykseksi näytti vielä 4D:nä vauvan . .<3 IHANA pieni sielä nukkui tosiaan kädet silmillä jalat ristissä. <3 vaikka kätilö hieman yritti herätellä niin eii .. ei malttanu näyttää äitille ja iskälle nenää !! :) saatiin mukaan jopa 7 kuvaa !!! albumi on siis jo melkein täynnä !! :DD

eilen neuvolassa lääkäri sit kuunteli sydänäänetki .. :) voi sitä jyskettä mikä kuului, ollaan ihan myytyjä !! :)
tänään käytiin yhteistuumin ostamassa jotain pientä vauvalle ja mukaan tarttu vaikka mitä pientä !! iskän toimesta suurin osa. ;D

nyt ei tarvi enää huolehtia, viikot on ylittäny maagisen rajan. :D omien laskujen mukaan tänään olis 12+0, ultra vastas kokoa 12+2 ja neuvola 12+5.. taidampa silti laskea vain omien laskujen mukaan jatkossakin .. pää ei vaan suostu muuttamaan lukuja .. :D

terv. yksi onnellinen äiti .. :)

ainiin; kätilö ei mitannut niskaturvotusta, koska sanoi, että näyttää normaalilta !! :)
 
hannamari: Halujen vähentyminen/loppuminen on normaalia. Siitähän lukee joka oppaassa jote nou wörries! Mä olen suorastaan helpottunut ettei enää haluta niinku normaalisti -ukkokultani on harvinainen ja tyytyy vähään [:-] Harmi että jotku miehet ei ymmärrä tilannetta. Itse pidän miehen tyydyttämisen "kunnia-asiana" joten jos itellä ei haluta/ ei pysty ni hoitelen toisen muilla keinoin. (kunnia-asia kuullostaa idioottimaiselta mutten keksiny osuvampaakaan) [:D]

Ja sit semmonen et pliispliis laittakaa noita ultrakuvia näytille! Niitä olis niin kiva katsella [:)]
 
Täälläkin käyty sokerirasituksessa ja tänään haettu mittari kotiin. :/ Ensin otti vain päähän, mutta nyt neuvolan jälkeen on ihan positiivinen mieli. Pelkäsin, että mitään ei enää saa syödä, varsinkin hedelmien puolesta pelkäsin, mutta saahan sitä syödä vaikka mitä. :) Täytyy vain muistaa määrät, ja opetella syömään tasaisemmin pitkin päivää. Huh. Suurin ongelma tulee olemaan liikunnan lisääminen. Mutta vauvaa ajatellen ne lenkkaritkin menee ehkä helpommin jalkaan.

Pahoinvointi tuntuu vain pahentuneen, vaikka toivoin jo, että alkaisi pian helpottaa. Se hyvä puoli, ettei painoa ole tullut lisää, koska lähtöpaino on niin valtava. Kai se kuuluu tähän odottamiseen, mutta kovasti odotan jo ensi viikon neuvolaa, jotta kuulen vauvalla kaiken olevan hyvin. Sydänääniä ei olla kuultu kuin varhaisultrassa viikolla seitsemän, ja np-ultrastakin on jo pari viikkoa aikaa, joten tuntuu tärkeälle kuulla taas kuulumisia.

hannamari, on ne halut täälläkin vähentyneet, mutta onneksi mies on ymmärtäväinen etenkin, kun tietää ettei se ole ikuista. :) Tuskin itseäänkään haluttaisi oksennus kurkussa... 
 
Mulla nyt taitaa mennä nää jutut tosi väärin kun sokerirasitus tehdään vasta vk20 jotain!!! Ja muutenkin kyllä mua ihmetyttää miten mulla on neuvolat niin harvoin kun eikös kerran kk pitäis olla ja kai mulla jo ekan lääkärinki olis pitänyt olla kun jo kumminkin viikkoja 16+1. Aika ihme juttu. Pitää varmaan maanantaina soittaa ja kysellä. Seuraavan kerran olis 5.10 neuvola ja oon ollu joskus heinäkuussa viimeksi ja sillon ekaa kertaa....
 
hannamari mun mielestä mullakin tehdään toi sokerirasitus koe vasta pitkälti jälkeen vk 20 jälkeen.. Mutta noita neuvoloita mulla on 1kk välein (kaksi kertaa on ollut jo ja kolmas on tulossa tämän kuun vika päivä) täällä Vantaalla. Lopussa kuulemma 1 viikon välein. Yksi lääkärikäyntikin on ollut jo.. on kyllä ihmeellistä että sinulla on ollut vasta yksi neuvola :o
 
Minä olen siis viikolla 13+, ja takana on yksi neuvola(vko10), np-ultra+verikokeet(vko11) ja ensi viikolla ensimmäinen lääkärineuvola (vko14). Sokerirasitukseen jouduin painoni vuoksi jo nyt (vko13), ja arvojen takia oli ylimääräinen neuvolakäynti eilen. Vaikka käytännöt olisi erilaiset paikkakunnasta riippuen, niin epäilen minäkin, että pitäisi yksi neuvolakäynti olla per kuukausi näin alussa.
 
Minä olen viikolla 16+4 ja itselläni oli neuvola (vko7) NP-ultra (vko11) ja lääkärineuvola (vko15) rakenneultra on tulossa (vko20) ja seuraava neuvola on (vko22) itselläni siis vasta 2 neuvolaa takana ja toisella kerralla vain mitattiin verenpaine, paino ja katsottiin virtsatesti, että olin siellä max. 10min. Minulle sanottiin, että mitä pidemmälle mennään niin sitä useammin neuvoloita on. Käytännöt ovat erilaisia :), mutta voithan hannamari tosiaan soittaa neuvolaan ja kysyä asiaa :)
 
Meillä oli ensimmäinen neuvola elokuun loppupuolella ja seuraava eli toinen neuvolakäynti on vasta lokakuun lopussa tai marraskuun alussa. Eipä noita käyntejä turhan tiheään ole täälläkään ja tuntuu, että saa itse pitää huolen jos haluaa rakenneultrat ym. ajallaan.

Mulla alkoi tänään 15. raskausviikko ja maha pieneni nyt parin päivän sisään huomattavasti. Turvotustahan se vaan on, mikä hävisi, mutta silti huolettaa, onko ihan normaalia.
 
Moi kaikille!

Eipä ole minusta kuulunut kun olen ollut ihan tosi masentunu ja alakuloinen moooonta päivää. Itkettää vaan eikä mikään tunnu menevän hyvin. Tulevaisuus pelottaa ihan älyttömästi! Tuntuu etten tule pärjäämään kahden pienen kanssa!!! [X(] Väsyttää ihan uskomattoman paljon, ruoka ei maistu.... Tunnen olevani maailman huonoin äiti kun en jaksa nytkään.... [X(] Hormoneista tämä varmaan johtuu, mutta voi myös olla raskausmasennustakin (olen ennenkin ollut masentunut).

Viime tiistaina oli neuvola ja kaikki oli fyysisesti hyvin. Vauvelin syke kuului hienosti: oli 153. Niitä sappikiviasioita seurataan. Ja saattoihan se kipu olla niitä lihaskramppeja niin kuin Shani arvelit.  Siltikin olin aivan tosi alakuloinen... Eilen tosin sain piristystä, koska tunsin vauvan liikkeitä ensimmäistä kertaa! [:)] Ja tänään taas! Semmoista pientä värinää! Liikkeiden tuntemisesta tuli jotenkin parempi fiilis ja toivo siitä että kyllä me pärjätään.

Anteeksi kun puran vaan omaa oloani enkä kommentoi muiden asioita, vaikka mukavia uutisia monilla onkin tässä ollut. Koitan tsempata itteäni ja levätä.

Hyviä vointeja teille kaikille!
 
Täällä käydään aika vilkasta keskustelua! Oonki vähän ihmetellyt et hiljasta on tuolla maaliskuisissa! noh mä sit siirryn kans tänne turisemaan uutisia![:D] Mustki vähän tuntuu et noit ultria ja neuvoloita on niin kauheen vähän tai sit tää on tää alku vaan![&o] Mulla oli varhaisultra vk 7 jotain 10.8. sit neuvola oli vk 9+3 24.8. ja sit ultra vk 12+2 10.9. ensimmäinen neuvolakin oli aika myöhään mun mielest![:-] Mutta ehkä sit käynnit tihenee ajan mittaan! nyt seuraava neuvola 12.10. eli silloin olis melkeinpä vk 17[8|] ja ultra tais olla 8.11. ollaaan jo melkein vk 22 aika hurja väli tos ultrassa! Toivottavasti kertoo sit sukupuolen vaikka ihan se ja sama kumpi siel tulee!![:D] Kivempi ois ostaa vaatteitakin et tietäis et kannattaisko niitä mekkoja ostaa vai enemmän housuja! Värin suhteen olen sitä mieltä et neutraalit värit on mun juttu et en laita pojalle vaan vaal.sin. ja tytölle vaan vaal.pun. [:)]
On ihanaa rakenelle lastenhuonetta nyt kun ei voi ostaa mitään vaatteita!! Sit tulee sellanen kiwin vihreä!! seinät on kyl valkoisia, mutta matto ja kaikki säilytys tulee olee sellanen ihanan pirteän vihreä sit kun saan valmiiksi voin laittaa kuvankin!! Onneks saadaan tosi hyvät vaunut miehen enolta teutoniat vuosimallia 2005 tai 2006 taitaa olla..... ja rattaat myös niin ei tarvitse siitä huolehtia! Ajattelin ostaa sellasen gracon sweetpeace keinun se on niin ihana! Saan olla kyl tästä alkuraskaudesta hyvin kiitollinen kun ainoot oireet mitä oli niin oli 2 viikkoo väsymystä että ainakin näin alussa voin sanoo et helpolla on päästy!!! loppuraskaus sit katotaan kättärille menossa synnyttää!!! Onneks ei tarvii huolehtii raskausdiabeteksestä kun ei sitä perheessä oo ja kyselin siitä niin neuvolassakin sano et ei kyl usko kun oon terve ja urheilen!!! vähän kyllä pännii kun noi vatsalihakset pitää sen masun liiankin hyvin piilossa halus jo sellasen mukavan pallon mitä tökkiä[:D] nyt on vieläkin turvotusta vaan melkeimpä[&o]!! näytän enmmänkin siltä kun oisin vaan lihonnu!![:@] Mä nyt täs lätisin vaan itsestäni seuraan keskustelua ja vastailen muillekin ja varmaan kyselenkin!! :D eli en tiiä oonko tippunut listalta mutta voi laittaa sinne vähän muutoksia LA 24.3. esikoinen tulossa ja asustelen helsingissä!! vk 13+3 mennään onnee muille mammoille !!
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!! Jaksamisia picsulle, tiedän tunteen kun mieli on maassa ja kaikki maailman asiat huolestuttaa [:(] raskausaikana vielä herkempi näille tunteille.
Tosiaan noi neuvolat on todella harvoin, ainakin pääkaupunki seudulla on kuulema vähennetty käynti kertoja rankasti, näin sanoi minun terkkari. Kait joku säästökeino? esikoista odotin niin silloin käynnit oli paljon tiheemmin, tosin silloin asuttiin vielä pohjois-suomessa. Kurjaa, olisi hyvä käydä tarkistuttaa tilanne useammin [&o]
Vaunuista kun oli puhetta, itse ajattelin ostaa käytetyt briot tai emmaljungat, huuto.netistä saa edullisia ja siistejä, niillä on niin lyhyt käytöaika etten viiti ostaa kamalan kalliita vaunuja. Muita kamoja sit kertyy pikku hiljaa. Vauvan sukupuolta ei kysytä,se on nyt päätetty, ompahan sitten maaliskuussa yllätystä kumpi tulee. Viime raskaudessa koko suku povasi poikaa (vatsa kuulema sen muotoinen) mutta yllätykseski tulikin pikku prinsessa [:D]
Kaikille hyviä vointeja ja syksyn jatkoa, voidaan pyöreästi [:D]
 
Hei vaan kaikille, täällä uusi maaliskuun 2011 vauvaa odottava! Itse asiassa vauvoja odottava kun ultrassa selvisi että on kaksi tulossa vaikka varhaisultrassa viikolla 7+0 näkyi yhdet sydänäänet [:D]
Kävin kirjottamassa maaliskuun puolelle mutta huomasin sitten tämän Syyskuun jupinat ja täällä taitaa suurin osa teistä olla!
Meille on siis tulossa kaksoset, viikkoja tänään 13+2. Esikoinen on jo reilu 12 vuotias joten melkein ensimmäiseltä raskaudelta tämä tuntuu. Miehelle tämä onkin ensimmäinen joten hänelle tämä on todella jännää aikaa kun vielä kaksi on tulossa. Nyt vaan toivotaan että kaikki menis hyvin.
Ihanaa syksyä teille kaikille!![:)]
 
Turhaan hätäilin mahan katoamista. Nyt taas pömpöttää ja on selvästi navan alta jotenkin kovettunut [:)]. Taitaa turvotus olla vaihtumassa vauvamahaan. Just pakkailen varastoon vaatteita, jotka ei enää mahdu päälle ja teen samalla inventaariota, mitä vaatteita pitäisi hommata raskausajalle. Meillä on juhliakin tässä tuloillaan niin pitää varmaan ostaa myös yksi raskausmahalle soveltuva juhlamekko.
 
Heippa taas!

Eiffe, ihana kuulla että samanlainen mahan katoamis-ilmiö on tapahtunut sielläkin! Vielä vähänaikaa sitten näytin varsin raskaalta, kunnes se maha vaan katosi. Ja vaikka järjellä tietää että se turvotus sieltä vaan katoaa niin ei kun hitto vieköön heti alkaa ahdistaa että onkohan se nyt mennyt kesken ja mahtoiko se puolikas kalaleipä (minkä vahingossa osin söin ja paniikissa viskasin roskiin kahvilan ihmisten katsoessa kieroon.... ) tuoda sen listerian jne.. jne... No seuraava neuvola on 7.10, eli sitä odotellessa.


Meillä alkaa perhevalmennus jo 4.10, eli kun viikkoja on 17, ei yhtään tunnu että olis vielä sen aika, eikä kyllä siltäkään että äitiysloman alkuun on vaan reilu 4kk!!! aaarggghhh, miten tässä nyt ehtii henkisesti valmistautua, hankkia kaikki, tuunata makuuhuoneesta toimivan... Onneks olen teidän ihania kirjoituksia lukiessa alkanut enemmän ja enemmän orientoitua tähän tulevaan vauvamaailmaan, mulla kun ei koskaan ole ollut sitä kuuluisaa vauvakuumetta. Myönnettäköön että täälläkin on kyllä tehty sitä vaate-inventaariota, ja nyt ne "kun olen laiha" vaatteet on haudattu vielä syvemmällä varaston uumeniin [:D] Mahtavaa miten gepa jaksat suunnitella huonetta ja hankitoja!! Etkä ole tippunut listalta, päivittelen sitä tonne toiselle puolelle silloin tällöin.

Picsu tsemppiä ja ihanaa että tunsit liikkeet jo nyt, täällä sitä odotellaan mutta mitään ei vielä oikein ole tuntunut.

Omasta voinnista senverran että ensimmäiset sairaslomapäivät tästä raskaudesta on vietetty [:@] SI nivelet kipuili niin paljon että oli pakko jäädä töistä pois. No tänään taas mukana kuvioissa, ja selkäkin on siedettävä. Sitä tukivyötä metsästämään huomenna!!

Hyviä vointeja!!!
 
Takaisin
Top