Syyskuun jupinat

Rastafa81: panadoleja saa ottaa 6 päivässä ja mulle lääkäri kirjotti sitten panacodeja kun mulla ei migreeni helpottanut muuten ja alkoi olla todella tuskallista. En tiedä onko sulla migreeniä vai vaan normaali päänsärky? Kannattaa käydä lääkärissä jos alkaa olla tuskallista.

Nellu: meikä ainakin ottaa selvää heti kun mahdollista. Mulla on kyllä vahva tunne että se on tyttö joten haluan kyl tietää meneekö veikkaukset oikein. Helpottaa tavaroidenkin hankkimista.

Mulla on lepo purru aika mukavasti tähän tautiin ja alkaa olla jo voiton puolella. 5pvä tässä on nyt maattu eli alkaa kyllästyttää jo. Huominen vielä saikkua ja takas töihin :)
 
Hauska lukea miten teillä muilla alkaa olemaan jo "hurjat" viikot takana !! [:D]
Itellä ku huomenna tulee vasta rv 11 täyteen, ollaanki niitä maaliskuun viimeisiä. Tällä tietoa, ens viikolla on eka ultra tosiaan ja sielä sitte luutavimmin noi viikot varmistuu, vaikka ite oonki aika varma koska tämä pikkuinen on alkunsa saanut .. [:)]

Meillä tuleva iskä haluaa tietää sitte aikanaan kumpi sielä masussa kasvaa, eli luutavimmin kysytään, jos muistetaan ja "siimis" sattuu sen meille näyttämään .. [:D] Ja helpottaahan se sitte jonkun verran hankintoja. Mummoja varsinki ..

Alavatta alkaa kovaa vauhtia jo esiintymään. Vaikka itellä tota mahaa on ennestäänkin, ja PAINO SENKU VAIN NOUSEEE .. [:@]
oikein ärsyttää, nyt on herkut piilossa ja omenat tilalla .. herkutteluksihan tämä on menny. typerää, itteensä saa syyttää.

Ollaan myös ettimässä meille suurempaa kotia, joten muuttokin tässä alkaa painaa päälle .. Ei kuitenkaa ihan vielä, aikataululla; jos jouluna oltais uudessa kodissa.. [:)]
 
Moikka kaikille!

lilleroinen kannattaa todellakin muuttaa ennen vauvan syntymää! Me muutettiin kun tyttö oli 5kk ja oli muuten rankkaa pakkailujen ja vauvanhoidon kanssa. Kyllä siitä selvittiin, mutta järkevämpää olis ollut aikaisemmin muuttaminen.

omaa: Täällä olo alkaa normalisoitumaan oikein mukavasti! [:D] Voin jo syödä suht normaalisti eikä ällötä juuri mikään! Kyllä on mukavaa! Tosin jotain pitää olla eli väsyttää, väsyttää... Väsymys on vähän semmoinen juttu, että se ei helpota synnytyksen jälkeenkään, joten olis mukava olla nyt energisempi...  Sitä yrittää ajatella positiivisesti, mutta väsyneenä sekään ei aina onnistu... [8D] Jospa kohta helpottaa.

Toivottavasti kohta kaikilla olo helpottaa ja nuhat ja päänsäryt paranee!
Ja alkaa kyllä olemaan mukavia masukuvia tuolla masukuvapalstalla! [:D]
 
Moi!

Eilen kävin viikon 12 ultrassa. Ei haluttu seulontoihin, ni kattovat ultralla kuitenki, että kaikki on ok. Ja kaikkihan oli oikein mainiosti! Laskettu aika siirtyi kolmella päivällä, eli se on nyt 19.3. jos joku ystävällinen ihminen vois sen siihen taulukkoon muuttaa :)

Eilen verikokeista paljastu, että mulla on verenhyytymistekijän mutaatio ja veritulppariski kasvaa huomattavasti raskauden aikana. Viikolla 32 täytyy alkaa pistämään itseeni jotakin lääkettä, mikä ei kyllä kuulosta kovinkaan kivalta. Onko kellään kokemuksia samasta asiasta?

Minäkin olen ollut pahassa flunssassa alkuviikon, lämpöä on joka päivä ollut. Olin jo tänään menossa töihin, mutta siellä ultrassa lääkäri kirjoitti sairaslomaa vielä tämän ja huomisen, ei kuulemma kannata ottaa riskejä. Joten muistakaapa tekin levätä!! Tylsäksihän tämä sisällä oleminen alkaa käydä, mutta ei kai se auta :)

Ihanaa raskausaikaa kaikille!!!
 
Moikka jälleen! [:)]

Sus : täällä naama myös täynnä näppylöitä. [:D] jotenkin todella ahdistavaa, kun ennen oli ihan tasainen iho, niin nyt ei ole puhettakaan.. olen kokeillut vaikka minkälaisia naamanpesuaineita mutta mikään ei auta. Odotan vaan, että nämä näppylät raskauden jälkeen sitten taas häviäisivät. [:D] Ja itselläni tuntuu, ja tuntui varsinkin alussa kun oli pahoinvointia, että eipä tämä raskaus nyt niin ihanaa ole.. mutta jotenkin tästä on oppinut pikkusen nauttimaan. [:)]

suvi_ : Hienoa että ultrassa kaikki hyvin! [:)] mullekkin pikkuinen siellä vilkutteli, ja kätilö sai siitä napattua kuvankin, niin sai isikin vilkutuksen nähdä kotona. [;)]

Riinaa : Mulla on täysin samoja ongelmia tuon herkuttelun suhteen. [:D] Kokoajan haluis syödä hampurilaisia, pitsaa, karkkia, jätskiä.. nam nam. [;)] oletko onnistunut miten rajottamaan omaa syömistäsi? Minulla tekee aina välillä tiukkaa, mutta yritän syödä mahan täyteen terveellistä ruokaa, ettei enää jaksa mitään jälkiruokia.. mutta ihan liikaa olen silti herkutellut. [:)]

Pini : tiedän todella hyvin tuon tunteen synnytyspelosta. Mieheltäni olen saanut paljon tukea, ja myös synnyttäneiltä tuttavilta. Monet ovat sanoneet, että "ei se synnytys ole paha", mutta sitten nämä toiset pelottelukommentit jäävät aina kummittelemaan mieleeni. Jotkut tuttavani, jota eivät tiedä tästä pelostani (koska en ole kehdannut sanoa) saattavat heittää jotain tylyjä kommentteja siitä miten kauheaa se synnytys on ym. [&:] Mutta todellakin, puhuminen auttaa, ja itse ajattelin seuraavalla neuvolakäynnillä myös ottaa asian esille. Tuntuu vaan että jotkut ihmiset ajattelee että ei ole valmis äidiksi tai jotain, jos pelkää synnytystä..
Minäkin ehkä toivon tyttöä hieman enemmän. [:)] ja alussa mulla olikin vahvasti sellainen tunne että se on tyttö, mutta enää en ole yhtään varma. Myös meillä suvussa suurin osa tyttöjä.. serkuksissakin vain 2 poikaa. [:D] Mutta onnellinen olen myös, kummasta vaan. Aijotko ottaa selville sukupuolen seuraavassa ultrassa? [:D]

ja nellu, itse olen ajatellut kysyä sukupuolen seuraavassa ultrassa, joka mulla on 20.10.. [:)] vaikka anoppini olikin vahvasti sitä mieltä, ettei sitä saisi kysyä, mutta olemme miehemme kanssa päättäneet että halutaan molemmat tietää. On sitten helpompi ostaa joko sinisiä tai vaaleanpunaisia vaatteita ja muita tarvikkeita. [:)]

omaa;
viikon päästä mullakin aika toiseen neuvolaan. Mukavaa päästä sinne taas juttelemaan asioista, kun ei kaikille tuttaville kokoaikaa kehtaa asiasta hehkuttaa.. mutta neuvolatädille saa ihan rauhassa. [:)] olen muuten huomannut, että jotenkin kaverit on vähemmän pitäneet yhteyttä.. joka hieman surettaa.. [&:] ainakin jotkut kaverit.. tietenkin ymmärrän sen niin, että kun en ole nyt heidän kanssaan voinut olla iltaa istumassa baarissa, niin sen takia jäänyt yhteyden pito vähemmälle. Mutta toivois silti että olis sitä seuraa vaikkei voikkaa riehua ja heilua..
Onneks on kuitenkin näitä "luottoystäviä" jotka ei jätä... [:)] tosin välillä tulee tosi ankea olo siitä kun tuntuu että just tietyt ihmiset välttelee sen takia kun oon raskaana.. ihan ku mulla olis joku rutto tai jotain. Toivon ettei teillä ole tämmöisiä ongelmia...
 
Hei vaan kaikki,
kiraffe: Näppylät on kyllä tosi ärsyttäviä. Ei nyt sentään ihan teininaama ole, mutta sellasta pientä onneksi aika huomaamatonta näppyä, joka häiritsee itseä. Uskon, että runsas kosteutus on auttanut mulla, ettei ole ihan villiintynyt, parhaaksi kokemani on cliniquen kosteuttava naamio, ja lisäksi aamuin illoin normaalia runsaampi annos voiteita.

hannamari ja nellu ja muut flunssaiset: pikaista toipumista kaikille, malttakaahan levätä niin, että varmasti on tauti voitettu!

Amppari: kuulostaapa kurjalta, onneksi saatiin diagnosoitua ajoissa ja on lääkkeet, jotka auttavat.

Omia jorinoita: toka neuvolakäynti oli eilen, kaikki ihan kunnossa, ja samoin oli eka lääkärikäynti ja sielläkin kaikki ihan hyvin. Sydänäänet kuunneltiin, 153 eli normaali, kyllä on jännä ääni, vai olikohan se vaan tämän lääkärin kone, en heti sydänääniksi tunnistanut... Kaikki makea ällöttää, aamujogurttikin, tekee mieli suolaista koko ajan, ja olenkin töissä mussuttanut suolakeksejä, ei kovin terveellistä. Ja salmiakkia, nam nam, onneksi ei ollut verenpaineessa sanomista neuvolassa, ja tietysti pidän kohtuuden mielessä, vain muutama pastilli päivässä.
 
kiraffe: Olen pyrkinyt tuohon samaan kuin sinäkin, että aina ennen kun syön mitään herkkuja syön terveellistä ruokaa, ettei sitten jaksaisi niin paljon herkkuja. Mutta illat menee silti liian usein herkutteluksi. Varsinkin karkit ja juustonaksut uppoo mulle iltaisin tv:tä katsellessa.
Parhain konsti minulla on kyllä kaupassa lujana pysyminen, koska jos ei osta mitään herkkuja kotiin, niin vaikka kotona kuinka tekisi mieli jotain, niin ei ole mitään herkkuja mitä syödä. Olen koittanut syödä hedelmiäkin enemmän, mutta ei ne aina herkutteluhimoja poista. [:D]


Itse ainakin haluan sukupuolen tietää jo ennen lapsen syntymää. Jotenkin toivoisin tyttöä enemmän, mutta olen iloinen pojastakin. Samapa sukupuolella kunhan olisi vaan terve. [:)]
 
Riinaa ja kiraffe mulla kans alkanu tekee mieli kaikkee hyvää, ainakin silloin kun huono-olo häipyy. Nyt vaihtelee olo hyvästä tosi ellottavaan. Ja juustonaksuja menis, itse en niitä kaupasta osta mutta ne on miehen suurinta herkkua joten miehen pussista tulee naposteltua. Vaikka paljon kerrallaan en pysty mitään syömään edelleenkään. Huono-olo tulee kun syön.

Taisin muuten löytää toimivan keinon noiden näppyjen hoitoon: nimittäin savipohjainen kasvonaamio! [:D] Hoidin ihoa sillä tänään ja iho ainakin tuntuu paljon paremmalta. Katsotaan mikä tilanne huomenna. [:)]

kiraffe noista kavereista: meillekin on käyny niin jo ekassa raskaudessa, että suurin osa kavereista vähensi yhteydenpitoa. Itse yritin soitella ja nähdä, mutta tosiaan tuntui enemmän siltä että suurin osa vältteli. Tosi tylsä homma, mutta paljastuipa ne ihka oikeat kaverit muiden joukosta! [:)]

Amppari mun yhdellä sukulaisella oli jokin samantapainen vaiva raskaana ja hän joutui myös pistämään lääkettä veritulppariskin takia. Olihan siinä opettelu, mutta hyvin se kuitenkin meni kaikkiaan. Joten eiköhän myös sinullakin! [:)]

Mukavia neuvola- ja ultrauutisia teillä! Mullakin neuvolalääkäri ens tiistaina! Kiva kun pääsee (toivottavasti) kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä! [:)]
Täytyy siellä lääkärissä sanoa, kun mua on alkanut kipuilemaan oikealta ylävatsasta ja syöminen on edelleen hyvin vähäistä ellotuksen takia. Omalla äidilläni nimittäin oli raskaana sappikivet ja hän sanoi oireitteni kuullostavan hyvin samanlaiselta. Sappikivien esiintyminen on kaikenlisäksi periytyvää. [8D] Pitäkäähän peukkuja ettei niitä olisi!!!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!! [:D]
 
Amppari: mun sisko joutu piikittämään samasta syystä kun toista lastaan odotti. Sillä on vielä ihan törkeä piikkikammo eli jos se selvisi siitä niin varmasti sinäkin :)

Mulla kanssa iho kukkii hirveästi. Teininä ei ollu finnejä oikeastaan koskaan mutta mulle iski aikuisiän akne ja sain sen kuriin mehiläisvahalla. Sitä vaan iltaisin naamaan ja helpotti. Nyt taas raskauden aikana pahentunut joten aloitettava kuuri uudestaan. Mulla toiminu hyvin joten suosittelen muillekin :)

Oon kärsinyt pitkään ennen raskautta masennuksesta ja nyt jouduttiin lääkitystä pudottamaan tosi nopealla tahdilla ja hirveä ahdistus tullut. Lääkärissä sanoivat että jos vaan pärjään tällä annostuksella loppuraskauden niin annostus nostetaan sitten synnytyksen jälkeen ettei enää pahene.
Ahdistaa aivan hirveästi kun luulin pääseväni koko lääkkeestä eroon nyt raskaana mutta en kuulemma missään nimessä saa niitä nyt lopettaa. Sepä masensi sitten entisestään :(

Mulla ei oikeastaan oo tehny herkkuja mieli. Paljon enemmän söin karkkeja ja sipsejä ennen raskautta kun nyt. Enemmänkin hedelmät ja porkkana on mun juttu ja hyvä niin :)

Johtuu varmaan tosta lääkityksen vähentämisestä mutta olisin valmis jo synnyttämään kun tuntuu ettei pää kestä tätä hirmoonimyllerrystä mikä pään sisällä käy. Onneksi pääsee huomenna sairaslomalta taas töihin niin saa vähän muuta ajateltavaa ettei ajatukset rullaa tätä samaa oravanpyörää.

Voimia ja hyviä vointeja kaikille!
 
Hei kaikki

Tuosta omasta höpinästä, mistä Shani kirjoitit.. Itsellä ainakin tekisi mieli hihkaista joka kerta, kun jotain uutta tapahtuu. Tässä alkaa olla omaan napaan tuijottaja ihan väkisin. Olen myös huomannut, että tuttujen jo syntyneiden lapsosten kasvu ja kehittyminen tuntuu vähemmän kiinnostavalta.

Itsellä paha olo ja väsymys on muuten nyt hävinnyt ja tilalle on tullut kahvi (kolmen kk:n paussin jälkeen), maha ja hirmuinen energia. Tänäänkin yritin tunti tolkulla etsiä puolukoita metsästä, vaikka siellä ei juuri yhtään ollut tarjolla.

Oli miten oli, minusta on mukava lukea samaan aikaan samoja fiiliksiä ja tuntemuksia kokevien vuodatuksia. Täällä voi sitten koneen äärellä nyökytellä, että tietää tunteen. Olen tosin sortunut siihenkin, että olen käynyt muilla palstoilla vakoilemassa etenkin toisten mahakuvia. Voi katsoa vähän miltä sitä parin viikon tai kuukauden päästä voisi näyttää [;)]

Vointeja kaikille!
 
Moi mammat!

Ihan samaa mieltä kanssasi Pipo, ihanaa ku on tämmönen paikka missä voi omia tuntojaan purkaa [:)]

Kävin äsken kurkkimassa tuolla helmikuisten puolella, ja siellä oli puhe isyyspakkauksen kokoamisesta. Aivan supermahtava idea!! [:D] en oo ikinä kuullukkaan tommosesta... Heti kävin bookplussasta tilaamassa sami garamin Tuoreen isän kirjan (vaan 2,95 [:D]), ja kattelemassa nettikaupoista mitä ihania bodyja vauvalle ja T-paitoja isille isyyspakkaukseen vois laittaa. Onko muut ikinä koonnet tai onko ollut ajatuksissa koota tuommosta isille? ...heti tekis mieli ostaa pakkaukseen kaikkee, ja antaa pakkaus isille! Mut ehkä kannattaa pakkauksen antamisen kanssa odottaa jouluun, äitiyspakkauksen saapumiseen tms. asti. [;)]

Hyviä oloja kaikille!
 
Heippa, täällähän te olette, mä en ollut taas tajunnut [:D] tosin tällähetkellä tuntuu ettei ihan leikkaa normaalisti muutenkaan....

Voi kakkero sentään, np ultrasta on aikaa vasta pari viikkoa ja nyt jo on sellanen olo, ettei siellä ketään enää ole.... ihanaa että muillakin on samanlaisia olotiloja! Maha joka oli jo niin iso ettei housut mahtunut, on yhtäkkiä kadonnut, siispä turvotus laskee. Ja ne näppylät, mulla on olkapäät ja selkä täynnä niitä ja ai että onkin sensuelli olo [8|] Muuten hurisee hyvin.

Muistatko Amppari mikä se sinut hyytymistekijägeeni on, meidän suvussa kulkee myös joku hyytymistekijämutaatio, joka nostaa tulpan riskiä. Sain kuulla siitä vasta ihan pari päivää sitten ja ensviikolla sitten suunta verikokeisiin.

Ihana kuulla pipo että se energiakin sieltä tulee!!! On sitä odotettukkin, kun aina vaan väsyttää.

Sus sama juttu täällä, kaikki makea ällöttää, myös yougurtti. Sipsilöitä sensijaan voisi syödä vaikka miten, ja ihan ruokaa, vaikka kuinka paljon.

Mukavia oloja!!
 
Heipä hei taas =)

mulla jotenkin mieliala laskenu ihan hirveästi, Oon väsynyt olemaan väsynyt ja muutenkin ahdistaa niin että valillä tuntuu ettei henki kulje.
Haluisin eristäytyä vaan ihan täysin ja olla omissa oloissani ja odottaa että maaliskuu tulis ja pian että pääsisi vauvasta nauttimaan.

Veikkaan että tähän on syynä masennus mistä kärsin jo pitkään ennen raskautta ja nyt jouduttiin lääkkeet pudottamaan minimiin joka on aika rankkaa. Olo ei ole enää onnellisen tasainen vaan nyt heittelee todella ahdistuneen ja vähemmän ahdistuneen välillä.
Luulin että mulla lopetettais lääkkeet nyt kokonaan mutta oon menny niin huonoon kuntoon että lääkäreiden mielestä ei missään nimessä saa lopettaa kokonaan lääkitystä vaan täytyy jatkaa sitä loppuun asti ja synnytyksen jälkeen nostetaan takasin siihen mitä söin ennen raskautta. On kuulemma todella vaarallista jos oon tälläisessä mielentilassa kun lapsi syntyy.

Joku selkävioista kyseli. Mulla on välilevyn rappeuma ja kyllä on tämä maha alkanut jo siihen vaikuttaa niin että välillä on selkä todella huonona. Tiedän jo että loppuaika tulee olemaan aika tuskallista senkin suhteen.

Nyt on jo 15+3 menossa joten laskin että 4vk ja 4pvä ja oon jo puolessa välissä. Tuntuu aika hurjalta kuinka nopeasti tämä aika oikein menee.

Pahoinvointia ei enää juurikaan ole ja migreeniäkin enää harvemmin. Väsymys ei tosin anna sijaa vieläkään.

tulipa taas vuodatettua. huh. hyviä vointeja!
 
Täälläkin alan olemaan väsynyt väsymykseen.... Energiat ei vaan nouse ja välillä on tosi kurja olo sen takia. [&:] Ärsyttävää! Ja on tosi huono omatunto kun oman vauvan kanssa ei jaksa niin paljon kuin haluaisi.... [:(]

Ärsyttää sekin ja huolettaa, kun eilen illalla olin tytärtä nukuttamassa niin tohon oikealle ylävatsaan alkoi ihan yhtäkkiä pistämään ja sattumaan niin paljon etten voinut liikkua! Huusin vaan koko sen ajan. Onneksi se ei kestänyt kauaa, mutta kyllä tyttö oli tosi ihmeissään kun äiti vaan huutaa... Nyt pelottaa, onko mulla ne sappikivet.... [&:][8D]

Tää on mullakin nyt tämmöstä omaan napaan tuijottelua kun on fiilikset tosi maassa. Mutta Pipo sun uutiset antaa toivoa, josko väsymys nyt ainakin häipyisi. [:)]

Hyviä vointeja ja mukavampia fiiliksiä kaikille!
 
hannamari: Tsemppiä sinulle! Toivottavasti sinulla on juttuseuraa, kenen kanssa voit jutella, jos/kun ahdistus iskee.

Shani: isänpäivä - loistava ajatus! En taida alkaa mitään pakkausta kokoamaan, mutta jonkun opaskirjasen voisi kyllä hankkia, ja jotenkin muutenkin juhlistaa isänpäivää jo tänä vuonna [:D].

Omia juttuja: Postista tupsahti anopin ostamia vauvanvaatteita, ja olihan ne söpöjä - ja pieniä! Kyllä oli tippa silmässä, kun niitä pitelin. Olen edelleen pysynyt tiukkana, enkä ole vielä itse ostanut mitään. Varmaan jotain alitajuntaista taikauskoakin, jossain kuitenkin taustalla kummittelee se "entäs jos jotain sattuu" -ajatus. Äitiyshousuja tilasin nyt sitten kaksin kappalein UK:n amazonista, Funmum-merkkisiä, postituskulujen kanssa hinta yhteensä 85 euroa, toivottavasti sopivat. Söin eilen yhden pienen letun hillolla, ja hyi olkoon, kun oli kammottava olo sen jälkeen. Suolaista tekee mieli koko ajan.
 
Voi voi..taas niin paljon töissä, ettei ole kerennyt paljon muuta!

hannamari: juu, mulla on valitettavsti migreeniä ja ennen raskautta söin lääkettä miranax, se olis illoin ainoa joka tehos! Selvisin viikon hedarista ja olen ylpeä, kun sain säästettyä papun pahoilta myrkyiltä[:D] Tosin rajansa omall terveydelläkin..jos en olisi niin moraalin vartia olisin ollut fiksu ja hakenut saikkua. Luulen että ennemmin kun luulenkaan, mun tätyy nöyrtyä ja oppia, että sairaana saa olla kotona[;)] on silkkaa tyhmyyttä olla kipeänä töissä...

Shani: pöhkis..mun mielestä ainakin on hyvä, että täälä saa purkaa omia asioitaan paljon, ei sitä tarvi pyydellä anteeks![:D] Se sydän äänten kuuntelu on aina jopa ammattilaisella aikas hakemista, eli en usko, että sulla on mitään hätää. Mulla ei ole niistä kotilaitteista mitään kokemusta, mutta jotenkin tuntuu, että ei ne taida edes olla yhtä tehokkaita kaikki, kun neuvolassa! yritä parantua!

Pipo: mahtaa että olo on parantunut, sitä todellakin on niiin elävä olo, kun on taas kunnossa[:D]

Hope85: itse siellä myös kurkkineena ajattelin miehelle sellaista joululahjaa! muutenkin ollut vaikeuksia ostaa jotain hyvää lahjaa niin tämäpä käy paremmin kun hyvin!!![;)] Tosin se isänpäiväkään ei olis huono...

omaa... Tilasin kanssa netistä äippä housut ja onnistu kyllä ostos tosi hyvin, kun näiden kanssa ei ole niiin super tarkkaa se koko, kun resori venyy hyvinkin.
Ens viikolla seuraava neuvola ja odotan kanssa paljon..nyt oireet jo paljon tippunu niin itselle alkaa myös tulemaan pelko, että voihan se papu nyt varmasti hyvin..[:(]
Mulla on töitä aivan hirveesti. täytyy katsoa jaksaako tätä tahtia todella mennä..
Ollaan lähdössä Lontoon reissuun viikonlopuksi ja ajattelin josko sieltä uskaltaisi ostaa ensimmäiset jutut vauvalle...[:)]

Iloisia ajatuksia ja ihanaa odotusta mammat!!
 
Shani: Tilasin itse tuollaisen koti sydänäänten kuuntelulaitteen. Olen nyt viikoilla 15+0. Itsellä kesti hetki, että sain äänet kuulumaan, sillä en tajunnut laittaa laitetta tarpeeksi alas, mutta hetken yrityksen jälkeen ihana pieni sydämmen syke alkoi pauhaamaan kovaa vauhtia <3 Joten toivon/luulen että sinunkin pikkuisen sydän siellä sykkii, mutta et ole vain löytänyt sitä. (Neuvolan laitteella ääni kyllä kuului huomattavasti kovemapaa).

Harmi kun niin moni kärsii kovasta väsymyksestä ja tämä hiljalleen pimenevä syksy ei varmasti auta asiaa... Mutta jaksamisia kaikille ja pidetään maaliskuu 2011 mielessä!! <3
 
Mistä noita kuuntelulaitteita saa ja paljonko maksaa? Olis ihanaa kotona kuunnella sydänääniä :)
 
hannamari: Minä huusin omani huuto.net:stä. Tämä mun laite on ihan uusi ja maksoi 35€ +postikulut, mutta siellä oli käyttettyjäkin jotka oli hieman halvempia :)
 
hannamari: www.raskauskeiju.fi myy ainakin tällähetkellä ja edullisin on 46€. Itse huusin huuto.netistä alle kolmellakympillä ja sain kyllä myös vauvan sydänäänet kuulumaan :) Ja itse olen kyllä kuullut tosi monelta hyviä kokemuksia laitteesta :)
 
Takaisin
Top