Syyskuun jupinat

Otin selvää niistä liikkeistä että esikoista odottavat tuntevat ne n vk 20 ja uudestaan odottavat vk 18. Tosin mun yhdellä kaverilla meni ekan kanssa vk 18 ja seuraavan kanssa vähän aikasemmin. Eli yksilöllistä on tuokin mutta suunnilleen noilla viikoilla ne alkaa tuntumaan.

Mulle se flunssa sitten iski :( ukko oli tosin ensin kipeä eli sitä syyttäminen. Nyt odotan lääkäriin pääsyä että kirjottaa sairaslomaa töihin.

Vähän huolettaa että miten sairastelu sopii yhteen tämän raskauden kanssa mutta onneks alkaa olla sen verran pitkällä ettei hirveetä vaaraa pitäisi olla kunhan vaan lepää kunnolla ja juo paljon. Lääkäri varmaan osaa kertoa.

Muuten on oireet vähän helpottanu mutta niin sen näillä viikoilla jo kuuluukin :)

Nyt lepäämään ja juomaan teetä :)
 
Se olis sitten akuutti ylähengitystieinfektio :( nyt saikulla :( onneks pikkuselle ei aiheudu mitään vaaraa kunhan vaan lepää kunnolla
 
Kukkamaria84 Mä kerroin töissä, heti ultran jälkeen 12+4. Olen ollut niiin huonovointinen, ettei enään yksikään tekosyy olis mennyt läpi. Suhtautuivat aikas hyvin, mutta olen töissä tekemässä sellaista projektia, että on vaikea saada tilalle uusi. Sitä varmaan murehtivat, niin minäkin ennen, kuin tulin raskaaksi, mutta nyt ei mietitytä yhtään!
Olen siis tiedostaen odottanut lasten hankkimista "vanhemmalle" iälle, nyt 29 siis[;)]. En kylläkään koe olevani liian vanha...[:D]. Luonut tässä uraa ja matkustellut paljon töidenkin puolesta. Nyt vaan miehen kanssa jo vuosi tuntunut, että ihan kun jotain puutuis ja nyt on palanen loksahtanut paikalle[:D]

hannamari Nopeaa paranemista! Mehua ja teetä [:)]

Oma napa... Mulla on jo joka päivä helpompaa ja helompaa tämä pahoinvonti. Ollut jo yks sellanen päivä, että oli ihan normaali olo. Tuntuu niiin hienolta!! Kävin tänään kaupoilla kaverin kanssa ja haaveena oli ostaa jotain Papulle, mutta jotenkin se tuntuu vieläkin niin oudolta[:-] Tavallaan ei vieläkään uskalla ostaa edes sukkia...
Masu kasvaa oikein urakalla. Jotenkin edellisellä viikolla vatsa pullahti kunnolla ulos[:)] Nautin kropasta täysin, en koe ollenkaan että vatsa olis jotenkin inhottava.
Välillä tulee oikein hihkastua itsekseen ääneen, että "musta tulee äiti"[:D] ihanaa....

Huomenna jo 15 viikko!!!!!!!!

Ihanaa odotusta kaikille[:)]
 
Onpa mukavaa, että sinullakin alkaa helpottamaan pahoinvoinnit Rastafa81! [:)] Silloin raskaudesta nauttii ihan eri tavalla. Upeeta että sulla pian 15 viikkoa täynnä! [:D] Ja ethän sinä mikään vanha ole ensisynnyttäjäksi! Jokaisella perhe tulee (jos on tullakseen) silloin kun se itsestä tuntuu sopivalta (vaikka joskus sitä tärppäystä joutuu myös odottamaan kauankin). [:)]

Omaa: Täälläkin masu kasvaa ihan silmissä! On jo ihan kunnon kumpu. [:D] Ensimmäinen raskaus ei näkyny ihan näin nopeasti, joten vauhti vähän hirvittää... Mutta samalla olen myös ylpeä vatsastani! On jännä miettiä, että minkälainen persoona sieltä tällä kertaa tulee tähän maailmaan. Ekassa raskaudessa olin muuten heti varma, että tyttö tulee, vaikka sitä ei koskaan varmuudeksi tiedetty kun ultrassa ei näkynyt. Nyt en osaa ainakaan vielä sanoa, kumpi masussa asustelee. [:)] No viimeistään maaliskuussa selviää.

Mukavaa odotusta!
 
Meillä ultrasta on jo kulunut 2 viikkoa ja jotenkin tuntuisi että haluaisi nähdä pikkuisen jo uudestaan, mutta pitää odottaa lokakuun puoleen väliin asti *huoks*. Onneks tän kuun lopussa on seuraava neuvola jossa saa sitten jälleen kuulla sydänäänet [:)]

Me kerrottiin eilen miehen vanhemmille ja tänään vuorossa minun vanhemmat. Olin kehystänyt heille ultrakuvat (koska saatiin niitä niin kauhee kasa, et niistä pystyi antamaan kuvat tuleville isovanhemmillekin). Paketoin ne ja annettiin ne heille syyslahjaksi. Ainakin miehen vanhemmat oli ihan ihmeissään, et mitä lahjoja me tuotiin ja kun he sen avasivat niin ilme oli kyllä näkemisen arvoinen [:D]
Nyt vain odotellaan että masu alkaa oikein kunnolla kasvamaan :)
Viikkoja menossa nyt 13+6

(töissä kerroin jo viime viikolla, koska olen töissä pienessä yrityksessä ja ollaan kaikki niin läheisiä, että se tuntui luontevalta. Pomokin oli oikein iloinen puolestani [:)])
 
täällä jännitellään huomista, ekaa ultraa! (lukuunottamatta viikon 6 varhaisultraa) Onneksi se on heti aamulla, niin ei sen kauempaa tartte ootella.
Toivottavasti kaikki on hyvin, sitten saa alkaa enemmän intoilemaan ja hössöttämään [:)]

Vaunuista oli juttua, ite oon haaveillut crescent classic merkkisistä vaunuista, loistavat arvostelut saaneet, käytännöllisen oloiset ja kaiken lisäks vielä hienot. Hinta on vähän omaa luokkaansa (merkistäkin varmaan muutama satku lisää), mutta eiköhän tulevilta isovanhemmilta saa vaunukassaan muutamia euroja..
*toivoa elätellen*

Nyt tarvii lähteä.. ylläriylläri jääkaapille, kurkkimaan valoa [:D]
 
Heiss! [:)]

Nyt vasta älysin tulla tännekkin kurkkimaan, joten antakaa anteeksi, etten jaksa vastata tässä jokaiselle ihan henk koht, mutta yritän parhaani mukaan päästä näihinkin juttuihin sisälle. [:D]

juuri tässä katselen Ellokselta äitiyshousuja.. jos jonkinlaiset tilais.. on vaan vaikee miettii kotoa kun ei vielä tiedä miten isoks tuo maha mahtaa oikein kasvaa.. [:)]

hannamari :lle pikaista paranemista!!! [:)]

mulla on nyt alamassussa ollut varmaan jotain lihaskipuja. Välillä säikäyttää että on jotain vakavampaa, kun en oo ennen kokenu tämmöstä. [:)] Kai se johtuu vaan siitä että maha kasvaa ja maha venyy.. tuntuu van että niitä kipuja on tosi usein.. mutta on kyllä mahakin kasvanut vauhdilla.

Olen tässä yrittänyt myös käsitellä omaa synnytyspelkoani, ja luulen että jonkinlaista edistystä on tapahtunut. [:)] yritän ajatella niin, että synnytys on vain pieni osa elämää, ja sen seuraus on kuitenkin jotain ihanaa. Synnytys kestää kuitenkin vain pienen hetken elämästä, kun taas lapsesta nautimme paljon paljon pidemmän ajan. <3 [:)] vielä ne painajaiset ja pelkoajatukset välillä vaivaavat, mutta yritän päästä niistä eroon ystävien ja juttelun avulla. En voisi kuvitellakkaan käsitteleväni tällaista asiaa yksin, koska tulisin varmasti hulluksi.. [:)]

Ja olen täysin samaa mieltä siitä että olisi jo kevät!! <3 haluan niiiiiiin jo nähdä oman vauvan. [:D]
tosin olen miettinyt minkähänlaisen talvitakin sitä tänä talvena ostas, kun tuo entinen tuskin kovin kauaa päälle mahtuu..
 
Hei vaan kaikki,
Töissä kertomisesta: kerroin pomolle siis viime viikolla, ja otti ihan hyvin uutisen vastaan, itselläänkin alle kaksivuotias lapsi ja uraa tekevä vaimo, eli ymmärtää kyllä. En olis oikeastaan halunnut vielä kertoa, mutta kun pomo on eri toimistossa eikä siis nähdä kovin usein, niin ajattelin, että on parempi kertoa nyt hiukan aiemmin, kuin ottaa riski, että kuulee sitten juoruina. Pyysin, ettei vielä kertoisi kauheasti eteenpäin, ja oli ihan ymmärtäväinen senkin suhteen, eihän tässä mikään kiire ole kenellekään kertoa. [:D]

Rastafa91: Ethän sinä ole vielä iällä, ihan normi ensisynnyttäjäiässä. Ja sama juttu täällä, ei oikein vielä osaa ja uskalla ostaa mitään vauvalle...

Suville: onnea ultraan - kerropa sitten kuulumiset!

Oma toinen neuvola on vihdoin tällä viikolla, olispa kiva kuulla sydämenlyöntejä silloin. Vatsa kasvaa ja vaateongelmat lisääntyy. Pahoinvointikin jatkuu, pitäisi vaan muistaa syödä niitä välipaloja. Ja hyi, suklaa ja jätski on hyi yök [:'(] - eipä ollut ennen [;)] ! Ja naama on täynnä noita hormoninäppylöitä. Mutta muuten ihan mukavaa! Tuntuu, että olen ihan kauhea valittaja, anteeksi, mutta ihan rehellisesti sanottuna ei tämä raskaus vielä ole kovin ihanalta tuntunut - mutta ajatus vauvasta on tietysti superihana, ja sillä tämän kestää kyllä tietysti!!
 
Ultrassa käyty ja siellä se vaavi hyppi (!!) ja heiluttelikin hiukan vanhemmilleen [:)]
Oli se herkistävä kokemus.. Ei meinannu sanaa saada suusta ku pala kurkussa sitä ruutua katteli!

Laskettu aika siirtyi kahdella päivällä, eli olis nytten 20.3. (haluisko hamasu vaihtaa sen tuohon listaan?)
Vaikkakaan tuskin juuri sinä päivänä syntyy mutta kummiskin :)

Sus : täällä kyllä maistuu jätski, varsinkin mehujäät ja sitten nuo samaiset omenat mitä vissiin muillekkin!
Pahoinvointia ei onneksi ole, eikä kyllä muitakaan oireita - pitää kai olla vaan sit iloinen!

                                       Mukavaa masun kasvatusta [:)]
 
Onpa Sus hyvä kun pomo otti uutisen hyvin vastaan. Eipä tarvitse sitä enää jännittää tai miettiä. [:)] Mullakin on tullu noita hormoninäppyjä ja täytyy myöntää ettei ne kovin kivoja ole...

Kivoja ultrauutisia suvi_! [:D] Mullekin maistuis vaan omput, mutta nyt alkanu tulla niistä maha kipeäksi. Täytyy varmaan rajoittaa niiden syömistä. Tää vaan on niin kummaa, kun muuten syön vähemmän kuin 9kk ikäinen tyttöni... [:)]

Meinaako täältä maalismasuista moni mennä siihen facebook-juttuun?

omaa: on tämä aika menny taas nopeesti kun huomenna jo 13 viikkoa täynnä!! Vaikka välillä tuntuu ettei aika kulu millään, mutta kuitenkin ollaan jo tässä vaiheessa. Enää 6kk ja muutama viikko siihen päälle! [:)]
Tänään on muuten vähän helpompi päivä sen väsymyksenkin suhteen. Toivotaan ettei niin kauheeta uupumista enää tuliskaan kun tuossa välillä oli. Jos pikkuhiljaa alkaisi keskiraskauden ihanuus! [:D]

Voikaahan paksummin ja hyvin! [:D]
 
Ääh, tuntuu että tekis mieli kaikenlaisia herkkuja koko ajan... Ihan alkuraskaudessa kun oli pahoinvointiakin huomattavasti enemmän, ei todellakaan tehnyt mitään herkkuja mieli. Ärsyttää vaan kun tietää, ettei niitä pitäisi varsinkaan raskausaikana niin älyttömästi syödä.
Onko kenelläkään samaa ongelmaa? Pitäisi varmaan koittaa keksiä jotain hyviä terveellisiä korvikkeita karkeille yms.

Haluaisin kauheasti jo uudestaan ultraan, vaikka edellisestä vasta 2 vk, mutta seuraava  ultra on vasta lokakuun lopussa.. Haluaisin vaan useammin tietää mitä vauvalle mahaan kuuluu...

Shani
: Itsekin jo joulua malttamattomasti odottelen. [:D]
 
hannamari: Parane pian!! Tosiaan nyt sitten lepoa vaan kunnolla, niin lähtee pöpöt muualle [:)]

Rastafa81: Sulla viikkoja jo 15, herramunjee miten aikaa menee nopeesti, vastahan me kaikki oltiin jollain viikoilla 9 tai 10 [:D] ..Onnitteluni muuten pahoinvoinnin helpottumisesta, täällä ei vielä loppua näy [:'(]
Kasvavasta vatsasta saa ja kuuluukin nyt olla ylpeä, on hienoa kun masu alkaa kunnolla näkyä ja alkaa tuntea itsensä jotenkin erityiseksi. [:)]

tay1984: Hienoa, että esimiehesi on suhtautunut kivasti raskauteen [:)]

suvi_: On kyllä mahtava tunne nähdä se oma vauvi siellä ruudussa <3 Ensimmäisen ultran fiilis on ihan sanoinkuvaamaton.

kiraffe: Mä oon kanssa jo miettinyt synnytystä ja mulla on myös jonkin asteista pelkoa tulevaa kohtaan. Mulla on muutenkin aika alhainen kipukynnys ja pelkään sitä itse kipua tilanteessa kuin tilanteessa. Mulla on sellainen fiilis, että tää mun pelkoni tulee tästä vielä pahenemaan, mitä lähemmäs synnytystä aika kulkee. [8|]

Sus: Kiva kuulla, että myös sun pomo on suhtautunut raskauteen hyvässä hengessä [:)] ..Noista välipaloista; mä oon jo vakavasti harkinnut laittavani kännykkään muistutuksen parin tunnin välein, että "Muista syödä taas!" kun se on ainoo keino millä pahoinvointi pysyy edes jotenkin pois. Paitsi että kun ei tee mieli syödä mitään, niin siitä tulee sellainen oravanpyörä: ei syö -> pahaolo -> ei tee mieli syödä -> ei syö -> pahaolo -> jne.
Mustakin välillä tuntuu, että kitisen ja napisen vaan kun on niin kökkö olo, mutta ei tää raskausaika tosiaan ole tähän päivään mennessä mitään kovin kivaa ollut. Sitten tulee huono omatunto, kun tästä ajasta pitäis nauttia ja jaadijaadijaa. Tottakai ajatus vauvasta helpottaa oloa ja maaliskuussa kaikki nää kaikki raskauden negatiiviset puolet varmasti unohtuu [:)]

Omaa (.)
Masu kasvaa ja vielä on liian paljon aikaa seuraavaan neuvolaan (23.9.) ja varsinkin rakenneultraan (2.11.). Kuten täällä moni muukin, tahtoisin kovasti nähdä oman pikkuisen jo uudelleen <3. Viikkoja nyt 14+1 ja aika menee tosi nopeasti, vaikka välillä nää työttömän päivät tuntuukin pitkiltä [8|] ..
Kovasti oon miettinyt, että kumpi masussa mahtaa asustaa, mies toivois selkeesti enemmän tyttöä ja kyllä (salaa) ehkä minäkin. Tottakai ollaan superonnellisia, oli masussa sitten kumpi vaan, mutta jotenkin mun ajatukset menee aina sinne tyttövauvan puolelle ihan huomaamattaan - meillä on suvussa noin 90% tyttöjä ja jotenkin tuntuu, että emmä tiedä mitä mä poikavauvan kanssa teen [:D] Niin tyhmältä ja lapselliselta kuin se kuulostaakin. Oon aina itse ollut tosi tyttömäinen ja tullut toimeen paremmin tyttö-kuin poikalasten kanssa hoitaessani esm. sukulaisten lapsia ja ollessani päiväkodissa työharjoittelussa. Enkä mä nyt halua, että kukaan kuvittelee, että jos saan pojan niin itken synnärillä et kuinka haluan palauttaa sen ja saada tilalle tytön [;)]
 
Pini: Niin samat ajatukset [:D] ! Pakko saada jotain välipalaa parin tunnin välein, muuten ei vaan kestä.
Riinaa ja Suvi: Mullakin herkut maistui vielä muutama viikko sitten, mutta nyt suklaa jä jätski vaan oksettaa. Pelkkä ajatuskin [:'(]. Varmaan kroppa (ja vauva) kertoo näin, että nyt tuli herkuteltua liikaa, vaihdapas herkut hedelmiin [:D].

Lörppäsuu menin sitten möläyttämään pomon pomollekin eilen, vähän harmittaa. Täällä on taas toimistojuonittelut menossa ja mun nimi oli tullut esiin ihan mielenkiintoisen projektin yhteydessä, mutta taidan joutua nyt sanomaan ei kiitos tälle hankkeelle. Ei kyllä harmita, noita tulee kyllä myöhemminkin vastaan, eli ei tämä nyt ole mikään stoppi uralle.

15 viikkoa kohta täynnä, ja kyllä on työkaverit sokeita, kun eivät mitään huomaa, hyvä näin [:D]!
 
Eipä se tauti nyt niin helposti lähtenytkään :( nyt juuri menossa hakemaan lisää saikkua. Välillä olo ihan ok ja välillä taas niin kurja ettei tosikaan :( no jospa tää tästä kun lepäilee vaan.

Ylihuomenna 15vk täynnä :) aika ihanaa mut aika menee niin hirveän nopeasti ettei meinaa perässä pysyä :) kohta on jo maaliskuu :)

Maha on jo ihanan iso mutta varsinkin nyt aivastellessa tuntuu ikävä viilto alavatsassa, veikkaan sen olevan vaan lihaskramppi mutta ajattelin sen nyt samalla varmistaa kun tuonne lääkärille menen.

Seuraavan kerran näkee pikkuisen vasta 15.10 johon tuntuu olevan ikuisuus ja neuvolakin on vasta 5.10. Aika kurjaa mutta äkkiä ne varmaankin tulee.

Ruokahalu hävinnyt ihan täysin mutta veikkaan sen johtuvan kyllä tästä räkätaudista. Mitään ei vaan tee mieli suuhun laittaa :(

Kiva lukea että kaikilla menee kivasti :) josko tästä sais itsensä myös kuntoon pikkuhiljaa. En kyllä jaksa miettiä mitä ne töissä ajattelevat kun oon näin pitkään kipeänä mutta eipä sinne huvita lähteä itseään kiduttamaan ja muita tartuttamaan.

Hyviä vointeja vaan kaikille :)
 
Piscu Mieki olen kuullut että nämä liikkeet pitäisi tunte nyt hiukan "kokeneempana" aiemmin. Saa nähdä kuinka käy. Itse muistan esikoista odottaessa liikkeet. Loppu vaiheessa potkut oli rajuja ja pienen jalan melkein näki kun potku tuli vatsaan, olisi voinut varpaasta kiinni napata <3

lilleroinen Meillä onkin sattunut äitipolille ajat samalle päivälle. Kuullut olen jo hiukan junan jyskettä mutta nytpä sitten näenkin [;)]
Mutta kyllä minun täytyy sanoa, että ONNEKSI tässä vielä on tuonne ensi vuoden maaliskuulle aikaa..! Tuntuu vieläkin niin hullulta kun tottunut kolmestaan pyörimään ja esikoinenkin on jo niin iso, ettei aina tarvi äitin apua..
Muistan kyllä, kun esikoista odotin niin silloin tuntui että aika mateli. Nyt tuntuu ainakin alussa, että onneksi ihminen odottaa lasta sen 9kk. Katsotaanpa vain niin joulun jälkeen mie olen täällä huokailemassa että eikö jo vois, nyt kyllä olis jo aika hyvä aika..

Aika hauska, kun katselee niin viikko haitari on aika suuri, vaikkakin La on samassa kuussa. Rastafa81:sen viikon 15 tuntuu kuuluvan aivan eri maailmaan jo, kuin minun viikot 11 ja risat.. Meillä kuun loppu puolella synnyttävillä kun on vielä tuo Maaginen rajakin ylittämättä.

Me ei olla vielä kerrottu muille kuin lähimmille sukulaisille. Nuorimmat eivät vielä tiedä, sillä jos kerron pikkuveljelleni niin tiedän, että se kertoo myös meidän tyttärelle joka ei myöskään tiedä vielä. Ja on hyvin epäreilua kuulla omalta enolta tämmöinen uutinen "Sinusta tulee isosisko"
Tytär saa tietää kun olemme ultrassa käyneet ja on jotain näytettävää, ehkä jos kuvan saisi [:)] esittäisi kysymyksen: "Mitä tämä mielestäsi esittää.."

Olotila on hyvä, flunssassa olin kokonaisen viikon ja tuntui että siihen sänkyyn sitä jäädään. Vaan hyvinpä noustiin taas ylös ja jaloilleen. Pahoin vointia ei juurikaan ole, mutta pientä vatsa kipua on ja tätä en kokenut aikaisemman raskauden alussa lainkaan, joten se hieman mietityttää vielä.

Tuli niin sekavaa tekstiä, aiheesta aiheeseen. Liikaa ajatuksia..
 
Pini älä koe mitään huonoa omaa tuntoa valittamisesta! Mä tiedän niin ton tunteen, kun suurin aika on vaan harmittanut. Totta kai iloa vauvasta, mutta vaikka kaikki ympärillä sanoi "raskaus ei ole sairaus" niin SILTÄ SE TUNTUI[:'(] Ja tavallaan harmittanut vielä enemmän se, ettei voi nauttia raskaudesta, mistä oikeasti odotti..[:(]
Kukaan muu ei voi asiaa niin hyvin ymmärtää kuin sellainen, joka on kokenut pahoinvoinnin pahemman kautta. Nyt kun olo on helpottanut on mahtavaa[:D] ja edelleen siis on kuvotusta, mutta ei mitään edelliseen 7 vkoon verrattuna.

Toivotaan että sun olo pian helpottaa!!!![;)]

Mulla on sellanen olo, että tyttö tulossa..[:)]

Joo ja Biu tuntuu tosi hassulta, että ihan muutama viikko tekee niin suuren merkityksen tässä. Muistan kun sain tietää olevani raskaana vk4 katselin "kateellisena" kaverin 16vko masua ja haaveilin, että aika menis. Nyt taas katselen sinne pitemmälle..[:)]

Mulla alkanut päänsäryt ja ei kyllä panadolista ole mitään hyötyä. Kuinkahan sitä uskaltaa ottaa? Kaksi päivässä tuntuis realistiselta, siis väliaikasesti tietenkin, ei joka pvä

Ihanaa odotusta!
 
Moikka taas pitkästä aikaa! Olin kuumeessa ja flunsassa, panadol hot auttoi kummasti[:)]  taitaa tämä syysnuha tehdä tuloaan, piti itsekkin ihan saikulle jäädä muutamaksi päiväksi.
Joo, yhdyn myös tuohon, että ei oo kivaa valittaa, mieskään ei jaksa loputtomiin mua[;)]  yritän pitää ajatukset positiivisena ja miettä maaliskuuta ja tulevaa vauvaa niin kyllä helpottaa [:D]  ja ollaan miehen kans juteltu, että tämä taitaa olla viimeinen lapsemme, kaksi lasta riittää, eihän tietenkään  voi sanoa ei koskaan, mutta kuitenkin. Niin yritän nauttia tästä raskaudesta ja olo on myös hieman haikea [8|]
Toka ultra olisi 16.lokakuuta ja mietin kysymmekö lapsen sukupuolta, tyttöä kun odotin emme kysyneet ja oli kyllä ihana yllätys myös itselle ja sukulaisille [:D] mites te muut kysyttekö lapsen sukupuolta???  tällä hetkellä itsestä tuntuu etten kysy ja taas huomenna tuntuu että kysyn.. sellasta.
Hieman sekavaa tekstiä.. [:-]
Ihanaaa odotusta kaikille ja hyvää vointia!
 
Hannamari: mulla oli ihan sama nuhassa, yskiminen ja aivastelu sattui vihlaisuna alavatsaan, ja äkkiliikkeissä sattuu myös. Kohtu se vaan kasvaa ja aiheuttaa ne, ei siis hätää [;)] mutta inhottava tunne se on anyway
 
Nellu: täällä vähän sama vika, että joka toinen päivä tahtois tietää vauvan sukupuolen ja joka toinen taas ei. hmh. Oishan se mahtava kuulla synnärillä pitkän odotuksen jälkeen että "TERVE POIKA/TYTTÖ" , mutta sitten taas olis kiva tietää etukäteen, jotta vois edes hiukan ostella sukupuolen mukaan tavaroita/vaatteita..
Ehtiihän sitä tässä miettiä ja ottaa toki miehenkin mielipide huomioon ;D se on tainnu hiukan jäädä vähemmälle, vaikka ollaan koitettukin jättää hösöötys vähemälle! (..mutta kun ei millään malttais..)

Täällä olis viikonloppuna tarkotus kertoa tuleville isovanhemille ilouutinen! Luulen et mun äiti vähän arvaileekin jo, mut isälle tulee täytenä yllätyksenä.
Miehen vanhemmille varmasti hauska yllätys, miehen siskokin kun saa vauvan joulukuussa :)

Vähän harmittaa kun oma sisko miehensä kanssa on yrittäny pitkään kokenut usean keskenmenon ja nyt sit minä raskaana, eikä hän yhtään jaksa iloita asiasta kanssani.. Minkä toisaalta ymmärtää, mutta toisaalta taas onhan se kamalaa kun oma sisko ei ole yhtään mukana tässä jutussa.. Toivottavasti hänkin tottuisi asiaan ja koittaisi olla iloinen meidän puolesta!

Mutta joo.. tulipas höpöteltyä, nyt täytyy rientää töihin! [:'(]
 
Riinaa: Mulle myös kaikki makea maistuu vähän liikaakin, vaikka ajattelin että raskauden aikana ennemminkin voisi vähentyä.

Rastafa81: Kysyin lääkäriltä tota särkylääke asiaa kun on myös päänsärkyä ollut aika usein. Sanoi että panadolia tai mitä tahansa parasetamolia voi ottaa huoletta 2-3 tietysti juuri niin ettei käyttö ole jatkuvaa :)

nellu: meille kun on ensimmäinen lapsi tulossa niin aateltiin että kysytään sukupuolta :) auttaa se vähän hankinnoissa, vaikka ajattelinkin silti aika neutraaleja värejä ostella. Ja muutenkin kyllä kiinnostaa tietää että kumpi tulee vaikka molemmat ovatkin tervettulleita :)

omaa: Kävin tänään lääkärineuvolassa. Kaikki oli kaikinpuolin hyvin. Sydänäänet kuultiin ensimmäistä kertaa <3 sisätutkimus tehtiin myös ja kohtu oli kasvanut kuulemma hyvin. Jonkun näytteen lääkäri otti myös. Sitten odotellaan lokakuuta niin pääsee rakenneultraan :) Huusin myös huuto.netistä 30€:lla kotidopplerin niin saa sitten ainakin sydänääniä kuunnella koska haluaa!
 
Takaisin
Top