Syyskuun jupinat

Dark91

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin, että alkaa olemaan tuolla yleisessä aika paljon juttua, että jos sit joka kuukaudelle olis oma keskustelunsa ^^ tässä siis syyskuun, ensiviikolla siirryttäis tänne?
 
Tänään käyty ultrassa, ja laskettu aika tarkentui 20.3. Tipuin taulukosta, joten lisäisitkö hamasu minut mukaan uudelleen? Eli: sanna_, 30v, la 20.3., esikoinen. Ja kiitos taulukosta!

Ultrasta huolimatta edelleen on epätodellinen olo. Kävin ultran jälkeen katselemassa vauvanvaatteita, mutta ei tullut mieleenkään ostaa mitään. No, eipä ole mikään kiire. :) Ja pahoinvointi jatkuu vaan...
 
Paljon voimia teille SannaL! Kyllä on kurjaa kun asiat menikin näin! Haleja rutkasti!!

Tervetuloa uusille mukaan liittyneille! Mukavaa kun joukko kasvaa! [:)]

Omaa: Meillä tosiaan tuli se 12 viikkoa nyt eilen täyteen ja täytyy myöntää että siltä osin helpottaa! [:D] Vaikka tosin noi kivut sektioarvessa jatkuu. Ei onneksi ihan niin pahana kuin maanantaina. Lepäily taisi auttaa. Parin viikon päästä on lääkäri ja ajattelin sinne asti odottaa ellei nää kipuilut nyt voimistu uudestaan.
Ruoka ei mulle maistu vieläkään niin kuin ennen. Omenia menee, mutta siinäpä se. Vaikka onkin kova nälkä niin kuitenkaan en saa syötyä tarpeeksi. Merkillistä! [&:] Ja itkua kyllä piisaa.... Mä oon nyt itkeny joka päivä ainakin kerran eikä syyn tosiaan tarvitse olla kovinkaan ihmeellinen. [:)][:)] Hormoonit, hormoonit...

Tämmöstä täällä. Mukavia vointeja kaikille!
 
Picsu ? kiitos kovasti ? Ja onnea maagisen rajan ylityksestä ? halii ?

Dark91 ? Mites sinä jakselet? ?
 
Sanna ? hienoa että kaikki oli hyvin ?
 
Tänään ostettu ekat äitiyshousut, ku vanhoista housuista, joita kehtas ihmistenkin ilmoilla käyttää, sopi enää yhdet...
Tietääkö kukaan mistä saisi mustia äitiysfarkkuja?? Kun itse olen löytänyt vain sinisiä ja siniset tulikin nyt h&m:ltä ostettua.

Tänään oli toinen neuvola ja ensimmäistä kertaa kuulin pikkuisen sydämenlyönnit, ja olihan sillä aika hurja 160 syke...

Olen tähän mennessä kertonut vain yhdelle kaverilleni ja äidilleni. Äidin ensireaktio kyllä nauratti, kun kerroin puhelimessa että olen raskaana niin äitini ekat sanat: "Ai oot vai!? Meetteks te nyt sitten naimisiin!?". [:D]
No onneks sen jälkeen innostui tulevasta vauvastakin... [:)]
 
Shani tää on kieltämättä aika stressaavaa miettiä tätä arpea... Musta ja miehestäkin arpi olis jo nyt kiristynyt. Inhottaa ajatella koko asiaa.... [:'(] Varmaan pitäis alkaa käyttämään tukivyötä tai jotain (arpi menee vaakasuoraan melko alhaalla). Ja sitten öljyän reippaasti manteliöljyllä. Se ainakin piti ekassa raskaudessa raskausarvet loitolla, joten jos se auttais myös leikkausarven juttuihin.

Ihan vielä ei pitäis tuntua vauvan liikkeet masussa. Ja kun sen tuntee, tunne on aika mielenkiintoinen. [:)] Mulla se tuntui kuin perhosen siivet olis pikkusen kutittanu masun sivusta, tai elohiiri olis ollu. Se tuntui niin jännässä ja uudessa paikassa, ettei se voinut olla mitään muuta. [:D] Saas nähdä milloin tämän nöppiäisen liikkeet tuntuu. Sanotaan että uudelleen raskaana oleva mamma tuntis liikkeet vähän aikaisemmin esikoista odottaviin verrattuna, kun tavallaan tietää miltä se tuntuu. Mutta enpä tiedä... [:)] 

Toiset tykkää käyttää matalavyötäröllisiä huosuja raskaana, mutta mä tulin viimeks sellaisten kanssa ihan hulluks varsinkin töissä. Koko ajan tuntui kuin housuja pitäis kiskoa ylöspäin eikä ne ikinä ollu hyvin. No työkin oli fyysistä (lastentarhanope), joten ainoastaan ne housut joissa tulee se tuubiosa masun päälle tuntuivat parhaimmille. Matalavyötäröhousujen kanssa oli ainakin pakko olla erikseen vielä semmonen masutuubi, kun loppuraskaudessa oli jo talvi tulossa. Siitä tulikin mieleen, että pitäis löytää joku hyvä ja lämmin talvitakki. [:)]

No tulipas taas tekstiä. [:)] Hyviä vointeja kaikille!
 
Shani; jeap, maanantaina alotin koulun, mutta voipi olla, että se tämän viikon jälkeen jää!! matkaa yhteen suuntaan on 80km ja päivässähän sitä kertyy, niinku aikaakin menee n.2h.. ja nyt raskauden aikana oon ollu tositosi väsynytkin.. ehkä teen sit töitä siihen asti ku pystyn ja vauva syntyy !! :) oon ollu jo yhden lukukauden poissaolevana, eli yks olis enää jäljellä ja haluaisin olla kuitenki kotona siihen asti ku vauva täyttäis 1v6kk, eli n.2012 vuoden elo/syyskuuhun. Siinä on kuitenki niin suuri ero, että meniskö vauva hoitoon 10kk ikäsenä, eli yhden lukukauden jälkeen vai 1v6kk puolen toista vuoden jälkeen, mitä mulla ei oo enää mahdollisuutta olla poissa !!
ja tässä kaupungissa missä asutaan on kyllä myös AMK ja vieläpä samaa alaa.. Mutta opiskelupaikan sain aikoinaan tuolta kauempaa ja sitte tapasinki tämän ihanan mieheni ja suunnitelmat meni uusiksi !! :D Nyt luulin jaksavani, mutta ei. Ei oo mun juttu istua autossa ja ajaa pitkää matkaa..

Huomenna olis sit tasan 10+0. Vielä pari viikkoa siihen maagiseen rajaan !! :D 16pvä on ultra äippäpolilla ! sit nähdäänki pieni ja saa toivottavasti huokasta helpotuksesta !! Olosta ei oikein tietäisi että oon raskaana, muutaku, että testi on näyttäny positiivista! Ehkä hieman epäilevä olo, mutta yllättävän luottavainen .. :) Vatta on ehkä hieman kasvanu, mutta mtn ei vielä huomais. Paitsi ite tietysti !! :D

OLISPA JO TALVI JA TULIS KEVÄT JA MEIDÄN VAUVAT SYNTYIS !!! :))
 
ALKUPERÄINEN: lilleroinen
OLISPA JO TALVI JA TULIS KEVÄT JA MEIDÄN VAUVAT SYNTYIS !!! :))


No niinpä [:D] [:D] !!

Hannamari ja Picsu: kiitos housuvihjeistä, kyllä pitää olla vaikeeta!
Riinaa: olipa hauska reaktio sun äidillä [:D]

Omia juttuja: Maha pullottaa niin, että tavallisia housuja ei enää oikein voi pitää, huomenna siis uusissa farkuissa. Huomenna on tarkoitus myös kertoa pomolle, saapa nähdä, mitä sanoo, olen kyllä ihan positiivisella mielellä.
 
Kauuuheeta kun tänne onkin tullut miljoonasti uusia viestejä [:)]
kiva kun meitä on täällä näin paljon!

Ensiksikin, isot halit Dark91:lle sekä SannaL:lle. Voimia teille molemmille tulevaan ja yrittäkää jaksaa kaikesta huolimatta.

Picsu: Onnittelut maagisen rajan ylityksestä [:)] Toivotaan, että ne arven kipuilut loppuisivat, tai ainakin helpottuisivat. Mulla on ihan sama homma ton ruoan suhteen, kauhee nälkä mut ruoka ei maistu. Saatan nälissäni seisoa jääkaapilla tuijottamassa kaikkia "herkkuja", mut lopulta läiskäsen jääkaapin oven vaan kiinni ja olen syömättä kun ei tee mieli kuitenkaan mitään. Omenat ja kaikki sellainen hapan (kiiwit yms) lähtee täällä kans kaupasta mukaan. Parasta ois kun sais omenoita ihan omasta puusta, kotimaiset omput on hyviä.

Riinaa: Oo, sä olet kuullut jo pikkuisen sydämensykkeen, ihanaa [:)] ..Äidit on kyllä hauskoja, aiemminhan naimisiinmeno ja lapset on kulkeneet ihan käsi kädessä, mut nykyään on (onneksi) vähän helpompaa -vähemmän yhteiskunnan paineita.

Shani: Yritähän sitten ottaa rennosti ja menet ihan oman jaksamisen mukaan, nyt on oikeus löhöillä sohvalla ja levätä, vaikka tiskivuori olis valtaisa ja pölypalloja nurkat piukassa [:D] Mun on nyt iiihan pakko udella noista vaunuista, mitä merkkiä olette katselleet? Mekin ollaan jo tutustuttu eri vaunuihin ja kuunneltu käytännön kokemuksia eri merkeistä.. Tosin ei olla ihan yhtä onnekkaita kuin te, meidän molempien vanhemmat on niin pihejä, ettei vaunurahaa kyllä heru [:D] Mä haluan vaunut ihan uutena ja ne tunnetusti maksaa mansikoita, ainakin just ne Emmaljungan duo edget mitä mä olen miettinyt.

Lilleroinen: Etpä olis voinut paremmin sanoa, olispa tosiaan jo vuosi 2011 ja maaliskuu [:D] Toisaalta haluais nauttia mahdollisimman paljon ja kaikin tavoin tästä raskausajasta ja kaikista uusista jutuista mitä tää tuo tullessaan, mutta kyllä sitä jo haluais sen pienen nyytin syliin.. Mä pidän peukut pystyssä ja varpaat ristissä et ultrassa on kaikki hyvin! [:)]

Sus: Tsemppiä pomolle kertomiseen, hyvin se menee [:)]


Omaa (.)
Hain eilen apteekista pahoinvointirannekkeet ja täytyy sanoa, että kyllä ne ainakin vähän auttaa. Hyvin skeptisesti niihin suhtauduin, mutta ainakin nyt on paljon parempi olo kuin muina päivinä tähän aikaan. Pahoinvointirannekkeethan pidetään siis käsissä joko tarvittaessa tai koko ajan (auttavat myös matkapahoinvointiin ja merisairauteen) ja ne perustuvat siihen, että ranteen sisäpuolella on akupiste, jota vasten rannekkeessa on muovinen pallo, joka painaa akupistettä niin, että se helpottaa pahoinvointiin. Henkimaailman juttuja sanon minä, mut oon valmis vaikka seisomaan päälläni jos tää pahoinvointi lähtee. Parasta on, kun ei tarvitse popsia pahoinvointilääkkeitä ja arpoa, onko niistä haittaa lapselle vai ei.
Viikkoja meillä nyt siis 13+4 ja vauhdilla tuntuu aika menevän, masuli kasvaa ja housut pienenee. Picsu kirjoittikin tuosta talvitakkiasiasta ja mä myös hoksasin sen tässä joku päivä. "Hei mähän varmaan tarviin uuden talvitakin, että saan pidettyä mahan lämpimänä talvella." Jotenkin hölmöä ostaa uusi takki ihan vaan yhden talven takia, ei ainakaan mitään superkallista viitsi ostaa [8|].. Toisaalta ennemmin olen raskaana talvella, kuin esimerkiksi tän menneen kesän helteillä.. Pfiuuh, voitte vaan kuvitella kun joskus heinäkuussakin on ollut viimeisillään, huhhuh.

Paljon tuli taas asiaa, kiva jos jaksatte lukea [:)]
 
Shani: Työharjoittelu on alkanut ihan mukavasti. Onneksi on vaan 6 tuntisia päiviä, pidempiä en varmaan jaksaisi.
Meidän ryhmän vetäjälle kerroin heti ensimmäisenä päivänä, ja oli kyllä kannustava. Sanoi aika samaa kuin sulla, että ei sitten mitään
mikä rasittaa ja että itse tiedän rajani parhaiten. Muille ryhmäläisille en ole vielä kertonut, mutta kohta varmaan huomaavat itsekin,
kun maha kasvaa.
Tänään ja eilen jouduin lähtemään aamulla kotoa hieman pahoinvoivana töitä kohti, mutta se onneksi meni itsestään ohi oksentamatta.  Töissä on myös aika vaikeaa syödä niin usein kuin mitä olen kotona tottunut, ja kotiin tulenkin joka päivä todella nälkäisenä ja väsähtäneenä. Mutta olen myös todella tyytyväinen, että on kiva harjoittelupaikka, kun muuten homehtuisin vaan kotona. Ja ensi keväänähän sitä saa sitten "rauhassa" olla kotosalla. [:)]
 
Heippistä kaikille maalismasuille!

[:)]

SannaL, mites sinä itse jakselet? Kiitos kun kysyit omaa vointiani [:)] Tulee olo, että jotakuta mahtais ees hieman kiinnostaa, mieheltä kun mitään kiinnostuksen merkkiä mun vointia kohtaan oikeen saa... [&:]

No, ensinnäkin keskenmenosta toipunu ihan hyvin muuten, mutta nyt on iskeny kauheen hirvee yksinäisyys. Mies ei suostu oikeen puhumaan mistään ja yrittää saada mahdollisimman paljon tapaamisia kavereidensa kanssa, minä kun täältä en tunne ketään niin jään sitten yksin kotiin murehtimaan. Se on tässä rankinta. Ja menkkoja ei vaan kuulu... Nyt on menossa.. kp hmm... 45 eikä se nyt mitenkään hirveen pitkä vissiin oo, kun joillakin ollu kierrot 80 päivässä mut olis se nyt kiva päästä jo uudelleen yrittämään ja toivomaan, niin tulis parempi fiilis...

Jotenki tosi ikävä sitä oloo, että on raskaana. Ei enää masun silittelyä eikä mahan tuijottelua, josko olis kasvanu taas ja ei mitään semmosta kivaa. [:o]

Maksa-arvot mulla on nyt tasasesti nousseet, tai se yks ainoo, ALAT...
Oli kuukausi sitten 73, sitten kaks viikkoo sitten 83, ja nyt 90. Normaalihan olis 45. Ja lääkäri pisti lähetteen hepatiittikokeisiin ja sitten lopetti puhelun eilen. Soitti sitten takas ja pyys suostumuksen HIV-testiinkin.. Elämä riepottaa näköjään. Vaikka kyllä mä tiiän että negaa noi tulee näyttämään........ Luulisin.
Itellä kaikista loogisin selitys: kilpirauhas vajaatoiminta selittäis ton arvon nousua, sekä mun ylipainoo ja muita nukkumis ja ahistusjuttuja. Sais vielä semmoseen testiin päästä niin sekin suljetaan pois. Arvon nousu voi kuulemma johtuu myös raskaudesta, mut ei uskalla mennä sanomaan... HUoh... [:@]
Ja miehellä ei vieläkään tee mieli pupuilla, kun tulee vaivautunut olo...

Joo ja mun sukkapuikkokivut loppu sit ihan yhtäkkiä, toiv. olis kiinnittymis tai oviskipuilua tms. No, toivo korkeella... [:)]
 
riinaa helmikuisista kurkin. Mä tilasin Ellokselta mammahousuja, tilasin sieltä mustatkin. Ei oo periaatteessa farkkua mut aika liki, ja voi olla että tuolla on ihan farkkujakin mustina ;) Ja noi mun ostamat makso tosiaan 25e [;)]
 
Shani: mulla selän takia tukivyö ollu jo kauan ennen raskautta kun mulla on välilevyn rappeuma niin huonoina kausina selkä niin kipeä ettei pääse sängystä ylös eikä pysty kävelemään ilman vyötä.
Ostin intersportista ja makso muistaakseni jonkun 70€. Fysioterapiasta en ainakaan minä saanut vyötä lainaksi.

Mulle tuli 14vk tänään ja alkaa olla jo helpompaa pikkuhiljaa. Tosin lihaskipuja ollu ympäri vatsaa mutta ei onneks pahempaa.

Flunssa alkanut vaivaamaan mutta toivottavasti ei nyt kipeäksi pahemmin tule.

Töissä kaikki on niin ihanan avuliaita ja ymmärtäväisiä kun en jaksa ihan täysiä paahtaa menemään :)

Siskolta saatu jo kasa vaatteita ja rattaat ja myöhemmin tulee hoitopöytä ja turvakaukalo sekä sitteri :) helpolla pääsee hankinnoissa kun sen pikkuselle jää pieneksi kaikki niin antavat sitä mukaan meille.

Onnea kaikille jotka on ylittänyt maagisen rajan! Se on niin iso helpotus :)

Hyviä vointeja kaikille :)
 
Dark91 ? Voimia ja jaksuja ihan kamalasti ? Muista et voit huudella mua täällä jos haluat jutella niin mulle saat purkaa? koska se on niin tärkeetä että saa asiaa edes vähän käsiteltyä ja purettua ? Ja niin toivon että teillä pian tärppää ja kaikki menee hyvin ? Haleja ?
 
Mun vointi on välillä ok välillä sit ei. suru on kova kun en ollut edes sitä aikasempaa keskenmenoa ehtinyt kauheesti käsitellä ja nyt tarvii sit jo kahta käsitellä. Pahalta tuntuu että ei sitä kevät vauvaa saakkaan. Tyhjennyslääkkeet tänään laitoin mutta ei ole kauheasti vaikuttanut ei ole kipuja onneksi mutta vuotoa on ihan kivasti.. No kai tää tästä..
 
Aika katkera ja surullinen olo on..
 
Toivotaan että ensikerralla meidän raskaudet menee loppuun asti ja ei tule vastoin käymisiä ??
 
 
shani ? kiitos ?
pini ? kiitos ?
 
 
Oikein hyviä voiteja teille kaikille ja ihanaa odotusta ??
 
Oon kyllä kanssa samaa mieltä, että olispa mukava kun olis jo maaliskuu! [:)]

Pini mulla kanssa ihan samanlaista että seison jääkaapilla, mutta en kuitenkaan ota mitään kun ei sittenkään tee mieli. Tai jos oon keksinyt tosi hyvän ruuan mitä söis ja teen sitä antaumuksella, mutten sitten kuitenkaan syö sitä kuin muutaman haarukallisen ja se siitä sitten. [:)]  Ota tästä nyt selvää...

Riinaa kiva että työharjoittelu menee mukavasti. Hyvä että uutinen raskaudesta on otettu myönteisesti vastaan. [:)]

Dark mukavaa kuulla että toipuminen on hyvällä mallilla, mutta kurjaa kun joudut olla niin yksin. Minustakin sinun kannattais puhua siitä miehelles. Joskus miehet tajuu asioita vasta kun puhuu tosi suoraan. Miesten aivot on niin spottivalo ja naisten kuin peilipallo. [:)] Toivottavasti pian selviää niitten maksa-arvojen nousun syy ja toivottavasti ei ole mitään vakavaa.

Shani luulisin myös että jostain Instrumentariumista vois saada niitä tukivöitä. Mä sain sukulaiselta joten ei tarvii ostaa.

Meillä on Emmaljunga yhdistelmävaunut (en muista mikä malli). Viime vuonna ne siis ostettiin. Niissä on semmoiset 360 astetta kääntyvät etupyörät. Ollaan oltu vaunuihin tosi tyytyväisiä ja niissä on vielä 3-vuoden takuu. Kerran on tarvittu korjausta kun jumittu joku vipu. Nyt vaan tarvitaan vielä kaksosrattaat niitten lisäksi, jotta pääsee sitten keväällä koko poppoon kanssa liikkeelle. Ääk, lisää rahanmenoa! [:)] Onneksi muuten suurin osa tarvittavista tavaroista on esikoisen jäljiltä vapaana, ainoastaan sänky tarvitaan ja se saadaan luultavasti sukulaisilta.

hannamari onnea 14 viikon täyttymisestä! [:D] Ja eikun valkosipulit nenään niin ei flunssa (ehkä) iske pahemmin! Heh!

Nyt on taas tullu aika paljon tätä juttua. [:)] Itestäni sen verran että oon ollu tosi kiukkunen jo pari päivää. Mieskin jo vähän voivottelee kun välillä vaan tiuskin sille. Harmittaa hänen puolestaan, mutta minkäs teet. Itseänikin vähän harmittaa kun on kenkku olo niin usein. [8D] Toivotaan että menee pian tämmöinen ohi. Arven kipuilut on nyt vähän taas hellittäneet, jospa kohta ei sattuis ollenkaan.

Mukavaa odotusta kaikille! [:D]
 
SannaL sinullekin voimahali jaksamiseen! Suru on niin kummallinen asia, että se välillä on ihan pinnalla ja välillä tuntuu ettei sitä olis juurikaan. Päivä kerrallaan. 
 
Yhdyn edellisiin viesteihin. Syödä tekis kovasti mieli, mutta jääkaapista ei löydy mitään suuhun kelpaavaa. Eipä ole vielä tullut mitään ruokaa mitä tekis hulluna mieli. Onneksi kunnon huonovointisuus ei ole täällä pahemmin vaivannut. [:)] Täällä tulee huomenna 13 viikkoa täyteen. Tämä viikko on ollut helpottava, kun maanantaina oli ultra ja näki pikkusen ja eilen oli ensimmäinen lääkärikäynti ja kuunneltiin sydänääniä...siellähän se löi tomerasti sykkeellä 160. <3 Nyt pittä odottaa taas kuukausi seuraavaan neuvolakäyntiin. En jaksais. [:D]
 
Joko moni on kertonut esimiehelle raskaudesta? Mä haluaisin odottaa vielä noin kuukauden, mutta saa nähdä onnistuuko, kun tuntuu vatsa vaan kasvavan päivä päivältä. Varsinkin iltaisin näkyy jo aika selvästi.
 
Rentouttavaa maaliskuun odotusta kaikille!
 
No johan on tullu viestejä [:D]
Täällä kaikki hyvin! Tiistaina käytiin ultrassa ja siellä se pikkunen tanssahteli <3

Monet teistä tuntuu jo oottavan maaliskuuta, mä en vielä niinkään. Mä odotan nyt eniten mahan kasvua ja potkuja [:D]
mahan kasvusta puheenollen, kävin tänään ostamassa kahdet äitiys farkut. Noi normi farkut kävi niin epämukaviks, että oli pakko.... H&M:ltä löysin ihan kivat, hinta oli kyllä kova 40,-/kpl, mut noitahan pystyy käyttämään tosi pitkään [:)]

Pomolle en aio kertoa raskaudesta vielä pitkään aikaan... Sillä on niin kummallinen asenne kaikkeen mikä liittyy poissa oloon töistä (esim. sairausloma) että en haluu vielä ottaa paineita kertomisesta. Kyllähän se jossain vaiheessa huomaa ite [:)]
Ja pakko kai on kertoa vasta pari kuukautta ennen äitiysloman alkua.

Jaksamisia ja hyvää oloa kaikille!

ja miljoonasti voimia teille keskenmenon/tuulimunan kokeneille!
 
Mä en ole vielä kertonut töissä raskaudesta. Maanantaina ultra ja jos kaikki hyvin niin varmaanki kerron sit heti. Olen hoitoalalla töissä, aika paljon raskaita siirtoja kuuluu työhön, niin ei voi oikein pitkään olla kertomatta asiasta.. Mut kyl tuo masu on jo jonki verran kavanu, et eiköhän joku kummiski koht alkais epäilemään. Muistaakos kukaan milloin liikkeet alkaa tuntua ?
Hyvää viikonloppua !
 
Takaisin
Top