SYYSKUUn höpinät ja höpötykset

Sama kun Sinjalla, eipä paljo auteta ellei ite pyydä apua. Väsyttää ei sais, kokoajan pitäis olla jotain tekemässä tai muuten on laiska paska.. Tänäänkään ei oo hyvä päivä..

Enpä minäkään saa erityskohtelua raskauteni vuoksi siis mieheltä. Toissapäivänä kannoin hänen kanssaan 2,5X120 cm kipsilevyjä. Vähä teki tiukkaa ku massu oli edessä. Sitte alko supistelee nii et lopetin ja laitoin miehen ettii toisen kaverin kantoon. Mut kauppakassit kannan, käyn 1xvko kaupas ja ostan kerralla PALJON. myös minä siivoan meillä ja pyykkään laitan ruuat ja teen naisten hommat. Eipä mies kysy voiko auttaa kyl se sanoo et lopeta jo, jos kovin puhisen ja kyyneleet valuu, mutta ei hän auta ja työt jää tekemättä jos en tee.

Meillä mies kyllä kovasti myös huolehtii, etten vaan rasita itseäni liikaa. Onhan se tavallaan ihan hellyyttävää, mutta toisalta, ukko on nytkin koko viikon pois ja mulla tuo 1v8kk huollettavana, niin eipä tässä nyt liikoja huilita. :D Onneksi palaa ensi yönä kotiin, saa kyllä ottaa vetovastuuta esikoisestakin.

Veikkaan stereotypiaan liittyviä :)

On siis kiva, et huomioidaan, mut ku vielä ei oo tullut mitään rajotetta, ettenkö jaksais. En nuku enkä lepää sen enempää kuin ennenkään, ku ei vaan oo tarvetta. Ymmärrän hyvin, et monilla raskaus tuo lisää levon tarvetta ja et tulee muita, mitkä vaikuttaa (ja oireilee), jos ei ota kevyemmin. Haluaisin vaan tehdä nyt, ku vielä pystyn. Voi olla, et ens viikolla kroppa alkaa jo toppuuttelee. Ja oon siis jo suosiolla luopunut kaiken 20+kg tavaroiden kantamisesta. Mut ku ei ne 15 kilon laatikot oo niin raskaita. Ja joo, kannan niitä enemmän kyljel puolella, mut se johtuu vaan, etten haluu tökkii pikkusta sen laatikon kanssa :)

No siis ennen vanhaan naisen työ ollu hoitaa lapset, ruoka, koti.. Eli varmaan Caarina noista juuri puhuu..

Itteä ärsyttää välillä kun tuntuu että toi miehen ja kaikkien muiden muistuttelu ja kysely on holhoamista justiin.. Enkä jaksais semmosta nyt yhtään..
Sekin on tietyllä tavalla todella ärsyttävää kuitenkin kun kokoajan kysyy että onko kaikki hyvin..

Mä ainakin laitan miehen kantaan kauppakasseja jos yhdessä ollaan kaupassa. Ja muutenkin tekemään raskaammat työt. Toki mies on viikot pois kotoa ja viikonloput kotona, joten ei kovin monesta päivästä ole kysymys. Oikeesti sitä odottaa että noi matkatyöt loppuis jo, on vähän yksinäistä olla ainoona aikuisena talossa. Joskus toivois että olis jo ihan lopussa raskaus, kun selkä ei juurikaan kestä mitään. Eilen pesin kylppärin ja sen jälkeen selkä oli niin kipeä etten pystynyt juurikaan kävelemään, kuin selasia tönk tönk askelia ja sängyssä kyljen vaihtaminen oli melkein mahdotonta. Eli jokapäivä pitää siivota jotakin, koska koko kämppää ei kerrasta pysty enään siivoamaan.

Mies käy duunis ja mä oon kotona. Joten mä teen kotihommat ja hoidan lapset ja mies tekee työnsä. Jos mä olisin töis ja ukko kotona nii laittasin sen pyykkäämään ja keittämään ja hoitamaan lapsia. Meil toimii näin. Mies on muutenki nii toimintakyvytön ku tulee töistä, nukkuu16- 20.00 asti ku on saanu syötyä ja sitte oonki jo laittaas ipania maate ku nousee illalla ni ei hän ny ees ehdi mitää tekee. Mä meen viim. 22.00 maate et jaksaa uuteen päivään kasvavan massun kans, päivällä en ehdi nukkua.

Olin töis mut ei riittäny energia lapsille ja kodinhoitoon 3-vuorotyön jälkeen kun mies ei tehny mitää ja jouduin viedä jokapäivä lapset hoitoon mummulaan nii jäin suosista kotiin.

Muokattu viimeksi:
voi, kun kysyttäisiinkin, että miten olet voinut (tai ainakin isäntä voisi joskus kysyä).. Tai juurikin jotain pientä apua, että itse tarviis kaikkea tehdä..

Ja kyllähän se meilläkin on niin, että isäntä, kun on nyt töissä ja tämän vkon tehnty 12t/päivä ja varmaan on vkonlopunkin.. Että minä teen sitten kaiken muun. Tosin kyllä toivoisin hänen edes jotain tavaroita paikoilleen keräävän esimerkiksi, jos näkee lattialla.. mutta minua passuuttaa sen minkä kerkiää. Enkä tällä tarkoita sitä, että herra kävelee jonnekin ja huomaa tavaran, mikä ei siihen kuulu, että huikkaa minut laittaa paikoilleen XD. Kun tuntuu, että jokainen kävelee laput silmillään..

Nyt on sit ekaluokkalaisella 39.0 kuumetta..

Meille taitaa tulla toinen mahatautipotilas, nuorempi valitti pahaa oloaan kun nukkuun mentiin. Laitoin vadin viereen ja sanoin että koittaa nukkua kun se auttaa oloon. Annoin myös maitohappobakteerin veten kans. Toivottavasti pääsis helpolla ja toivottavasti olis viiminen tässä perheessä, joka sairastuu tohon tautiin.

Amway esittelijä kävi tänään. Aiemmin tykkäsin tosi paljon niistä tuotteista mut ku se on tollanen pyramidihuijaus juttu niin mies ei halua lähteä mukaan toimintaan tai edes että tilaisi niitä tuotteita itelle..

Toivottavasti tää lenssu ei itellä pahenis nyt yhtään enempää tästä. Mieskin sanoi että töissä hänen edessään istuvalla on lenssu alkamassa. Meillä mies ei siis tuu oikeastaan ikinä kipeäksi mutta ite tuun sit just ku mies tuo töistä ties mitä pöpöjä kotiin :D

Ihanaa, kun olette kertoneet omista kotihaasteistanne. Joka huushollissa/ suhteessa on omat vaikeudet, pettymykset, kipupisteet, omanlainen työnjako, tavat, tottumukset jne. Vaikka tota omaa ukkoo tekee tiukkaa sietää :BangHead, niin ei ne muut taida sen kaksisempia olla.....

Onko kukaan kuullut, että loppuraskauden asennot voisivat vaikuttaa perätilan todennäköisyyteen? Ilmeisesti tällaista teoriaa on ainakin pohdittu, että tietyt asennot vähentää tilaa kohdun alaosassa ja sen vuoksi vauva mielummin olisi pää ylöspäin eli omilla asennoillaankin voisi ehkä ehkäistä perätilasynnytystä. Ajattelin yrittää tutustua asiaan vähän tarkemmin.[/QUOTE]

Käykääpäs kurkkaa spinningbabies nettisivut. Kattavasti tietoa siitä miten virhetarjontoja voi jo raskauden aikana ennaltaehkäistä ja näin helpottaa synnytystä.

Meil mies metsästää. Mä ammun taljajousella harrastuksena, mutta en halua metsästää vaikka jousen paunat piisaisivatkin. Aseet on liian äänekkäitä ja raisuja mun luonnolle.

Takaisin