Me tultiin juuri ultrasta. Kaikki paremmin kuin pelkäsin. Olin maalannut kaikki uhkakuvat kyllä supistusten ja pelkojen keskellä. Kohdunsuu katsottiin ainoastaan ultralla eli en tiedä kuinka monelle sormelle ulkosuu raottaa ja on auki kuten viime kerroilla myös se on katsottu ja mitattu käsin. Olisin halunnut, että olisi tarkistanut asian myös sormilla kuten kaikki muut on tehneet. No, pääasia kuitenkin, että ultralla kohdun sisäsuu oli kiinni ja sen pituus oli 28mm. Kaksi viikkoa sitten oli 29mm ja neljä viikkoa sitten 35mm. Lyhentymään päin siis on, joten rasituksen esto on ainoa keino hallita, että ennenaikaisen synnytyksen riski ei lisäänny. Kuitenkin pääasia, että ei ole tuon lyhyempi, koska nyt tämän kahden viikon aikana supistukset olleet niin huolestuttavia, että olin varma, että olisi lyhentynyt jo riskirajoille. Se mikä jäi vähän mietityttämään on, että vauvan paino ei ollut noussut keskikäyrän mukaisesti kuten aina tähän mennessä. Mun SF-mitta kun on aina ja edelleen tosi pieni ja vatsa kaikkinensa tosi pieni, SF ei ole edes alakäyrällä vaan vieläkin pienempi, niin nyt se sitten näkyi jo ultrassa vauvan paino-arviossa. Istukan virtaukset oli kuitenkin ultralla kunnossa ja kaikki muutenkin normaalia, joten vauva on vaan ilmeisesti pienikokoisempi. Toki se on ymmärrettävää, koska me molemmat ollaan oltu niin pieniä syntyessä ja mun vatsakin on minimaalisen pieni ja kohtu siro. Minä keskonen 1800g ja mies keskonen 1640g. Joka tapauksessa pitkille viikoille lähelle laskettua aikaa on päästävä, kun vauvan koko on normaalia hieman pienempi. Tällä hetkellä vauvan paino siis n. 1220g eli aivan liian pieni syntymään. Täytyy siis ottaa iisisti vaan ja pääsääntöisesti maata, koska sillä näyttää olevan suotuisia vaikutuksia. Sen lisäksi tämä lääkäri oli todella todella tyytyväinen, että mulle on aloitettu jo rakenneultrassa keltarauhashormoni ja totesi, että sillä todellakin on suotuisa vaikutus tässä kohtaa ja sitä tosiaan on tärkeää jatkaa rv 34 asti. Makuuasentoa ja Lugesteronia siis jatkossakin sekä sen ohella voi yrittää pysyä elämässä kiinni jollakin asteella kuten tähän asti, että käy kerran viikossa kaupassa ja pari kertaa viikossa taxilla fysioterapiassa sekä joskus jossain kylässä autolla muutaman tunnin verran. Tosin eilen taas, kun oltiin sekä papan luona illalla kylässä että käytiin kaupassa vielä sen perään, niin liian pitkä reissu kostautui runsailla supistuksilla yöllä. Yön aikana ehti tulla viitisentoista supistusta. Rasitusta pitäisi siis tosiaan välttää ja reissujen olla maksimissaan parin tunnin pituisia eikä liian myöhään illalla kuten eilen oltiin klo 16-21 reissussa.
Seuraava ultra vähän alle kolmen viikon päästä maanantaina. Pitkä aika ja lääkärin mielestä seuraava aika olisi pitänyt olla kahden viikon päästä, mutta sihteerillä ei ollut antaa aikaa aikaisemmin.
Syke oli 149, lapsivettä normaalisti ja muutoin kaikki siis kunnossa. 
Rv 29+0