SYYSKUUn höpinät ja höpötykset

Mulla olis huomenna ollut sokerirasitus ja neuvola mutta pakko oli siirtää tän jäätävän flunssan takia... Mulle kun sanottiin ettei saa juoda yhtään mitään 12h ennen sitä rasituskoetta niin miehän tukehtuisin tähän yskään jos ei jatkuvasti saa vettä jua :/ Piti käydä tänään apteekista hakeen Ventolinea, josko ens yön sais nukuttua ilman tunnetta että tukehtuu :o
Miksihän mulle on sanottu ettei saa vettä juoda ennen koetta jos muualla ei sitä kielletä? :|

Mun oli edellisenä iltana pakko juoda vettä kun närästi niin kovasti, aamulla en juonu mitään, mut kahden tunnin testin aikana sai kuulemma juoda niin paljon kuin halusi. Ja minähän join.

Näemmä käytännöt vaihtelee paikkakunnittain taas vaikka ei pitäis..

Täällä mie vaan jökötän hereillä ja odotan että Suomi-USA peli alkaa.. Onneks ostin naposteltavaa niin pysyn ehkä hereillä :D

Pian töihin ja saa nähdä otanko jossain välissä loppupäivän vapaata jos saan klinikalta ajan koiralle. Koiralla pyllymurhetta edelleen, sai siis rauhastulehdukseen maanantaina kuurit ja tänä aamuna taas tulehduseritettä peppukarvoissa :sorry: eli nyt alkaa olla 99% varmaa että rauhaset leikataan pois, mutta pitäisihän tuo tulehdus saada taltutettua ennen sitä. Jos jollain koiranomistajalla kokemuksia ko vaivasta niin kertokee pois. Mulla on hirveä huoli täällä, mutta silti tyytyväinen oon että tää vika on viimein selvinnyt. Luultavasti rauhasissa rakenteellista vikaa kun oireilleet pian vuoden ja syy ei ole selvinnyt kun vasta tällä viikolla.

Sen pikkulitkun kun joi niin kyllä suu napsui sen verran, että ois ollu aika tiukka kaks tuntinen ilman vettä. Minä oon käsittänyt että jotkut on juonu kannutolkulla sitä sokerilitkua ja pitemmällä aikavälillä, mun piti vetäistä kerralla huiviin se kolmen desin purkki.

Hus:in ohjeissa oli, että vettä saa juoda. Ja labrahoitaja vielä erikseen muistutti siitä, kun ohjasi mut toiseen tilaan odottelemaan sen 2 h.

On kyllä tosi jännä tuo miten vaihtelee. Ku mulle sanottiin että ei se vesi vaikuta niin saa juoda..

Joo o saas nähdä miten tässä käy kun pitäisi kattoa noi suomen jääkiekkopelit ja viime yönä en meinannut pysyä hereillä edes :D onneks pojulla kuitenkin oli hauskaa siinä 3 aikaan yöllä ku kauheasti potki ja sätkytti menemään niin että ihan nauratti :D

Ihana mun 9v ku osaa yhdistää oireeni vauvaan. Täs istutaan nenäkkäin keittiön pöydäs ja mun alko silmä lupsumaan ja sanoin et vitsit ku väsyttää. Tyttö sanoi siihen "vauvan takia" :) myös mun heikon liikkumisen ja liikkeellelähdön on pistänyt vauvan syyksi. Ihana kun ei ole maltamaton vaan ymmärtää syyn miksi äiti käy virransäästötilassa :P

Me tultiin juuri ultrasta. Kaikki paremmin kuin pelkäsin. Olin maalannut kaikki uhkakuvat kyllä supistusten ja pelkojen keskellä. Kohdunsuu katsottiin ainoastaan ultralla eli en tiedä kuinka monelle sormelle ulkosuu raottaa ja on auki kuten viime kerroilla myös se on katsottu ja mitattu käsin. Olisin halunnut, että olisi tarkistanut asian myös sormilla kuten kaikki muut on tehneet. No, pääasia kuitenkin, että ultralla kohdun sisäsuu oli kiinni ja sen pituus oli 28mm. Kaksi viikkoa sitten oli 29mm ja neljä viikkoa sitten 35mm. Lyhentymään päin siis on, joten rasituksen esto on ainoa keino hallita, että ennenaikaisen synnytyksen riski ei lisäänny. Kuitenkin pääasia, että ei ole tuon lyhyempi, koska nyt tämän kahden viikon aikana supistukset olleet niin huolestuttavia, että olin varma, että olisi lyhentynyt jo riskirajoille. Se mikä jäi vähän mietityttämään on, että vauvan paino ei ollut noussut keskikäyrän mukaisesti kuten aina tähän mennessä. Mun SF-mitta kun on aina ja edelleen tosi pieni ja vatsa kaikkinensa tosi pieni, SF ei ole edes alakäyrällä vaan vieläkin pienempi, niin nyt se sitten näkyi jo ultrassa vauvan paino-arviossa. Istukan virtaukset oli kuitenkin ultralla kunnossa ja kaikki muutenkin normaalia, joten vauva on vaan ilmeisesti pienikokoisempi. Toki se on ymmärrettävää, koska me molemmat ollaan oltu niin pieniä syntyessä ja mun vatsakin on minimaalisen pieni ja kohtu siro. Minä keskonen 1800g ja mies keskonen 1640g. Joka tapauksessa pitkille viikoille lähelle laskettua aikaa on päästävä, kun vauvan koko on normaalia hieman pienempi. Tällä hetkellä vauvan paino siis n. 1220g eli aivan liian pieni syntymään. Täytyy siis ottaa iisisti vaan ja pääsääntöisesti maata, koska sillä näyttää olevan suotuisia vaikutuksia. Sen lisäksi tämä lääkäri oli todella todella tyytyväinen, että mulle on aloitettu jo rakenneultrassa keltarauhashormoni ja totesi, että sillä todellakin on suotuisa vaikutus tässä kohtaa ja sitä tosiaan on tärkeää jatkaa rv 34 asti. Makuuasentoa ja Lugesteronia siis jatkossakin sekä sen ohella voi yrittää pysyä elämässä kiinni jollakin asteella kuten tähän asti, että käy kerran viikossa kaupassa ja pari kertaa viikossa taxilla fysioterapiassa sekä joskus jossain kylässä autolla muutaman tunnin verran. Tosin eilen taas, kun oltiin sekä papan luona illalla kylässä että käytiin kaupassa vielä sen perään, niin liian pitkä reissu kostautui runsailla supistuksilla yöllä. Yön aikana ehti tulla viitisentoista supistusta. Rasitusta pitäisi siis tosiaan välttää ja reissujen olla maksimissaan parin tunnin pituisia eikä liian myöhään illalla kuten eilen oltiin klo 16-21 reissussa.

Seuraava ultra vähän alle kolmen viikon päästä maanantaina. Pitkä aika ja lääkärin mielestä seuraava aika olisi pitänyt olla kahden viikon päästä, mutta sihteerillä ei ollut antaa aikaa aikaisemmin.

Syke oli 149, lapsivettä normaalisti ja muutoin kaikki siis kunnossa. 

Rv 29+0

Hienoa että kaikki on hyvin vaikka noita supistuksia tulee. Hienoa myös että seurataan tiheästi tilannetta. Eipä tuossa tilanteessa näemmä auta muu kuin levätä mahdollisimman paljon.

Nyt hajottaa ja pahasti! Vitun anoppi! Se luulee että se on oikeutettu kulkemaan ilmaiseksi meidän autolla sillon kun haluaa!
Kyllä se on aiemmin kovin kehunut että meni Ikean sen ja tän kaverin kanssa ja nyt se jatkuvasti vaatii meitä kuskaamaan sitä..
Siis ihan oikeasti anoppi ei maksa senttiäkään siitä että viedään se kauppaan kerran viikossa vaikka se on itse ihan täysin kykeneväinen menemään esim bussilla tai kävellen. Sille jopa huollettiin pyörä sitä tarkoitusta varten!

Fimlabin ohjeet sokerirasituksesta löytyy täältä: http://www.fimlab.fi/ohjekirja/nayta.tmpl?sivu_id=194;setid=6731;id=13243. Varmaan jos sen asiakkaana on, niin pitäis olla tuon ohjeen mukaan.

Hyvä, että browneyedgirlillä kaulan pituus pysynyt aika lailla samoissa!

Onko kukaan kuullut, että loppuraskauden asennot voisivat vaikuttaa perätilan todennäköisyyteen? Ilmeisesti tällaista teoriaa on ainakin pohdittu, että tietyt asennot vähentää tilaa kohdun alaosassa ja sen vuoksi vauva mielummin olisi pää ylöspäin eli omilla asennoillaankin voisi ehkä ehkäistä perätilasynnytystä. Ajattelin yrittää tutustua asiaan vähän tarkemmin.

Mielenkiintoiselta kuulostaa kyllä tuo että asennot voisi vaikuttaa. Täytyy ehkä itsekin tutustua aiheeseen!

Muakin vitutti anoppi eilen, kun se puhuu aina miehwn veljelle että joutuu hoitaan meidän lapsia niin paljon, vaikka se ei sano koskaan meille että nyt ei käy. Eilen jätin meidän seitsemänvuotiaan oksennustauti potilaan meidän eskarilaisen kans kaksin kotiin kun käväsin nopeeta neuvolassa. Sanoin että hoidetaan nyt nää neuvola-asiat nopeeta että pääsen kotiin. Toki noi pojat jää mielellään yksin kotiin lähikauppareissun ajaksi, mut nyt toisella oli tauti päällä. Mut ei tarvi viedä vähään aikaan lapsia mummolaan kun valitusta tulee sen toiselle pojalle. Onneks oma isä jäi kuun alusta lomalle ja lokakuun alusta eläkkeelle, niin sitä voi pyytää jos tulee joku tilanne.

Äh... Tarjottin koulutusta vastaavaa työtä. Olis ihan kiva päivätyö mutta täytyy soittaa ja perustella hyvin ettei tuu mitää ja et ei tarvis laittaa karenssia. Enkä usko että pikkulasten parissa työskentely enää tällä mahalla ja tässä kunnossa onnistuu kun ei ees kyykkyyn pääse.

Imuroin ja siivosin ja pesin auton tänään sisältä. Alkaa olla viimehetket semmoseen hommaan. Aikaa se vei kun tila-autossa on aikalailla pinta-alaa... Jos ei saa ulkopesua ja vahausta ulkoistettua, ajan autopesuriin sitten. Katsastus ja talvirenkaat viel ja rikkaimurin lataus talven varalle nii on corolla verso myös valmis vauvan tuloon :)

Muokattu viimeksi:
Luulis, ettei sulle mitään karenssia iskettäis, ku kuitenkin oot niin pitkällä raskauden suhteen. Nythän pitäis ruveta keventää kuormitusta. Tosin, ittellä ei noista oo (onneks) kokemusta, ni en tiiä, mikä riittää syyks kieltäytyy.

Tylsää nykyään töissä, ku mun apua ei enää pyydetä, jos on pienikin fyysinen rasitus. Joudun melkeen tappelee, et saan kantaa 15kg lankalaatikon. Prkl, minä hain, minä kannan. Eilen kannoin pienen, parin kilon painosen, maton, ja silti multa kyseltiin, et jaksanko kantaa ja tarttenko apua. Oonko mä joku invalidi!?!
Ja ku kannoin pinnasängyn kälyn kanssa, ni melkeen meni hermot, ku koko ajan käly kyseli, et jaksanko varmasti ja sano heti, jos alkaa sattumaan. Joo, saa varmistaa, ja hyvä, et mun lapsen hyvinvointi kiinnostaa. Mut ku mäkin haluan tehdä! Prkleen ylisuojelevaista porukkaa.

Meillä myös miehen mummi sanoi viimeksi kauppareissulla "älä vaan rupea nostelemaan mitään" ja mies kyselee kans vähän väliä, mutta on tajunnut että ellen sano mitään niin kaikki on ok. Mut joo alkuun se oli vähän sitä että tuli itsellekin mieleen että olenko joku invalidi tai jotain ku kokoajan sanotaan samaa.. Nyt kannan sit omien voimien puitteissa vaan ja sillä menen eteenpäin :)

Takaisin