Syyskuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, toivotaan, ettei kenenkään tarvitse synnärillä sairastaa! Paranemisia nyt kovasti flunssaisille! Meilläkin oli pari vk sitten, kop kop puuta, ettei tulisi enää ennen lähtöä kellekään! :)

Niin se meidän poika päätti tulla kolme viikkoa liian aikaisin maailmaan <3 Ensimmäisten vesien menosta siihen kun poika oli ulkona, meni noin 9,5 tuntia, vaikka olikin yllättäen perätilassa :O Episiotomia tehtiin miltei rutiinisti perätilan vuoksi. 2890g/46,5cm, hirveän nälkäinen pikku-ukkeli sieltä putkahti :) Sokerit oli tosi alhaalla sillä, kun mulla oli se radi diagnosoituna. Olo on melkoisen pöllämystynyt, en meinaa millään tajuta, että olen äiti :O Saa nähdä, milloin päästään kotiin...

Onnea Kaari vielä tässäkin. Piti ihan tarkistaa laskettujen aikojen listaa että nytkö teillä jo oli LA, mutta näinhän se on että lähtö synnärille voi tulla hiukan etuajassa :D

Juu, kolme viikkoa etuajassa hää tykkäs tulla, mutta luulisin, että oli ihan hyvä juttu, kun oli perätilassa :)

Juu, kolme viikkoa etuajassa hää tykkäs tulla, mutta luulisin, että oli ihan hyvä juttu, kun oli perätilassa :)

Selvisikö tuo perätila sulle missä vaiheessa? :)
Ihan mielenkiinnosta kun itsekin pt vauvelin synnyttänyt.

Selvisikö tuo perätila sulle missä vaiheessa? :)
Ihan mielenkiinnosta kun itsekin pt vauvelin synnyttänyt.

Miitu, pt selvisi vasta synnytyssalissa, kun kätilö tutkaili toista kertaa avautumisen tilannetta, hoksasi, että olikin pylly siinä tarjolla eikä pää. Ultralla vielä lääkäri tarkisteli asian ja raajojen asentoja. Itse halusin sitten kokeilla normaalia synnytystä, olihan siinä tietysti valmius vaikka keisarileikkaukseen, jos olis tullut tarve kesken kaiken.

Oho, oli varmasti melkoinen yllätys! Mutta siro oli teidän pieni. :) Ja hieno juttu että lähdit rohkeasti yrittämään.

Tuo vauvan syntymä oli kyllä ihana uutinen, varsinkin kun ilmeisesti kaikki meni perätilasta huolimatta ihan hyvin?

Just hetki sitten miehelle saunassa juttelin että kohta tältä foorumilta taas yksi taitaa synnyttää, ja heti tähän koneelle tullessa näkyi että niinhän se poika sitten onkin jo maailmassa. :)

Onko kukaan huomannut samaa...

Tuntuu että mies on nyt koko ajan menossa ja harrastamassa jotain.. en osaa sanoa onko oikeasti enemmän kuin aikaisemmin vai häiritseekö se minua vaan nyt enemmän kuin yleensä..

mut luoja kun pännii kun tuntuu että jatkuvasti pitää olla jotain pelaamassa ja mailalla huitomassa. Ja ok, jos se oliskin vaan se tunti puoltoista mitä siihen kerralla uppoo matkoineen mutta kun sitten on tietysti käytävä siellä vähintään suihkussa ja mielellään saunassa. Meidän omaa saunaa on lämmitetty viime aikoina ehkä hyvä jos kerran kuukaudessa. Itsehän käyn kylmässä kylppärissä pikasuihkussa kun ei sitä puusaunaa jaksa vaan itselleen lämmitellä...

Varmaan tää on nyt vaan henkinen ongelma, mut huolestuttaa että jos mies käy noin monesti harrastamassa sitten kun vauvakin tulee niin luulen että mulla on kuppi nurin hyvin nopeesti :sad001 vaikka tietty on tosi hienoa että jaksaa pitää itsestä huolta, mut nyt ja kohta vielä enemmän en jaksane ajatella asiaa tuolta kannalta.

Meillä mies ramppaa kavereiden luona jatkuvaan. Sama oli esikon raskausaikana. Ja samanlailla ottaa päähän kun sillon paitsi nyt tietenkin joudun kaikenlisäksi hoitamaan esikon. Eli välillä v*ttaa monesti enemmän. Saisinhan minäkin mennä miten huvittaa, mutta kun mieluummin lepäisin kotona. Ja koska minä olen kotona, miehelle se on merkki että hän saa mennä viipottaa miten tahtoo

Siis miesten ajatusmaailma on välillä todella kummallinen. Että onhan toi tuttua.

Oliko eilen uutisissa, että perhevapaita pitäis korvamerkitä enemmän miehille, just joo, kun tuntuu, että lapset jäis silloin hoitamatta, ne olis aiemmin päivähoidossa tai perheet/äidit sinnittelis yhä pienemmällä rahallla pahimman yli. Mä en usko, että miehiä kiinnostais edes. Isät voi ihan hyvillä mielin jättää perheen vaikka viikoksi kavereiden ja humputteluiden vuoksi, mutta en usko, että monikaan äiti tekis sitä. Ehkä ajatustasolla, mutta ei raaskis kuitenkaan toteuttaa.

Meillä mies haluaisi varmaan olla enemmän lapsen kanssa kotona, joten ite kyllä kannatan sitä, että hoitovapaat jakautuisi tasaisemmin, tai että ne olisi helpommin jaettavissa parin omien toiveiden/tarpeiden mukaan.
Meillä kuitenkin isän pidempi kotona olo kaatunee siihen, että miehen tulot on niin paljon suuremmat kuin omani, ettei oo realistista että hän jäisi kotihoidontuen varaan ja koitettaisi elää mun palkalla. Ikävästi se monissa perheissä tuntuu menevän näin, koska naiset usein tienaa sen verran heikommin. :shifty:

Takaisin