Syyskuun hölinät

Vielä yks työpäivä ja sitte ois työt tehty taas vähäks aikaa. Huh, kyl ei jaksas yhtää enää töissä olla.
Meillä mies on kyl on kotona vkloput. Käyki reissuhommissa, lähtee näi sunnuntaisin yleensä 17 aikaa ja tulee To iltamyöhäsellä kotia. Ite sit kyl "vaadin" omaa aikaa vkloppuna ku viikot välillä ollu nii rankkoja, varsinki nyt raskaana ku tuntuu et ollu iha kokoajan väsy.
 
Aneska, Tsempit viimeiseen työpäivään! :) Ja kiva juttu että saat myös omaa aikaa ja lepoa tarvittaessa. Se on todella tärkeää.
 
Siis just tuo että kyllä mäkin voisin lähteä iltasin johonkin, kyllä mies lasta hoitaa. On minusta tosi ihana ja rakastava isä noin yleensä.

Mut mäkin oon aina ollu semmonen kotikissa, että mihinkä sitä nyt kotoa kannattaa lähteä. Ja just nyt kun ei oikein jaksaiskaan. Niin ei miehelle tule mieleenkään että se voisi ottaa lapsen ja lähteä sen kanssa puistoon tai ihan omaan pihaan, tai sanois mulle et mene lepäilee makkariin et me leikitään täällä olkkarissa. Ja ite ei vaan jotenkin osaa sit vaatia sitä omaa aikaa noissa tilanteissa.

Ja mikä siinä muuten on että viikonloppuisin, jos ei oikeesti lähdetä johonkin, niin miehelle ei tule mieleenkään että lapsi pitäisi viedä ulkoilemaan. Sitten se vaan ihmettelee kun ei lapselle maistu ruoka tai se nukkuu vaan tosi lyhyet päiväunet :banghead:
 
Tjoo, täällä mennään samaa rataa kans. Mies ei oikeastaan osallistu millään lailla mihinkäö , hän kun käy töissä.... jaksaa kyllä maata sohvalla puhelinta tuijottamassa ja juosta harrastuksissaan entiseen malliin. Ihan pari kertaa on oma-alotteisesti tehny esikoisen kans jotain, lähinnä siis aamupesut tmv. Ei oo ikinä kysyny voisko hän tehä jotain eikä sille todellakaan tuu mieleen, että vois mennä ulos tytön kans tai että lapsi tarvis ruokaa. Että voi olla aika jännää sit kahen lapsen kans... selvähän se on, että yksin mä saan kaiken hoitaa. Meiån suhde on ihan kuralla muutenki, mä valitan kyllä kotona ihan joka asiasta mut on se nyt perhana ettei aikunen ihminen ymmärrä jotain ihan päivänselvää asiaa, ja että vois aatella muitaki:shifty: noh, hankala mennä muuttamaan tapoja jotka on kotoa opittu...

Esikoinen täyttää huomenna 2v, ja mulla alkaa mammaloma!
 
Meillä mies haluaisi varmaan olla enemmän lapsen kanssa kotona, joten ite kyllä kannatan sitä, että hoitovapaat jakautuisi tasaisemmin, tai että ne olisi helpommin jaettavissa parin omien toiveiden/tarpeiden mukaan.
Meillä kuitenkin isän pidempi kotona olo kaatunee siihen, että miehen tulot on niin paljon suuremmat kuin omani, ettei oo realistista että hän jäisi kotihoidontuen varaan ja koitettaisi elää mun palkalla. Ikävästi se monissa perheissä tuntuu menevän näin, koska naiset usein tienaa sen verran heikommin. :shifty:

Olen kans seurannut tuota keskustelua hoitovapaan tasaisemmasta jakautumisesta mutta meilläkin kaatuisi siihen että miehellä on paljon isompi palkka eikä mun palkalla saataisi edes lainojen lyhennyksiä maksettua. Sitä ei vaan missään nuissa keskusteluissa sanota että tulotaso tähänkin varmaan eniten kuitenkin vaikuttaa.
 
Ei kyllä oo tästä todellisuudesta ne ideat vanhempainvapaiden "tasaisemmasta jakamisesta" :bored: Toivottavasti ei mene jatkoon, kallis hinta tulis tommoselle toisten elämällä leikkimiselle. *Muoks* Ja varmaan muutama prosentti miehistä ihan hienosti löytäis paikkansa siel kotona ja voihan he sinne nytkin jäädä.. mutta mitä nyt suurimmasta osasta kyse niin ei voi ku ihmetellä.

Mutta onnea hurjasti Kaari pienestä pojasta! Ehti täysiaikaiseksi nipin napin :) Ihan hyvä varmaan että tuli hyvissä ajoin kun olikin perätilassa niin ei kasvanut "radimittoihin" ja olit sä rohkee kun synnytit alakautta vaikka ei ollu sulatteluaikaa.. hienosti on kyl menny! Ja nopeasti! Huippua että mies ehti mukaan :)
 
:dead: Mua alkaa nyt kyllä ihan lähiaikoina vituttaa :sour: flunssa painaa edelleen päälle, tyttö on vielä räkäinen ja itsellä vielä lisäksi särkee korvaa, paikoin myös päätä ja kurkkua. Osittain flunssasta ainakin johtuen en meinannut illalla saada unta, ja aamulla heräsin viideltä. Torkuskelin vielä 6-8 välillä pätkiä, mutta lyhyeksi siis jäi. Taas.

Ja nyt aamulla ekana käytin koiraa ulkona ja tipahdin rappujen viimeiseltä askelmalta kun en jotenkin tajunnut että siellä vielä yksi askelma löytyy. Ei tietty olla asuttu tässä kuin ihan muutama vuosi :bored: että saattoihan sen nyt unohtaa..

Siitä sitten rapuna peruuttelin portaat takaisin ylös ja selvisin sisälle. Nyt sitten jalka paketissa koholla istun tässä ja toivon että lapsi olisi tänään hyväntuulinen ja vähään tyytyvä. Miehellä tietysti on pitkä pv töissä :shifty:

Jos positiivisesti ajattelee niin hyvä että tuli nyt eikä sitten kun mulla on se vauva tossa kannettavana, niinkuin kävi esikoisesta muutaman kk ikäisenä :hungover:

Mut Voisko tää loppuodotus nyt millään mennä sillei juohevasti ilman enempiä sairasteluja ja tapaturmia :nailbiting:
 
Saa nähdä, milloin päästään pojan kanssa kotiin. Vauvalla siis keltaisuutta ja kalkin puutos, jälkimmäistä hoidetaan jo nyt, keltaisuuden hoito alkanee huomenna. Poika kyllä viihtyy tissillä ja kai niistä jotain tuleekin :) Tänään harjoitellaan sitten rintapumpun käyttöä nyt illasta. Toivottavasti alkaa pian sitten meijerit toimia kunnolla :)

Muuta vaivaa itsellä ei tässä ole kuin episiotomian kohta vähän kipeä.

Sain olla yksin tässä huoneessa tähän asti, mutta tänään tuli joku tuohon, pääsee ilmeisesti huomenna pois, kun on synnyttänyt jokunen viikko sitten ja on täällä komplikaatioiden vuoksi vauvansa kanssa. Vauva huutaa miltei jatkuvasti..... oma on suht rauhallinen ja hiljainen.
 
Toivottavasti Kaari pääsette kuitenkin pian kotiutumaan :) Hyvä jos vierustoveri on lyhytaikaisempi, että saatte nukuttua tekin vähän. Eihän sille mitään voi, jos toinen on sairas ja itkuinen, mutta onhan se itselle vähän kurjaa jos oma vauva antaisi kuitenkin nukkua paremmin :sad001
 
Noh, ihan hyvin se nyt meni kuitenkin, nyt olen taas pojan kanssa kahdestaan täällä huoneessa, saa nähdä kuinka kauan saan olla.

Torstaina ehkä saatetaan päästä kotiin, poika saa nyt valohoitoa. Kalkki- ja verensokeriarvot on nyt ok kuitenkin :) Maitokin alkaa pikku hiljaa nousta. Eiköhän tämä tästä kun aikansa odottelee :)
 
Muokattu viimeksi:
Taisi tulla yökyöpeli tuosta vauvasta ainakin tässä vaiheessa. On nyt siis valohoidossa, eikä meinaa millään rauhoittua yön tunteina edes ruoan jälkeen nukkumaan. Päivällä kyllä nukkuu sujuvasti jokaisen syömisen jälkeen. Annoin jo lisää maitoa (omaa), kun kysyin hoitajalta, voiko antaa, jospa taintuisi ja lakkaisi repimästä silmäsuojusta jatkuvasti pois paikoiltaan. En saa tietenkään yhtään nukuttua, kun vahtaan vauvan tekemisiä koko ajan. Normaalisti ei haittaa yövalvominen, kun voin milloin vain ottaa vauvan syliin tai viereen tissille, ja rauhoittaa menoa sillä, ja nukkua itse sitten kun ehtii, mutta nyt en voi toimia niin :sad001 No, enää 10 tuntia tätä valosessiota jäljellä, saa nähdä, mitä sen jälkeen tapahtuu. Kotiin ei vielä kuitenkaan päästä varmaankaan.
 
Kättärille tulin verenpaineiden takia 100/150. Tutkittiin kohdunsuun tilanne niin nyt 35+4, kanava kadonnut ja sormelle auki. Se ei nyt sinällään huoleta koska viikkoja kuitenkin mukavasti ja olenhan uudelleen synnyttäjä. Ensi viikolla synnytystapa-arvio ja kohta lääkäri vielä kertoo josko alotettaisiin verenpainelääkitys. Vauva on arviolta 2,9kg eli on ottanut massaa jonkun verran raskausdiabeteksen myötä.
 
Nähtävästi meillä tullaan tosiaan näkemään tuo laskettu päivä, maanantai lähestyy uhkaavasti, eikä kyllä oo yhtään sellainen fiilis, että tässä mihinkään mennään ennen sitä! Noh, enää ei VOI olla ku 2 viikkoa jälellä :D Enää ei huvita kyllä liikkua ihmisten ilmoilla juuri, kun kaikki tuntemattomatkin kaupan kassasta lähtien kyselee jo, että onko jo yli ja esittää arvionsa mahan koosta ja laskeutumisesta.. yritä siinä sitten kohteliaasti hymyillä! Äiti myös kyselee viesteillä aamuin illoin, joko joko joko supistelee, vaikka oon sanonut, että kerron sitten kyllä! Ei oo kaukana ettenkö aja varta vasten sinne saakka kuristamaan sitä.. :D
 
Ööö, oliko kellään sitä ohjetta, kuinka sinne salaiselle puolelle pystyi hakea? :) Mulla sitä ei sovelluksessa enää missään näy.
 
Oletteko muuten huomanneet, että ollaan tämän vuoden laskettujen aikojen ryhmien aktiivisimpia kirjoittelijoita? Meillä on täällä lokakuisissa jo yli 18 000 viestiä! :woot: Kovasti on ollut asiaa meillä täällä :joyful:
 
Enpäs oo huomannut mutta nyt kun Kaari mainitsit asiasta niin niimpäs onkin! :woot:
Meillä on täällä hyvä porukka :rolleyes:
 
Takaisin
Top