Syyskuun hölinät

Mulla on kans ruokahalu alkanut heikentyä, vaikka just iloitsin miten hyvin ruoka uppoaa (mun kohdalla ei mitenkään itsestään selvää). Sapuskaa ei millään jaksais laittaa, ainakaan mitään kovin isotöistä... oonkin tässä turvautunut valmisruokiin mihin en juuri koskaan syyllisty ja nyt hirvittää se lisäaineiden ja suolan määrä mistä vauvakin takuulla saa osansa.

Smoothieita teen edelleen mielellään, ne uppoaa hyvin ja mieskin hörppii niitä iltapalana. Marjapuskista käyn sadon rippeitä hakemassa pakkasmarjojen oheen, joukkoon nakkaan aina banaanin, sokeritonta mehukeittoa ja riisiproteiinijauhetta. Lisukkeena syön näkkileipää ja kuvittelen, että ateria oli ihan riittävän täysipainoinen...
 
Jäi tuohon viestiin kirjoittamatta, mutta: mulle pidettiin täysin yllätyksenä eilen vauvajuhlat!
Paikalla oli mun molemmat siskot, äiti ja parhaat ystävät (miehen sisko, joka parhaisiin ystäviin myös lukeutuu, ei harmi kyllä päässyt paikalle). Porukka oli viisaasti päätynyt siihen, että mitään pelejä ja leikkejä ei lähdetä järkkäämään (mä en oikein pidä sellaisesta) eikä minuun kosketa (en tykkää siitäkään). Pääpaino oli siis hyvässä ruoassa ja jutustelussa, mikä oli aivan ihanaa! Siemailtiin mun (holitonta) lempiskumppaa, juteltiin etenkin kaikkea vauva- ja lapsiaiheista ja sain hyödyllisiä neuvoja ja syötiin ihania kasvisherkkuja.
Mä myös sain söpöjä ja tarpeellisia lahjoja itselle ja vauvalle, mm. siskon neulomat mätsäävät vauvanpeiton ja imetyshuivin :), vaippoja, vauvalle lakanat, mulle spa-tuotteita omiin hetkiin...
Liikutuin hirmu paljon siitä, miten kaikki olivat nähneet vaivaa ja juhlat oli just mun näköiset!
 
Mies lähtee loppuviikoksi työmatkalle. Siltä osin kun ei olla mun äitin ruokapatojen äärellä niin varmaan syödään purkkihernekeittoa ja kaupan lihaperunasoselaatikkoa :rolleyes: Toihan kuulostaa jo ihan parannukselta viimeaikaisiin syömisiin :grin

Ihanaa Inkeri kun läheiset oli järkännyt tuommoisen juhlan :Heartred
 
Meillä oli tänään hernari päivä eikä ollenkaan huono valinta! Se jopa meni alas :joyful:

Oi miten ihanalta Inkeri kuulostaa nuo vauvakutsut jotka sulle järkättiin! Olivat nähneet paljon vaivaa. :rolleyes:
 
Flunssa iski. Nenä tukossa ja ääni menny, jipii...

Tänne kans :sad001 Aamulla kurkku oli yhtäkkiä kipeä ja karhea, luulin ensin nukkuneeni suu auki, join vettä ja jatkoin nukkumista. Myöhemmin herättyäni uudelleen tajusin, että taidan olla nyt kipeenä. Iltaa kohden olo vain pahentunut. Oon juonu ja syöny kuumaa ja jätin kävelylenkin välistä (oon kävellyt joka päivä selän ja muutenkin voinnin vuoksi). Oon myös ottanut pari Paratabsia, joskin en tiedä hyödyttääkö ne mitään. Räkäinen, flunssainen ja voimaton olo, nyt sit särkee myös päätä. Ääh, ja mun kun piti nyt alkaa todenteolla laittaa kotia järjestykseen. Mittaan huomenna kuumeen jos olo ei oo tämänpäiväistä parempi. Ikään kuin tää inhottava närästys ja/tai röyhtäilysirkus ei ois tarpeeks. Sori valitusvirrestä.
 
Mulla päinvastoin olis ihan kokoajan kamala nälkä. Herkkuja ei tee mieli - vaan nimenomaan RUOKAA!! :D Oon nyt päivällä ottanut tavaksi tehdä kasvissosekeittoa! Se on hyvää. Tai sit jotain salaattia. Prodea yritän myös saada niin pysyis nälkä pidempään loitolla.

Ihan on tullu sellasia et jos en oo syöny vaikka aamupalaa tai lounasta, alkaa ihan kamala vapina ja heikotus. Yleensä siedän ihan hyvin nälkää vähän aikaa mut nyt ei toivoakaan. Tuntuu et vauva vaatii omansa, massakausi!
 
Joupo, Minä myös yleensä siedän hyvin nälkää. Siis niin hyvin että unohdan jopa syödä! Mutta nyt raskausaikana, etenkin loppua kohden se nälän tunne tekee tosi heikoksi.

Ja niin kun sitten väkisin vähän koittaa syödä kun mikään ei maita. :sorry:
 
Minä syön esikoisen kanssa samaa ruokaa-samaan aikaan niin tulee monipuolisesti ja säännöllisesti syötyä. Ja tällöin on pakko sitä ruokaa laittaakin, vaikka kuinka ei olisi itsellä nälkä ja ällöttäisi. Itselläkin sellainen monen mainitsema ällötysvaihe kaikkea kohtaan päällä, mutta jos en syö kunnon ruokaa, tulee huono olo ja närästys iskee heti päälle Omepratzoleista ja Rennieistä huolimatta.
Tosin hänen välipala-aikoina vedän vain omppuja. Siis syön varmaan 6-7omenaa päivässä! :D Mä himoitsen niitä ja söisin varmaan pelkästään niillä. Lisäksi hurja jano vaivaa, litkin vettä ja kylmää maitoa hurjat määrät. Öisinkin tulee noustua useaan otteeseen vain, että saa jääkaappikylmää vettä, nam!
 
Mulla tuntuu vaihtelevan viikoittain tuo, että söisikö kuin hevonen vai eikö tee juuri mitään mieli. Viikko sitten olo oli pohjaton, nyt taas ei maistuisi juuri mikään. Aamusta iltapäivään syön aika vähän, illalla syön sitten muun perheen kanssa lämpimän ruuan ja jotain iltapalaa. Nyt oon huomannut, että verensokerit tippuu kyllä hetkessä jos ei ymmärrä syödä vaikkei tekisi mielikään. Siitä, että huomaa olevansa "vähän niin kuin nälkäinen" menee noin 2 sekuntia siihen, että tärisee ja vapisee. Huono omatuntohan siitä tulee, jos ei syö kunnolla, mutta kai sitä ajattelee (toivoo), että kroppa kertoo milloin on syytä tankata ja milloin pärjää vähemmällä. Liekö syynä nuo hormonit vai onko vain, ettei mahaan mahdu juuri mitään kerralla ja illalla taas kaikki närästää ja Rennietä kuluu :/
 
Niiinu, Omput ovat kyllä hyvä! :happy: Harmi kun itse oon allerginen.. kuten monille hedelmille.
Mullakin selkeästi närästys iskee nälästä ja Rennie ei meinaa millään toimia. Närästys ongelmaa ei hetkeen ollukkaan mutta johan se tässä palasi kahta kauheampana. :arghh:
 
Nonni, kiva. Olishan se nyt ollut ihan liikaa vaadittu että en olis saanut esikoisen räkätautia :banghead: vihaan, siis VIHAAN sairastaa raskaana kun ainoa lääke mitä voi panadolin lisäks ottaa on äitin viinimarjamehu :mad: ja mies on siellä työmatkalla huomisiltaan että ihan saan itse nautiskella ja hoitaa tuon toisenkin räkänenän itseni ohella. Ai että :shifty:
 
Voii eii Nuppu, flunssa on kyllä niin agressiivisesti tarttuva! :sad001 Koita ottaa myös sinkkiä vaikka tupla annos. Paranemisia ja tsemppiä :Heartred

Itsekin pelännyt että flunssa iskis, häädin jopa flunssaisen appiukon pihalle. :hilarious: (Ei varmaan ollut enää tartunta vaiheessa)
Ajatus siitä että joutuis synnyttään flunssassa tai mikä pahinta, yksin, jos mieskin sairastuisi. :grumpy:
 
Nonni, kiva. Olishan se nyt ollut ihan liikaa vaadittu että en olis saanut esikoisen räkätautia :banghead: vihaan, siis VIHAAN sairastaa raskaana kun ainoa lääke mitä voi panadolin lisäks ottaa on äitin viinimarjamehu :mad: ja mies on siellä työmatkalla huomisiltaan että ihan saan itse nautiskella ja hoitaa tuon toisenkin räkänenän itseni ohella. Ai että :shifty:
Meillä oli sama kaksi viikkoa sitten! :banghead:Inhottavin vaihe on se kun lapsi tervehtyy ensin ja löytyy virtaa vaikka muille jakaa ja itse makaa flunssan kourissa ja yrittää vain selvitä päivästä. :dead:
 
Nonni, kiva. Olishan se nyt ollut ihan liikaa vaadittu että en olis saanut esikoisen räkätautia :banghead: vihaan, siis VIHAAN sairastaa raskaana kun ainoa lääke mitä voi panadolin lisäks ottaa on äitin viinimarjamehu :mad: ja mies on siellä työmatkalla huomisiltaan että ihan saan itse nautiskella ja hoitaa tuon toisenkin räkänenän itseni ohella. Ai että :shifty:

Nenäsumute on sallittu!
 
Täällä jo 2 viikkoa flunssasta kärsitty yritti lähtiä pois jo välillä mutta edelleen nenä täysin tukossa yskiminen kuitenkin vähentynyt, kylkiluut on kyl kipiät edelleen. Meillä taas mä oon se joka sairastaa ja lapset on terveenä.
 
Täällä sama meno. Ite sairastuin sunnuntaina ja vieläki nenä tukossa ja kurkkua kutitttaa ja pitää köhiä, tyttö sairastui toissailtana. Sillä sit tietty vähän lämpöäkin, mut toi infektioastma laittaa yskittämään aika lailla:sorry: miehestä ei oo iloa tietenkään kun ei sitä paljoa kotona näy muutenkaa.
Olis kyllä aika inhottavaa joutua synnyttämään tälläsessä flunssassa...
 
Joo ei uskalla kyllä edes ajatellakaan sellaista vaihtoehtoa että pitäis kipeenä synnyttää :dead: ois kauheeta!
 
Tosta kipeenä synnyttämisestä tuli mulle kyllä nyt uusin kauhuskenaario, just joku influenssa tai norovirus kun iskisi niin ai että.. :dead: Koputellaanpa puuta! Paranemisia kaikille flunssan kourissa kärsiville, jos jotain hyvää niin parempi sairastaa nyt alta pois niin pääsee sitten täysissä voimissa synnyttämään. :)
 
Paranemisia kaikilla joilla flunssa! :Heartred
Toivotaan ettei kukaan meistä joudu pöpöistä puolikuntoisena synnärille. :)
 
Takaisin
Top