Syyskuun hölinät

Tää on kyllä kiva ja tosiaan porukka on hyvä :) Tykkään enemmän kuin facen ryhmistä. Sellainen tiiviimpi porukka täällä ja kiva höpötellä mistä vaan :)
 
Hohhoijaa... Väsyttäisi ihan kivasti, mutta poika on ollut kolmen tunnin imetysvälistä kaksi tuntia hereillä ja tissillä suurimman osan aikaa. Ehkä seuraava imetys vois olla sitten parin kolmen tunnin päästä, jos tuo nyt tuosta vihdoin nukahtaisi...:dead:
 
Alat kaari ite vaan nukkumaan. Kyllä se vauva sitten herättää jos tarvii valppaampia palveluja :) Voin kertoo että esikoisesta tyhmänä valvoessa kaikki imetykset niin ei kannata. Menee vaan iteltä järki siinä hommassa.
 
En mä uskalla nukkua kun poika on vieressä, ja jos laitan omaan sänkyynsä, alkaa mekkala. Johan tässä muutama yö menikin hyvin... Saatiin kyllä nyt nukuttua 4-5:45 molemmat, sekä poika että minä, kun poika sattui kuukahtamaan omaan sänkyynsä. Liekö sitten maito riittävää, jos tarvitsee jatkuvasti syödä?
 
En mä uskalla nukkua kun poika on vieressä, ja jos laitan omaan sänkyynsä, alkaa mekkala. Johan tässä muutama yö menikin hyvin... Saatiin kyllä nyt nukuttua 4-5:45 molemmat, sekä poika että minä, kun poika sattui kuukahtamaan omaan sänkyynsä. Liekö sitten maito riittävää, jos tarvitsee jatkuvasti syödä?

On riittävää :) Äm on aina tasalaatuista ravintoarvoiltaan. Öisin "tilataan" tarvittavat eväät parin päivän viiveellä. Äm sulaa nopeasti elimistössä koska on "suunniteltu" juuri sinun vauvalle. Rinta on muutakin kuin ruokaa; läheisyyttä, pieni ei tiedä vielä olevansa erillinen sinusta (noin reilu 1v vasta ymmärtää). Ja jossain vaiheessa sullekin tulee uskallus nukahtaa kun vauva vähän kasvaa sekä toinen asia mikä tulee muutamassa kk on luottamus omiin tisseihin/maitoihin kun näkee neuvolassa miten vauva kasvaa :) Tsemppiä Kaari :Heartred

Oliskohan/tuliskohan muillla mieleen muita näitä tsemppaavia imetys"faktoja"? :)
 
Mä kattelen näitä Laktivistiäidin kuvia kun imetys mietityttää ja aina tulee yhtä hyvä mieli näistä :)
 

Liitteet

  • 1506402291674.jpg
    1506402291674.jpg
    101.4 KB · Katsottu: 33
  • 1506402309944.jpg
    1506402309944.jpg
    59.3 KB · Katsottu: 33
  • 1506402332483.jpg
    1506402332483.jpg
    111.3 KB · Katsottu: 32
  • 1506402348572.jpg
    1506402348572.jpg
    109.2 KB · Katsottu: 32
  • 1506402363445.jpg
    1506402363445.jpg
    125.5 KB · Katsottu: 32
  • 1506402386751.jpg
    1506402386751.jpg
    90.4 KB · Katsottu: 32
  • 1506402411314.jpg
    1506402411314.jpg
    101 KB · Katsottu: 32
  • 1506402426655.jpg
    1506402426655.jpg
    123.2 KB · Katsottu: 32
  • 1506402460930.jpg
    1506402460930.jpg
    163.2 KB · Katsottu: 32
  • 1506402487564.jpg
    1506402487564.jpg
    81.6 KB · Katsottu: 32
Uskot vaan tosiaan että maito riittää. Siksi se vauveli on koko ajan tissillä että riittäisikin. Maitomäärn pitää kuitenki kasvaa tässä ekojen viikkojen aikana sinne lähemmäs litraan tms, eikä se määrä itsestään kasva. Vauva syö tiheästi ja pitkään ja tilailee maitoa tulevaisuuden tarpeisiin. Ja jostain syystä erityisesti se yösyöminen on hyväksi maidontuotannolle. Kyllä se siitä taas harvenee välillä :happy:
 
Yritin yöllä peitellä pojan omalla peitollaan tuohon parisängyn toiselle puolelle, mutta sekään ei kelvannut. Nyt aamulla se kelpasi ja saatiin taas molemmat nukuttua jonkin aikaa.
 
Mä kattelen näitä Laktivistiäidin kuvia kun imetys mietityttää ja aina tulee yhtä hyvä mieli näistä :)

Ne ovat ihania ja niin totta :Heartred :)

Se vauveli voi roikkua tissillä vaikka 24/7, silti maito on riittävää. :) Meillä ainenkin meni ihan ensi kuukausi kokonaan pesiessä. Se oli ihanaa aikaa. Vauvan kanssa pötköteltiin, mies kantoi evästä ja herkkuja mulle.

En itsekään alkuun uskaltanut nukahtaa kun imetin pientä sängyssä. Se meni kyllä ohitse sitten ajan kanssa ja meillä on nukuttukin aina perhepedissä. Vasta nyt esikoinen on ollut valmis siirtymään omaan sänkyyn. (Tosin aikalailla joka yö sieltä jossain kohin kömpii isin kainaloon)
 
Kyllä pistää vituttamaa. Kela maksoi ensimmäiset äippärahat ja ne on ottanu veroa siitä yli 200€ :eek: Vaikka mulla oli ennestään muutosverokortti etuuksia varten olemassa. Kyllä kiukuttaa soittaa ja jonottaa sinne tuntikaupalla :mad:
 
Ettei ollu vaan niin isot rahat et meni sen takia? Mullaki % muistaakseni 12 ja meni monta sataa veroihin.. Ja ottivat siis ihan oikein ainakin multa :)
 
Voi perkules sanmarie, täällä toinen joka inhoo asioida kelan kanssa! :mad:
Mullakin meni kyl esikoisen aikaan kolmelta ensimmäiseltä kuulta aikalailla se 150-200e veroja kun summat oli isoja. (No isoja ja isoja mut mulle :grin)
Nyt saan samat summat että saapi nähdä kuin käy.
 
Siis miten tää verotus menee? Kelan sivuilla kaikkialla on vaan että vero vähintään 25%, ja sit jossain sivulauseessa että muutosverokortilla voi olla pienempi? Huoh! Kai se on sit vaan soiteltava verottajalle...
 
Mä soitin kelaan ja se kyllä totesi, että liikaa on veroa lähtenyt. Nyt odottelen kelan käsittelijän soittoa, että saa tarkistaa sen uudelleen. Että olkaahan tarkkoina, kun saatte rahat :happy:
 
Mulla on prosenttina 21% muutosverokortin jälkeen ja euroina se ainakin tuosta ensimmäisestä erästä tarkoitti yli 450€... Hohhoijaa. Äitiysrahaa saa vain sen 4kk niin se voisi olla verotonta ja vanhempainpäivärahasta voisi sitten periä veroja.... :angelic:
 
No nyt sain veroasiat kuntoon ja maksavat mulle takautuvasti mutta kyllä siitä siltikin paljon veroa lähtee mutta ei sentään tuota 31% minkä mukaan olivat nyt ottaneet :happy: Onneksi ensivuodelle saa sitten pienemmän prosentin.
 
Mä soittelin kans verottajalle ja nyt on sit ihan älyttömän pieni prosentti, koska oon alkuvuoden maksanut ihan liian suurella prosentilla (ihan tarkotuksella tosin). Silti jäin miettii että pitäskö sitä prosenttia nyt kumminkin varmuuden vuoksi nostaa ees vähän.

Oli muuten verottajalla ihan mielettömän mukava asiakaspalvelija puhelimessa! Piti ihan laittaa palautetta perään, koska harvoin oon niin ystävällistä palvelua saanut missään.:)
 
Minä kans laitan monesti palautetta hyvästä palvelusta :) aina kaikki huonot asiat vaan muistetaan valittaa niin kiva kehuakkin välillä niitä jotka sen ansaitsevat!
 
Takaisin
Top