Syyskuu

Keskustelun 'Laskettu aika lokakuussa 2015' aloitti Leina, 1 syys 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Vauva2015 Aloittelija

Mun anoppi kuoli edellisenä keväänä ja ihana oma äiti asuu aika kaukana. Älkää välittäkö niin paljon oikeesti noista ostoksista, eikö ne voi ottaa vastaan ja myydä vaikka heti pois nettikirppiksellä :) Hengittää syvään vaan jookos, ei oo helppoa tiedän. Itellä myös hormonit jyllää ja hermot kireällä.
    • Tykkää Tykkää x 5
  2. kirpsu Peruskäyttäjä

Mulla menee hermot appiukkoon. Yleensä tulen toimeen kaikkien kanssa mutta voi jeesus tätä. Olen ollut kuin raato koko raskauden ajan ja mueli maassa kipujen kanssa. Ei millään jaksaisi näitä " ennen sitä emännät kävi lypsyjen välissä synnyttämässä" ja " kai te nyt heti teette muutaman lisää?" Musta tuntuu, että mua vähätellään ja painostetaan. Ärsyttää kuinka aika monet ihmiset alkavat jo puhua toisen tekemisestä, kun itellä on semmonen olo, että tämä oli tässä. Mun pää ei vain toista raskautta kestä eikä kyllä varmaan kroppakaan. Ah nämä ihanat raskaushormonit. Voisin välillä ampua kaikki.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  3. Eppis. Tuttu foorumilla Joulumammat 2018

Mä luulen että kyse on useimmiten jotenkin siitä, että vaimo/avovaimo "korvaa" äidin paikan miehen elämän naisena. Vaikkei näin oikeestaan ookaan ja tietenkin molemmille löytyy varmasti tilaa, rakkautta ja ihan omanlaisensa merkitys miehen näkökulmasta. Se asettelu ehkä kuitenkin tekee meidän naisten olon välillä epävarmaks. Mies kun on toisaalta tottunut äitinsä tapoihin ja osin perinytkin ne, mutta kuitenkin valinnut elämänkumppaniksensa naisen jonka kanssa pyritään sitten rakentamaan yhteistä omanlaista elämää. Arjen ristiriitojahan siitä seuraa aina välillä. Toisille enemmän ja toisille vähemmän.

Mä oon sitä tyyppiä että kyräilen vaan hiljaa mielessäni anopin päähänpistoja, vaikka koenkin ne usein loukkaavinakin. Anoppi on kuitenkin niin sydämellinen, sopuisa ja aidosti mustakin välittävä tapaus että tiedän niiden tilanteiden johtuvan vaan ja ainoastaan väärinkäsityksistä ja ajatustapojen erilaisuuksista. Puhumalla nekin tarvittaessa on aina selvinnyt. Appiukko onkin sitten toinen juttu. Sen tarkoitusperistä en oo aina niin varma kun on semmoinen rääväsuu että laukoo ihan järkyttäviä mielipiteitään ja "totuuksiaan" päin naamaa että välillä meinaa itku päästä. Useimmiten sekin vaikuttaa leppoisalta, välittävältä hassuttelijalta. Ja valitettavasti mies on oppinut isältään ton rääviyden, onneks kuitenkin huomattavasti lievempänä ja ojennan sitä siitä joka kerta rankasti. On se vähän oppinu miten mulle ei puhuta... ja välillä yritän muistaa senkin että oon tosi herkkä ja mighen perheellä on tapana sanoa rajujakin asioita vitsillä. Pidin siitä tavasta tai en, pieni karaistuminen ei varmaan olis pahitteeks itseni vuoks. Sitten vaan vielä huolettaa se että mitä kaikkia tapoja lapsi tuleekaan oppimaan miehen perheeltä...
    • Käytettävä Käytettävä x 1
  4. Leina Ihastunut foorumiin Lokakuunmammat 2015

Meillä meni pitkään anopin kanssa kunnes alettiin ymmärtää toisiamme. Nykyään olen kiitollinen hänen tarjoamastaan lapsenhoitoavusta, vaikka asuukin kaukana. Ei siis montaa kertaa vuodessa nähdä. Appiukko on jäänyt etäiseksi, hän on niin kovin hiljainen. Oma äitini antaa silloin tällöin jotain ostamaansa ja otan hymyillen vastaan, meni käyttöön tai ei.
  5. Tiuku86 Tuttu foorumilla

Meillä anoppi ei ymmärtäny meidän suunnittelemaa nukkumajärjestelyä. Meinaan aluksi nukkua toisessa huoneessa vauvan kanssa ja anopin mielestä tämä on täysin väärin. Oli vähän huono päivä sillon niin piti tosissaan purra huulta, etten sanonu että hittoakos se hänelle kuuluu :D anoppi on ihan ok, mutta näissä hormooneissa tuntuu, että se jatkuva päteminen alkaa tulla niiiiin korvista ulos. Ja lisäksi se, että tuppaavat kyläilemään aina ilmottamatta.
  6. unipupu Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Meidän molempien äidit saattavat välillä töksäyttää asioita, jotka ei omaa lasta erityisemmin hetkauta, mutta toinen voi loukkaantua. Eli kun mun äiti kommentoi meidän kodin siisteyttä, menee se mulla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kun anoppi sanoo vastaavaa, loukkaannun. Miehellä myös samaa, mutta ei ehkä reagoi niin voimakkaasti kuin minä.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 3
  7. Hepsuli Ihastunut foorumiin

Mä pystyn tiettyyn tappiin asti nielemäänkin. Nyt vaan meni yli munkin sietokyky. Siihen vielä lisäksi kaikki stressi ja huoli lapsesta ja hormonit! Ei ihminen ole pohjaton kaivo!
  8. TNHT Aloittelija

Mulla on äiti kuollut 10v sitten ja anoppikin asuu Saksassa.
    Varmasti meilläkin olisi ollut vääntöä äidin kanssa ja onhan ne synnytys/kasvatus-metodit jo valmiiksi erilaiset Suomen ja Saksan välillä MUTTA kyllä mä silti molemmat ottaisin tähän vierelle neuvomaan ja ohjeistamaan sekä olemaan tukipuuna, kun äitiä ymmärtää parhaiten äiti :Heartred
    Eipä ole tullut tukea muuta kuin niiltä sydänystäviltä.
    Kaikki hankittu/ostettu itse, mitään ei ole ilmaiseksi saatu.
    Lapsenhoitoapua ei juurikaan täällä suomessa ole tarjolla.

Joten ollaan kaikki onnellisia mitä meillä nyt on :Heartred
    Pian meillä kaikilla on ne omat vauvatkin :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 6
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
  9. Pauveli Naimisissa foorumin kanssa Lokakuunmammat 2015

Mulla on kyllä ihan selkeesti yksi raskauoire anopista ärsyyntyminen. Niin oli esikoisestakin. Ei-raskaana ollessa mitään ongelmia ole. :grin
    • Tykkää Tykkää x 3
    • Hauska Hauska x 1
  10. Hepsuli Ihastunut foorumiin

No ihmisissäkin on eroja. "äitiä ymmärtää parhaiten äiti".
    ..säserimmät neuvot tulee juurikin näiltä äideiltä..voisivat vaan miettiä että 80 luvulla asiat hoidettiin toisin ja heillä kumpaisellakin kuitenkin se 30 vuotta yli siitä kun pitelivät vauvaa. :)
  11. M&S Rakastunut foorumiin Lokakuunmammat 2015

Joo ei näitä äiti-anoppi-asioita voi vertailla niin kuin ei montaa muutakaan asiaa kannata. Kaikilla oma tilanteensa ja kokemuksensa ja kaikilla omat hankaluutensa kohdattavana. Aina jollain on huonompi tilanne, mutta toivottavasti toisessa kohtaa sitten on helpompaa toisella. Jaetaan kokemuksia vaan, saa valittaa, mistä milloinkin tuntuu olevan aihetta! :)
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 8
  12. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Meillä taitaakin mennä vähän erilailla nää systeemit. meijän perheessä kun on totuttu sanomaan asiat suoraan, ni oon ihan epähuomiossa onnistunu loukkaamaan anoppia ihan huolella... Onneksi hän on osannut ottaa asian vaikkakin jälkeen päin puheeksi ja nykyään pyritään setvimään asiat hetimmiten. Hää siis on varsin sydämellinen ihminen, ollaan vaan käsitetty joitakin asioita joskus väärin. Puhumalla ollaan kuitenkin asioista selvitty. Ja oma äiti itse viimeksi tuumasi että taidat olla jo aika väsynyt kun ollaan oltu vähän väliä teillä yökylässä ja auttamassa hommissa. Siinä vähän aikaa mietin ja kakistelin pöydän toisella puolella ja kyllä, pakko se oli myöntää että helpotus on kun hetkeksi lähdette:joyful:
    • Hauska Hauska x 2
  13. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Tänään vietetty esikoisen kanssa huippumukava kyläily&kaupunki päivä. Kaupunki reissut mulla tosin tarkottaa sitä että paikat huutaa illalla hoosiannaa vähintäänkin ristiselästä alaspäin. Isännän tultua kotiin hälle asiasta mainitsin, ni hän vaan että onkos sulla se tukivyö ollu käytössä? Mä Olin ihan tykkänään unohtanu moisen kapistuksen.. Kylläpä helpotti oloa! Miehein:Heartred
    • Tykkää Tykkää x 3
  14. jnk Tuttu foorumilla

Palasin juuri yllätyskemuista, kaverit oli järjestäneet pienimuotoiset vauvajuhlat :) Yllätyin niistä aivan täysin ja taisin ehkä olla turhan "vaisu".. Toivottavasti ymmärtävät, koko päivän ollut aivan jäätävä väsy, en oo ehtinyt syömään mitään ja selkä on armottoman kipeä. Ainoa ajatus mikä mahtuu päähän tällä hetkellä on, että syntyis prkl jo. Alkaa olla kärsivällisyys finaalissa
    • Tykkää Tykkää x 2
  15. Minkki Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Miten on ollut niin hiljaista lokakuisissa tänään? Onko kaikki synnnyttämässä?? :wink
    Jnk mulla pyörähtää rv36 vasta käyntiin ja olen ihan henkisesti kypsä jo pullauttamaan tämän lapsen ulos! En nauti tästä raskaudesta enää yhtään, henkinen ja fyysinen vointi ihan finaalissa.
  16. jnk Tuttu foorumilla

Niin samat tunteet. Vieraat siellä juhlissa oli vaan ihan innoissaan ja mä itse kirosin ja olin lievästi vittuuntunut. Tosin en niihin juhliin vaan tähän pirun raskauteen! En jaksa siis enää päivääkään ja ajatus siitä että tää kestäis vielä neljä viikkoa pistää vaan itkemään
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  17. jnk Tuttu foorumilla

Jos soittaisin synnärille niin antaiskohan ne luvan tulla synnyttämään jos ainoa syy sille olis vittuuntuneisuus.. :D
    • Tykkää Tykkää x 3
    • Hauska Hauska x 3
  18. Snipu Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Mä oon kans ihan valmis jo pullauttamaan pienen tähän maailmaan. Vauva majailee vieläkin niin ylhäällä, että on vaikea hengittää, närästää + kaikki muut ihanat vaivat, kiitos riittäis jo! Samalla alkanu synnytyspelko hiipiä, etenkin mietin ja pelkään sitä onko minulla myös ahdas tai epäsuhtanen lantio niinkuin äidilläni.. Neuvolalääkäri ei viimeksi ottanut kuuleviin korviinsa kun asiasta mainitsin, arvioi tasan vaan vauvan painon ja kattoi pikaisesti kohdunsuun tilanteen .. Ens viikolla neuvola täytyy vaikka vääntää itkua jos en muuten saa lähetettä synnytystapa arvioon.. Nyt rv 36+0 ja ajatus siitä, että voi mennä vielä 6 viikkoa saa mut voimaan vielä huonommin. Välillä ois myös kiva jos mies ois vähempi töissä ja enempi kotona, vaikka pakkohan se jonkun on meiänki taloutta pidettävä kasassa. Mutta onneks ollaan kaikki kuitenkin jo voiton puolella! Täytys yrittää nauttia vielä tästä ajasta, hankalaksi se kylläkin on tehty :D
  19. lumileopardi Tuttu foorumilla Lokakuunmammat 2015

Onneksi meillä kaikilla alkaa loppusuora häämöttää! Moni tuntuu toivovan jo synnytystä, mee too :) hermo välillä niin pinnassa kuin olla ja voi, pissiramppauksesta öisin etenkin sekä kaikki pienet ja isommat kivut. Välillä voi kävellä hyvinkin normisti, välillä tuntuu että typy on kohta puoliksi ulkona. Yritetään jaksaa!
    • Tykkää Tykkää x 1
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  20. Ninni88 Peruskäyttäjä

Eilen olin shoppailemassa koko päivän. Kävin Skanssi-Ikea-Kodin1-Mylly-kierroksen ja illalla oli nilkat hiiiiiukan turvoksissa :grin Tänään mä tein 4kilsan mettälenkin koirien kanssa eikä tehnyt oikeastaan yhtään heikkoa. Piristi enempi kun en oo saanu oikeen itestäni irti lähteä ulos.

Vähän on alkanut häpyluuta jomottaa toisinaan mut ei häiritsevästi. Mut nyt uusimpana uutuutena on ihan hiton kipeet mahaläskit navan alapuolelta!! Ei mistää muualta satu kuin siitä o_O tosi outoa.

Huomenna vois keskittyä pyykkirundiin ja pestä vaatteet jotka ostin pari päivää sitten. Tänään huomasin et eihän meillä ole yhtään pientä haalaria vauvalle..kun ne ÄP:n haalarit oli jotai hehtaarikokoisia!! Tarvii siis semmonen mennä hankkimaan et saadaan vauva sairaalasta sit kotiin :rolleyes:
    • Tykkää Tykkää x 2

Jaa tämä sivu