Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Meillä jää mies lisäksi syyskuussa työttömäksi. Ei voi kertoa totuutta :D
 
No jos muuten näyttäs talous olevan kunnossa niin en mä nyt usko että ne pelkästään raskauden takia hylkäis lainahakemuksen? Itekki pitäs jonkunlaista lainaa tässä jossakin vaiheessa hakea, mut se nyt menee joka tapauksessa vasta syksyyn tai ens vuoden puolelle.

Mutta tuo vakuutus, vitsi kun en tiiä kannattasko se ottaa vai ei.. Mulla ja miehellä ei oo enkä tiiä ku pari kaveria, kenellä se on. Toinen on saanu astmalääkkeet sen kautta ja toinen ei oo kai hyötyny mitenkää.. Miehellä on oman yrityksen kautta tapaturmavakuutus, ja hyvä kun olikin niin sai polvileikkauksen sitä kautta:)

Täällä alkaa monella olla puoliväli ny ohitettuna?! Ihan ihmeellistä, aluks tuntu ettei viikot kulu millään mut niin vaan sai eilen todeta että jumaliste, 20viikkoa täynnä! Ihan epätodellinen olo :rolleyes:

Viikonloppuna pitäs mennä taas miehen luokse anoppilaan.. hermostuttaa jo valmiiks, ku anoppi on heti kertomisesta lähtien kyylänny hulluna mun mahaa (kylläpäs oot levinny!, näytä ny sitä mahaa, selvä tyttömaha tuo on jne..jookiittivaan se on läskiä vielä..) ja sit vielä laukoo niitä älyttömiä kommentteja tyyliin "sitte kun se syntyy ni ei lähetäkää mihinkää ku pitää kotona olla" ja "miten sä ny minnekkää voit lähteä ku oot raskaana" yms. Voi helvetti ku mä en jaksa kuunnella tuommosta, se stressaa mua niin älyttömästi!! :mad: voin vaan kuvitella mitä sit kun tää syntyy... en saa varmaan olla rauhassa hetkeäkää. Toiset ei vaan osaa olla hiljaa. Onneks äiti on ottanu niin rauhallisesti tän asian eikä todellakaan utele tai kommentoi yhtään mitään, ni voi sentään kotikotiin mennä ihan huoletta eikä tarvi yksin erakoitua tänne asuntoon.
 
Uskon tuo on varmasti vähän ärsyttävää ^^ Ei pidä anopin luona käydä niin usein :D mutta tuosta vakuutuksesta. Minä ehdottomasti suosittelen ja aijon hankkia omalle lapselleni koska ikinä ei tiedä mitä tapahtuu jne. Omalta kummipojalta löydettiin kasvain alle vuoden ikäisenä, siitä on aikalailla vuosi eikä poika ole vieläkään terve. Voitte vaan kuvitella millaisilta laskuila he ovat välttyneet vakuutuksen turvin!
 
Just soitettiin mulle vakuutusyhtiö Folksam:sta ja lähettävät tarjouksen syntymättömän vauvan vakuutuksesta. Saa nähä, millainen se on. Olivat poimineet numeroni babybox tilauslomakkeesta. Muutoin oon miettinyt vakuutusta Pohjolasta, kun sieltä on kaikki muutkin vakuutukset.
 
Mulla on Lilja samantyyppinen anoppi. Tohon vielä käpälöinti päälle. Niin raivostuttavaa
 
Me päätettiin olla ottamatta vakuutusta. Luotetaan julkisen terveydenhuollon toimivuuteen ja ollaan mietitty, että vakuutusmaksujen verran kun säästää, saa jo lääkärikäyntejä yksityiselläkin, jos on tarvis. Tietty sitten on aina se riski, että terveydenhoito ei pelaa ja lapsi sairastaa paljon ja vakuutuksesta olis ollu suuri hyöty... Mutta me otetaan nyt se riski. Voihan vakuutusta miettiä sitten uudelleenkin myöhemmin, tietty eri ehdot sillon ja hinnat. Vielä hetki muutenkin aikaa muuttaa mieltään :p
 
Käpälöinnistä tuli mieleeni, mitä mieltä ootte mahan koskettelijoista? Onko teillä tullut vastaan?

Mulle tuli viime viikonloppuna tutun tuttu (tapasin ensimmäistä kertaa) kysymään, saako koskea mahaan. Siinä se sitte piteli mun vatsaa ennen kuin kuulin edes tämän henkilön nimeä. Menin ihan hämmennyksiin koko tilanteesta, enkä oikein osannut juuta tai eitä sanoa.
 
Ei oo onneks tullu ja toivottavasti ei tulekaan. Mulla ei vielä maha näy. Vasta rv 18+3. Töitä kk jäljellä. Saa nähä tartteeko kertoo ollenkaan siellä :D
 
Tuollainen on kummallista! Aivan kuin odottavan äidin vatsa olis jotain yleistä omaisuutta. Samoin kuin jotkut suhtautuu lapsiin: tuntemattomatkin yrittää antaa vauvalle suukkoja. Läheiset on eri asia. Ei minua haittaa, jos joku läheisistäni haluais tuntea vaikka vauvan potkut. Mullakaan ei vielä näy maha.
 
Ei ole onneksi tullut koskettelijoita vastaan - lukuunottamatta 8v veljeä ja miestä, mutta heille se suotakoon :)
 
Hemsku, käpälöinnin hoitaa täällä toistaseks ainakin vain miehen sisko... Pari kertaa oon jo vähän vihasenakin sanonu tai jättäny vaan vastaamatta älyttömiin kysymyksiin. Lisäks musta tuntuu että anopilla on oikeasti jotain dementiaa, kun se toistaa saman viikonlopun aikana viiteen kertaan samat asiat! Oon kyllä välillä aika onnellinen että asun yksin ja sopivan välimatkan päässä, ei tarvi pelätä et ne tänne eksyis:D (toki joo, on tässä huonotkin puolensa, oon esim. miettinyt miten sitä jaksaa loppuun asti yksin kauppareissut ja normiarjen.. no, aina voi soittaa oman äiteen hätiin).

Tosiaan tuota miehen siskoa lukuunottamatta ei oo kukaan tullu hipelöimaan mun mahaa, ja ne jotka mut tuntee niin varmasti tietää etten tuosta tykkäis! Mut jos joku erehtyy, niin pitäskö sitte antaa takas samalla mitalla vaikkei se toinen oliskaan raskaana? :D Kyllä mua oikeasti ärsytti tosi paljon, kun nyt vasta alkaa maha näkyä ja aiempi "maha" on tosissaan ollu pelkkää läskiä ja alun turpoamista.
 
Mä ainakin silittäisin toisen mahaa, vaikkei olisikaan raskaana. Sen verta ärsyttäis :D
 
Nyt asiast kukkaruukkuun, mulla on ollu tänää jotain ihme kipuja kyljessä, nivusissa ja selässä, vähän niiku ois juossu jonku maratonin :O kävellessä tuntuu, mitähän noi vois olla, jotain ihan peruskipuja ? Nyt vkot 21+2. Pelästytti :(
 
Täällä ollut kaksi viikkoa selkä kipuja yleensä sattuu aina samaan kohtaan :/ kävellessä tuntuu mullaki välillä myös nivusissa rv 19+5
 
Mulla tuntuu kipuja aina kävellessä, mutta en oo osannu niistä olla huolissaan.
Migreeni on löytäny tiensä takaisin pitkästä aikaa, ja nyt kestäny kohtaus lauantaista asti, eikä loppua näy. Lähtee järki....
Torstaina pitäis matkustaa Ranskaan, et kiva lähtee kauheessa migreenissä lentämään :/
 
Takaisin
Top