Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Mä nukun edelleen mahalteen, tosin toinen jalka koukussa, se antaa mahalle ehkä vähän tilaa enemmän. En osaa nukkua muussa asennossa, joten meinasin vaihtaa/muuttaa asentoa vasta kun on pakko, eli mahallaan olo on mahdotonta :)
 
Minäki olen mahallani pötkötellyt koska se ei tunnu pahalle kun vatsa ei ole vielä niin iso. Minua mietityttää enemmän se kun meidän koira on semmonen hömelö päällä rymyäjä (kuvittelee olevansa vielä pentu) ja se aina välillä yllättää esim yöllä kun nukun selälläni ja astuu vatsan päälle ettei siinä kävis pahasti vauvalle :sad001
 
Mä en oo enää muutamaan viikkoon nukkunut mahallani. Jotenkin se tuntuu ilkeeltä. Tuen itseeni tyynyllä siten et oon melkein mahallani. Ei meinaa kans uni tulla muussa asennossa.
 
Kuulostaa siltä, että samaa osaksi kyljellään/mahallaan jalan tai tyynyn varassa tuettua asentoa oon itsekin siirtynyt käyttämään. Tai sit nukun ihan reilusti kyljellään, sen verran jo vie maha tilaa. :grin

Erehdyin puolisolle kertomaan, että selällään nukkumista ei oikein suositeltaisi. VIRHE! Heräsin yksi yö siihen, että puoliso tökkii vieressä "sä nukut nyt selälläsi, vaihda asentoa!". Jokin yö oli kuulemma käännellyt oma-aloitteisesti mua kylkiasentoon. :joyful: Nyt sitten oon tarkentanut, että mikäli kohtu painaa laskimoita sikiölle verenkierron estäen, niin sen aiheuttamaan huonoon oloon kyllä itsekin havahtuisi tai muuten luonnostaan asentoa vaihtaisi.

Muutenkin eri raskausasioista puhuttaessa puoliso välillä kysyy "no mitä ne on siellä foorumilla sanoneet siitä?" :p
Toinen on kyllä niin kympillä mukana, saa olla tarkkana, mitä sitä itsekin suustaan päästelee :)
 
Mullaki on tuo hyväksi havaittu puoli-mahallaan- asento. Selkälihaksia tehdessä mahalleenolo tuntuu kyllä huonolta. Ja jos on pitkään selällään, sekään ei enää oo mukavaa.
 
Mä nukun kans tuolleen puoliks kyljellään jalka koukussa, mut niin oon nukkunu aina. Yritin jo välillä ihan reilusti kyljelläänkin nukkumista, mut palasin takas vanhaan kun se tuntui kuitenkin taas ihan hyvältä asennolta.
En mä kokonaan mahallaan pysty olla, ehkä ihan hetken mut sit tuntuu että painaa tosi ilkeästi.

Muistan yhden serkun kaverin, joka oli kesällä viimeisillään raskaan. Siellä se uimarannalla oli bikineissä ja otti aurinkoa mahallaan :eek: en tiiä minkä kuopan se sille pötsille oli kaivanu että pysty tolleen olemaan...
 
Ai että, sain jo mielikuvan itsestäni kaivamassa kuopan mahalle :D :D

Huomenna on lääkäri, pittää kysästä mitä mieltä hän on.
 
Täällä lääkäri meinas, että niin kauan kuin hyvältä tuntuu, voi nukkua just niin kuin haluaa! :p Vauva on vielä niin syvällä lantiossa, ettei sitä onnistu nukkumalla liiskaamaan ja selällä nukkuminen tosiaan aiheuttaa kyllä huonon olon, jos siitä on verenkierrolle haittaa. Samoin ylävatsaan kohdistuvat iskut ja tönäisyt (esim. lemmikki) osuvat möhemmässäkin vaiheessa pääasiassa siirtyneisiin sisäelimiin ja suolistoon :wtf: Alavatsaa vain kehotettiin varomaan, sitten kun vatsa selvästi alkaa kasvaa.
 
Tulispa oikein ihana ja lämmin kesä, niin voiskin kaivaa mahalle kuopan hiekkaan ja lueskella varjon alla. Luin tuolta mieliteoista jäätelöhaaveista ja kesäunelmointi alko heti! :)
 
^^ hyvä tietää! :)

Mä oon jo ihan heittänyt pyyhkeen kehään töissä, ei huvita sitten pätkääkään.. hirveä väsy ja siitä johtuva pääkipu ollu taas tämän viikon, nukahdin eilen ja toissapäivänä sohvalle töitten jälkeen.. :S Onneks yöt nukun jo paaaljon paremmin. Mut tylsää kun ei saa normaalista päivärytmistä ollenkaa kiinni, koko tämä vuosi menny töissä ja sohvalla pötköttäessä, kämppä on ihan täys kaaos! Pitäs jaksaa siivota oikeen kunnolla, sais heivata talvikamppeetkin jo kaappiin.

Kävin tänään mammajoogassa, oli kyllä ihan kivaa:)
 
Mulla on kans alkanu pikku hiljaa työmotivaatio laskea. Kamalasti olis hommaa ja koko ajan keksitään kauheasti lisää. Tällekin viikolle ilmaantui vielä vanhempainilta.

Kuitenkin haluis vaan keskittyä siihen, että sais kaiken semmoseen jamaan, että ens vuoden vois hyvillä mielin olla pois luokasta. Onneks kohta on arviointipuserrus ja viimeset retkeilyt, sitten alkaakin pitkä vapaa ja siitä mammis.

Huoltajille tai oppilaille en oo vielä kertonu ens vuoden suunnitelmistani, mutta kyllähän tää kohta näkyy jo niin, että ei voi muuta kuin paljastaa todellisen tilanteen. Ope ei ookaan vaan vähä lihonnu joululta. :)
 
Nenna, mäkään en oo kertonut oppilaille tai huoltajille. Masu on vielä pysynyt piilossa. Saa nähä, milloin joutuu jo paljastaan.
 
Miä oon nyt kaks päivää itkeny (ihanat raskaushormonit :Heartred ) sitä, et kohta loppuu työt (tykkään miun työstä) ja koska teen töitä projektissa ( joka loppuu 12/2015), jatkosta ei oo mitään tietoo ennen RAY: n päätöstä 18.12. Joka tapauksessa työsoppari loppuu vuoden loppuun ja sit on kaikki auki.
 
Onko kukaan ottanu vielä lapselle vakuutusta? Itse mietin että ennen rakenneultraa täytyy ehkä ottaa jos siellä ilmeneekin jotakin :|
 
Itsellä oli tänään rakenneultra ja nyt sitten täytyisi varailla varmaankin aikaa Pohjolaan kyselemään vakuutus-juttuja :) Sieltä ensisijaisesti tahoisin vakuutuksen ja heillä ainakin rakenneultra vaadittiin ennenkö saa vakuutusta.
 
sonja, tuosta vakuutusasiasta on erikseen ketju, ja siellä oli joidenkin vakuutusyhtiöiden kohdalla pakollista olla rakenneultra käytynä ensin.
 
Ai hemmetti! Mites me se vauvavakuutus otetaan paljastumatta asiasta asuntolainaa kysyessä :S
 
Takaisin
Top