Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Multa ei ilmeisesti toisessa neuvolassa olis mitattu, mutta kun valitin väsymystä niin terkka totes että kyllä me ne hempparit tarkistetaan kuitenkin
 
Mä sanoin Hemsku samaa ja sit olikin normiarvot. Vähän hävetti :D
 
Mulla oli sentään vähän laskenu :D kilpparithan ne syypäitä sit lopulta oli
 
Onpas erilaisia käytäntöjä neuvoloissa ton hemoglobiinin kanssa. Mulla oli ekalla käynnillä 140, seuraavalla käynnillä n. 4 vkoa edellisestä 107 ja terkka tuumas, että ei rautalisää, pitää vaan syödä paljon vihreetä ja yrittää saada se nousemaan o_O :grin
 
Mulla laskee tasaseen. Tai no nyt eilen oli jo taas 106, että vähän noussut edellisestä arvosta.
 
Mua ohjeistettiin tänään neuvolassa jo rautalisän aloittamisesta kun se on ollu sadan luokkaa jo pitkään. Sit se hoitaja sano et mitataan nyt kuitenkin viel mitä se näyttää ja se oliki 125! Siinä se sit vaan nauro ja sano, että unohda se rautalisä... :D
 
Mä pyysin vartavasten et otetaan hemppari ihan mielenkiinnosta tänäänkin. No olihan se laskussa, 140 viimeks ja nyt 126. Toki kaks kuukautta väliäkin käynneillä, että ei ihmekään. Mutta ei aiheuta toimenpiteitä. :)
 
Multa otettiin kilpparit kans viime verikokeessa ja kaikki ok. Sekin hävetti.
 
Ei mun mielestä tartte hävetä ollenkaan, vaikka olis pyytänyt itse testiä ja ne olis sitten kunnossa. Jos on oireita, jotka vois selittyä hemoglobiinin tai kilppareiden kautta, niin toki ne saa pyytää ottamaan!
 
Mulla ottivat noita hemoglobiineita ja kilppareita ihan loputtoman väsymyksen takia, mutta eivät noilla selittyneet. Kontrolloivat ne tässä kuussa jokatapauksessa, ilman omaa pyyntöäkin.
 
Huhhuh, viikko nettipimennossa ja kyllä oli luettavaa...! :D

Mäkin tänään havahduin, että tasan 4kk äitiysloman alkuun:woot: Kesälomatoiveetkin pitäs ilmottaa tässä parin viikon sisällä, mut emmä tiiä millon haluaisin pitää.. :S Ei muuten mitään väliä, mut kun miehen lomat on vähä sillon ku työnantaja sattuu ilmottamaan (tyyliin edeltävänä päivänä..), niin hankala suunnitella sit mitään. Kai mä touko-kesäkuussa jo sen kaks viikkoa pidän, kun sillon varmaan pystyis hyvin vielä ite touhuamaan kaikkea.

Mulla väsymys hieman helpottanu rautatableteilla, mutta yhtäkkiä nyt kaks päivää taas menny melkeen nukkuessa:S Valitin viimeks jo neuvolassa tästä ja hirveästä painon jojoilusta yms, ja mainitsin että kilpirauhasarvot on otettu viimeks vuos-kaks sitte. Ei se sitte niistä mitään sanonu. Tiistaina aion kyllä lääkärissä marista lisää, perhana kun itestä tuntuu että jossain on vikaa ja kilppariarvojen veikkaan olevan jotai ties mitä, mutkun ei niitä kaikkia testejä oo koskaan otettu, vaan ne perusjutut.
 
Hei te, joilla hempparit alhaalla eikä rautatabletit auta. Kokemusta huonoista hemoglobiineista löytyy niin normioloissa kuin raskausajaltakin. Mulla ei esikoista oottaessa mikään rautatabletti tai -litku auttanu mitään, mutta sitte kokeilin Floradixia niin hempat nousi viikossa! Eli todella lämpimästi suosittelen. Lähipiirissänikin vain hyviä kokemuksia tuosta. Eikä oo yhtään niin kova mahalle, kuin nuo lääkevalmisteet. Floradixia ja hiivatonta versiota Floravitalia saa isoista marketeista, luontaistuotekaupoista ja monista apteekeista.
 
Mulla on hempparit normisti aina olleet noin 120. Mutta raskauden aikana se on noussut. Ekalla neuvolakäynnillä se oli 131 ja viimeksi 138. Tosin sormenpäästä mitattuna. En muuta selitystä tuolle nousulle keksi kuin Multivitan tabut joita napsein alkuraskaudessa jokusen kerran...

Kuulemma se raskausajan yleinen lasku alkaa yleensä vasta raskausviikolta 20 eteenpäin kun verimäärä alkaa silloin lisääntyä.
 
Mulla oli enää 106 hemoglobiini. Ei kiva, jos se vielä jatkaa laskuaan nyt kun puoliväli häämöttää..
 
Mulla oli edellinen mittaus neuvolassa 108 sormenpäästä.. Noh, eipä selittyneet oireet sillä kun kaksi päivää myöhemmin suoniverestä 123! :grin Pikkuinen ero..
 
Pyysin lääkäriltä että mittaisivat ferritiinin /varastoraudan katsomatta hemoglobiiniin, joka minulla on aina erittãin korkea. Hyvä hemoglobiini ei tarkoita ettei voisi olla raudanpuute. Labran tulokset olivat viitteiden sisällä vaikka huonomman puoliset joten saatam varautua ottamaan purkista rautaa jatkossa.
 
Mulla oli laskenu viimeks hemoglobiini 123-> 109. Nyt oon syöny rautaa, saa nähä miten on vaikuttanu, ylihuomenna taas neuvola :)
 
Huh! Nyt oli kyllä viimeyö rankka niin henkisesti ku fyysisestikin! Heräsin puol neljän aikaa siihen että vatsaa särki ja vihlo ihan uudella, tosi ikävällä tavalla. Aluks ajattelin että ilmaahan se vaan on kun on tupannu sitä nykyään aina yön aikana kertymään mukavasti. No eipä ollu ilmaa! Istuskelin vessassa pitkään eikä ollu siellä päässäkään hätä. 40min jälkeen kivut paheni enkä pystyny oikeen liikkumaan. Mieskin heräs mun ähkimiseen ja vähän huolestu. Olin ihan varma että nyt sitä mennään! Keskenmeno tulee ja pahin vasta edessä:"( Yritin pähkinöitä pikkasen syödä josko johtuis siitä mutta paheni vaan. Sit päätin mennä sänkyyn vielä kokeilemaan että jospa joku asento hellittäis kipua, tosissaan mitään veristä vuotoa ei ollu vielä. Yhtäkkiä jalat kerto että nyt vauhdilla vessaan! Olin valmis menemään istumaan pöntölle mutta oven avatessani lenskin semmonen oksennus että oksat pois! Semmosella paineella tuli että jäin lattialle tärisemään 10 min urakan jälkeen :D :D Helpotushan se toisaalta oli että kivut poissa ja pikkunen voikin hyvin. Tais olla syynä oksenteluun vehnä, jota en pahemmin enää syö ja eilen tuli vedettyä halpis vehnätortilloja kaksin käsin ja lihakin oli vähän liian rasvasta. Nyt en kyllä 100% vehnään uskalla koskea. Että tämmönen viimeyö oli :D
 
Takaisin
Top