Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Minä en nuista ressiä ota. Meikkiä käytän oikeestaan päivittäin ja hiuksetki värjäsin eilen :)
 
En aio värjätä hiuksia raskauden aikana ellen löydä hyvää eko-kampaajaa. Tanskassa on tutkittu värien myrkyllisyyttä ja siellä suositellaan ettei värjätä raskauden tai imetyksen aikana. Töissä käytän kevyesti meikkiä mutta muut rasvat, dödöt, saippuat etc olen vaihtanut eko-ystävällisiin tuotteisiin, ilman haitallisia kemikaalia. Fluorin olen jättänyt pois aikoja sitten. Näytän ihan kauheelta kun harmaa juurikasvu hohtaa, mutta tässä vaiheessa ulkonäkö saa jäädä taka-alalle. Haluan antaa vauvalleni mahdollisimman hyvät rakennusmateriaalit välttämällä kaikkea missä saatta olla haitallisia aineita. Neuvolassa näistä asioista ei tiedetä lainkaan joten suosittelen tutkimaan asiaa itsenäisesti.
 
Helsingistä oon löytänyt superhyvän eko-kampaajan, jota voin lämpimästi suositella, jos joku kaipaa vinkkiä. Taloudellisista syistä oon kuitenkin siirtynyt taas värjäileen ihan kotikonstein.. :meh:
 
Kiitos Koppa! Ottaisin mielelläni yhteystiedot eko-kampaajalle. Veikkaan että tälle linjalle jään.
 
Olen aika neutraali. En värjää hiuksia, enkä käytä meikkiä. Toki shamppoota, pesuaineita yms. käytän, välillä parikin kertaa päivässä. Eräitä lisäravinteita käytin ennen raskautta painon pudotukseen ja sen jälkeen urheilun tukena. Edelleenkin osa niistä on käytössä.
 
Mä värjään harvoin hiuksia enkä kyllä uskalla nyt raskauden aikana värjätä. Myös meikkiä tulee aika vähän käytettyä ja enköhän uskalla käyttää sen mitä käytänkin. Katselin Areenasta dokumenttia alumiinista ja se sai kyllä miettimään, pitäisikö noi normi dödöt vaihtaa alumiinittomiin... Eihän näiltä kaikilta myrkyiltä voi oikein kokonaan välttyä, mutta jos pystyisi edes osaa välttämään. Shampoot, pesuaineet, rasvat ja muut on aika neutraaleja ja herkälle iholle tarkoitettuja, koska mulla on atooppinen iho ja muutenkin tykkään noista suht miedosti hajustetuista. Tieto lisää tuskaa tässä asiassa :facepalm:
 
Mä oon tykännyt Kaipaamosta Alppilassa. Kasviväreillä värjääminen vie kyllä aikaa huomattavasti kemiallisia enemmän, mutta lopputulokseen oon aina ollut tyytyväinen. Kaipaamo on sitä paitsi sisustukseltaankin aivan ihanan näköinen pikkuinen liike, sellainen hiukan vintage-henkinen! :)
 
Mulla ei oo käyny mielessäkään, että pitäis vältellä jotain pesuaineita tai meikkejä yms. Aion siis käyttää niitä mitä tähänkin asti, myös lakata kynsiä vaikka se onkin tässä jäänyt laiskuuden takia vähäksi aikaa.. Hiukset haluaisin värjätä kun loppukesästä otin raitoja jotka on siis nyt vaaleita, ja ne ei sovi mulle yhtään! Ehkä joku värjäävä shampoo/hoitoaine/suoraväri, pitää tutustua aiheeseen.
 
Mä oon värjännyt viimeksi viimeisten kuukautisten aikoihin ja lähemmäs omaa väriä olen yrittänyt tähdätä jo jonkin aikaa. Aikamoinen maantienharmaa tyvikasvu on, mutta suht hyvin olen pärjännyt Wellan sävyttävällä hoitoaineella, mun pelastus! Raitoja olisi tarkoitus laittaa ilman päänahkakosketusta, josko sit taas kehtais kulkea ;)
 
Mulla on onneks oma tumma väri päässä, ja siinä sit vaan noi raidat pilaamassa... :( Ja sainkin jo ajan tälle päivälle, nyt on uus lyhyt kesätukka:)

Täällä käyty eilen testaamassa H&M:n mammahousut! Kolmet kivanväriset oli, joista yhdet oli Skinnyt eli jäi mulle pohkeisiin, toiset oli skinny/slim taijotain mutta niin tönkköä kangasta että jäivät polviin. Ne ainoat mitkä olis olleet stretchiä ja vielä suorat lahkeet, oli pilattu laittamalla kulutukset reisien kohdalle:shifty: Normisti olen kokoa 38, mutta tän paisumisen myötä otin nuo kaikki kokoa 40, ja nuo stretchit ois olleet siinä koossa hyvät, olis jäänyt vähän tilaakin. Täytyy kyllä sanoa, että se kainaloihin asti ylettyvä vyötärö oli jotain ihan hirveää... Tiedän että noita on olemassa matalavyötäröisiäkin, joten sellaset pakko metsästää jostain ja äkkiä. Tympäsee käyttää näitä yksiä ja ainoita omia farkkuja jotka enää sopii jalkaan, onkohan nää nyt ollu jo varmaan 7vko jalassa. Ja tarvitsisin nuo aika äkkiä, koska pääsiäisenä ollaan lähdössä ihmisten ilmoille ja ois kiva laittaa jotain siistimpää ja mukavampaa päälle, kun nää mun liian matalat renttufarkut:D
 
Mulla ollut jo toista viikkoa H&M:n mammafarkut ja ovat kyllä hyvät. Aika matalat, kun tottunut korkeisiin vyötäröihin mutta onneks se lisäkappale pitää viivakoodin näkymättömissä ;) Mukavaa stretchiä joten sain otettua saman oman koon. Nyt pitää vaan pitää pitkiä paitoja ja toppeja niin, ettei paljastu liikaa.
 
Vitsi, kun farkut ei ahdistais reisistä, ni vois pitääkin. Collarit ja leggingsit on vaan niin ylivoimaiset, ettei millään halua vaihtaa farkkuihin.
 
Mä ostin kaverilta hm mama leggarit ja farkut ja sit yhet lököhousut. Kirppikseltä löysin lisää mama kuteita, housut ja paidan. Sit tossa jo tammikuus nettikirpparin kautta bongasin halval erilaisia paitoja. Kohta saa kaivella käyttöön. Housuja oonkin välillä jo pitäny. Ei o montaa euroo menny niihin ja hyvä kuntosia ollu kaikki. :)
 
Täälläkin ekaa viikkoa käytössä H&M:n Mama Skinny farkut. :) Oon samaa mieltä Jookuksen kanssa tosta hämmentävän matalalle menevästä mallista, mut tuntuu ja näyttää hyvältä! ;)
 
Mulla on muutamat sellaset hennesin tosi joustavat farkut, jotku farkkuleggingsit. Ne on kivat ja tosi mukavat päällä.
 
Muakin alko kiinnostaa noi h&m mama housut. Onko se vyötärö niin alhanen että pylly tai alkkarit näkyy jos kumartuu liian alas:D Mulla nimittäin heti se ongelma liian matalissa housuissa. Ja leggarit on kyllä pelastus verkkareista puhumattakaan! Mutta olis ihan kiva saada siistit farkkulegginsit niin vois pitää muitakin yläosia ku tunikoita ja pitkiä paitoja yms.
 
Bijou, ei oo mahdollista, että alushousut näkyisi. Ellet vedä niitä kainaloihin :D Siitä mistä farkku loppuu alkaa se trikoolisäosa :) Eli ainoastaan näyttää matalalta vyötäröltä!
 
Kiitos linneam, kiva kuulla! Pitääpä mennä ostamaa semmoset heti ku palkka kilahtaa tilille:) Missä hinnoissa nuo byysät pyörii?
 
Takaisin
Top