Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Oon kyllä samaa mieltä TiiTin kanssa. Tää foorumi on mielettömän hyvää vertaistukea, mut tälläkin on kääntöpuolensa. Toisella kun joku oire on ollut merkki jostain pahasta, toisella sit sama oire ollut täysin normi juttu. Näin esikoista odotellessa kun kaikki on ensimmäistä kertaa käsillä, niin sortuu helposti arvoimaan vähän turhankin tarkkaan jokaista pientäkin nippaisua...
Ehkä tämä viikkojen kuluessa tasaantuu...
 
Mulle on mies sanonu jo lukemattomia kertoja tän mutaman viikon aikana, että aiheutan vielä itse itselleni huonon olon ja sydämen tykytyksen, ku koko ajan stressaa ja kuuntelen ja arvion oloani. Taitaapi olla oikeassa, varsinkin ku muutenki oon semmonen jännittäjä tyyppi :rolleyes: Aattelin, että voisin nyt opetella siitäki pikkuhiljaa pois. Varmasti on parempi mykyllekkin, ku en koko ajan muljua kokeilla vatsaa ja hengittele hassuun tahtiin ku kuuntelen oman sydämen tykytystä ja nostan stressitasoa lukemalla niitä kamalia keskenmenotarinoita joita netti tuntuu olevan pullollaan.

Katoin vielä ennen plussatestiä sen leffan "mitä odottaa, kun odotat" Vaikka se on vähä semmonen hömppäkomedia, mutta siinä tulee aika selkeesti se viesti, että jokainen raskaus ja synnytys on erilainen. Jokaisen raskauden lopputulos on kuitenkin äidille ja isälle se maailman suurin lahja. Sitä mie pyrin ajattelemaan, että se meidän lahja on tuolla miun massussa ja miun omalla henkisellä tasapainolla voin vaikuttaa myös mykyn tasapainoon.
 
Täälläkin esikoisen odottaja, ikää on 25 vuotta. Ihanaa, jännittää ja hirvittää. :)
Ihan liikaa mietin kyllä keskenmenoa. Ei kauheesti uskalla iloita asiasta, kun on koko ajan että "iik entä jos jotain käy.." :/
 
Meillä myös ensimmäinen tulossa. Ikää 30 v. Itse olisin ollut valmis jo varmaan viisi vuotta sitten, mutta miestä piti vähän odotella. Helppohan se miehen on odottaa... Hieman hassu ajatus tuli. Jos olisi silloin jo saanut lapsen niin olisi ollut kaveripiiristä ensimmäisten joukosta, nyt onkin sitten jo viimeisten joukossa ja melkein kaikilla on jo lapsia. No toivotaan, että tästä on ainakin se hyöty, että saa helposti tutuilta käytettynä kaikkea tarpeellista.
 
Meillä taas ollaan kaveripiirin ensimmäisiä, vaikka ikää jo tänä vuonna 29 ja 30. :P Veikkaan, että alkaa kaveritkin kyllä yrittää kunhan me päästään heille kertomaan :) Tai, mistäs mä toisaalta tiedän, jos joku heistä jo odottaakin vaikka :D
 
Täällä kans yks esikoisen odottaja. Rv7+2 tänään, eikä tätä meinaa tajuta vieläkään! Ekat pari viikkoa plussan jälkeen meni aivan epäuskoisissa tunnelmissa, kun tätä kuitenkin ehdittiin 2,5v yrittää. Ja sitten melkeen vuoden lääkekuurien jälkeen tämä tärppää poppaskonsteilla höystetystä luomukierrosta! Keskenmenon pelko on kyllä aivan valtava, viikko vielä varhaisultraan..
Meillä on sellanen tilanne, että asutaan töitten takia eri paikkakunnilla miehen kans, joten aikalailla "yksin odottamista" tämä on kun ei toisesta hirveästi 150km päästä ole hyötyä arjessa. Ja kuten joku tuossa aiemmin mainitsi, niin hyvin täältä saa vertaistukea ja varmasti tulee olemaan itselle tärkeä sivusto, vaikka veikkaan etten jaksa kauhean aktiivisesti kirjoitella..mutta lueskelen kyllä:)
 
Teillä onkin Lilja hurjan pitkä yritys takana. Onnea vihdoin tärpistä!! :) Tervetuloa joukkoon!

Kyllä täältä ainakin vertaistukea saa jne. Mut toisaalta täältä saa myös lietsottua paniikin jos liikaa alkaa analysoida :)
 
Heippa, täällä 21 vuotias uusi odottaja ja miehellä ikää 26 v. Viikkoja vasta 5+5 itse kerkesin kuumeilla puolisen vuotta ja nyt lokakuussa suostui mies vihdoin jättämään ehkäisyn pois, yk 3 tämä siis plussattu vaikka olin aivan satavarma että lähemmäs vuosi jouduttaisiin ainakin yrittämään
Toivottavasti mennään loppuun asti, nyt suunnitelmissa varata varhaisraskauden ultra vaikka ovat kyllä sika hintaisia pk-seudulla!
 
Sannis, toivottavasti kavereillekin alkaa tulla. Sitten on mukava mennä taas porukalla, vaikka meno lasten myötä hieman erilaiseksi muuttuisikin :).
 
Mulla on yksi kaveri, jolla on jo vajaa vuoden ikäinen lapsi ja toinen olisi kovasti toiveissa.. Saa nähdä, että kuinka lähelle mahtaa osua :)
 
Mäkään en tiedä kaveripiiristä toistaiseksi ketään tällä hetkellä raskaana olevaa. Nuorimmat alkavat olla lähemmäs vuoden ja siitä sitten tipoitellen muutamaan vuoteen löytyy useita.
 
Jokos olette muut esikoisen odottajat alkanut ostelemaan tavaraa vauvalle tai suunnittelemaan hankintalistoja?

Itse olen kutonut ja virkannut jo vaatetta, peittoa, sukkaa jne ja yksi body ollaan ostettu! Jos sitten nt-ultran jälkeen alkaisi tekemään enemmänkin hankintoja. Ja sisaruksilta saadaan varmaan vaatepuolta ihan kiitettävästi pienelle. :)
 
Mullakaan ei oo ketään joilla on/olis tulossa lapsia. Lähinnä kaverit kauhistelee sitä et jos joku kaukaisempi tuttu on raskaana niin ite ei ikinä vois 24-vuotiaana olla....siinä sitten nyökyttelen vieressä :D
 
Mä kyllä odotan, et saatais vauvauutisia sit pian muiltakin. Meillä on sellanen viiden pariskunnan porukka, jolla on vietetty esim juhannukset jne aina yhdessä jo vuosikausia. Olispa mukava, kun juhannuskekkeritkin olis sit vähän eri luonteiset jatkossa :) Mökin pihassa lastenvaunut rivissä :P Ja eipä ainakaan erkaannuttais porukasta kun olis sama elämäntilanne...
 
Meillä taas tilanne se, et miehen kavereille tulee tänä vuonna ainakin kuudelle ekat lapset, joten suostutteli mut samaan. Ite kohta 31v. ja en olis kyl ite moista päättänyt. Onneks mies päätti puolesta, koska en varmaan olis ikinä valmis äidiksi omasta mielestäni. Mun kavereilla taas nuorimmat lapset alkaa jo olemaan parivuotiaita. Vaatteita taidan shoppaa vasta vkon 12 ultran jälkeen
 
Luultavasti hankintoja vauvalle aletaan tehdä vasta aika myöhään. Pitää muutenkin vähän raapia päätä miten tulokas saadaan mahtumaan johonkin... Kesällä sitten... Tai katsotaan kuinka meidän käy :)
 
Sannis, meilläkin kuuden pariskunnan sakki, joiden kanssa tapana viettää aikaa mm. syödä itsenäisyyspäivän illallista, viettää uutta vuotta, vappua jne.. Sakin eka lapsi syntyi lähes vuosi sitten ja kolmelle pitäisi tänä vuonna syntyä esikoinen, yks pari vauvakuumeilee, mutta varmaan kesähäiden jälkeen yrittävät ja yksi ex sinkkumies löysi itselleen yh-äidin. Ei ihme, et mun miehelle tuli kiire ehdottaa moista :D Tosin nyt mä vasta haluankin, että tää Pikku-Putiainen syntyy :)
 
Minis kuulostaa hyvältä!! Pysyy jutut ajantasalla koko köörillä kun lapset mukana menossa. Voin kuvitella, et toi varmaan jo luo paineitakin vauvan teolle, kun kaikilla muilla alkaa olla pullat uunissa hyvää vauhtia!

Nyt kun mietin, niin onneks ollaan ensimmäisiä meidän porukassa, tuo mies kun olis ollu viimesten joukossa, ni olisin saattanu tulla hulluks sen kanssa. Se inhoaa olla viimenen, ihan sama onko kyse kimblestä, vai monopolista, vai kassajonosta, se vaan on huono häviäjä :D
 
Takaisin
Top