Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Minäkin tosissaan uskaltaudun vihdoinkin mukaan! On vaivannut niin kovat alavatsakivut, että ei ole oikein tahtonut tätä uskoa, mutta tosissaan eilen ultrassa selvisi, että oikeella paikalla köllötellään vaikkakin sydänääniä nyt ei vielä kuulunut, mutta ei pitäisikään (5+5). Eli kai sitä on ruvettava uskomaan! :)

Me ollaan miehen kanssa oltu kesällä 10 vuotta yhdessä ja vuosi nyt toivottu lasta ja näinpä uuden vuoden kunniaksi testi näytti 1.päivä plussaa :) Ikää on 28 ja ensimmäinen kyseessä.

Mukavaa päästä jakamaan ajatuksia täällä, kun ei oikeen muille viitsi vielä kertoa.
 
Tervetuloa! Ja onnittelut hyvistä ultrakuumisista :)
Oon kyllä niin kateellinen teille jotka ootte jo ultrassa käyneet, itsellä vielä pitkät kolme viikkoa odottelua varhaisultraan..
 
No joo mullekin toi ultra tuli kyllä vähän yllätyksenä, mutta halusivat päivystsyksessä varmistaa et kaikki ok ja onneksi näin niin sai mielenrauhan
 
Mulla oli kierron kanssa hirveitä ongelmia joskus vuos sitte, jäi kipuilemaan tosi pahasti menkkojen jälkeen. Sillo ultrattiin ja todettiin "pcos-tyyppiseksi" munasarjat. Tästä mullaki johtuu vaihtelevat kierrot. Tiesin, että voi vaikeuttaa raskautumista, mutta mitenköhän vaikuttaa ite raskauteen? Voiko olla suurempi keskenmenon riski? Ossaatko likatsu sanoa?

viikon päästä jo tiietään miten pikku-myky voi ♡

Ketjuun kuulumattomana kommentoin, että kyllä pcos lisää keskenmenon riskiä. Pcos:n vuoksi myös verenpaine voi nousta raskauden aikana ja raskausdiabeteksen vaara on suurentunut. Tosin riskin lisääntyminen näyttää liittyvän enemmän ylipainoon kuin pcos:aan sinänsä.
 
kiitos tiedosta LR6. Miulla ei kyllä sitä paino-ongelmaa ole, joten toivotaan ettei moisia ongelmia tulisi eteen...
 
Olen 25-v ja esikoinen tuloillaan :) Syksyllä jätettiin ehkäsy pois ja joulun ihme kai tämä on jos oikein laskin= paras joululahja! <3 Ultraan pääsen 4 viikon päästä, jännittää! Hirveesti haluis kysellä tutuilta jotka on ollu/on raskaana mut vielä ei uskalla puhua.
Mutta millon siitä vois kertoa? Molemmat ollaan niin innoissaan että haluis vaan kertoa ilostaan heti koko maailmalle mutta sit haluais kuitenkin odottaa "turvallisille" viikoille..
Monet kaverit on jo pitkään kytänny sitä että juonko alkoholia vai en kun tarjotaan. Yhteisissä illanistujaisissa oon ovelasti tilannut alkoholittomia drinkkejä ymm. mutta silti epäilevät ja kysyvät. Tekis vaan mieli sanoa et joo, oon raskaana! Yhdelle ystäväpariskunnalle oli sitten kerrottava, kun tilasivat ravintolassa viinipullon jaettavaks ja en ottanut:D valehtelemaan oon tosi huono enkä oikeestaan haluaiskaan hirveesti valehdella ystäville.
Tietenkin vois sanoa etten vaan nyt juo mutta omassa kaveriporukassa saa kyllä heti kuulla että: "ootko raskaana?" sen verran hyvin tuntevat ja epäilevät kyllä et yritetään..
Miten muut ootte vastaavissa tilanteissa salannu? Ootteko vielä kertonu jos joku kysyy suoraan?

Lisäks mulla on hirvee keskenmenon pelko koko ajan... Varmasti ainakin sinne viikolle 12 asti. En ymmärrä miksi, kun en onneksi oo sellasta koskaan kokenu. Pelottaako muita?

Ihanaa kun tämmöinen foorumi löytyi, pääsee juttelemaan anonyymina näistä ihmisten kanssa jotka elää samassa tilanteessa <3
 
Me ei olla kerrottu kun vasta yhdelle mun kaverille, kun jouduin lopettamaan yhden harrastuksen plussan jälkeen. Enkä ajatellu kauheesti vielä huudella, jos anoppilassa viikon päästä jotain tajuavat kun en juo viiniä niin kerron kyllä jos suoraan joku kysyy. Musta on siinä kohtaa tylsä valehdellakaan :)
Noista peloista, mä olin varhaisultraan asti ihan hermoheikko, mutta nyt oon osannu asennoitua vähän paremmin, kävi miten kävi-periaatteella. Mutta kyllä pelottas edelleen, se tuskin loppuu ikinä
 
Me ei olla vieläkään kerrottu kellekään :) Eikä varmaan kerrota ku sit jos on pakko! :p Saas nähdä miten pitkälle päästään. Sitä keskenmenoa minäkin mietin päivittäin, en tiedä onko se tää foorumi joka mulle luo niitä kauhukuvia... Täällä kuitenkin harmillisen paljon suru-uutisia lukee.. :(
Ei auta kun päivä kerrallaan puskea nyt sinne "turvallisille viikoille". Kävi miten kävi :)
 
Minä oon selvinnyt alkoholintarjoamisista sanomalla että vietän tipatonta tammikuuta. Joka tietysti tottakin joten ei tartte ainakaan valehdella. :)
 
Heippa!
Olen kohta 28-vuotias ja tänään sain testistä positiivisen tuloksen! Ensimmäinen lapsi kysessä sekä minulle että miehelleni, ja ollaan kyllä erittäin onnellisia!

Olen itse "kärsinyt" kroonisesta vauvakuumeesta jo vuosia ja nyt se oma pienokainen on tulossa, jos kaikki vaan sujuu hyvin. :)

Jätimme ehkäisyn pois lokakuun lopussa ja olin valmistautunut odottaamaan ainakin vuoden verran, mutta niin se vain tärppäsi jo kolmannesta kierrosta, enkä voisi olla onnellisempi.

Ihanaa odotusaikaa kaikille syyskuun mammoille!
 
Tipatonta täälläkin vietetään noin niinkun julkisesti. Kohtahan se vaihtuu kuukausikin, taitaa sitten olla tipaton tehnyt niin hyvää että jatkan juhannukseen asti :D ja sillon tätä ei enää pidä piilossa hyvä tahtokaan
 
Meillä liityttiin suoraan "korkki kiinni" -haasteeseen ;)
Tervetuloa kaikille uusille ensiodotajile!
 
Heipparallaa! Koko illan täällä lueskellut teidän juttujanne. Vihdoin rohkaistuin itsekin. Täällä siis tehty tänään kolme elämäni ekaa raskaustestiä ja silti oli pakko mennä vielä illalla apteekkiin ostamaan clear blue, jotta tuloksen saa selvällä suomenkielellä huomenaamulla. Ennen sitä, en usko :D Täällä siis kohta 31v. ensikertalainen, jolla näyttävästi ekalla kerralla tärppäsi. Mies kuumeillut jo syksystä saakka. Itellä taas vauvakuumetta ei ole koskaan ollut. Miehen yllyttämänä lupauduin joulun lomamatkalla antamaan yhden mahdollisuuden, ja sehän perhana sitten meni ja käytti sen. Tuloksena näyttäisi olevan tällä hetkellä rv 4+0 ja LA 25.9. Mies tällä hetkellä innoissaan ja meikäläinen ihan paniikissa, et mites nyt näin pääs käymään :D Ps. On ihana huomata, että täällä on myös muita "vanhempia" ensikertalaisia. Helpottaa kummasti tuo tieto :)
 
Täällä myös ensikertalainen 27 v ja aijettä kun kaikki on niin jännää plussan sain tiistaina ja nyt mennään viikoilla 4+6 ☺️

Avopuolison kanssa ollaan oltu yhdessä melkein 8 vuotta ja kolmannella yk:lla tärppäsi

Pelottaa, jännittää ja kauhistuttaa pääasiassa hyvällä tavalla, mutta myös sen takia, että meneekö kaikki hyvin. Aika sais kulua nyt alkuun mahdollisimman nopeasti!
 
Ikä kuin ikä, parasta kun ollaan KAIKKI ERILAISIA <3 tervetuloa minunkin puolesta! Ja onnea plussasta toki jokaiselle! :) onnellista odotusaikaa meille kaikille <3
 
  • Tykkään
Reaktiot: aBu
Täälläkin maailman toisella puolella odotellaan esikoista :) toinen raskaus kylläkin (kkm loka 2014 ja kaavinta). On ihanaa, että pystyy lukemaan muiden kokemuksia omalla kielellä :) Kauhea pelko, että menetetään tämäkin raskaus, mutta ensimmäinen ultra oli eilen ja nähtiin syke! Ainut huoli oli, että syke oli hidas.. Tosin sikiö oli viikkoa pienempi kuin luultiin (rv6) joten voiko hidas syke olla ihan normaali tuolla viikolla? Sain uuden ajan jo kahden viikon päähän ja nyt vaivaa, että johtuuko se sykkeestä vai siitä että edellisestä keskenmenosta on niin vähän aikaa? Onnea muille odottajille!
Tiit: Itseltä löytyy kokonainen kaapillinen vauvan vaatteita edellisestä raskaudesta enkä usko, että tuo huonoa onnea :) Tosin itse olen ostanut ehkä vain yhden ja sekin peitto! Kiitos kuuluu yli-innokkaille isovanhemmille!
 
Tervetuloa uusille! :)
Matty1990 en osaa sanoa tosta hitaasta sykkeestä mutta eikös se kuitenkin ole jo hyvä merkki että syke löytyi.
Kannattaa ehkä soittaa sinne lääkäriin ja kysyä tarkemmin. :)
 
Meillä kyllä salaillaan asiaa ihan kaikilta ainakin varhaisultraan asti joka olis reilun puolentoista viikon päästä ja silloin pitäis sit olla 7+1 niin luulis et sillon sit jo varmasti näkyy kaikki oleellinen jos on näkyäkseen. Kahelle kaverille onnistuin jo valehtelemaan kun vauva asioista juuri kyselivät ja tuntu kyllä inhottavalta salailla :oops:

On alkanut kyllä ihan älyttömästi pelottamaan keskenmenot ja kohdunulkoiset ja oon kans huomannut että sellasten keskustelujen seuraaminen joissa niistä puhutaan on vaan pahentanu omia pelkoja :sad001 ni oon sit yrittäny vähentää hiukan keskustelujen seuraamisia ettei tässä nyt ihan vainoharhaseks muutu.. kun ei sitä kuitenkaan oman kropan vihlauksista ja kolotuksista tiedä mitä ne tarkottaa kun koko raskaus on uusi kokemus ja joka raskauksissakin ne voi tarkottaa taas ihan eri asioita :confused013
 
Takaisin
Top