Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Hiki tulee kun on ollu 9 tuntia poissa täältä ja juttua on tullu vaikka millä mitalla.. mekin halutaan sukupuoli etukäteen tietää, toki sillä varauksella että suostuuko kaveri edes näyttämään paikkojaan :D
 
Mä en oo ees mieheltä kysyny, että haluaako se tietää sukupuolen etukäteen. Ite en oo ihan varma... oikeastaan haluaisin, mut sit pelkään että ehtii niin asennoitumaan siihen mitä on luvattu ja jos kuitenkin lääkäri onkin kattonu väärin ja syntyyki sit se toinen.. Ei sillä että mulle mitään väliä olis kumpi tulee, mutta just tuo kun ei voi olla täysin varma. Vai voiko? :bored:

Kun neuvolantäti selitti pikaisesti ja kysyi noista seulontoihin osallistumisista yms, niin se sanoi että harvemmin kukaan siitä punktiosta loppujen lopuksi kieltäytyy jos on aihetta olettaa että on jotain poikkeavaa.
 
siitä lapsivesipunktiosta, kun odotin tuota esikoista niin osallistuin seulontoihin ja seuloiduin (olipa vaikee sana liekkö meni ees oikeen:wideyed:) eli mulle tehtiin tuo lapsivesipunktio, pelotti ihan hirveesti..itse seurasin kokoajan näytöltä sitä kun se neula meni sinne vatsaan ja vauva näky vieressä,ei ollu kiva.sen jälkeen paskat housussa että meneekö kesken ja sitten oottaa tuloksia joka onneksi oli väärä hälytys.sen jälkeen en ole osallistunut noihin seulontoihin.käyn kyllä nt-ultrassa.ainut mukava asia mikä seurasi tuosta punktiosta että sai ihan satavarman tiedon kumpi sieltä oli tulossa (jos sen siis halusi kuulla):)
 
Nt-ultrassa käyty tänään ja siellä se pieni ja vilkas ihmisenalku oli hyvässä kunnossa. Ihanan rento olo ensimmäistä kertaa alkuraskauden aikana, mutta jotta ei nyt ihan juhlaksi mene niin huomenna sokerirasitus. Tulee olemaan pitkät tunnit syömättä ;)
Nyt uskaltauduin avaamaan Vauva-lehden ensimmäistä kertaa ikinä :)
 
Vauva-lehdessä on kyllä paljon hyviä juttuja :) ja onnea hyvistä ultra kuulumisista! :)
 
Kai minäkin nyt vihdoin uskaltaudun kirjoittamaan tänne kun kaikki 25 sivua on tullut sivusta seurattua ja luettua läpi :)
Meillä odotellaan esikoista, joka tärppäsi iloisena yllätyksenä jumbokierrosta (kp 60 tärpin aikaan). Perjantaina mennään katsomaan varhaisultraan, onko siellä tosiaan joku kyydissä, jännittää aikalailla! :nailbiting:
Vähän laskutavasta riippuen nyt mennään viikkojen 7-8 välillä, kierron pituuden takia tarkkaa päivää on hiukan hankala arvioida, senkin vuoksi varasin ultra-ajan jo ennen kunnallista ultraa.
Onko täällä muita, jotka ovat plussanneet pitkän kierron päätteeksi? :anyone
 
Onnea PapuH hyvistä ultra-uutisista!
Joo, pitäs kyllä olla stressaamatta, kertokaa mullekin keinot, että miten :)
Eilen itkin jo miehelle, et kun ei oo mitään oireita, nii onkohan mulla kuollut vauva mahassa ja sitten hänet pitää kaapia jajaja. Ja tänään on närästänyt tooosi paljon ja oon oksentanu kaks kertaa pelkästään haistaessani biojäteastian, joten kaippa siellä vielä elämää on, mutta sitten tuleekin mieleen muut pelot, et onko niitä kromosomipoikkeavuuksia, huoh!
Me halutaan tietää jo ennakkoon, onko tulossa poika vai tyttö ja halutaan myös lisätutkimuksiin, jos ultrassa jotain poikkeavuutta löytyy. Hienoa, kun tosiaan HUS:lla on mahdollisuus turvallisempiin tutkimusmenetelmiin kuin tuo punktio.
Mut niin maanantaihin mennään näillä ajatuksilla ja mielialanvaihteluilla ;)
 
Hei enää muutama viikko niin on kaikilla nt-ultrat ohi!:) On kyllä menny nopeesti aika tammikuusta! No varmaan seuraava viikko matelee tosi hitaasti, kun se ultra on mulla sit to!

Sain muuten tänään kaverilta kassillisen mammavaatteita! Täytyy kyllä pian jo noihin housuihin siirtyä kun niin tukala oli omilla tänään taas töissä! Tänäänkin nappi auki koko päivän :) turvotustahan tää on, mut kyllä toi vau.fin sovellus tältä päivältä kerto et kumpu alkaa jo näkyä!
 
Ihanaa sitten palata reissulta ja lueskella teidän ultrakuulumisia! Saatan ehkä muutaman kerran käydä vähän vilkaisemassa mitä tänne kuuluu, mutta muuten yritän nyt nauttia lomasta ja olla stressaamatta raskaudentilasta. Toivon että raskauskin antaa mun olla silleen rauhassa ettei tartte turhia huolestua jostain kivuista ja säryistä. Vähän kyllä kateus nostaa päätään kun vielä matkan jälkeen joutuu sen pari viikkoa odottelemaan ultraa, mutta onneksi en ole ainoa jolla se vasta on maaliskuun puolessavälissä. Tai mikä aika sieltä nyt tuleekaan. Vähän haastetta matkaan tuo toi turvotus. Yhdet housut on jotenkin siedettävät päällä, mutta esim. lentokoneeseen pakko laittaa legginsit ettei rupea ahdistamaan. Vielä pari päivää pitäis jaksaa odotella lähtöä :)

Näin muuten viime yönä unta että tuli poika! Vau:n sovelluskin kertoi että periaatteessa nyt voisi nähdä sukupuolen, mutta ei kuitenkaan. Hullua oli vain se, että sillä pojalla oli musta tuuhea parta :D
 
Ihanaa reissua Hope! Toivottavasti siellä on paljon puuhasteltavaa, ettei oireet tule häiritsemään :) Ite oon aina lentokoneessa kompressiotrikoot jalassa ja siihen päälle leggingsit. Ei muuten kintut turpoo. Lisäks on vielä kompressiosukat. Mä olin kans haaveillut hiihtolomalle Nykin tai Dubain reissua, mut mies sano, et nyt saa Himos riittää. Pakko säästää rahaa.
Tosin Nykissä käyty kerran ja Dubaissa kahdesti. Ja viime vuonna oltiin 3 vkoa Kaliforniassa ja kaks viikkoa Thaimaassa. Tosin oon aina halunnu matkustaa paljon ja käyttää rahani siihen. Toivottavasti ei ala ahdistaa, kun ei pitkiin aikoihin enää pääse mihkään. Tai pääsishän sitä, mut ehkä helpompaa ja halvempaa olla kotona. Tuskin rahaa liikenee lapsen tulon myötä matkusteluun.
 
Oho ollaan sit ihan samiksia Minis! :) Meki oltiin viime vuonna kolme viikkoa Kaliforniassa ja myös siinä lähiosavaltioissa. Nykissä en vielä oo käyny, Floridassa oltiin pari vuotta sitten. Oon ite tykästynyt Jenkkeihin aika paljon ja siksi ehkä nyt oonkin niin täpinöissä. Se tuntuu jotenkin kotoisalta ja tutulta kun pari kertaa siellä ollu. Ja sama tilanne, taitaa jäädä tää reissu viimeiseksi pitkään aikaan. Vähän haaveilin jostain Euroopan kaupunkilomasta kesällä, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Vaikka menis vain muutaman päivän kaupunkilomalle niin rahaa siihen palaa ihan kiitettävästi ja senki rahan vois säästää esim. hoitovapaa-aikaan kun tulot tippuu ihan kiitettävästi.
 
Oi ihanaa matkaa teille! :) Joko ootte tehneet ostoslistaa? Mä eilen kirjottelin A4 kokoiselle paperille mielestäni semmoiset asiat mitä me tarvitaan enkä tiedä onko siinä vielä kaikki. Ihan halusin nähdä tilanteen paperilla minkälainen homma on edessä :D ei ihan muutama markka tule riittämään..
 
Mä vähän toivon saavani suurimman osan tuttavilta ja sukulaisilta. Sen takia odotan niin kovasti että pääsee kertomaan niin saa samalla vähän kuvaa siitä mitä kaikkea olisi mahdollista saada käytettynä :) meillä menee kyllä rahaa jo siihen että saadaan tuleva vauvan huone järkättyä niin että vauvakin sinne mahtuu :D mutta en jotenkin liikaa halua vielä miettiä ettei sitten pety pahasti jos joku menee vikaan.
 
Hope, mekin oltiin pari vuotta sitten Floridassa :D Lennettiin Nykiin, siitä Montrealiin autolla kattoon F1 kisoja (miehet halus) ja takas Nykiin. Sieltä sit lentäen Miamiin ja Mustangilla kävästiin Key Westissä ja viikon jälkeen lopuks viel takas Nykiin. Kaliforniassa tehtiin 3 vkon roadtrip LA - Vegas - Grand Canyon - Death Valley - Mammoth Lakes - Yosemite - San Francisco - LA. Matkassa minä ja kolme miestä :D
 
Me tehtiin ihan sama reitti Minis!! Paitsi Losista lähettiin käymään Arizonassa ja sieltä sit Grand Canyonille. Mutta myös mammoth lakella yövyttiin ja sit yosemiten kautta San Franciscoon. Vissiin aika suosittu reitti :) oli kyllä ihan mahtavaa. Floridassa oltiin Miamissa ja sit vähän pyörittiin ympäriinsä, Key Westissä ja tietysti Disney Worldissä :)
 
Tollanen jenkkireissu kuulostais mahtavalta! Ehkä me päästään sit reissaamaan tuonne lapsen/lasten kanssa aikanaan. :)
 
Takaisin
Top