Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Tosin saa nähdä, että mikä mielipide on sitten, jos joutuisi oikeasti asiaa miettimään..
 
Juu enpä uskalla minäkään ajatella nyt kovin pitkälle asiaa, nyt punktio kuullostaa karmealta. Mut entäs jos antaakin aihetta? Ajatukset voi olla päinvastaiset, jos vakavia löydöksiä ilmaantuu. Keskeytys mulla tulisi kysymykseen vasta jos elinennuste huono, mutta vammaisuus laittaa miettimään asioita niin monelta kantilta. Kamalaa! Yks prosentti ei ole paljon kuitenkaan, jos oikeasti max 1/100 sais punktiosta keskenmenon...
 
Huomenna olisi nt-ultra. Jännittää. Siitä noin viikko eteenpäin kunnes tulee verikokeiden tulokset. Voisikohan sitten hetkeksi rentoutua? :)

Haluatteko selvittää sukupuolta etukäteen? Meillä on tarkoitus säilyttää jännitys loppuun asti.
 
Tsemppiä Papu huomiseen! Meidän on kyl pakko saada tietää sukupuoli, mut varmastihan se selviää vasta syntymän jälkeen, ainakin, jos tyttöä epäilee. Mutta ei väliä, kumpi tulee. Tyttöä kyllä odotan. En tiiä miks :D
 
Minulllakin tänään verikokeisiin meno, yäk! En muista pitikö olla syömättä ja juomatta mitta tässä sitä vedetään aamupalaa tyytyväisenä..
Ja kilpirauhaslääkkeenkin otin normaalisti aamulla, toivottavasti ne ottaa niistä kokeet myöhemmin.
 
Mulle sanottiin että ei tartte olla syömättä ja juomatta verikokeisiin mentäessä. Vien samalla virtsanäytteen jota ottaessa piti olla se 4h virtsaamatta. Mun piti käydä ens viikolla labroissa, mut oon reissussa niin meen heti kun palaan. En oo oikeastaan hirveesti edes availlut tuota kassia, johon törkkäsin kaikki neuvolasta saadut liput ja laput sen jälkeen kun se oli. Muakin kutsuttiin äidiksi neuvolassa ja miestä iskäksi. Mä en oikein osannut olla siitä mitenkään edes otettu, kun mulle kaikki on ehkä todellista vasta sit nt-ultran jälkeen :) Toivottavasti se aika tulisi tänään!

Sukupuolesta niin mä kyllä haluan tietää. Ja mulla on vähän sellainen kutina, että poika olisi tulossa vaikka ehkä jossain takaraivossa on pieni toive tytöstä :dummy1:
 
Me kyllä halutaan kanssa tietää sukupuoli.. Ei kestä täyttä tietämättömyyttä asiasta! :D

Tsemppiä ultraan Papu! :)
 
Me haluttaisiin myös tietää sukupuoli. Viimeksi oli itsellä alusta asti tosi vahva olo, että olisi tyttö. Tiedä sitten olisiko ollut, mutta nyt ei ole tullut mitään fiiliksiä kumpi voisi olla. Väliä ei ole, mutta tyttöä hieman toivon, kun lähipiirissä on oikeastaan pelkästään poikia syntynyt.
 
Meillä olis tänään ensimmäinen neuvollassa käynti ja jännittää aikatavalla :D lähinnä myös sen takia että miten jaksan ja pystyn olla sielä kun on ollu niin huono olo tän viikon..
Mua kans eilen sanottiin äidiks kun neuvolasta kävin sairaslomalappua pyytää :D kesti hetki tajuta että siinä puhuttiin minusta :D
 
Niin ja me halutaan myös tietää sukupuoli etukäteen :) onhan se sit helpompi ostaa vaatetta sunmuuta kun tietää kumpi on tulossa :) ite toivoisin kovasti tyttöä koska niitä meidän perheeseen oo vielä yhtään tullut. Sisaruksilla on yhteensä kuus lasta ja kaikki poikia. Mutta melko varmasti poika meillekkin tulee :)
 
Tsemppiä ultraan Papu!

Täytyi vielä alkaa tutkimaan, mistä olin keksinyt sen, ettei lapsivesipunktio olisi enää tarpeen riskiryhmien seulonnoissakaan. Muistelin, että uudesta tutkimuksesta oli uutisoitu ihan hiljattain. Elokuulta 2014 löytyi googlaamalla uutinen, jonka mukaan sitä ei tee Suomessa vielä muut kuin 1 yksityinen lääkäriklinikka. Nyt tammikuussa oli tämä uutinen, että HUS:ssa jo tehdään:

http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/R...eskenmenoriskin-sisaltavan-lapsivesipunktion/

Mut ei nyt liikaa keskitytä noihin riskeihin.. Itse toivon nt-ultralta myös sitä, että kätilö sanoo, että sikiö on ihan hyvissä asemissa ja sydän lyö. Ultra on meillä viikolla 12+6, joten tuolloin uskaltaisi ehkä alkaa uskomaan raskauden ja voisi kertoa siitä muillekin kuin aivan lähipiirille (joita niitäkin on tosin meillä suht paljon, lapsettomuushoitohistorian takia). Jännittää toki silti, ja miestäkin jännittää - siksi toivoisin, että tutkimukset ois ohi.

Oon myös miettinyt tästä jatkuvasta jännäämisestä, ettei nyt kannattais alkaa liiemmälti stressaamaan. Nimittäin jos ottaa stressaus-moodin päälle, se ei tuu loppumaan ikinä: nyt jännitetään nt-ultraa, seuraavaksi rakenneultraa, sitten synnytystä, sitten tulee ties mitkä pelot lapsen sairauksista ja kohta koulukiusaamisista ja vääriin kaveriporukoihin ajautumisista.. Pointtini ei ole ankeutus, yritän vaan epätoivon vimmalla leipoa itsestäni rentoa mutsia. :) Oikeasti nimittäin uskon, että rentojen vanhempien lapset, jotka saavat tehdä ja säheltää, saavat paremmat eväät elämään. Mitenkähän voisi ryhtyä rennoksi mutsiksi, päättää vaan..?
 
Mekin halutaan tietää kyllä sukupuoli. Meidänkin ystävillä ja sukulaisilla on pelkkiä poikia sillä vähän toivoisin tyttöä mutta kunhan lapsi on terve on aivan sama kumpi tulee. Me ollaan varmaan 3 vuotta jos puhuttu kyllä poikien nimistä niitä olis jo monta vaihtoehtoa toisin kuin tytölle ei yhtään apua :D Ymmärrän sen että aika moni on varmasti huolissaan, en tiedä miten mutta me ei olla oltu. Tulee mitä tulee siihen ei voi vaikuttaa ainakaan stressaaminen ei auta ollenkaan. Katsotaan vain niin vanhempana olen kuitenkin ylisuojeleva äiti mutta tällä hetkellä aika rennosti osataan olla, yrittäkää muutkin rentoutua :)
 
Tsempit papu ultraan! :)
Me halutaan tietää sukupuoli, jos pieni sen ultrassa suostuu näyttämään :) suunniteltiin myös että mennään sitten kesällä Viroon 4D ultraan siellä hinnat paljon edullisempia kuin täällä ja palvelu kuulemani mukaan hyvää! :) siellä sit viimeistään sukupuoli selviäis jos ei rakenneultrassa näy.
 
Mulla oli eka neuvola ja täällä olikin systeemi muuttunut niin, että ite varataan aina nt ultraan.. tykkään! Meillä lastenhoitoapu on tosi kiven alla ja esikkoahan ei saa ottaa mukaan, mieskään ei tiedä pystyykö tuleen töistä sinne.. voi olla että pääsee tai sitten ei ja asia selviää oikeestaan vasta juuri ennen ultraa, eli ei voi sen kortin varaan laskea et hoitais tyttöä sen aikaa.. Nyt pysty varaamaan ajan päivälle, et saadaan sukulainen jeesiin :) Kyllä helpotti päänvaivaa! 2 viikkoa vielä pitää jaksaa odotella.. Sukupuoli kanssa tahdotaan tietää, jotenkin tuntuu askeleen tutummalta vauva taas kun sen kuulee. Mulla viimeksi ultraaja sanoi, että se ei mene niin et pojan tunnistaa vehkeistä ja tytön siitä ettei näy mitään, vaan kyllä ne tytönkin vehkeet siellä yhtä lailla näkyy ja on tunnistettavissa :D Ja kun se näytti, niin kylöä ne olikin aika selkeet!

Tsemppiä Helmi ultraan! Tuu kertomaan kuka siellä näkyi! :) Niin ja Papu myös!
 
Nyt ois eka neuvola takana. Ja voi surku ja parku kun ei ees yritetty sydänääniä kuunnella :( nyt ois rv8+4 menossa. Ekaan ultraan päästään kahen tai kolmen viikon päästä
 
Heippa, en ole itse kovin aktiivisesti vielä täälä kirjoitellut vaikka seurannut teidän keskustelua päivittäin. :) mulla menossa 11+2 ja ultra on tasan viikon päästä, voi jännitys. Aamulla kävin myös hakemassa kotidobblerin, nyt pitää malttaa työpäivä loppuun ennen ku pääsee kotiin kuuntelemaan, toivottavasti kuuluu! :)
Oon ollut alusta lähtien tosi oireeton ja varsinkin nyt rv10 eteenpäin ne vähäisetkin oireet on kadonnut. Sen takia ehkä pieni pelko kokoajan. Vaikkakin varhaisultrassa on käyty rv7 ja sielä oli kaikki hyvin. Vielä kun viikon jaksais odotella ultraa!
 
Voe voe voe... huomenna aamulla olisi nyt sit sokerirasitus. Illalla ei saa enää kasin jälkeen syödä mitään. Vaikka normaalisti pärjäisikin ihan hyvin niin nyt varmasti tekee vaikeaa. Taitaa olla niin psyykkistä tuokin. Sitten kohta jännätään joutuuko sitä piikille ja ruokavaliohoitoon Tai mitä ne keinot sit ovatkaan.
Tänään tuli postissa seerumiseulonnan tulokset ja se kuului seuraavanlaisesti: tulos normaali ja eikä lisääntynyttä riskiä ole todettu. Hyvä niin, vaikkei sekään testi 100 prosenttinen ole. Kaikkihan varmistuu lopulta vasta silloin syyskuussa.
No mut juu...mekin ollaan ainakin vielä sitä mieltä ettei oteta selvää sukupuolesta, mutta voihan sekin vielä muuttua tai sitten seuraavassa ultrassa ei jää mitään epäselväksi. Tavallaan haluaisi siihen syntymän hetkeen sen yllätysmomentin.
 
Mulla myös edessä sokerirasitus maaliskuussa, kauhulla odotan ensin sitä syömättömyyttä ja sen litkun juontia et mitkä olot siitä iskee..:hungover:
 
Takaisin
Top