Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Mulla olis selkä huutanu joka kerta, jos jossain sängyn päällä ois pitäny vaihtaa. Ja haluttiin muutenkin tehdä toimitus mahdollisimman lähellä lavuaaria, ettei sitä kakkapyllyä tartte ympäri kämppää kulettaa.

Alkuun meillä oli siis hoitoalusta pesukoneen päällä kylppärissä ja myöhemmin appiukko väsäsi ihan erillisen hoitotason, kun koneen päällinen kävi pieneksi. Oli iso vessa/kylppäri niin mahtui hyvin. Nykyisessä kämpässä hoitopöytä on heti pikkuvessan ulkopuolella. Uskomatonta mutta totta - meijän yks vee suostuu edelleen pötköttää hoitopöydällä. Esim serkkunsa rupesi liikuskelemaan jo nelikuisena niin paljon, että vaipanvaihto kävi jo haastavaksi. On ne niin erilaisia.

Sori, en kuuluisi kyllä tähän ketjuun ^^
 
Minä sanoisin, ettei yhtään hullumpaa kuulla kokemuksia aiheesta! :)
 
Meille tulee ehdottomasti hoitopöytä. Siskon lasta kun aikoinaan hoisin joitakin päiviä vauva-aikaan, niin olipa kätevää kun kaikki tarvittava oli siinä samassa. Pöytä sopivan korkuinen jne... Niillä oli sellanen malli, jossa siis laatikostot vauvan vaatteille ja älytön määrä pikku lokeroita missä vaipat, rasvat, jne tarvittava. Meillä kylppäri on kans vähän pieni, en tiedä millanen ruljanssi siinä on pestä peppua, menee varmaan ihan läträilyksi tollasella pienellä altaalla... :D
 
Meillä toimi kulmakirjoituspöytä esikoisenkaa hoitopöytänä ja mun mielestä se oli tarpeellinen. Tämän kaa olen ajatellu hankkia hoitopöydän,koska se vaan on nii kätevä ku saa kaikki samaan paikkaan jne. Tuota kirjoituspöytää kun ei enään ole.:grin
 
Katoin ikean sivuilta jotain hoitopöytää jonka voi myöhemmin muuttaa työpöydäksi lapselle. Se näytti kätevältä :) mutta miten sellainen saadaan tänne ahdetuksi onkin sitten isompi ongelma...
 
Mä katselin ikeassa kanssa jotain hoitopöytää, joka näytti Itseasiassa aika kivalta. Mutta mihkä me se sijoitetaan? Keskelle olkkaria?! :D
 
Sanos muuta aBu.. Ei haluis vielä muuttaa isompaan mutta harmittaa heittää jotain ihan hyödyllistä tavaraa pois. Onneksi meillä on melkein kaikki lipastot ja tietokonepöydät Ikeaa joten ei ainakaan pidä mistään perintöhuonekaluista luopua.
Joskus vaan jos isompaan muutetaan niin voisi tulla käyttöön ne joista nyt todennäköisesti joudutaan luopumaan, mutta minkäs teet kun ei ole tilaa missä säilyttää. Mielummin sen vauvan otan kuin ikean lipaston :)
 
Meillä taitaa kodinhoitohuoneen pöytä toimia hoitopöytänä, kun allas vieressä, mutta pään saa kyllä kolautettua yläpuolella oleviin kaappeihin. Ite muuttaisin vaikka heti isompaan, mutta kun mikään myytävä ei kelpaa ja hyviä tontteja ei oo tarjolla.
 
Meillä on Ikean hoitopöytä, jossa se hoitotaso on irroitettava, eli siitä saa pelkän lipaston sitten, kun hoitopöytää ei enää tarvi. Mä vannon hoitopöydän nimeen, ei olis tultu toimeen ilman. Meidän 1v 5kk antaa vieläkin laittaa teippivaipan hoitopöydällä, muuten housuvaipan vaihdot ja pukemiset tehdään muualla. Nyt hankitaan varmaan lisäksi hoitoalusta kodinhoitohuoneen tai vessan tasolle, jos (ja kun) tulee tarve vaihtaa vaippaa silloin kun esikoinen nukkuu. Hoitopöytä kun on esikoisen huoneessa.
 
Joo kyllä jonkunlainen hoitopöytä on ehdoton! Ja mahdollisimman lähellä pepunpesupaikkaa. Meillä on ollut sellanen kärry, jossa on kaikki tarvittava. Sen sai työnnettyä saunaan pois tieltä kun piti käydä suihkussa tms. Toinen vaihtoehto olis ollut sellanen seinään kiinnitettävä kokoontaittuva hoitotaso, se ei olis vienyt yhtään tilaa. Meillä on pesutorni, joten ei voitu käyttää pesukonetta hoitotasona...
 
Meidän tytön kanssa se selällään vaipanvaihto ei onnistunut enää joskus 8 kk eteenpäin. Mutta nyt taas onnistuis, kun typy leikkii vauvaa. :rolleyes:
 
Meillä on oikeasti olkkari ainoa missä on tilaa. Ja keittiö. Ei kovin houkuttelevia vaihtoehtoja :D
 
Mukaan tunkeutuu esikoista odottava 25v myös =)
Yritettiin noin puoltoista vuotta, nyt pieni ihme alkaa olla totta, vielä kun itse sen ymmärtäisi. Ehkä sitten ultrassa..
Eilen jo ekoilla verikokeilla ja sokerirasituksessakin suureen riskiryhmään kuuluvana :/ Onneksi siellä ainakin sokeriarvot kunnossa.
Mukava lueskella muidenkin mietteitä yms :)

Täällä LA 9.9.2015
 
aBu, meillä vähän sama laulu! Vessaan ei mahdu mitenkään! :wideyed:

Oon kattellu niitä tasoja jonka saa pinniksen päälle, onko niistä kokemusta kellään?
 
Yksinainen, meillä on LA samana päivänä! :D

Me ostettiin tossa syksyllä just oma 85 neliöinen rivarikolmio. Ajateltiin että lapsi saa oman huoneen, mut aluksi varmaan meidän makuuhuoneeseen, siellä kun on tilaa ihan hyvin!

Mun veli asuu nyt kahden lapsen ja puolisonsa kanssa rivarikaksiossa ja hyvin mahtuvat! :D eikä oo mikään kauhean suuri edes, joku 57 neliötä ehkä. :)

Hoitopöytää mä oon kans kuolaillu, erityisesti sitä Stokken hoitopöytää, joka taita olla kyllä vähän turhan kallis. :D puolison mielestä hoitopöytä on ihan turha, että katotaan kumpi pidemmän päälle voittaa väännön! ;) se vielä mahtuis oikeen hyvin heti meidän vessan ulkopuolelle!
 
Meiri, missä puolisosi on aatellu vauvan vaipat vaihtaa ja pukea? Jos jossain matalalla sängyllä tai pöydän kulmalla tms niin väitän, että hyvin nopeesti tulee kaipuu saada sopivalla korkeudella oleva pöytä! Vauvan kanniskelu saattaa muutenkin rasittaa selkää, joten kannattaa panostaa ergonomiaan siellä missä mahdollista :)
 
Mielipidekysymys, se puoliso on siitä harvinainen, että sitä ei vaivaa mikään ikinä. Ei flunssa, ei selkä, ei niskat eikä mikään. Se toimi heppana mun kummitytölle konttaamalla ahkerasti kivilattialla, itselle kun ei tulisi mieleenkään. :D Hän ei myöskään käsitä hieromista lainkaan, kun on niin kummallista, että kipeästä kohdasta pitäisi painaa. Sehän sattuu kuulemma vaan enemmän. :bored:
Toisin sanoen, ellen onnistu sen selkää tuhoamaan tässä vielä ennen, se tuskin osaa mitään ergonomisia työskentelypintoja kaivata. Etenkin kun sen veljen luona oli pakastimen päällä hoitoalusta ja se oli kuulemma "ihan passeli". :mad:

Edit. tosin, meillä on päältä täytettävä pesukone, eikä pakastinta saatavilla kyseiseen toimintaan. :D
 
Takaisin
Top