Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Pikkuketulle isot tsempitykset! Saittepa te raskaita uutisia viikonlopuksi, toivotaan että pienellä on kuitenkin kaikki hyvin!

Noihin asuntoasioihin liittyen, meillä on vähän vajaa 70 neliöinen kerrostalokolmio. Tai vuokralla siis ollaan ja asumisaika loppuu joskus joulukuussa. Kovasti ollaan katseltu myytäviäkin asuntoja, mutta tahtoo hintataso nousta aina vähän turhan korkeeksi meidän budjettiin nähden. Ja kun me haluttais omakotitaloon, kerrostaloelämä saa jo riittää. Mies on kyllä haaveillut jo kauan, että rakennuttaisi oman talon, mutta mua kieltämättä vähän hirvittää millainen härdelli se on pienen vauvan kanssa...
 
Voi pikkukettu, voimia sinne viikonlopulle! Toivotaan, että lääkärin arvaus on ihan väärässä! :)

Täälläkin asutaan vuokralla kerrostalokaksiossa, vajaa 60 neliöinen on tämä. Ja kolmas kerros ilman hissiä.... :D Saa nähdä, onko meillä kaupungin vaihto muutenkin edessä, niin vaihtuu asuntokin sit tietenkin :)
 
Täällä on myös kerrostalo kaksio,paljon tilaa, toinen kerros, ei hissiä. Mutta hyvät varastot on ja vaunuille tilaa jne. Ja varastoon pääsee maantasalta. Sitä oon miettiny et pitää toiset vaunut hommata,koska haluan että vauva nukkuu parvekkeella ainaki ku viileet ilmat alkaa. Vai pitäisköhän vaan sitä koppaa kanniskella parvekkeen ja ulkoilun välillä. Hmm onpas iso pulma edessä.:grin:wink
 
Täältä kans supertsempit pikkuketulle! Meille ei kyllä myöskään sanottu mitään muuta kuin että tuossa se sydän sykkii. Toivottavasti lääkäri näki omiaan :)

Me asutaan reilu 60 neliöisessä rivarikolmiossa. Tilaa löytyy pikkuiselle, kunhan saadaan omia rojuja vähän pois. Tavaraa on kertynyt vuosien varrella aika paljon ja vaikka ollaan koetettu myydä osa pois tai laittaa vaatteita uffiin niin tuntuu ettei ne tavarat lopu millään. Just mietin että sitten kun tänne pistää vielä vauvantarvikkeet niin mehän hukutaan tänne! :lurking:
 
Täällä kans odotellaan ensimmäistä, jonka la menee juuri ja juuri syyskuun puolelle eli 30.9.
Itselle tosiaan raskaus ensimmäinen mutta miehellä on jo ennestään 2 lasta, joten hiukan tuota lapsiperheen arkea välillä tullut nähtyä.

Pillerit jätettiin pois ihan vähän aikaan sitten, joten en olisi uskonut että tokasta kierrosta jo nappaa, mutta kas kummaa oltiin tammikuu miehen kanssa Thaimaassa lomalla ja sieltähän se vahva plussa pärähti tikkuun loman viimeisenä päivänä. Nyt on paluu arkeen koittanut ja mennään vasta viikoilla 6+2. Vatsassa aivan järkyttävä turvotus, joten olo on kuin jalkapallon syöneellä. Tuosta turvotuksesta johtuen en tiedäkään mitä pitäisi tehdä kun työuniformun housut ei mahdu enään kiinni ja hameen vetskaria pidettävä puoliksi auki. Pyytääkö vaan pomoa tilamaan uuden pari numeroa isomman hameen, vai täräyttääkö vaan uutisen esille että mites tehdään, tilaatko uudet vaatteet vai käytänkö omia housuja? Neuvolaankin olisi vielä 2 viikkoa aikaa.

Tuosta muille kertomisesta.. Itse tosiaan ensin ajattelin että en halua hirveesti vielä muille kertoa, mutta olihan se nyt pakko äidille ja siskolle kertoa. Halusin kertoa siskolle myös senkin vuoksi että on sitten joku kehen turvautua. Siskohan meinasi sitten uutisesta hyppää onnesta kattoon, sillä ollaan siskon kanssa molemmat raskaana... ainakin vähän aikaa. Siskolla la jo muutaman viikon päästä. Äiti vaan totesi uutiseen että taitaa se mummille kiire vuosi tulla ja tottakai olihan se onnellinen.

Asutaan tällä hetkellä 51 neliöisessä kaksiossa jossa järkky pieni vessa, ja pyykki pitää pestä pesutuvassa.. Ollaan jo useamman kuukauden mietitty isompaa asuntoa, mutta silti päädytään aina samaan tulokseen että kyllä tässä vielä mahtuu asua vaikka vauva tuleekin. Asunto kun muuten on todella kiva, hyvällä sijainnilla ja varmasti yksi Helsingin halvimpia vuokria, joten miksi vielä turhaa vaihtaa kun voi säästää rahaa vauvan tarpeita varten :)

Tulipas tästä romaani.. Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Ja todella suuret tsempit ja halit Pikkuketulle! Toivotaan että läääkäri oli väärässä ja kaikki kääntyy parhain päin!!
 
Janki3009, maksaako teilläkin se pesutuvan käyttö? Meillä on 2 euroa/koneellinen, mikä on musta aika suolanen hinta! Laskeskelin, että jos vaikka joka toinen päivä joutuu pesemään pyykkiä vauvavuonna, niin sillä summalla sais jo ihan kunnon pesukoneen. Meille vois jotenkin keittiöön ahtaa sellasen, koska siellä on liitäntä, vaikka tilaa ei oikeastaan olekaan.

Jos ei oo omassa kodissa konetta, niin kestovaippojen käyttöä en kyllä edes harkitse.
 
Meillä maksoi vanhassa kämpässä 3e/koneellinen ja sillon päätettiin ahtaa pieni päältä täytettävä kylppäriin. Ja kyllä tosiaankin maksaa takaisin, kun vähänkään laskee - ja meillä edes vielä vauvaa ole . Se on kallista lystiä!
 
Hui mitä hintoja! Ihme kyllä meillä on kaupungilla ilmainen pesutupa, joka tosin aika varattuna välillä. Iso taloyhtiö joka rakennettu -60 luvulla niin moneenkaan asuntoon ei vessaan saa pesukonetta.
 
Kyllä sitä itsekin ilman olisi pärjännyt, jos ilmaista olisi ollut.. Mutta ei houkuttele maksaa hurjia summia, kun loppujen lopuksi edes tarvii pestä kovin montaa koneellista, että tulee kone halvemmaksi..
 
Mä oon tähän mennessä arvostanu enemmän sitä, että keittiössä mahtuu tiskaamaan :D Ja kun ei mun miehen kanssa kumpikaan harrasteta kauheesti hikiliikuntaa eikä tartte työvaatteita pestä ite, niin pyykkiä ei tartte olla pesemässä ihan koko ajan. Kipuraja ei ole siis ylittynyt vielä. Mutta se vauva kakkoineen ja pukluineen! Ja jos pestäis edelleen pesutuvassa, tarttis vauvalle hankkia aika monta vaatekertaa ja käyttää kertakäyttövaippoja. Ja SILTI pyykkilasku nousisi. Pakko se kone on hommata.
 
Janki3009, mulla täällä sama tilanne oman siskon kanssa, tosin la eroaa kaks viikkoo ;)
 
Meillä on aika naurettava homma kun talonyhtiön pesukoneeseen käy vaan 20 centin kolikot ja yksi koneellinen oli noin 3e onneksi on oma kone
 
Ei muuta ku pankin kautta hakemassa niitä rahapötköjä että saa pyykit pestyä xD Mä kävin joskus katsomassa asuntoa missä ei ollu omaa suihkua. Olis pitäny mennä naapuritaloon taloyhtiön suihkuun. Joka toimi poleteilla. Joita sai ostaa isännöitsijältä toiselta puolelta kaupunkia. Ei muuta ku shamppoot päässä hakemaan jos poletit loppuu kesken? En ottanu sitä kämppää :singing:
 
Aaria, tuommonen lienee laitontakin! Elän ainakin siinä käsityksessä, että jokaisessa asunnossa on oltava saniteettitilat ja mahdollisuus peseytyä. Kaveri asu Kalliossa semmosessa kämpässä, missä "suihku" oli todella pienen vessan nurkkaan kaakeloitu tila, jossa käytettiin suihkuna käsisuihkua, suihkuverhokin suojasi vain ovea (joka oli polvissa kiinni, kun istui pöntöllä). Kaveri kävi pikapesuilla vessanpöntön päällä seisten :D Kunnon suihkuun meni kerran viikossa sukulaisilleen.. Huh huijaa!
 
Minä en meillä oikeastaan muuta ongelmaa keksi (vielä) kuin että meillä vessassa lavuaari on todella pieni semmonen söpö käsienpesu allas että miten siinä saa pyllyn pestyä ettei sen jälkeen tartteis aina koko vessaa pestä :/
 
Mä luulen, että meillä on ihan hyvä tilanne. Sinällään. Olettaen, että pinnasänky saadaan jotenkin makkariin tungettua..

Onko ihmisillä hoitopöydät, vai vaihdatteko vaipat yms. esim sängyllä? Itse haluaisin sellaisenkin johonkin sijoittaa - siihen saisi kätevästi kaikki pienen ihmisen omaisuudet..
 
Takaisin
Top