Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Heippa kaikki esikoisen odottajat. Ajattelin nyt sitten itsekkin kirjoittaa tänne :)Olen 21-vuotias esikoisen odottaja. Aikaisempi raskaus päättyi km marraskuu 14 ilmeisesti tm ja vuoto alkoi vasta rv12 kohdalla. Nyt raskautta takana 7+6 ja syyskuun puoli välissä laskettuaika.

Tänään kävin yksityisellä ultrassa, ihan oman mielenrauhan takia, kun ei kestosta yms muusta ollut oikein varmuutta ja sielä pikkuinen köllötteli ja sydän sykki. Tänään ollaan miehen kanssa uskallettu puhua jo asiasta. Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti ja tsemppiä kaikille muillekkin ! :)
 
Meillä on 80 neliön omakotitalo kahdella makkarilla, joista toinen työhuoneena. Työhuoneeseen täytyisi varmaan vauvaa laittaa kun makkari on niin pieni, ettei oikein muuta nykyisen sängyn lisäksi mahdu... Varmaan täytyy jo alkaa miettiä, mitä tavaroita voitaisiin karsia, sitä kun on vuosien mittaan aika paljo kertynyt. Suurin osa ei ole välttämätöntä ja moni varmaan on ihan turhaakin... Saisi sitten tilaa vauvan tavaroille.
 
Mua lievästi sanottuna AHDISTAA ajatella, että minne se vauva laitetaan.. mähän asun tällä hetkellä 33m2 vuokrayksiössä, ja mies vanhempiensa luona toisella paikkakunnalla (joka on siis myös mun kotipaikkakunta). Muutto on siis edessä syksyllä aivan varmasti, mutta kuka muuttaa ja minne... yritän olla vielä stressaamatta asiasta, ehtii sitä sitten miettiä myöhemminkin, kun saadaan ensin kerrottua porukoille tästä. Kotikotiin tietysti voi aina mennä ellei muuta keksi, mutta eihän se mikään ihannetilanne olis.
Omakotitalosta haaveillaan miehen kans, mutta kun on tämä paikkakuntaongelma:<
 
Onneksi tässä on vielä aikaa! :) eipä tässä vaiheessa vielä tarviikaan tietää, vaan vielä ehtii miettiä mikä olisi paras :)
 
Täällä asutaan 55neliöisessä kaksiossa, jossa kylppäri on niin pieni, etten tiedä missä ja miten vauva pesisi.. o_O Onneks siihen on vielä aikaa! Makkarissa onkin sitten sen verran neliöitä, että sänky mahtuu sinne tosi hyvin! Talon hissi vaan on tosi pieni, enkä tiedä missä täällä voi säilyttää vaunuja.. Ehkä jostain löytyy pyörävarasto? Itse viihdyn tässä nykyisessä vuokrakämpässä niin hyvin, että ainakin ensimmäiset pari vuotta ajateltiin sinnitellä tässä. Nythän meillä asuu mies töiden takia viikot Jyväskylän nurkilla ja minä Helsingissä, joten totutellaan kerralla sitten asumaan kolmistaan, kunhan se aika koittaa :p
 
Täällähän on taas keskusteltu ja uusiakin tullut mukaan! :) Jee.

Tää asumisasia on mielenkiintoinen. Oon henkisesti valmistautunu vääntämään tästä porvarisukuni kanssa kättä, kun tieto raskaudesta leviää...

Me asutaan vuokralla isossa yksiössä (47 neliötä) ihanassa vanhassa kivitalossa. Korkeat huoneet, puulattia, leveät ikkunalaudat... You get the picture. Ollaan just saatu tää kodikkaaksi ja kiinnytty tähän, ja sijainti on toistaiseksi meille loistava. Tilaakin on sen verran, että vauvalle mahtuu vielä oma sänky ja lipasto/hoitopöytä. Oon googlaillu hulluna kaikkia blogeja, joissa kirjoitetaan elämästä pienissä kämpissä. Esim. jossain New Yorkissa se on ihan yleistä, saati sitten jossain Hong Kongissa tms.

Ei parveketta, ei kunnon pihaa, ei omaa pyykinpesukonetta, noin neliön kokoinen kylppäri, ei omaa huonetta lapselle... Miinuspuolia riittää. Mutta ei meillä oo varaa elää, jos muutetaan isompaan. Kai tässä vauvan ekan vuoden vielä elelee.

Jää ainakin turhat vauvahärpäkkeet ostamatta, kun niille ei yksinkertaisesti oo tilaa.
 
Tervetuloa uudet mammat minunkin puolestani, kyllä on ihana lukea kaikkien tarinoita! me asutaan 51 neliöisessä kerrostalo kaksiossa, isompaa asuntoa on etsitty jo hetki mutta ei tunnu löytyvän. Omakotitalon rakennuttamistakin on mietitty saa nähdä mitä tehdään. Kyllä täällä hetken mahtuu vauvankin kanssa olemaan, järjestely kysymys sekin. Minulla alkanut vaivaamaan pahanolon tunne oikeastaan ympäri vuorokauden. Oksentanu en ole (vielä). Huono olo menee ohi syömällä jotakin suolaista, pitäisi keksiä jotakin helppoa laukkuun mukaan koska pahaolo tulee niin usein. Onko muilla samanlaista raskaus "hehkua"? Millon se hehku edes tulee
 
Mulla on aina laukussa minigrip-pussissa pähkinöitä ja rusinoita! Toimii hyvin! Kuorin ja pilkon mukaan pidemmille reissuille myös porkkanoita ja omenoita tai otan hapankorppuja. Suosittelen! Mulla toimii myös klementiinit aika hyvin.

Kyllä tässä jokin hehku täytyy päällä olla, koska eilen kaikesta väsymyksestä huolimatta varmaan viisi eri ihmistä sano mulle, että näytän kauniilta! Ja voin kertoa, että ei tapahdu ihan joka päivä mulle!
 
Hei kaikille!

aBu: Me asutaan myös kerrostalossa, 70neliön kolmio. Aiotaan mahtua tänne myös vauvan ja sen tavaramäärän kanssa...


Kiitos muuten ultratsempeistä!

Kerrompa tänne vähän kuulumisia neuvolareissulta..

Eka neuvola meni hyvin, meiltä kyseltiin kaikenlaista ja saatiin paljon oppaita ym Kaisesta siitä infosta olin jo tietoinen mm. tämän foorumin ansiosta. Ehkä miehelleni tuli uutta asiaa.Varailtiin aikoja seuraaville käynneille sekä 12rv ultraan.

Mnetiin sieltä suoraan yksityiselle ultraan, jotta saisimme varmistuksen pienokaisesta sisälläni. Jännitti kamalasti! Ultrakuvassa näkyi kui näkyikin pienen pieni ihmisen alku, ja sydän sykki, uskomatonta:Heartbigred
Mutta sitten lääkäri ilmoitti, että en olekkaan rv 8+6 vaan 6+5 ja kaikki kunnossa! Melkoinen yllätys!
Sitten tuli sellainen toteamus, mitä en olisi halunnut kuulla:
Sydämen syke on liian hidas, alle 100. Tämä kuulemma tarkoittaa yleensä sitä, että raskaus on menossa kesken.
Lääkäri varasi meille maanantaiksi uuden ajan ja halusi näin tarkistaa sykkeen vielä. Hän varoittii meitä, että varautua siihen ettei sykettä enää ole. Yhtäkkiä oli pudonnut pohja pois koko elämältä..

Tämä on painajaismaista odotella, mitä pienelle tapahtuu. Jaksaakohan se sinnitellä.Kyllä on laitettu kädet ristiin useamman kerran pienen puolesta. Nyt olo on jo hieman tyynempi kuin tiistaina, elämän on pakko jatkua. Nyt täytyy vain jaksaa odottaa ja toivoa että saamme pitää esikoisemme:Heartred Maanantaina tiedämme enemmän..
 
Pikkukettu hurjasti tsemppiä nyt viikonlopun yli ja toivotaan, että tulee hyviä uutisia!
 
Voi ei! Hirveää venailla vkonlopun yli. Toivottavasti kaikki hyvin. Tietty toisen kunto voisi silti jäädä vaivaamaan, vaikka sydän sykkisi, mutta hitaammin, kuin pitäisi.
 
Mä en tiedä paljon sykkeen pitäis noilla viikoilla olla? Mulla oli ultra niin ei ne ees mitannu sykettä ku olin vasta rv7+jotain. Katto vaan että syke on. Kamala tilanne pikkukettu,toivon koko sydämestäni et tilanne on hyvä maanantaina. Ihan kamalaa...
 
Onpa pikkukettu saanut hurjan uutisen kannettavaksi viikonlopun yli! Kumpa lääkäri olisi nyt tässä asiassa väärässä ja saisitte maanantaina kuulla hurjasti jumputtavaa sydäntä. Toivottavasti koko viikonloppu ei mene nyt murehtiessa teillä. Kaikki on vielä mahdollista! Tsemppä!
 
Moikka kaikille! Ilmoittaudun mukaan tänne esikoisen odottajiin. Viime kesänä aloitettiin yrittäminen ja nyt sitten nappasi. Viime viikolla soitin jo hätäpäissäni neuvolaan ja eka neuvolakäynti oli heti seuraavana päivänä . Silloin neuvolatäti laski viikkoja 5+4 ja nyt mennään siis viikoissa 6+4. Jännittää hirveästi, että onko tuolla oikeasti elämää. Neuvolassa sovittiin ultra-aika 16.3., mitenköhän sitä malttaa odottaa sinne asti..?

Asutaan nyt miehen kanssa 150 neliöisessä omakotitalossa, joka valmistui viime vuonna.

Jaksamista pikkuketulle viikonlopun yli!
 
Voi, Pikkuketulle voimia viikonloppuun ja onnea matkaan maanantaina! <3

Uusille foorumilaisille tervetuloa. Olen viettänyt viikon hiljaiseloa flunssan kourissa. Huh, ei ole ennen tavan flunssa näin huonoon kuntoon vetänyt. Varmaan pitää sitten paikkansa, että raskaus heikentää vastustuskykyä. Ei kuitenkaan onneksi tullut kovempaa kuumetta, joten kotihoidolla on pärjätty ja tällä viikolla palasin töihinkin. Hieno yhdistelmä vaan kun edelleen on karmea yskä ja öklö olo, nostaa öklötyksenkin korkeampaan potenssiin.. Huh, tsemppiä niille jotka kärsii kovasta pahoinvoinnista koko raskauden ajan! Mulla kuitenkin vain öklötystä eikä varsinaista pahoinvointia. Tänään kyllä sain vähän jännittää työpaikkalounaalla, selviänkö istumaan ja saanko ekan haarukallisen ruokaa suuhun, ruoka tosiaan helpottaa tilannetta (=puputan töissäkin jatkuvasti ja esim. kokoukset tekee välillä tiukkaa, kun en kehtaa sentään varustautua eväillä tunnin-parin palaveriin :) ).

Pysykäähän te muut terveinä! Ja Pikkuketulle etenkin nyt supertsemppiä.
 
Muokattu viimeksi:
Tiedättekö muuten, saako oman (esim.tupla)postauksensa poistettua muuten kuin näin editoimalla ja kirjoittamalla tilalle uuden viestin?
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top