Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Aika pitkälle monen ekat neuvolat on menny! :wideyed: ensimmäisestä ultrasta ei tosin tietoakaan, ehkä se selviää huomenna siellä neuvolassa! :happy: Meillä ei oo vielä ihan varmaa pääseekö mies mukaan vai ei. Kerron huomenna sitten lisää uutisia! Itsellä ei henkilökohtasesti oo juurikaan tietoa, että mitä siellä edes tehdään.:joyful:
 
On kyllä munkin mielestä yllättävän pitkällä nuo ekat neuvolat. Mut mulle ainakin se terkka siellä sanoi, että ei se ole mikään kiireellinen asia, jos mitään erityistä ei mielenpäällä ole... Kuitenkin saa akuutimpiin kysymyksiin puhelimitse vastauksia jo aiemmin jos haluaa. Mullakin siis eka neukku 10+3 jos sinne asti päästään :rolleyes: Ja tuolloin vasta varaillaan ultra-aikaa, saa nähdä miten pitkälle se menee... :confused: Itseasiassa mulla ei mikään kiire sinne olekaan, sitä ultraa enemmänkin odotan.
 
Meilläkin on eka neuvola vasta 10 viikolla.. Oli tarjoamassa aiemmin, muttaei antanut kun aiempi aika olisi ollut jo viikolla 8! :shy:
Täällä maataan sohvan nurkassa, lämpöä ja poskionteloissa alkava tulehdus.. :depressed: Tk-lääkäri laittoi kuitenkin antibiooteille, "ei jäädä odottelemaan kun olet raskaana". :smug:
 
Hmm.. Tulehdus ei liene kovin suotavaa alkuraskaudesta. Näin minun annettiin ymmärtää eilen. Minunkin käskettiin suuntaamaan suoraan päivystykseen, vaikka keskellä yötä, jos lämpö lähtee nousemaan. Ja tosiaan näiden kipujen takia. Mutta lämmönnousu oli syy palata heti..
 
Meinaan myös kertoa töissä jo ehkä ensi viikolla, jos nyt ar-ultrassa selviää että masussa ketään on :) olot alkaa olla sen mukaiset että täytyisi varmaa ottaa rauhallisemmin ettei oksennus lennä kaaressa ja jos kesken menisi joutuisin ottamaan saikkua.. Kun KU selvisi jouduin kertomaan pomolle suoraan sairasloman syyn kun sitä tuli reilu kuukausi ja vielä saikunkin jälkeen piti ottaa rauhallisesti. Oikein ymmärtäväinen oli tuolloi, niin eiköhän tän uuden raskauden ottaisi myös hyvin vastaan :)
 
TK ei puhunut mitään, tarkka oli antibiootin suhteen ja halusi hoitaa pian pois.. Teratologisen ohjeista löysin, että flunssat ei oo vaarallisia, kuume pitää hoitaa. Mutta kuumehan pitää hoitaa ilman raskauttakin jos kirii yli 38 koska polttaa noilla lämmöillä sisäelimiä!
Selitän tässä itelle samalla, kun vähän huolettaa olla kipeänä! :oops:

Sain luvan ostaa tänään Vauva- lehden luettavaksi sohvan kulmaan.. Oli aika mukava ja mietin tilaisinko.. Huolettaa vaan, että jos jotain käviskin niin mitäs sitten, kiva kun tupsahtelis lehti kotiin muistuttamaan! :bored:
 
Heei täällä uusi odottaja huutelee :greet025 Olen 23 vuotias ja ensimmäistä lasta odotellaan rv 5+0. Viikolla 8 on meillä ensimmäinen neuvolakäynti, ei malteta odottaa täällä, sekä minä että poikaystäväni ollaan niin innoissaan, nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin.
 
haha on tainnut hajamielisyys jo iskeä, oikeasti olen 24 vuotias :woot: Mekään ei olla vielä kerrottu kenellekkään, halutaan odottaa vielä. Ihanaa että tämmöinen ryhmä on tehty voi puhua muillekkin kuin poikaystävälle ja koiralle...
 
Tervetuloa sonja! Mulle on kans tuttua tuo, että laitan ikäni väärin johonkin, tai ainakin joudun miettimään ennenkuin vastaan jonkun kysyessä :P

Miestä ja koiraa on kuormitettu täälläkin noilla vauvajutuilla. Täältä foorumilta saa ehkä enemmän vastakaikua noille jutuille... :P
 
Varsinkin tässä alkuvaiheessa tämä foorumi tuntuu todella hyvälle.. Saa purkaa ajatuksia, kun läheiset ei vielä tiedä ja miehelle tämä kaikki on jotenkin kaukaisempaa (kun ei tunne oloja tms?)
 
Tervetuloa Sonja! :)

Mulla eka neuvola vasta 9.2.! Puhelimessa neuvolan täti kuulosti mukavalta, mutta mua itteeni jännitti enkä meinannut kuulla kaikkea mitä se sanoi. Kuulostin varmaan tyypilliseltä esikkoa odottavalta äidiltä :grin

Tämä aamu mennyt yllättävän hyvissä fiiliksissä. Nyt tuli jopa nälkä!
 
Tervetuloa Sonja. :)

Tais loppua nyt munkin oireettomuus, ei ollut asiaa kouluun tänään kun oksetti niin että ei sängystä päässyt ylös.
Ja nyt tekee mieli porkkanakakkua...
 
Mä oon kanssa tosi iloinen tästä foorumista. Jotkut netin keskustelupalstat tuntuu olevan täynnä kaikkea ihme syyllistämistä ja haukkumista, mutta täällä on tosi positiivinen ja kannustava henki! :)
 
Jee, ensimmäinen neuvolakäynti takana! Ei tuolla hirveesti mitään uutta oppinut, mutta saipahan äitiyskortin! :smug:

Seuraavaksi sitten odotellaankin postitse tulevaa ultra-aikaa, ajottuu varmaan helmikuun lopulle. Ja verikokeissa pitää käydä reilun viikon päästä seulaa varten.

Neuvolatäti naureskeli, että mahtaa tähän perheeseen tulla aikanaan sitten useampikin lapsi kun äiti on odotusaikana näin hyvinvoiva :grin
 
Samaa mieltä pidetään tämä ketju pelkästään positiivisena, itse en ainakaan kaipaa yhtään negatiivisuutta elämääni :) Negatiivisuudella tarkoitan nälvimistä, ilkeilyä yms. en tarkoita etteikö ikävistä asioista voi keskustella. Minullakin tähän asti 'helpot oireet' alavatsassa melkein kokoajan tuntuu jonkinlainen nipistely/jomotus mutta täysin siedettävää sekä rinnat on olleet enemmän ja vähemmän arat mutta toistaiseksi ei mitään muuta :)
 
Vauvalehden uusinta numeroa en ole vielä ostanut, mutta sen edellisen kyllä. Oliko tammikuun lehdessä hyvät jutut, kannattaako? :) Itsekään en vielä uskalla tilata - ehkä joskus kesän lähestyessä :) Minäkin kävin pyörähtämässä parilla foorumilla, mutta.. Tänne sitä jämähti. Vaikuttaa vain parhaalle ja tosiaan täällä on oikeasti mukavia ihmisiä.
 
Itellä on ollut vauvalehti tilauksessa jo viime syksystä lähtien :) tykkäön eikö se niin kovaa kirpassut kun meille ei tullukkaan sitä toukokuun vauvaa kun lehti tuli luukusta, odottelin muutaman viikon kunnes olin henkisesti valmis ja luin lehden :) siinä on ollut hyviä juttuja keskenmenoista tms. Auttoi ymmärtämään omaakin tilannetta. En nyt muista mitä tammikuun lehdessä koska luin sen jo päivässä, eli taisi olla hyvä! :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: aBu
Musta se oli aBu ihan hyvä! Siinä oli joku lehtinenkin just raskautuneille! :)

Ei ollut paha hintakaan (joku tarjous) ja siihen saisi kaupan päälle kantoliinan! :p
 
  • Tykkään
Reaktiot: aBu
Takaisin
Top