Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Olis kyllä hienoa jos saisi kesälomat niin, että voi jäädä suoraan mammalomalle :). Missähän vaiheessa tulee kesälomakeskustelut pomon kanssa eteen...
 
Muistakaa liikkua nyt alkuraskaudesta kykyjenne mukaan. Ihan mitä vaan, vaikka iltakävely auttaa kolotuksiin! :) Just selkä ja hartiakivut tykkää esim reippaasta kävelystä ja auttaa ihan varmasti jaksamaan sit jatkossakin paremmin! :)
 
Hui sentään! Jos itsekin ilmottautuisi tänne kohtalontoverien joukkoon! :joyful:

Ehkäisy jätettiin pois 6/14 ja nyt tärppäsi ilman sen suurempaa yritystä. Päätettiin että tulee kun on tullakseen!
Ihan todella jänniä aikoja ja olen koittanut vähän kieltää asiaa itseltäni, yksi keskenmeno kun on taustalla ja pessimisti ei pety. :wacky:

Parille kaverille oon kertonut, mutta perhe ja ne lähimmät ei vielä tiedä. Meillä kun perhe ja suku on niin läheisiä kaikki, että yhdelle kun kertoo niin se leviää kuin kulovalkea.

Ensimmäinen neuvola on kahden päivän päästä (28.1) ja jännittää ihan törkeästi! Nyt siis plakkarissa 7+4. Oon ihan superkateellinen teille varhaisultralaisille! Olisin toisaalta halunnut, mutta tultiin siihen tulokseen, että eipä se mitään muuta, joten odotetaan vaan siihen ensimmäiseen kunnalliseen. Se jännittää nyt jo ihan kauheasti, että onko siellä edes mitään! :wideyed::smiley-bounce012
 
Voi, mulla on ekaan neuvolaankin vielä kaks viikkoa! Nyt siis 7+2. Hirveen pitkä aika! Ja tosiaan me kans päädyttiin, että eka ultra on se kunnallinen, niin on jännää joo..
 
Mulla on vielä yli kaks viikkoa neuvolaan! Ei jaksais enää odotella! Elättelen toiveita, et voitais siellä ees kuunnella niitä sydänääniä et sais vähän varmuutta tähän touhuun... o_O
 
Mulla ei hermot kestäisi oottaa ekaa ultraa kunnallisella, mulla on eka neuvolakin vasta 2viikon päästä. Mieskin sanoi, että joku satanen nyt maailmaa kaada, varaa se aika! :D joten.. torstaita ootellessa.

Meillä ei onneks tarvi kesälomaa miettiä kun vasta sitten maalis-huhtikuussa. Ajattelin pitää viikon tai kaksi toukokuussa ja loput sitten.. no, jossakin välissä. En kuitenkaan halua jäädä kesälomalta äitiyslomalle, koska on aika todennäköstä että jään töistä sairaslomalle jo aiemmin. Mulla on alaselän kanssa ongelmia kun oon teilannut sen muutamia vuosia sitten, ja nyt raskauden aikana en kyllä uskalla mennä osteopatiaan tai muualle operointiin niin varmaan nikamat huutaa hoosiannaa 9kk niksauttamattomuuden jälkeen.
 
Mullakin ekaan neuvolaan vielä 2 vkoa ja siitä seuraavana päivänä ar-ultra. En jaksa odottaa. Eikö nikamia saa raskaana niksautella. Mulla yleiselkä usein juntturassa, jota availen ite foam rollerilla. Myös lonkankoukistajia joutuu aukoon.
 
Täälläkin aikaa neuvolaan vielä melkein kolme viikkoa, onneksi! Toisaalta haluaisin jotain konkreettista "näyttöä" siitä että vatsassa muka on joku, toisaalta taas tuntuu välillä helpottavaltakin, ettei asia ole vielä niin kovin todellinen.. Mulla varmasti kestää monta kuukautta, ennen kuin totun tähän koko ajatukseen :p

Mä käytän kans tota foam rolleria, niska ja hartiat pysyy hyvin kunnossa, eikä oo tarvinnut viimeiseen vuoteen ravata enää hierojalla! Ootteko suunnitelleet raskausajalle jotakin erityistä "mammajumppaa"? Itseäni kiinnostais raskaana olevien pilates, mutten oikein ottanut selvää miten täällä pääkaupunkiseudulla ryhmät alkavat. Mukaan voi kai mennä koska vaan, mutta mistä sitten tietää milloin vatsa on sopivan kokoinen? o_O
 
Mammajumpista kiinnostais eniten varmaan synnytystanssi, mutta ei sitä täällä korvessa oo kyllä missään tarjolla :D
 
Mä käyn kerran viikossa pilateksessa salitreenien ohessa. Peruspilates saa kelvata :) Kai mammapilatekseen saa mennä, kun tietää olevansa mamma kohta :D
 
Meillä on eka nla vasta 23.2!! Luottavat niin kovin, että tulee aikoja äitipolille kun seurantaa myös siellä perussairauden takia. Nla- lääkäri on kyllä jo soittanut muutaman kerran! :rolleyes:

Mä ajattelin uskaltautua OMT- terapeutilleni käsiteltäväksi ninamieni kanssa! Manipuloikoon sitten vaan jos ei voi mobilisoida? Kai niillä sen verran on koulutusta, että tietävät mitä saa tehdä? :wink

Meillä on nautittu nyt kevyestä venyttelystä ja rauhallisista köpöttelylenkeistä! :)
 
Mun peruspilates loppui jouluun, koska innostuin avoimen yliopiston opinnoista (ihan kuin ei töissä olisi tarpeeksi tekemistä!) ja nyt nimenomaan tuntuis, että pilates ois kehonhuollollisesti parasta. Salitreenejä oon jatkanut ihan normaalisti, mutta kuormittaa jo nyt pelkkä ajatuskin äitiystrikoista :grin

Synnytystanssi kuulostaa hauskalta, taidan tutkia tarjontaa! Luulis että pääkaupunkiseudulta löytyis yhtä jos toista?
 
Täällä ensimmäinen neuvolakäynti viime viikolla takana päin. Tällä hetkellä mennään 9+1 viikoilla ja silti on niin epätodellinen tunne, että voiko tämä olla totta. Tänään tosin töissä jouduin iltapäivän kulkemaan jo housun nappi auki, joten jotain tässä kehossa tapahtuu :)
Oletteko miettineet missä vaiheessa kerrotte raskaudesta töissä? Kehityskeskustelu kolkuttelee ovella. En haluaisi vielä kertoa töissä asiasta, mutta valehteleminen tämän vuoden suunnitelmista olisi hieman epäreilua.
 
Mietiskelin, että pomolle sanon jo tällä viikolla. Sen verran etova olo alkaa olla, niin eipähän sit niin ihmettele, jos tulee saikkua. Muille en kyllä ajatellut vielä kertoa. Vasta sitten kun on pakko :D Eli kun alkaa näkyä tai tulee muuten ilmi.
 
Eka neuvola 11.2. Yyh, määkin tahtosin sinne varhaisultrailemaan..

Oon tossa mietiskelly, et oisko nyt sitte ilonen vai ei että ei oo oireita, vaan tänään tuntuu et aamukahvi ei meinailis pysyä sisällä :grumpy: Ei vissiin toivota niitä oireita ihan vaan koska muillakin on :grin
 
Ajattelin et jos pystyn niin odottelen sinne maaliskuulle ennen kuin kerron. Mutta ootkin PapuH vähän pidemmällä kuin täällä ollaan :) Todennäköisesti jos menisi kesken joutuisin siitäkin kertomaan esimiehelle, koska tuskin selviäisin ilman sairaslomaa. Eli siinä mielessä voisin hyvin kertoa aiemminkin, mutta en tiedä onko sillä mitään merkitystä. Ei kuitenkaan sijaisiakaan ruveta suunnittelemaan ennen kuin on varmaa.

Kamala väsymys, mutta iltaisin ei saa unta. Pohdin eilen illalla sitä, että täälläkin tuntuu olevan paljon niitä joilla takana on km, kkm tai tm. Ja suurin osa on tullut aika nopeasti uudelleen raskaaksi. Itelläkin ehti syksyllä olla yhdet menkat -> raskaus ja tm:n jälkeen yhdet menkat -> raskaus. Niin että pohdiskelin vaan onko se hyvä merkki kun raskautuu nopeasti/helposti?
 
Mä yritin eilen soittaa neuvolaan, mutta sieltä vastasi joku kämäsen kuuloinen täti (nauha), että vasta keskiviikkona seuraavan kerran siellä on joku paikalla :shifty: Pah! Olis kiva päästä jo pian, samoin sinne varhaisultraankin ehkä.
 
Takaisin
Top